abonnement Unibet Coolblue
pi_195845877
Op dit moment komen er ruim 9.000 besmettingen per dag in beeld in Nederland.

Uiteraard worden niet elke dag iedereen die symptomen heeft getest, daar is geen ruimte voor, en blijkens info van stichting NICE willen sommigen niet eens getest worden.

Het is daarom ondenkbaar dat de 9.000 positieve tests exact het aantal symptomatische besmettingen van die dag vertegenwoordigt, misschien hooguit een derde (of nog minder), en dat zou dan inhouden dat er dagelijks zo'n 30.000 symptomatische besmettingen zijn, waarvan er slechts ruim 9.000 in beeld komen.

Bij elke honderd besmettingen zijn er 40 die volledig asymptomatisch zullen verlopen, en is er tevens een percentage pre-symptomatisch, dit naast de plusminus 30 met symptomen maakt 100.

Dat zou dan in kunnen houden dat er heden dagelijks 100.000 besmettingen zijn (waarvan 9.000 symptomatisch in beeld, 20.000 symptomatisch niet getest, 40.000 asymptomatisch, 30.000 pre-symptomatisch); een miljoen elke 10 dagen, 3 miljoen per maand, en de verdubbelingsfactor meenemend gemiddeld 6 miljoen per maand over twee weken.

Dat zou dan weer inhouden dat na twee maanden de curve een natuurlijk beloop zal kennen, wat we ook al vaker gezien hebben in talloze landen.

We zouden dan in november een afbuiging van de curve tegemoet kunnen zien, waarna het blijft nasmeulen met pakweg 200 besmettingen per dag tot maart, of totdat een deel van het land waar het virus geen dergelijke uitbraak heeft gekend erdoor geraakt wordt, een dergelijke verplaatsing zie je in meer landen waardoor het lijkt of de uitbraak maar voortgaat.

Dit zou kunnen verklaren waarom het aantal besmettingen in maart zo snel afvlakte, en tevens, waarom her en der strenge maatregelen geen enkel tot weinig effect kijken te genereren.

Het zou ook verklaren waarom er minder zware gevallen en slachtoffers zijn.

Het lijkt misschien een doomscenario, maar op zich, indien dit klopt zou het inhouden dat de maatschappij niet op slot hoeft, volgende golven telkens minder slachtoffers zullen maken en de zorg minder zullen belasten.

Onzin? YOP
pi_195850962
Ja ik ben het wel met je eens. Waarschijnlijk krijgen we een aantal malen van die curves omhoog, vervolgens zullen we zien dat er procentueel gezien steeds minder mensen ernstig ziek worden, totdat we allemaal min of meer aan het virus gewend zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195851889
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebbrn , in April was het aantal zeker x10 per dag
pi_195852049
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:42 schreef Freecky28 het volgende:
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebbrn , in April was het aantal zeker x10 per dag
Maar toen (gok ik) waren er ook veel meer ouderen die ziek werden.
pi_195852229
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar toen (gok ik) waren er ook veel meer ouderen die ziek werden.
Ja, je kunt er vanuit gaan dat 'n groot deel van de erg kwetsbare mensen zich wel redelijk beschermen.
pi_195852470
ik gok dat het aantal besmettingen tijdens de tweede golf ergens tussen de 1-1.5 miljoen ligt. Aan de hand van de gegevens van het RIVM: https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen

En met twee verschillende regeneratietijden kom ik tot die conclusie:


Links een regeneratietijd van 5 dagen en rechts van 4.5 dagen. In een van de presentaties van Jaap van Dissel gebruikte hij volgens mij een regeneratietijd van ongeveer 4.2 dagen.
pi_195852639
Wanneer zou je in zo'n geval een afzwakking in nieuwe besmettingen verwachten?

Als voor iedere vastgestelde besmetting er 10x zoveel mensen daadwerkelijk besmet zijn, dan zijn er waarschijnlijk plaatsen waar al een groot deel van de bevolking besmet is geweest.

Bijvoorbeeld:
Amsterdam telt 27.273 vastgestelde besmettingen, dus dat zou dan neerkomen op 272.730 besmettingen. Dit is op een bevolking van 873.000 mensen, dus 31%..
Rotterdam zou dan op 207.000 zitten op een bevolking van 651.000 dus 32%

Er is in het begin wel eens gezegd dat men groepsimmuniteit verwachte als ~60% van de mensen immuun was. Dus bij 60% besmette personen zou de toename dan nihil zijn. Vanaf welk percentage zou je dan een vermindering in snelheid van besmettingen zien? Het zou interessant zijn om te volgen of dat ook daadwerkelijk gebeurd in plaatsen met veel besmettingen.

Edit: persoonlijk verwacht ik geen factor 10 tussen vastgestelde en echte besmettingen, maar een factor 3-4. Dan zou het besmettingspercentage tussen de 9 en 12 % liggen in deze steden.
pi_195853276
Allemaal aannames om op een getal te komen die een hele grove schatting is en waar je niets aan hebt, namelijk

Asymptomatische mensen besmetten volgens de meeste onderzoeken weinig tot geen mensen + deze mensen lijken ook weinig tot geen antistoffen op te bouwen.

Dus ja dan hebben meer mensen het gehad, maar dan nog zijn er weinig mensen die weerstand hebben opgebouwd en dus niet alsnog ziek kunnen worden.
Eerst denken, dan typen
pi_195864451
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:51 schreef Piger het volgende:
Allemaal aannames om op een getal te komen die een hele grove schatting is en waar je niets aan hebt, namelijk

Asymptomatische mensen besmetten volgens de meeste onderzoeken weinig tot geen mensen + deze mensen lijken ook weinig tot geen antistoffen op te bouwen.

Dus ja dan hebben meer mensen het gehad, maar dan nog zijn er weinig mensen die weerstand hebben opgebouwd en dus niet alsnog ziek kunnen worden.
Uit onderzoek is gebleken dat kinderen, die in de regel asymptomatisch zijn, een 10-100% hogere viral load hebben als volwassenen.
Ik denk dat het tamelijk lichtzinnig is te denken dat zij weinig tot geen mensen besmetten.

In het onderzoek van het Oxford/AstraZeneca vaccin zijn varkens ingezet. Ondanks dat zij niet ontvankelijk zijn voor Covid bouwden ze toch antistoffen op.

Het ging me er om dat op gegeven moment zo'n groot deel met het virus in aanraking is geweest dat de curve uit zichzelf afbuigt.
pi_195868438
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:38 schreef Za het volgende:

[..]

Uit een (door jou gekozen) onderzoek is gebleken dat kinderen, die in de regel asymptomatisch zijn, een 10-100% hogere viral load hebben als volwassenen.
Je tekst even gecorrigeerd.
Virus hebben is niet gelijk aan besmettelijkheid.

quote:
Ik denk dat het tamelijk lichtzinnig is te denken dat zij weinig tot geen mensen besmetten.
Oh dus nu ben jij de wetenschapper en ga je eigen conclusies trekken o.b.v. van niets?
Zegt de term a-symptomatisch je überhaupt iets? Als je niet snotterig of verkouden bent, schiet je sowieso een stuk minder deeltjes de lucht in.


quote:
In het onderzoek van het Oxford/AstraZeneca vaccin zijn varkens ingezet. Ondanks dat zij niet ontvankelijk zijn voor Covid bouwden ze toch antistoffen op.
En wat wil je daarmee zeggen? Dat als je een vaccin krijgt dat je antistoffen opbouwt. Sterker nog, het onderzoek zegt dat je bij voorkeur twee vaccins krijgt.
Allereerst is een vaccin niet hetzelfde als iemand die asymptomatisch met Covid heeft rondgelopen. Ten tweede, als een vaccin al 2x nodig is voor opbouw van genoeg antistoffen, wellicht is dat met de ziekte dus hetzelfde. Ik weet het niet, maar dat onderzoek waar je naar refereert onderbouwt je statements 0.


quote:
Het ging me er om dat op gegeven moment zo'n groot deel met het virus in aanraking is geweest dat de curve uit zichzelf afbuigt.
Ja als je de aanname doet dat iedereen in aanraking is geweest, ook niet alsnog een keer ziek wordt, ofwel zonder klachten besmet wordt en daarmee anderen besmet. Precies datgene wat kinderen volgens jou doen.
Eerst denken, dan typen
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:23:50 #11
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_195869170
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:55 schreef Za het volgende:
Het lijkt misschien een doomscenario, maar op zich, indien dit klopt zou het inhouden dat de maatschappij niet op slot hoeft, volgende golven telkens minder slachtoffers zullen maken en de zorg minder zullen belasten.
Het punt is dat de zorg de huidige situatie niet aan kan. Te weinig bedden, te weinig personeel. Het precieze aantal besmettingen is helemaal niet zo belangrijk en is onmogelijk te berekenen of te voorspellen. Het aantal ziekenhuis -en IC-bedden daarentegen wel.

Het is helemaal niet erg als mensen ziek worden. We willen alleen niet veel mensen tegelijk ziek worden.
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:28:18 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195869241
Ik vind de cijfers inmiddels maar schimmig. Zag laatste ook een berekening van iemand die de dagelijkse besmettingen deelde door de teststraten+ capaciteit. Zou je op ongeveer 90% aan besmettingen komen :')

En nu ook die "vertragingen" in de cijfers. Volgens mij is het waarheidsgehalte 0.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195869407
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik vind de cijfers inmiddels maar schimmig. Zag laatste ook een berekening van iemand die de dagelijkse besmettingen deelde door de teststraten+ capaciteit. Zou je op ongeveer 90% aan besmettingen komen :')

En nu ook die "vertragingen" in de cijfers. Volgens mij is het waarheidsgehalte 0.
Brave New World
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:04:38 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195869903
quote:
Oké Hans.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195869924
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Oké Hans.
Sterke onderbouwing van jouw complottheorie ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:09:42 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195869977
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sterke onderbouwing van jouw complottheorie ^O^
Ik heb bedenkingen bij de cijfers aan de hand van praktische redenen (testcapaciteit teststraten/ besmettingen) is dat een complot?

Maar alles wat kritisch is dat is complotdenken natuurlijk. Zet je nu stoffen muilkorfje maar weer op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195870146
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik heb bedenkingen bij de cijfers aan de hand van praktische redenen (testcapaciteit teststraten/ besmettingen) is dat een complot?

Maar alles wat kritisch is dat is complotdenken natuurlijk. Zet je nu stoffen muilkorfje maar weer op.
Jouw theorie is dat er bewust valse cijfers naar buiten worden gebracht, maar je hebt er geen enkel bewijs voor.
Jouw 'kritische denken' is daarmee van het niveau BNW

Op dit moment word er trouwens over de nieuwe corona spoedwet vergaderd. Als die morgen of overmorgen aangenomen wordt, dan zit ook jij straks regelmatig met een mondkapje op :M

Gezellig!!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195870238
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik heb bedenkingen bij de cijfers aan de hand van praktische redenen (testcapaciteit teststraten/ besmettingen) is dat een complot?

Maar alles wat kritisch is dat is complotdenken natuurlijk. Zet je nu stoffen muilkorfje maar weer op.
Volgens jou is de testcapaciteit grofweg 10k/dag?
Eerst denken, dan typen
pi_195870334
😂 m
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Oké Hans.
😂 moest altijd denken aan Ben Niet Wijs
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:29:48 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195870399
Hou nou maar op, die schema's in maart liepen ook voor geen meter.


Net zoals dat er hier een topic was waarin door de helft van de users beweert werd dat er miljoenen Nederlanders geïnfecteerd zouden raken in 2 maand tijd.


Net zoals alle "deskundigen" die van alles in crypto hadden met hun adviesjes die het allemaal fout hadden.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:43:04 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195870655
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:20 schreef Piger het volgende:

[..]

Volgens jou is de testcapaciteit grofweg 10k/dag?
Precies
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:47:17 #22
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195870731
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jouw theorie is dat er bewust valse cijfers naar buiten worden gebracht, maar je hebt er geen enkel bewijs voor.
Jouw 'kritische denken' is daarmee van het niveau BNW

Op dit moment word er trouwens over de nieuwe corona spoedwet vergaderd. Als die morgen of overmorgen aangenomen wordt, dan zit ook jij straks regelmatig met een mondkapje op :M

Gezellig!!
Natuurlijk heb ik daar geen bewijs voor, Hans. Ik werk niet direct aan die cijfers.

Maar als het RIVM x-amount aan besmettingen noemt, is het altijd betrouwbaar dus? Immers geen bewijs tegen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195871025
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik daar geen bewijs voor, Hans. Ik werk niet direct aan die cijfers.

Maar als het RIVM x-amount aan besmettingen noemt, is het altijd betrouwbaar dus? Immers geen bewijs tegen.
Het zou vreselijk dom zijn om cijfers te gaan manipuleren inderdaad. En vreselijk moeilijk ook om zo'n complot in stand te houden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195871048
Hoeveel % laat zich testen met lichte klachten
Ik denk niet veel
Enkel mensen die dat moeten omdat ze of naar het buitenland moeten of omdat het werk gerelateerd

10k besmettingen per dag , hoeveel laten zich dan wel niet testen per dag ?
  maandag 26 oktober 2020 @ 19:08:42 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195871054
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zou vreselijk dom zijn om cijfers te gaan manipuleren inderdaad. En vreselijk moeilijk ook om zo'n complot in stand te houden.
Schijnbaar niet zo moeilijk. Want als je vraagtekens bij de cijfers zet wordt men weggezet als complotgekkie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')