abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195837039
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:49 schreef Harlon het volgende:

[..]

Want nu gaat 't goed wou je zeggen? Volledige entertainment industrie is naar de tyfus, horeca gaat ook naar de tering zodat we ff wat dor hout iets langer in leven kunnen houden? Gezonde mensen komen niet te overlijden aan Corona, slechts een handjevol pechvogels. Shit happens. De rest heeft het aan zichzelf te danken.
Gaat weinig van waarde verloren aan de Nederlandse horeca. Qua werkgelegenheid is het ook niet best met al het flexwerk en nuluren contracten. Als hun ondergang de prijzen van vastgoed beetje drukt heeft het alleen maar voordelen. Na de covid zijn er weer volop kansen voor mensen die beetje kunnen koken en bedrijfje willen starten.

Enige wat overheid hoeft te doen is faillissementswetgeving op orde te brengen zodat stoppende ondernemers niet gelijk geruïneerd zijn.
pi_195837404
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:35 schreef Michie_ het volgende:

[..]

In Japan zijn ze bang dat het daar slechter gaat zodra de winter aanbreekt. Nu is het daar nog 22 graden.

Dit was bijvoorbeeld de trein vorige week: [ afbeelding ]

Zo'n situatie in het OV zou hier ondenkbaar zijn.Toch doet Japan het belachelijk veel beter dan Nederland. En dit is niet eens tijdens spits
Spot erg veel obesitassers.
pi_195837408
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Shit happens is precies wat ik zeg tegen de horeca en entertainment industrie. Zijn we het toch ergens over eens. Shit happens.
Ok, dus solidariteit moet alleen van 1 kant komen. Ik kom nooit in een ziekenhuis dus niet mijn probleem wat daar allemaal gebeurt? En meer ouderen die overlijden betekent meer woningruimte voor startende jongeren?

Want er wordt heel weinig begrip en solidariteit getoond ook de andere kant op, naar de horeca, evenementen industrie en de jongeren. Trouwens, waar zie al die nieuwbouw woningen voor starters? Die zijn er niet, want dat levert de gemeenten minder geld op. En dan raar op kijken dat jongeren schijt hebben aan maatregelen tegen een virus wat hun niet raakt..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 00:44:10 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195837426
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:43 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ok, dus solidariteit moet alleen van 1 kant komen. Ik kom nooit in een ziekenhuis dus niet mijn probleem wat daar allemaal gebeurt? En meer ouderen die overlijden betekent meer woningruimte voor startende jongeren?

Want er wordt heel weinig begrip en solidariteit getoond ook de andere kant op, naar de horeca, evenementen industrie en de jongeren. Trouwens, waar zie al die nieuwbouw woningen voor starters? Die zijn er niet, want dat levert de gemeenten minder geld op. En dan raar op kijken dat jongeren schijt hebben aan maatregelen tegen een virus wat hun niet raakt..
Je neemt mijn post wel heel erg uit de context, he? Dat was geen op zichzelf staande post maar een reactie op een andere post.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195837438
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je neemt mijn post wel heel erg uit de context, he? Dat was geen op zichzelf staande post maar een reactie op een andere post.
Ja kan misschien wel zijn, maar het hangt er volledig vanaf in welke positie je zit en tegen de ander: 'shit happens' zegt..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 00:46:32 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195837451
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:45 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ja kan misschien wel zijn, maar het hangt er volledig vanaf in welke positie je zit en tegen de ander: 'shit happens' zegt..
Dat was dus mijn punt en waarom ik dat postte omdat degene waar ik op reageerde stelde over mensen die ziek worden of doodgaan "Shit happens, ik vind het prima, toch allemaal dor hout"
Nou ja, dan kun je dat ook omdraaien, toch?

Mischien dat jij dat wel begrijpt maar degene op wie ik reageerde begreep dat iig totaal niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195837454
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat was dus mijn punt en waarom ik dat postte omdat degene waar ik op reageerde stelde over mensen die ziek worden of doodgaan "Shit happens, ik vind het prima, toch allemaal dor hout"
Nou ja, dan kun je dat ook omdraaien, toch?
Prima ja.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_195837462
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat was dus mijn punt en waarom ik dat postte omdat degene waar ik op reageerde stelde over mensen die ziek worden of doodgaan "Shit happens, ik vind het prima, toch allemaal dor hout"
Nou ja, dan kun je dat ook omdraaien, toch?

Mischien dat jij dat wel begrijpt maar degene op wie ik reageerde begreep dat iig totaal niet.
Ja ok ik zie het inderdaad, Maar hoe dan ook we moeten toch een middenweg vinden in dit probleem. 100% aan de zorg en de economie denken is op dit moment beide lastig.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 00:51:26 #59
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195837478
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:48 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ja ok ik zie het inderdaad, Maar hoe dan ook we moeten toch een middenweg vinden in dit probleem. 100% aan de zorg en de economie denken is op dit moment beide lastig.
Ja, dat klopt. En dat gaat ook niet, men probeert zo goed en kwaad als het gaat een middenweg te vinden waarin mensen behandeld kunnen worden en waarmee de economie blijft draaien en dat blijkt gewoon een enorm lastig probleem te zijn.

Ik heb ook de antwoorden niet, hoor, hou mij ten goede, maar we zullen toch echt een weg moeten vinden om hier doorheen te komen. Momenteel is de horeca vooral het kind van de rekening en daar zal steun voor moeten komen vanuit de overheid. En er zal steun in andere sectoren nodig zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195837524
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. En dat gaat ook niet, men probeert zo goed en kwaad als het gaat een middenweg te vinden waarin mensen behandeld kunnen worden en waarmee de economie blijft draaien en dat blijkt gewoon een enorm lastig probleem te zijn.

Ik heb ook de antwoorden niet, hoor, hou mij ten goede, maar we zullen toch echt een weg moeten vinden om hier doorheen te komen. Momenteel is de horeca vooral het kind van de rekening en daar zal steun voor moeten komen vanuit de overheid. En er zal steun in andere sectoren nodig zijn.
Belangrijkste nu ook vergeleken met het voorjaar is nu de uitzichtloosheid. Sommige mensen hebben zoiets van: waarom zou ik mij aan de maatregelen houden als ik daarna toch geen werk meer heb? Of je hebt wellicht wel werk maar geen uitgaansmogelijkheden meer. We kunnen wel hypocriet doen en altijd doen alsof we zo meegaand zijn met de ander, maar als dingen echt te lang duren en teveel consequenties hebben, gaat eigenbelang stiekem toch altijd voor.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 01:00:24 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195837531
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:58 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Belangrijkste nu ook vergeleken met het voorjaar is nu de uitzichtloosheid. Sommige mensen hebben zoiets van: waarom zou ik mij aan de maatregelen houden als ik daarna toch geen werk meer heb? Of je hebt wellicht wel werk maar geen uitgaansmogelijkheden meer. We kunnen wel hypocriet doen en altijd doen alsof we zo meegaand zijn met de ander, maar als dingen echt te lang duren en teveel consequenties hebben, gaat eigenbelang stiekem toch altijd voor.
Het is juist hypocriet om te denken dat het voor iedereen gelijk is, dat is het niet. Ja, iedereen heeft er last van maar sommigen tot echt meer als anderen. En dat is altijd lastig te verkopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195837579
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 01:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is juist hypocriet om te denken dat het voor iedereen gelijk is, dat is het niet. Ja, iedereen heeft er last van maar sommigen tot echt meer als anderen. En dat is altijd lastig te verkopen.
Duidelijk, daar zijn we het over eens.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 01:08:44 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195837583
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 01:08 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Duidelijk, daar zijn we het over eens.
We komen er wel ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2020 @ 01:14:36 #64
88815 The_Emotion
98.3
pi_195837611
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:58 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Belangrijkste nu ook vergeleken met het voorjaar is nu de uitzichtloosheid. Sommige mensen hebben zoiets van: waarom zou ik mij aan de maatregelen houden als ik daarna toch geen werk meer heb? Of je hebt wellicht wel werk maar geen uitgaansmogelijkheden meer. We kunnen wel hypocriet doen en altijd doen alsof we zo meegaand zijn met de ander, maar als dingen echt te lang duren en teveel consequenties hebben, gaat eigenbelang stiekem toch altijd voor.
Die lockdowns die we in het begin hadden, waar we hier nog bekaaid van wegkwamen, was niets meer dan een stilte voor de storm.
Zo eensgezind we waren met teddyberen voor het raam en dat hypocriete geklap voor de zorg... ook toen gingen mensen naar het bos en strand.
Wat ik vooral zie is verdeel en heers. Iedereen doet wel wat, jouw collega's, de buren en vrienden en het zit ook nog eens in de familie.
Doe eens lief voor ze, morgen doen ze dat niet.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_195837655
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 01:14 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Die lockdowns die we in het begin hadden, waar we hier nog bekaaid van wegkwamen, was niets meer dan een stilte voor de storm.
Zo eensgezind we waren met teddyberen voor het raam en dat hypocriete geklap voor de zorg... ook toen gingen mensen naar het bos en strand.
Wat ik vooral zie is verdeel en heers. Iedereen doet wel wat, jouw collega's, de buren en vrienden en het zit ook nog eens in de familie.
Doe eens lief voor ze, morgen doen ze dat niet.
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd mensen die zich niet aan de regels hielden of denken dat de regels niet voor hun gelden. Maar veel mensen waren toch echt wel bang voor het virus, we was 'nieuw' maar de maatregelen waren dat ook. We zijn nu gewoon begrijpelijk niet zo bang meer en ook 'coronamoe' geworden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2020 @ 01:37:10 #66
88815 The_Emotion
98.3
pi_195837699
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 01:25 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt natuurlijk altijd mensen die zich niet aan de regels hielden of denken dat de regels niet voor hun gelden. Maar veel mensen waren toch echt wel bang voor het virus, we was 'nieuw' maar de maatregelen waren dat ook. We zijn nu gewoon begrijpelijk niet zo bang meer en ook 'coronamoe' geworden.
We zijn niet zo bang meer?
Laat me niet lachen zeg, het is niet het virus zelf waar je bang voor hoeft te zijn, maar de angst en chaos er omheen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_195837867
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 01:37 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

We zijn niet zo bang meer?
Laat me niet lachen zeg, het is niet het virus zelf waar je bang voor hoeft te zijn, maar de angst en chaos er omheen.
Ja, ik heb het dus puur over het virus. Men is banger voor de maatregelen of de economie dan voor het virus zelf.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2020 @ 02:06:45 #68
88815 The_Emotion
98.3
pi_195837961
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 02:23 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ja, ik heb het dus puur over het virus. Men is banger voor de maatregelen of de economie dan voor het virus zelf.
Dat denk ik sinds men pleepapier begon te hamsteren.
Het is de angst waar men bang voor is, de angst die we allemaal hebben en geen antwoord op hebben.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_195838108
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:48 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ja ok ik zie het inderdaad, Maar hoe dan ook we moeten toch een middenweg vinden in dit probleem. 100% aan de zorg en de economie denken is op dit moment beide lastig.
Als je naar het verleden kijkt, zie je dat de economie altijd wel weer opkomt na een crisis.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195839877
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

Yep, gewoon z'n gang laten gaan en dan zien we wel wat er gebeurd. Covid patienten niet in het ziekenhuis opvangen zodat je de gewone zorg door kan laten gaan want anders heb je dat gemiep weer.
Dus als mensen gewoon direct die wegens covid-19 zorg nodig hebben, een dood vonnis geven? We hebben meer dan 14K opnames gehad. Tikt wel lekker aan...

Zal onze economie ook heel leuk vinden, hoe creëer je juist angst.... Zou men misschien wel beter luisteren, dat moet ik wel toegeven.

Gaat wel heel lekker met onze moderne normen en waarden. Eigenlijk triest....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')