quote:vraag ik me ook al een tijdje af idd, maargoed het werkt wel
Op dinsdag 21 januari 2003 19:34 schreef mimike het volgende:
Wel eens de onderkant gezien van zo'n ding en de oplader zelf?
Nergens zit een stukje metaal wat je normaal nodig hebt voor geleiding en toch wordt de tandenborstel opgeladen.
ehh, weet iemand hoor dat werkt?
Denk ik, nooit opengemaakt zo'n ding..
In de tandenborstel zit rondom het gat waar het puntje insteekt ook een spoel. Als er nu door de spoel in de lader een stroompje gaat lopen, komt er een inductieveld door het ijzer te liggen, waardoor er een stroompje gaat lopen door de spoel in de tandenborstel. that's it
quote:Nu ik erover nadenk: dat stuk ijzer is helemaal niet nodig. Het is gewoon een spoeltje, waar dat andere spoeltje dan weer omheen zit. Maar anyway: stroom->spoel->inductie->spoel->stroom
Op dinsdag 21 januari 2003 19:44 schreef Miwe het volgende:
In de lader zit een spoel om een stuk weekijzer gewikkeld. Dit stuk steekt uit in dat witte puntje waar je je tandenborstel opzet.In de tandenborstel zit rondom het gat waar het puntje insteekt ook een spoel. Als er nu door de spoel in de lader een stroompje gaat lopen, komt er een inductieveld door het ijzer te liggen, waardoor er een stroompje gaat lopen door de spoel in de tandenborstel. that's it
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 19:56 schreef Jipje het volgende:
en magnetisme gaat door plastic heen?
quote:Oke dan werkt het dus zonder gat aan de onderkant...
Op dinsdag 21 januari 2003 19:58 schreef Miwe het volgende:[..]
(poop...reactie van jipje dit... )
quote:Nee, zonder gaatje werkt het niet.
Op dinsdag 21 januari 2003 19:59 schreef Bikkelmannetje het volgende:[..]
Oke dan werkt het dus zonder gat aan de onderkant...
(poop...reactie van jipje dit...
)
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 20:55 schreef ChRoNiC het volgende:
moet je hem eens aanzetten en dan erop zetten dan gaat ie uit
quote:Inductie!
Op dinsdag 21 januari 2003 19:39 schreef Pjederdy het volgende:
Inductie?
In het tuutje van de oplader zit een spoeltje van koperdraad. Als hier stroom doorheen loopt, dan wordt er een magnetisch veld gevormd (een electromagneet dus). Als er wisselstroom doorheen loopt, dan ontstaat er een wisselend magneetveld (noord en zuid draaien 50x per seconde om).
In de tandenborstel zelf zit precies zo'n spoeltje koperdraad. Het wisselende magneetveld dat wordt veroorzaakt door de oplader wekt een electrische stroom op in dit spoeltje. Dit verschijnsel heet inductie.
Het is in feite een soort 1-op-1 transformator zonder kern!
quote:Dan ga ik een stuk of 50 kopen... heb ik een echte inductie-kookplaat. Iemand een eitje?
Op dinsdag 21 januari 2003 21:06 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Inductie!
In het tuutje van de oplader zit een spoeltje van koperdraad. Als hier stroom doorheen loopt, dan wordt er een magnetisch veld gevormd (een electromagneet dus). Als er wisselstroom doorheen loopt, dan ontstaat er een wisselend magneetveld (noord en zuid draaien 50x per seconde om).
In de tandenborstel zelf zit precies zo'n spoeltje koperdraad. Het wisselende magneetveld dat wordt veroorzaakt door de oplader wekt een electrische stroom op in dit spoeltje. Dit verschijnsel heet inductie.
Het is in feite een soort 1-op-1 transformator zonder kern!
quote:Wat doet dit topic GVD in Lifestyle?
Op dinsdag 21 januari 2003 19:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:
APK??? (waar blijf je?)
quote:Idd, dit past meer in de relationele sfeer
Op donderdag 23 januari 2003 02:05 schreef APK het volgende:[..]
Wat doet dit topic GVD in Lifestyle?
quote:Ik vind het meer iets voor GC.
Op donderdag 23 januari 2003 02:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Idd, dit past meer in de relationele sfeer
Dit is ook de reden dat is uit schakelt. Zou dat niet gebeuren komt die baterij nooit vol.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |