abonnement Unibet Coolblue
pi_195833275
IB4: weer zo'n topic in R&P

Ik liep net een rondje en had toen even de tijd om mijn gedachten te ordenen. Hierbij kwam ik tot de conclusie, ik ben objectief gezien niet eenzaam maar ik voel me wel eenzaam.

Deze week heb ik (morgen even meegenomen) 8x sociaal met mensen afgesproken, dit is zowel fysiek als digitaal (skypen en skypen + online schaken). Deze 8x zijn verdeeld over oude vrienden (die ken ik al jaren tussen de 5 en 18 jaar), nieuwe vrienden (ken ik sinds dit studie jaar) en familie.

Hierbij reken ik mn ouders niet mee, was daar ook twee daagjes maar woon in principe op mezelf. Ook tel ik commissie vergaderingen (2x) voor mn vereniging niet mee. Het is dus niet zo dat mijn sociale contact met andere mensen beperkt is tot deze 8 afspraken. Vanwege de verschillende mensen met wie ik afspreek is het ook niet zo dat het is dat ik alleen maar oude vrienden zie en niet een draai heb gevonden in mn nieuwe stadje. De 8x zijn aardig verdeeld over de dagen, 1 dag niemand sociaal gesproken maar toen wel bijna de hele dag bij mn ouders geweest. De meeste dagen dus 1x sociaal contact en af en toe 2x op 1 dag. Deze contact momenten met vrienden duren dan tussen de 2 en 6 uur, het is dus minstens een dagdeel vullende afspraak elke keer.

Waarom voel ik me dan in godsnaam eenzaam? Zijn er mensen die dit "probleem" herkennen?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:19:42 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195833390
Je lijkt ze verstandelijk bij te houden, in plaats van gevoelsmatig. Zomaar een idee.
pi_195833639
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Je lijkt ze verstandelijk bij te houden, in plaats van gevoelsmatig. Zomaar een idee.
Ik heb er nu heel bewust over nagedacht. Kan me voorstellen dat het nu inderdaad heel analytisch overkomt. Op het moment dat ik met mensen afspreek voel ik me niet eenzaam en ga ik echt op in het moment.
pi_195833663
Je bent ontevreden en wilt meer? Die vraag kan je jezelf makkelijk stellen wat wil je nou en wat voldoet niet. Die onvrede komt ergens vandaan.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:48:07 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195834068
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:30 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ik heb er nu heel bewust over nagedacht. Kan me voorstellen dat het nu inderdaad heel analytisch overkomt. Op het moment dat ik met mensen afspreek voel ik me niet eenzaam en ga ik echt op in het moment.
Wie of wat mis je?
pi_195834216
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wie of wat mis je?
Ben nu net weer een halfjaar single na een lange relatie van meerdere jaren. Dus het zou daaraan kunnen liggen. Aan de andere kant date ik wel af en toe met mensen.

Ben wel van mening dat ik een gelukkiger mens ben met een partner. Neemt niet weg dat ik ook gewoon als single gelukkig moet kunnen zijn. Dus ik hoop dat het niet daaraan ligt.

Kan ook zijn dat ik echt een vriendengroep wil in mn nieuwe stad en die nog niet echt heb. Wel losse contacten voor 1 op 1 en contacten binnen verenigingsverband.

Dus die 2 verklaringen liggen voor de hand.
pi_195834425
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:54 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ben nu net weer een halfjaar single na een lange relatie van meerdere jaren. Dus het zou daaraan kunnen liggen. Aan de andere kant date ik wel af en toe met mensen.

Ben wel van mening dat ik een gelukkiger mens ben met een partner. Neemt niet weg dat ik ook gewoon als single gelukkig moet kunnen zijn. Dus ik hoop dat het niet daaraan ligt.

Kan ook zijn dat ik echt een vriendengroep wil in mn nieuwe stad en die nog niet echt heb. Wel losse contacten voor 1 op 1 en contacten binnen verenigingsverband.

Dus die 2 verklaringen liggen voor de hand.
Meer diepgang in de vriendschappen is wat je zoekt misschien? Of verdieping van andere facetten van je leven.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:07:57 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195834557
Ben je onlangs verhuisd TS?
pi_195834609
Ja uiteraard, je hebt geen soulmate en geen vrouw om te batsen.
Vakman pur sang
pi_195834674
Je bent echt niet de enige. Eenzaamheid wordt tegenwoordig gedefinieerd als een gevoelde afwezigheid van kwalitatief voor jou zinvolle contacten. (Zo uit het hoofd, de definitie kan in nuances afwijken).

Maar waar het op neerkomt: ook al heb je contact met 100 mensen, als die voor jou niet voorzien in zaken die voor jou echt belangrijk zijn... dan kun je je eenzaam voelen.
Net zoals iemand met vijf contacten, waarbij hij dit wel vindt, zich waarschijnlijk niet eenzaam voelt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195834721
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je bent echt niet de enige. Eenzaamheid wordt tegenwoordig gedefinieerd als een gevoelde afwezigheid van kwalitatief voor jou zinvolle contacten. (Zo uit het hoofd, de definitie kan in nuances afwijken).

Maar waar het op neerkomt: ook al heb je contact met 100 mensen, als die voor jou niet voorzien in zaken die voor jou echt belangrijk zijn... dan kun je je eenzaam voelen.
Net zoals iemand met vijf contacten, waarbij hij dit wel vindt, zich waarschijnlijk niet eenzaam voelt.
Ja goede post, heeft met je behoeftes te maken.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_195834748
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Ben je onlangs verhuisd TS?
Ja deze zomer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:02 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Meer diepgang in de vriendschappen is wat je zoekt misschien? Of verdieping van andere facetten van je leven.
De diepgang bij de vriendschappen is er wel denk ik. Verdieping in andere facetten is er wel, ik studeer heb en bijbaan en werk aan mezelf en mijn eigen doelen los van werk en studie.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja uiteraard, je hebt geen soulmate en geen vrouw om te batsen.
Ja klopt want zonder seks kan je niet gelukkig zijn......
pi_195834792
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je bent echt niet de enige. Eenzaamheid wordt tegenwoordig gedefinieerd als een gevoelde afwezigheid van kwalitatief voor jou zinvolle contacten. (Zo uit het hoofd, de definitie kan in nuances afwijken).

Maar waar het op neerkomt: ook al heb je contact met 100 mensen, als die voor jou niet voorzien in zaken die voor jou echt belangrijk zijn... dan kun je je eenzaam voelen.
Net zoals iemand met vijf contacten, waarbij hij dit wel vindt, zich waarschijnlijk niet eenzaam voelt.
Dankjewel mooie post. Ik ben echt een hugger en dat is door corona een stuk minder mogenlijk. Dit is wel echt iets wat ik mis, dus het zou kunnen dat de contacten die eerst afdoende waren nu niet meer afdoende zijn omdat er een stukje mist dat er eerst wel was, namelijk dat moment van fysiek contact bij binnenkomst en weg gaan.
pi_195835813
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:16 schreef soeverein het volgende:

Ja klopt want zonder seks kan je niet gelukkig zijn......
Is wel zo.
Vakman pur sang
pi_195835989
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:13 schreef soeverein het volgende:
IB4: weer zo'n topic in R&P

Ik liep net een rondje en had toen even de tijd om mijn gedachten te ordenen. Hierbij kwam ik tot de conclusie, ik ben objectief gezien niet eenzaam maar ik voel me wel eenzaam.

Deze week heb ik (morgen even meegenomen) 8x sociaal met mensen afgesproken, dit is zowel fysiek als digitaal (skypen en skypen + online schaken). Deze 8x zijn verdeeld over oude vrienden (die ken ik al jaren tussen de 5 en 18 jaar), nieuwe vrienden (ken ik sinds dit studie jaar) en familie.

Hierbij reken ik mn ouders niet mee, was daar ook twee daagjes maar woon in principe op mezelf. Ook tel ik commissie vergaderingen (2x) voor mn vereniging niet mee. Het is dus niet zo dat mijn sociale contact met andere mensen beperkt is tot deze 8 afspraken. Vanwege de verschillende mensen met wie ik afspreek is het ook niet zo dat het is dat ik alleen maar oude vrienden zie en niet een draai heb gevonden in mn nieuwe stadje. De 8x zijn aardig verdeeld over de dagen, 1 dag niemand sociaal gesproken maar toen wel bijna de hele dag bij mn ouders geweest. De meeste dagen dus 1x sociaal contact en af en toe 2x op 1 dag. Deze contact momenten met vrienden duren dan tussen de 2 en 6 uur, het is dus minstens een dagdeel vullende afspraak elke keer.

Waarom voel ik me dan in godsnaam eenzaam? Zijn er mensen die dit "probleem" herkennen?
Herkenbaar. Zowel formeel als informeel veel contacten waarbij een aantal zelfs wekelijks (de maatschappij draait immers door). Maar zodra ik wat tijd voor mijzelf heb dan voel ik wel een stil moment. De eenzaamheid in het ambt dat ik heb maar ook de eenzaamheid omdat je niemand hebt in je privé privé zegmaar. Hoort een beetje bij de diepgang en genegenheid wat hier wordt besproken. Sommige situaties zijn complex.

Door afleiding te vinden, door te doen wat ik leuk vind voorkom je dat maar soms sta je er bij stil dat het ook anders zou kunnen.
pi_195836332
Heb je behoefte aan meer contact of aan intiem contact?
Leeftijd? Regio?
Corona maakt alles moeilijker zeker na een verhuizing +1
Je hebt FOK! toch?
Merk dit heel veel bij singles (vooral bij) door Cor en Ona maarja, zij hebben elkaar ook gevonden na lange tijd zonder pandemieën dus jij kunt het ook :p
pi_195837381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:26 schreef Hydrogeny het volgende:
Heb je behoefte aan meer contact of aan intiem contact?
Leeftijd? Regio?
Corona maakt alles moeilijker zeker na een verhuizing +1
Je hebt FOK! toch?
Merk dit heel veel bij singles (vooral bij) door Cor en Ona maarja, zij hebben elkaar ook gevonden na lange tijd zonder pandemieën dus jij kunt het ook :p
Haha cor en ona hebben een heftige liefde ja, laten we hopen dat ze elkaar snel zat zijn.

Op je vragen: eerste helft 20, Gelderland. Ik denk contact ansich. Voel me ook erg doelloos ondanks dat me vaak verweten wordt alles al helemaal uitgedacht te hebben.

Ik weet dat ik mn master af wil maken, ik weet welke vervolg studie ik daarna eventueel wil doen. Of meteen aan het werk en dan weet ik ook welke baan dat zou moeten zijn.

Ik heb duidelijk een sportief doel voor ogen. En een rijtje doelen op persoonlijk vlak.

Hoe kan je doelloos zijn als je weet waar je naartoe wilt? Misschien zijn het te veel doelen en moet ik op 1 ding focussen om me niet doelloos te voelen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 00:56:46 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195837514
TS, je TT intrigeert me. Hoe kan zoiets, niet eenzaam zijn maar wel voelen..?
pi_195839358
Ik herken dit wel. Ook ik heb voldoende fijne mensen om me heen, maar toch voel ik me vaak alleen. Het is alsof ik een bepaalde diepe verbinding mis. Iemand bij wie ik echt volledig mezelf kan zijn, terwijl er ook mensen zijn die dat wel zouden verwelkomen. T lijkt echter nooit genoeg te zijn.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 11:12:01 #20
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195841270
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Je lijkt ze verstandelijk bij te houden, in plaats van gevoelsmatig.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195853679
Eerste gedachte die bij mij opkomt is je hebt geen vriendin. Dus daarom voel je eenzaam. Als je een partner neemt heb je een grote kans dat je je niet meer eenzaam voelt.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 20:38:31 #22
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195854446
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:09 schreef Twintig het volgende:
Eerste gedachte die bij mij opkomt is je hebt geen vriendin. Dus daarom voel je eenzaam. Als je een partner neemt heb je een grote kans dat je je niet meer eenzaam voelt.
Dat klinkt best ongezond .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195855243
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je bent echt niet de enige. Eenzaamheid wordt tegenwoordig gedefinieerd als een gevoelde afwezigheid van kwalitatief voor jou zinvolle contacten. (Zo uit het hoofd, de definitie kan in nuances afwijken).

Maar waar het op neerkomt: ook al heb je contact met 100 mensen, als die voor jou niet voorzien in zaken die voor jou echt belangrijk zijn... dan kun je je eenzaam voelen.
Net zoals iemand met vijf contacten, waarbij hij dit wel vindt, zich waarschijnlijk niet eenzaam voelt.
Idd.
Ik omschrijf het meestal als: 'Je kunt je in een zaal vol mensen begeven, en tóch alleen zijn.'
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195855419
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:38 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dat klinkt best ongezond .
Yep daarom wachten totdat corona voorbij is :)
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 21:17:39 #25
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195855463
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef Twintig het volgende:

[..]

Yep daarom wachten totdat corona voorbij is :)
Als je een ander nodig hebt om je niet eenzaam te voelen dan is er iets niet goed
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195855801
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:17 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Als je een ander nodig hebt om je niet eenzaam te voelen dan is er iets niet goed
Hmm.. Het is hardstikke natuurlijk en vanzelfsprekend om een partner te hebben. Bovendien is het leuk, gezellig en romantisch!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 21:29:34 #27
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195855834
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:28 schreef Twintig het volgende:

[..]

Hmm.. Het is hardstikke natuurlijk en vanzelfsprekend om een partner te hebben. Bovendien is het leuk, gezellig en romantisch!
Het is helemaal niet vanzelfsprekend om een partner te hebben.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195855880
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Het is helemaal niet vanzelfsprekend om een partner te hebben.
Voor hem wel, want hij voelt dat hij gelukkig wordt met een partner.
pi_195857847
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef Twintig het volgende:

[..]

Voor hem wel, want hij voelt dat hij gelukkig wordt met een partner.
Ik ben het er mee eens dat een partner hebben de norm is. Op mijn leeftijd niet perse nog maar maatschappelijk gezien natuurlijk wel. Verder denk ik dat een partner en een gezin op de lange termijn wel voorwaarden zijn voor een gelukkig leven. Al zal dat ook te maken hebben met mijn waardes in het leven.

Toch vind ik dat je ook zonder partner gelukkig moet kunnen zijn.


Vandaag was trouwens een hele fijne dag en voelde me totaal niet eenzaam.

Gek hoe dat gevoel zo snel kan opkomen en gaan.
pi_195858300
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:53 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat een partner hebben de norm is. Op mijn leeftijd niet perse nog maar maatschappelijk gezien natuurlijk wel. Verder denk ik dat een partner en een gezin op de lange termijn wel voorwaarden zijn voor een gelukkig leven. Al zal dat ook te maken hebben met mijn waardes in het leven.

Toch vind ik dat je ook zonder partner gelukkig moet kunnen zijn.


Vandaag was trouwens een hele fijne dag en voelde me totaal niet eenzaam.

Gek hoe dat gevoel zo snel kan opkomen en gaan.
Dat is met een gezin ook wel zo, alleen heb je simpelweg minder tijd om na te denken. :D
Mooi dat vandaag een goede dag was. ^O^
Vakman pur sang
pi_195858639
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:53 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat een partner hebben de norm is. Op mijn leeftijd niet perse nog maar maatschappelijk gezien natuurlijk wel. Verder denk ik dat een partner en een gezin op de lange termijn wel voorwaarden zijn voor een gelukkig leven. Al zal dat ook te maken hebben met mijn waardes in het leven.

Toch vind ik dat je ook zonder partner gelukkig moet kunnen zijn.


Vandaag was trouwens een hele fijne dag en voelde me totaal niet eenzaam.

Gek hoe dat gevoel zo snel kan opkomen en gaan.
Je hebt gelijk zonder partner kun je ook gelukkig zijn.
Heel goed van je dat het vandaag wel goed ging en je niet eenzaam voelde. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')