abonnement Unibet Coolblue
pi_195843619
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Vaccinologen riepen zelfs al letterlijk in RTL paar dagen terug , experts zélf dus, dat als vaccin beschikbaar is dat er dan misschien "vrijheid blijheid" moet gelden: prima als je het niet neemt, maar we gaan nu wel dingen loslaten,succes met corona.

Als dié dat al roepen, zal dat zeker zou zijn ja.

Als het eenmaal breed bschikbaar is geweest, en ZEKER als het goed beschermd ook bij ouderen tegen op zijn minst ernstige ziekte (waar goede kans op is), dan wil ik m'n vrijheid en m'n leven gewoon terug, en dat zal ook gebeuren ja, en dan kunnen antivaccinmallootjes gewoon de corona genieten. Natuurlijke selectie, noemen we dat.
Idd, de verwachting is idd dat veel mensen het toch wel gaan nemen denk ik richting de 70%. Je leest vooral op internet dikwijls meer over mensen die het niet willen nemen, maar dikwijls meer mensen van Viruswaarheid en ook mensen die corona sowieso vaker ontkennen. En natuurlijk moet het vaccin echt veilig zijn, in China en Rusland denken ze daar wellicht wat makkelijker over maar hier zijn mensenrechten wel echt belangrijk, en de veiligheid dus ook.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195843823
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:19 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Idd, de verwachting is idd dat veel mensen het toch wel gaan nemen denk ik richting de 70%. Je leest vooral op internet dikwijls meer over mensen die het niet willen nemen, maar dikwijls meer mensen van Viruswaarheid en ook mensen die corona sowieso vaker ontkennen. En natuurlijk moet het vaccin echt veilig zijn, in China en Rusland denken ze daar wellicht wat makkelijker over maar hier zijn mensenrechten wel echt belangrijk, en de veiligheid dus ook.
100% eens.

Wel ironisch dat in China juist corona nu weg is de economie welig groeit en jongeren weer elke dag met paar 100 of duizend in club hepburn in Wuhan dicht op elkaar kunnen staan dansen/feesten als vorig jaar overigens door datzelfde beleid. Vaccinatie is "niet nodig" voor de grote bevolking, zo zegt men, want "het is nu onmogelijk het virus op te lopen in de samenleving". Daarom maakten chinezen kort geleden ook iets van 500 miljoen reisbewegingen (veel trein/ov) voor een holiday. Aantal nieuwe infecties daardoor: 0.

In dit geval leid "geen respect voor mensenrechten" dus juist tot meer mensenrechten: het oude normaal is daar terug, van 1,5m hebben ze nog nooit gehoord, veel mesnen dragen een kapje maar dat is vrijwillig en deden ze altijd al - jongeren feesten verder weer in clubs en festivals en knuffelen elkaar, restaurants zijn open op 100% capaciteit, grote techbeurzen gaan gewoon door, toeristische attracties zijn gewoon open, en ondertussen gaat er niemand dood of ziek, wordt er geen gewone zorg gecancelled, en raakt niemand zijn baan kwijt en komt in schulden of raakt depressief.

Je zou je er bijna vrijer voelen momenteel. Wat een dystopie toch, moeten we hiet echt niet willen!

P.S. deze post wordt mede mogelijk gemaakt door aliexpress, leuk roze mechanisch toetsenbord gekocht voor 30 euro. Geleverd in 8 dagen, want vertraging in shipping is ook weg.

Doffe ellende daar in China... stel je voor dat je als jongere gewoon naar je favoriete grote club kan, maar dan wel een app moet laten zien.. BRRRRRR eng hoor!
#WeesGeenWhales
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:28:37 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195843836
Wat er zou moeten gebeuren: acceptatie. Virus gaat er gewoon bij horen. Met uitzondering van de basis maatregelen (blijf thuis bij klachten, was je handen, etc) zou ik toch gaan kijken om minder restricties op te leggen. Veel minder. Ook als er geen vaccin komt overigens. Continue in lockdowns schieten is geen langdurige oplossing. Middel erger dan de kwaal. Op een gegeven moment mag je verlangen dat ze verder denken dan het roepen van ''ja, maar de ziekenhuizen!''. Doe dan wat aan de zorg.

Wat er gaat gebeuren: maatregelen blijven staan (vooral die 1,5 meter) en bij de minste geringste stijging zullen veel horeca gelegenheden weer gesloten worden. Reizen blijft moeilijk. Makkelijke doelwitten. Mondkapjes zie ik ook blijven; helemaal als ze in een wet komen te staan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195843886
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat er zou moeten gebeuren: acceptatie. Virus gaat er gewoon bij horen. Met uitzondering van de basis maatregelen (blijf thuis bij klachten, was je handen, etc) zou ik toch gaan kijken om minder restricties op te leggen. Veel minder. Ook als er geen vaccin komt overigens. Continue in lockdowns schieten is geen langdurige oplossing. Middel erger dan de kwaal.

Wat er gaat gebeuren: maatregelen blijven staan (vooral die 1,5 meter) en bij de minste geringste stijging zullen veel horeca gelegenheden weer gesloten worden. Reizen blijft moeilijk. Makkelijke doelwitten. Mondkapjes zie ik ook blijven; helemaal als ze in een wet komen te staan.
Wat er volgens Fauci, het OMT, onze politiek en de WHO gaat gebeuren: het bovenste. :) Alleen wel tegen eind volgend jaar.

Welke reden heb je om ze niet te geloven, zeker daar Rutte zelf persoonlijk duidelijk he-le-maal klaar is met die 1,5 m en letterlijk zegt dat hij zelf "festivals het meeste mist" en "gewoon weer wil kunnen knuffelen"? Ik ben oprecht benieuwd...
#WeesGeenWhales
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:35:25 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195843967
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat er volgens Fauci, het OMT, onze politiek en de WHO gaat gebeuren: het bovenste. :) Alleen wel tegen eind volgend jaar.

Welke reden heb je om ze niet te geloven, zeker daar Rutte zelf persoonlijk duidelijk he-le-maal klaar is met die 1,5 m en letterlijk zegt dat hij zelf "festivals het meeste mist" en "gewoon weer wil kunnen knuffelen"? Ik ben oprecht benieuwd...
Een gevoel. Dat ze dit eindeloos gaan rekken. Ze zetten dingen niet voor niets in de wet. Wanneer hebben ze voor het laatst iets uit een wet gehaald? Niet de eerste keer dat het kabinet alternatieve belangen heeft. Of ze gebruiken de maatregelen ook bij een volgend virus; ook als die minder erg is dan Corona. Denk dat dit de toekomst gaat zijn eigenlijk.

Maar ik hoop dat je gelijk krijgt hoor. Oprecht.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195843986
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:49 schreef Middelpunt het volgende:
Als er maar genoeg mensen en vaccin hebben gehad gaat de R vanzelf ver genoeg onder de 1 om het uit te laten doven.
De vraag is alleen hoeveel risico we daarmee durven te nemen. We hebben immers geen flauw idee hoe snel de besmettingen zullen gaan als we alles weer los laten op het moment dat x procent van de mensen en vaccin gehad heeft.

We hebben dit nog nooit eerder gedaan dus het zal zeker een groot experiment worden.

Ik verwacht dat (los van de beschikbaarheid) hooguit de helft van de mensen het vaccin al zal nemen in een vroeg stadium. Er zijn gewoon teveel mensen die het niet vertrouwen en eerst willen afwachten of het geen ernstige bijwerkingen heeft.
Ik denk/hoop dat er al heel wat virologen en wiskundigen aan het rekenen zijn welke maatregelen je kunt versoepelen bij bepaalde vaccinatie percentages. Wellicht moet je daar ook nog het percentage berekenen wat al besmet is geweest.

Extra complexe factor is natuurlijk dat we nog niet weten of iedereen echt wel volledig immuun is (en hoe lang dan?) na een vaccin (of besmetting).

Ik verwacht in elk geval niet dat, als we in het voorjaar een vaccin hebben, we dan weer meteen volle bak festivals kunnen gaan organiseren.
Dit dus. 2022 zal het wel worden. Hail Fauci.

Overigens weet je dat natuurlijk wel, zodra je de % effectiveit van vaccins weet is het triviaal om de R te berekenen bij dat * het aantal mensen wat het neemt.
#WeesGeenWhales
pi_195844022
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:19 schreef Dven het volgende:

[..]

:')
Hij heeft gelijk hoor, men zal echt acceptren als het zoals Fauci zegt tot eind volgend jaar duurt omdat iedereen een kans gehad moet hebben om het te krijgen, maar daarna wil men echt z'n leven en vrijheid wel terug. En dat zal ook gebeuren, bijna alle experts gaan daar van uit én de politiek en overhied willen ook niets lever, done deal dus.
#WeesGeenWhales
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:43:56 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195844100
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:38 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk hoor, men zal echt acceptren als het zoals Fauci zegt tot eind volgend jaar duurt omdat iedereen een kans gehad moet hebben om het te krijgen, maar daarna wil men echt z'n leven en vrijheid wel terug. En dat zal ook gebeuren, bijna alle experts gaan daar van uit én de politiek en overhied willen ook niets lever, done deal dus.
Succes met 'de gewone Nederlander' op straat te krijgen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195844112
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een gevoel. Dat ze dit eindeloos gaan rekken. Ze zetten dingen niet voor niets in de wet. Wanneer hebben ze voor het laatst iets uit een wet gehaald? Niet de eerste keer dat het kabinet alternatieve belangen heeft. Of ze gebruiken de maatregelen ook bij een volgend virus; ook als die minder erg is dan Corona. Denk dat dit de toekomst gaat zijn eigenlijk.

Maar ik hoop dat je gelijk krijgt hoor. Oprecht.
Een "TIJDELIJKE" wet die elke 3 maanden verlengd moet worden door de Kamer waarvan ze keer op keer op keer op keer roepen dat ze er zo snel mogelijk van af willen.

Het komt dus ook niet in "de wet". Die tijdelijke wet is een uitbreiding met een aantal artikelen die automatisch vervalt en dan ze weer weg.

En welke alternatieve belangen heeft het kabinet IN GODSNAAM bij het slopen van de eigen economie, ongelukkig maken van de kiezers (!), voor zichzelf onmogelijk maken om zoals Rutte vorig jaar zelf prive naar een festival te gaan, of (grapperhaus) de eigen bruiloft te vieren normaal (!!), etc?

En bij een minder erg virus? nee. Bij een erger of even erg virus. Sure. Zoals Grapperhaus al zei maanden terug: daar moet dan een nieuwe tijdelijke wet voor komen weer. Als dat even lang duurt.

Qua voorbeeld: wel niet in Nederland, maar de Spaanse griep. Het was tegen de wet in Amerikaanse steden tijden lang om op straat te spugen en mondjapjes waren verplicht. Na de pandemie weer afgeschaft en nooit meer iemand over gehoord tot nu.

Kijk, terrorisme (waarvoor dat idd zo werkt), is A) een *permanente dreiging*, je kan er niet tegen vaccineren, het zwakt niet af, het eindigt niet, dus de maatregelen zijn altijd handig als ze eenmaal ingevoerd zijn, en B) die regels beperken ministers van justitie niet in hun eigen privé leven en bestaansplezier op hun eigen bruiloft. ;)
#WeesGeenWhales
pi_195844199
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Succes met 'de gewone Nederlander' op straat te krijgen.
Op straat is niet nodig, stemhokje werkt ook úitstekend. Of massaal de regels gaan negeren. Als miljoenen gewoon doen alsof ze niet bestaan en politie botweg meedoet en niet handhaafd (ook wel bekend als: juni, juli, augustus en september afgelopen zomer dus) bestaan ze ook heel snel niet meer.

Ik was op een filmfestival eind september, dat was gewoon 100% als vorig jaar, alléén iets minder stoelen per zaal, maar daarnaast, ik knuffelde een random meid die ik tegenwkam direct + samen op fotos, nu een vriendin, niemand keek daar raar van op, sterker nog mensen boden als vanouds spontaan aan leuke fotos te nemen met mijn telefoon.

Iedereen zat in bar naast elkaar, liep door elkaar, praatte met iedereen, hing wensen in de wensboom, ik heb leteterlijk níemand zich aan een regel zien houden. Niemand kraaide ernaar. Ik heb het hele woord corona in drie dagen niet gehoord. Wel wat gekke grafitti op de vloer getekend met pijlen ofzo overigens, weet jij wat dat is? Niemand leek er iets mee te doen of naar te kijken...

Bezoekers waren overigens voor ik schat ruim meer dan de helft duidelijk 65+. De risicogroep dus. Desondanks bestond corona er botweg niet.

Dat is nú, eind september, en het was in Rotterdam, toen het daar al 5 keer boven het niveau was waarvoor Duitsland een lockdown invoert. Onder de risicogroep voor dus meer dan de helft.

Hoe denk je dan dat het straks is na de pandemie als iedereen die wil gevaccineerd is??

Ze hoeven de straat niet op hoor. Ze moeten de regels gewoon negeren.

Waarom zou ik de straat opgaan als ik ook gezellig mensen kan leren kennen en knuffelen op een Japans filmfestival? Veel leuker!
#WeesGeenWhales
pi_195844271
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:06 schreef StarmanFR het volgende:
Denken jullie dat er extra maatschappelijke druk komt voor de risicogroepen om het vaccin te nemen? Dat mensen gaan vinden van: 'als je het vaccin niet neemt, zoek het dan maar uit ik houd mij niet meer aan de maatregelen'.

Ook dit kan weleens voor spanning gaan zorgen. Ik verwacht wel uitgebreide vaccinatieprogramma's van de overheid. Ik denk niet dat het meteen gedaan is met de overheid, maar het gaat eerder vooral over vraag/aanbod. Hoeveel vaccin's heeft NL. Want als er gevaccineerd moet worden, kan dat echt snel gaan zo heb ik gelezen. Binnen 2 maanden ofzo heb ik gelezen.

Ik denk wel dat het belangrijk is om dan snel af te bouwen, een concert van 40.000 mensen verwacht ik ook niet meteen. Maar toch wel van een paar 100 of misschien tot 1000. En de nachtclubs moeten weer open, wat ook belooft is.
Ik heb al een paar kwetsbaren gesproken die het oneerlijk vinden dat zij min of meer gedwongen worden het vaccin te nemen terwijl een gezond iemand veel eerder nee kan zeggen. Tjah...
pi_195844417
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:54 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik heb al een paar kwetsbaren gesproken die het oneerlijk vinden dat zij min of meer gedwongen worden het vaccin te nemen terwijl een gezond iemand veel eerder nee kan zeggen. Tjah...
Maar iedereen wil zijn vrijheid terug, en de economie weer aan de gang, en weer normaal leven, dus zodra die vaccins breed beschikbaar zijn wordt het toch écht een eigen keuze/afweging.

Men gaat niet het sociale leven, de halve economie, en de vrijheid van iedereen om weer te knuffelen en naar een concert te gaan of als minister je bruiloft normaal te vieren, waar bijna iedereen naar snacht, langer dan nodig beperken voor een paar pensioen-verslindende 80+'ers die een unheimlich gevoel hebben bij het vaccin. Punt. Net als bij de griep, niet verplicht, maar als je het niet neemt krijg je het misschien, en als je 87 bent kan je dan wel eens gaan hemelen. Rip.

Ik garandeer je ook dat iedereen die nu de maatregelen accepteert om zwakkeren te beschermen, dat ehct niet meer accepteert als die straks alleen nog maar beschermd hoeven te worden omdat ze er zelf voor kiezen het gratis vaccin niet te nemen. Daar gaan mensen echt niet hun datingleven, clubavond in de disco, etc. voor opgeven. Iedereen hoopt juist op een vaccin zodat we weer normaal kunnen doen.

De enige reden dat men überhaupt maatregelen heeft genomen aan het begin is niet sterfte ook, maar dat voor iedereen anders zorgtoegang verdwijnt.

Ze zullen het moeten nemen, of zichzelf moeten beschermen op een andere wijze, of het risico nemen met corona. Ik en de rest van NL willen dan ons leven en vrijheid namelijk weer terug, en de economie wilt geen miljarden schade per kwartaal meer hebben. Simpel.
#WeesGeenWhales
pi_195844782
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar iedereen wil zijn vrijheid terug, en de economie weer aan de gang, en weer normaal leven, dus zodra die vaccins breed beschikbaar zijn wordt het toch écht een eigen keuze/afweging.

Men gaat niet het sociale leven, de halve economie, en de vrijheid van iedereen om weer te knuffelen en naar een concert te gaan of als minister je bruiloft normaal te vieren, waar bijna iedereen naar snacht, langer dan nodig beperken voor een paar pensioen-verslindende 80+'ers die een unheimlich gevoel hebben bij het vaccin. Punt. Net als bij de griep, niet verplicht, maar als je het niet neemt krijg je het misschien, en als je 87 bent kan je dan wel eens gaan hemelen. Rip.

Ik garandeer je ook dat iedereen die nu de maatregelen accepteert om zwakkeren te beschermen, dat ehct niet meer accepteert als die straks alleen nog maar beschermd hoeven te worden omdat ze er zelf voor kiezen het gratis vaccin niet te nemen. Daar gaan mensen echt niet hun datingleven, clubavond in de disco, etc. voor opgeven. Iedereen hoopt juist op een vaccin zodat we weer normaal kunnen doen.

De enige reden dat men überhaupt maatregelen heeft genomen aan het begin is niet sterfte ook, maar dat voor iedereen anders zorgtoegang verdwijnt.

Ze zullen het moeten nemen, of zichzelf moeten beschermen op een andere wijze, of het risico nemen met corona. Ik en de rest van NL willen dan ons leven en vrijheid namelijk weer terug, en de economie wilt geen miljarden schade per kwartaal meer hebben. Simpel.
Helemaal mee eens
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195845152
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar iedereen wil zijn vrijheid terug, en de economie weer aan de gang, en weer normaal leven, dus zodra die vaccins breed beschikbaar zijn wordt het toch écht een eigen keuze/afweging.

Men gaat niet het sociale leven, de halve economie, en de vrijheid van iedereen om weer te knuffelen en naar een concert te gaan of als minister je bruiloft normaal te vieren, waar bijna iedereen naar snacht, langer dan nodig beperken voor een paar pensioen-verslindende 80+'ers die een unheimlich gevoel hebben bij het vaccin. Punt. Net als bij de griep, niet verplicht, maar als je het niet neemt krijg je het misschien, en als je 87 bent kan je dan wel eens gaan hemelen. Rip.

Ik garandeer je ook dat iedereen die nu de maatregelen accepteert om zwakkeren te beschermen, dat ehct niet meer accepteert als die straks alleen nog maar beschermd hoeven te worden omdat ze er zelf voor kiezen het gratis vaccin niet te nemen. Daar gaan mensen echt niet hun datingleven, clubavond in de disco, etc. voor opgeven. Iedereen hoopt juist op een vaccin zodat we weer normaal kunnen doen.

De enige reden dat men überhaupt maatregelen heeft genomen aan het begin is niet sterfte ook, maar dat voor iedereen anders zorgtoegang verdwijnt.

Ze zullen het moeten nemen, of zichzelf moeten beschermen op een andere wijze, of het risico nemen met corona. Ik en de rest van NL willen dan ons leven en vrijheid namelijk weer terug, en de economie wilt geen miljarden schade per kwartaal meer hebben. Simpel.
Ik moet ook zeggen dat bij mij de bek open viel.
pi_195846001
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar iedereen wil zijn vrijheid terug, en de economie weer aan de gang, en weer normaal leven, dus zodra die vaccins breed beschikbaar zijn wordt het toch écht een eigen keuze/afweging.

Men gaat niet het sociale leven, de halve economie, en de vrijheid van iedereen om weer te knuffelen en naar een concert te gaan of als minister je bruiloft normaal te vieren, waar bijna iedereen naar snacht, langer dan nodig beperken voor een paar pensioen-verslindende 80+'ers die een unheimlich gevoel hebben bij het vaccin. Punt. Net als bij de griep, niet verplicht, maar als je het niet neemt krijg je het misschien, en als je 87 bent kan je dan wel eens gaan hemelen. Rip.

Ik garandeer je ook dat iedereen die nu de maatregelen accepteert om zwakkeren te beschermen, dat ehct niet meer accepteert als die straks alleen nog maar beschermd hoeven te worden omdat ze er zelf voor kiezen het gratis vaccin niet te nemen. Daar gaan mensen echt niet hun datingleven, clubavond in de disco, etc. voor opgeven. Iedereen hoopt juist op een vaccin zodat we weer normaal kunnen doen.

De enige reden dat men überhaupt maatregelen heeft genomen aan het begin is niet sterfte ook, maar dat voor iedereen anders zorgtoegang verdwijnt.

Ze zullen het moeten nemen, of zichzelf moeten beschermen op een andere wijze, of het risico nemen met corona. Ik en de rest van NL willen dan ons leven en vrijheid namelijk weer terug, en de economie wilt geen miljarden schade per kwartaal meer hebben. Simpel.
Persoonlijk ervaar ik meer vrijheid als de 1.5 meter streng gehandhaafd wordt. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het geen vrijheid vinden, als zij niet te dicht op een onbekend medemens mogen gaan staan. De overheid zal dus moeten beslissen wie er in vrijheid mogen leven, mensen zoals ik of mensen die te dicht op onbekende medemensen willen staan. Denk dat de overheid nooit zal kiezen voor mensen zoals ik, aangezien dat een minderheid is, dat levert tenminste voor de overheid meer stemmen op.
pi_195846092
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Persoonlijk ervaar ik meer vrijheid als de 1.5 meter streng gehandhaafd wordt. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het geen vrijheid vinden, als zij niet te dicht op een onbekend medemens mogen gaan staan. De overheid zal dus moeten beslissen wie er in vrijheid mogen leven, mensen zoals ik of mensen die te dicht op onbekende medemensen willen staan. Denk dat de overheid nooit zal kiezen voor mensen zoals ik, aangezien dat een minderheid is, dat levert tenminste voor de overheid meer stemmen op.
Wat is dit nou weer? Jij kan er nog steeds voor kiezen om 1,5 meter afstand van iedereen te houden hoor. Je hoeft niet naar sportwedstrijden, vliegtuigen, festivals, kroegen etc.
- verwijderd door admin -
pi_195846785
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:32 schreef halfway het volgende:
Ze kunnen dat vaccin steken waar nooit de zon komt.
Als maatregelen aanblijven na vaccinatie, amen!

Voor wat hoort wat.
I'll give you something to do
  zondag 25 oktober 2020 @ 15:31:46 #43
338319 ZarB
Piña colada
pi_195846840
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Persoonlijk ervaar ik meer vrijheid als de 1.5 meter streng gehandhaafd wordt. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het geen vrijheid vinden, als zij niet te dicht op een onbekend medemens mogen gaan staan. De overheid zal dus moeten beslissen wie er in vrijheid mogen leven, mensen zoals ik of mensen die te dicht op onbekende medemensen willen staan. Denk dat de overheid nooit zal kiezen voor mensen zoals ik, aangezien dat een minderheid is, dat levert tenminste voor de overheid meer stemmen op.
Van deze reacties begrijp ik niks. Ben je niet in staat om afstand te houden als er niet gehandhaafd wordt? Je rijdt ook 200 km per uur op de snelweg als er niet geflitst wordt? Natuurlijk kiest de overheid niet voor mensen als jij. Want jij lijkt namelijk volledig afhankelijk van een ander. M.a.w.: mensen moeten zich aanpassen aan jou omdat jij anders niet 'in vrijheid' kunt leven. Zo werkt het dus niet.

Ik snap hier net zo weinig van als de lockdownvoorstanders want "lekker geen sociale verplichtingen, geen aanrakingen, thuiswerken etc". Als op die manier wilt leven ben je toch niet afhankelijk van een lockdown. Neem je eigen verantwoordelijkheid. Slappe hap.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195846971
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Persoonlijk ervaar ik meer vrijheid als de 1.5 meter streng gehandhaafd wordt. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het geen vrijheid vinden, als zij niet te dicht op een onbekend medemens mogen gaan staan. De overheid zal dus moeten beslissen wie er in vrijheid mogen leven, mensen zoals ik of mensen die te dicht op onbekende medemensen willen staan. Denk dat de overheid nooit zal kiezen voor mensen zoals ik, aangezien dat een minderheid is, dat levert tenminste voor de overheid meer stemmen op.
Het gaat er niet om dat mensen die de 1,5 meter hekelen nou zo graag in elkaars aura omhangen. Mensen die te dicht op me staan vind ik niet prettig. Maar die oneindige lijst met dingen die nu (schier) onmogelijk worden gemaakt vind ik nog vele malen niet prettiger. En het staat een ieder nog altijd vrij situaties te mijden waar mensen niet anders kunnen dan dicht op elkaar staan. Voor de rest is het een kwestie van fatsoen om elkaar de ruimte te geven waar dat wel kan, waar - volgens mij - het overgrote deel zich voorheen ook wel aan hield.
I'll give you something to do
pi_195847805
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:45 schreef groenen het volgende:
Als het vaccine voor 50% werkt, heb je veel minder rechtstreekse overdrachten (ja, een stuk minder dan 50%)

Hierdoor gaat de besmettingen en opnamen fors omlaag. Waardoor problemen in de ziekenhuizen wegblijven
Als dit gaat helpen ben ik er helemaal voor.
Zodra alles behapbaar wordt voor de zorg zullen de maatregelen één voor één worden opgeheven!
pi_195848148
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:54 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik heb al een paar kwetsbaren gesproken die het oneerlijk vinden dat zij min of meer gedwongen worden het vaccin te nemen terwijl een gezond iemand veel eerder nee kan zeggen. Tjah...
:') :')

Maar wie weet komen ze er vanzelf wel achter, de hele wereld ligt stil om kwetsbaren en ouderen te beschermen en ik gok niet dat het virus zo maar verdwijnt nadat een vaccinatie er komt. Als ze geen weerstand kunnen bieden tegen het virus nadat ze een vaccin is aangeboden en ze overleven het niet is het indirect gewoon een keuze geweest.
pi_195848351
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Persoonlijk ervaar ik meer vrijheid als de 1.5 meter streng gehandhaafd wordt. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het geen vrijheid vinden, als zij niet te dicht op een onbekend medemens mogen gaan staan. De overheid zal dus moeten beslissen wie er in vrijheid mogen leven, mensen zoals ik of mensen die te dicht op onbekende medemensen willen staan. Denk dat de overheid nooit zal kiezen voor mensen zoals ik, aangezien dat een minderheid is, dat levert tenminste voor de overheid meer stemmen op.
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:59 schreef torentje het volgende:

[..]

WTF!? Ik wil best 1,5m afstand houden van jou als je dat wilt hoor, maar ik en m'n vrienden willen gewoon weer naar onze favoriete evenementen kunnen en mogen knuffelen als we dat willen en samen op de foto!

Wat is dit voor onzin? Het beinvloed jou toch niet als twee mensen los van jou besluiten om seks te hebben of elkaar een knuffel te geven of wat dan ook? Dan moeten ze dat toch lekker zelf weten straks, en jij ook, net als hiervoor? Denk dat bijna iedereen wel bereid is om wat bij je weg te staan als je zegt dat je dat prettig vind hoor, maar laat mij GVD wel voor mezelf uitmaken!

En ja, daar zal de overheid inderdaad voor kiezen ja, want normaal zijn dat gewoon grondrechten, daarom dat die wet zo ook elke 3 maanden verlengd moet worden door de tweede kamer, en de overheid is niét compleet gestoord! En ik denk dat Grapperhaus z'n volgende feestje weer legaal viert... _O- :W

Daarnaast wordt bijna iedereen daar ook veel gelukkiger van, er zullen echt weinig mensen zijn die blij zijn hiermee. En nogmaals - vrijheid werkt twee kanten op als het wél mag, dan hóeft het niet. Maar geef iedereen straks weer de keuze!

Dat gaat ook gebeuren natuurlijk gewoon dus dit maakt verder niet uit :') 8)7 :W :W :W
#WeesGeenWhales
pi_195848529
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat mensen die de 1,5 meter hekelen nou zo graag in elkaars aura omhangen. Mensen die te dicht op me staan vind ik niet prettig. Maar die oneindige lijst met dingen die nu (schier) onmogelijk worden gemaakt vind ik nog vele malen niet prettiger. En het staat een ieder nog altijd vrij situaties te mijden waar mensen niet anders kunnen dan dicht op elkaar staan. Voor de rest is het een kwestie van fatsoen om elkaar de ruimte te geven waar dat wel kan, waar - volgens mij - het overgrote deel zich voorheen ook wel aan hield.
Precies dit. En wie samen op de foto wil of wil knuffelen of wat dan ook kan dat ook lekker voor zichzelf beslissen (met de ander).

En idd, in de supermarkt vlak op elkaar gaan steen was toch al not done.

Het is gewoon heel simpel: als het wel mag gewoon weer straks werkt de vrijheid per definitie twee kanten op. Het hoeft niet. Nu is er geen vrijheid, nu is er een verplichting. :/
#WeesGeenWhales
pi_195848876
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Als maatregelen aanblijven na vaccinatie, amen!

Voor wat hoort wat.
Wel, het zal zoals Fauci en Kikkert enzo zeggen wel tot eind volgend jaar voordat het vaccin breed is uitgerold, daarna zeggen ze dat we gewoon weer normaal kunnen leven.

Ik zou het dus wel nemen als ze gewoon met dat eerlijke verhaal komen.

Als ik ook maar één seconde het idee heb (maar dat verwacht ik absoluut niet) dat ze de 1,5m voor eeuwig willen handhaven, dan kunnen ze idd doodvallen met hun vaccin, en dan spoor ik alles en iedereen die ik ken ook aan om het niet te nemen totdat hard beloofd wordt (wettelijk bv of met een tweede kamer motie) dat de 1,5m etc. vervallen na de campagne. Dan is het namelijk tijd voor een strategische powermove - wij gaan niet dood of worden erg zien waarschijnlijk, maar verspreiden het wel flink. Dan moeten we er dus voor zorgen, paradoxaal genoeg, dat de zorg harder wordt belast en er meer mensen doodgaan (door massaal de vaccins niet te nemen en ons toch niet beter aan de 1,5m te houden dan nu), dan als ze "kiezen" om ze wel af te schaffen (want dan laten we ons tenminste allemaal vaccineren). En duidelijk maken via talkshows met een paar 'woordvoerders" dat we ook voor geen enkele andere optie of argument openstaan - regels weg of barsten. De madman taktiek, was ook zeer succesvol in de koude oorlog, op een gegeven moment wist de USSR niet meer of de Amerikaanse president écht bereid was met een kernoorlog zijn zin te krijgne of niet dus moesten ze wel buigen...

Je moet dan gewoon duidelijk maken dat die rondreidende ambulances omdat er geen plek is in ziekenhuizen je gewoon niet boeien, je wilt best helpen dat te laten stoppen als jongeren door het vaccin te nemen - als dan de vrijheid terugkomt. Nee? Prima, dan rijden ze toch lekker door? Juist ómdat de tegenstander uit empathie en hart voor de zorg handelt zullen ze na paar weken/maanden, als ze merken dat jongeren en masse gewoon écht het vaccin niet gaan nemen en dat ze het toch nog verspreiden met feestjes etc en dat daardoor mensen creperen, echt wel over de brug komen. Ze zullen wel moeten.

Alternatief (of combi, nog beter, mensen kunnen kiezen welke optie ze voor gaan zelf liever) is als jonge universitaire studenten in beta vakken, aka de letterlijke toekomst van het land, en masse (dus niet een of twee, maar duizenden of meer in een paar maanden) besluiten bv. in China te gaan wonen omdat daar alles al lang weer mag en je gewoon mag feesten in de club. We komen daar net zo goed aan de bak hoor, zo niet beter omdat die economie nu groeit als kool, en als door die braindrain hier vele miljarden economische schade wordt geleden over een paar decennia is dat immers niet ons probleem.

Kijk, brandbommen door het RIVM zoals in duitsland vannacht is niet nodig en geeft gezeik. Er zijn veel betere legale manieren om ze onder druk te zetten, zoals idd massaal als jongeren vaccin niet nemen of als iedereen die economisch interesssant en jong is dus gewoon massaal beginnen te emigreren.

Maar ik ben er vrijwel zeker van dat niets van dit alles nodig gaat zijn, omdat ze zelf ook zo snel mogelijk met een vaccinatiecampagne van die maatregelen af zullen willen. O-)

[ Bericht 14% gewijzigd door eragon2890 op 25-10-2020 16:39:06 ]
#WeesGeenWhales
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:09:32 #50
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195851087
De maatregelen stoppen te volgen kan ieder voor zich beslissen. Anderen overtuigen ze jaren lang te volgen is veel lastig. Bedrijven dicht, boetes, controles, straffen, angstzaaien.. helpt een beetje, uiteindelijk moet je met een erg goed verhaal komen. Ik ga hier niet nóg een jaar mee door.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')