abonnement Unibet Coolblue
pi_195840049
Zes jaar geleden vond ik vakmannen via Werkspot, genoeg om uit te selecteren en dat was soms nodig maar dat was ok.

Niet bewust van het topic "Werkspot is dood" heb ik dat onlangs weer geprobeerd maar met teleurstellende resultaten.

Voor wie niet alles zelf doet: Wat zijn de beste platforms/manieren om klusjesmannen (m/v) te vinden voor klussen in 2020 en 2021?
pi_195840337
4 jaar geleden nog gebruik van gemaakt, 100% verschil in prijzen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195840473
Zoofy heb ik laatst gebruikt. Verschil is wel in tegenstelling tot werkspot dat je geen offertes krijgt en kiest maar iemand die de klus accepteert en dan is het ook rond :P

https://zoofy.nl/
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 10:11:57 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195840484
quote:
5s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:25 schreef Agronoom2 het volgende:
Zes jaar geleden vond ik vakmannen via Werkspot, genoeg om uit te selecteren en dat was soms nodig maar dat was ok.

Niet bewust van het topic "Werkspot is dood" heb ik dat onlangs weer geprobeerd maar met teleurstellende resultaten.

Voor wie niet alles zelf doet: Wat zijn de beste platforms/manieren om klusjesmannen (m/v) te vinden voor klussen in 2020 en 2021?
Via vrienden en kennissen hebben we altijd de beste resultaten geboekt; een elektricien kent vaak wel weer een goede loodgieter of een stucadoor enzevoort.

Heb eerlijk gezegd nog nooit van dergelijke platformen gebruik gemaakt :)
pi_195840504
Je kan ook zoeken met google maps op aannemer of klusbedrijf in jouw omgeving. Nodig je er een aantal uit om offertes op te stellen. En kies je de beste prijs/kwaliteit.
pi_195840627
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Via vrienden en kennissen hebben we altijd de beste resultaten geboekt; een elektricien kent vaak wel weer een goede loodgieter of een stucadoor enzevoort.

Heb eerlijk gezegd nog nooit van dergelijke platformen gebruik gemaakt :)
Netwerk heeft natuurlijk de voorkeur. Nu ik wat langer in deze regio woon neemt mijn netwerk aan klusjesmannen toe, maar dat is nog niet perfect.
pi_195840793
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je kan ook zoeken met google maps op aannemer of klusbedrijf in jouw omgeving. Nodig je er een aantal uit om offertes op te stellen. En kies je de beste prijs/kwaliteit.
Dat is dus wat werkspot in het verleden automatiseerde.

Uit je eigen omgeving is niet noodzakelijk beter. Hier in mijn buurt zitten enkele loodgieters die als je iets vraagt gigantisch moeilijk doet en hoge bedragen rekenen. Dus ik vroeg me af ,,hoe houden zij hun broek dan op?'', want mensen als ik huren ze niet in. Inmiddels heb ik ze allebei bij semi-overheidsinstellingen zien binnenrijden. En daarnaast cashen ze nog een beetje bij bejaarden. Gelukkig ken ik er in de omgeving ook twee die wel goed werken voor een normaal uurtarief, eentje daarvan nog uit de tijd dat Werkspot goed werkte.
pi_195842140
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:42 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Dat is dus wat werkspot in het verleden automatiseerde.

Uit je eigen omgeving is niet noodzakelijk beter. Hier in mijn buurt zitten enkele loodgieters die als je iets vraagt gigantisch moeilijk doet en hoge bedragen rekenen. Dus ik vroeg me af ,,hoe houden zij hun broek dan op?'', want mensen als ik huren ze niet in. Inmiddels heb ik ze allebei bij semi-overheidsinstellingen zien binnenrijden. En daarnaast cashen ze nog een beetje bij bejaarden. Gelukkig ken ik er in de omgeving ook twee die wel goed werken voor een normaal uurtarief, eentje daarvan nog uit de tijd dat Werkspot goed werkte.
Ja dat had werkspot geautomatiseerd. Nu zijn de tijden even anders. Maar dat maakt het niet onmogelijk om vakmensen te vinden.

En of ze uit de buurt komen of niet, waar jij je goed bij voelt. Kies je een stadje verderop ofzo.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 12:02:13 ]
pi_195842323
Is inderdaad best lastig. Ik laat nu meestal 3 bedrijven voor een klus opdraven en dan in combinatie met hoe ze overkomen, recensies en de offerte maak ik een keuze.

Nog best lastig soms, ik heb helaas soms ook de ervaring dat er alleen cowboys kwamen opdraven, dat is lastig want die wijs ik allemaal af; maar dan kan ik weer overnieuw beginnen met zoeken. Soms krijg ik het idee dat echte vaklui allemaal al wel vol zitten met klussen en je die dus ook niet treft voor een offerte. Ik heb nu in ieder geval een hele goede timmerman gevonden, maarja als ik een loodgieter nodig heb koop ik daar niks voor.
pi_195842711
Is een contact via de klussenier niet een idee ? Daar worden echt wel eisen aan gesteld, en er zijn ook garanties aangaande het werk .
https://www.klussenier.nl/

Woon zelf op Texel (idd ons kent ons hier , dus we hebben allemaal wel een netwerkje) dus heb het niet nodig . Ben geabonneerd op de klusvisie (blad voor de professionele klusbedrijven) en daar komen ze goed uit de bus . Ik zou het iig een overweging vinden :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')