abonnement Unibet Coolblue
pi_195832583
Ik heb een wandje van ongeveer 1.30m breed en een TV van ongeveer 97 cm breed. Zeker aangezien de bank aan de overkant staat is dit het perfecte wandje voor de TV.

Nu zit ongeveer 40 cm vanaf de rechterkant de thermostaat (simpele draaibare Honeywell-thermostaat). Ik heb een uittrekbare en zwenkbare TV-beugel die ik links van de thermostaat kan monteren. De TV zit op de beugel een stukje van de muur zodat het allemaal wel past, maar dan zit de thermostaat wel achter de TV verscholen. Ik lees overal dat dit uiteraard onverstandig is ivm meting van de juiste temperatuur.

Nu vraag ik me af wat ik dan wel kan doen. Kan ik de thermostaat verplaatsen of draadloos maken? of zal het allemaal wel meevallen als ik de tv er toch voor hang?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:53:35 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195835603
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:43 schreef JohnDDD het volgende:
Nu vraag ik me af wat ik dan wel kan doen. Kan ik de thermostaat verplaatsen of draadloos maken? of zal het allemaal wel meevallen als ik de tv er toch voor hang?
Je kan hem idd draadloos maken of verplaatsen.
ik zou het wel doen, van zo'n tv komt best wat warmte. Dat kan als gevolg hebben dat de thermostaat het sneller warm krijgt dan jij.

Verplaatsen kan je eenvoudig doen door de draden die van achter de thermostaat naar de cv lopen te verlengen.
Voor het draadloos maken zijn verschillende opties, die afhankelijk zijn van de cv die je hebt.
So we just called him Fred
pi_195836548
Ik had m'n thermostaat 20 centimeter naast de tv nadat ik van 43 naar 55 inch ging en de afgelezen waarde week daarna behoorlijk af. Ik heb 'm een stukje verplaatst. Zo'n 20 cm opzij gefreesd, een stukje 5/8 buis ertussen en alles weer dichtgesmeerd en gesausd. Je ziet er niets meer van.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_195839579
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:53 schreef Fred het volgende:

[..]

Je kan hem idd draadloos maken of verplaatsen.
ik zou het wel doen, van zo'n tv komt best wat warmte. Dat kan als gevolg hebben dat de thermostaat het sneller warm krijgt dan jij.

Verplaatsen kan je eenvoudig doen door de draden die van achter de thermostaat naar de cv lopen te verlengen.
Voor het draadloos maken zijn verschillende opties, die afhankelijk zijn van de cv die je hebt.
Zijn er ook mogelijkheden om hem draadloos te maken waarbij ik bijv. een draadloze ontvanger op de originele thermostaat zet (zodat ik de plek daarvan niet hoef te veranderen) en waarbij ik dan vervolgens de module die de temperatuur meet ergens anders in huis ophang?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195839583
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:40 schreef Ridocar het volgende:
Ik had m'n thermostaat 20 centimeter naast de tv nadat ik van 43 naar 55 inch ging en de afgelezen waarde week daarna behoorlijk af. Ik heb 'm een stukje verplaatst. Zo'n 20 cm opzij gefreesd, een stukje 5/8 buis ertussen en alles weer dichtgesmeerd en gesausd. Je ziet er niets meer van.
Ik woon in een huurhuis dus zal dan wel toestemming moeten vragen. Ik kan het ook niet zelf, anders zou ik het misschien wel gewoon doen, want dat merkt toch verder niemand.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:29:40 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195841601
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:35 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Zijn er ook mogelijkheden om hem draadloos te maken waarbij ik bijv. een draadloze ontvanger op de originele thermostaat zet (zodat ik de plek daarvan niet hoef te veranderen) en waarbij ik dan vervolgens de module die de temperatuur meet ergens anders in huis ophang?
Dat zou in theorie mogelijk zijn ja, met bijvoorbeeld een set als deze:
https://www.kamerthermostaatkopen.nl/80510155.html

De ronde thermostaat plaats je op de nieuwe plek, het vierkantje kastje sluit je aan op de draden die uit de muur komen op de plek waar nu je thermostaat hangt.

Dit soort systemen zijn ook uit te breiden met slimme radiatorknoppen en slimme thermostaten, zodat je echt alleen de ruimtes verwarmd die warm moeten worden.
So we just called him Fred
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:50:26 #7
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_195845755
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:35 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Zijn er ook mogelijkheden om hem draadloos te maken waarbij ik bijv. een draadloze ontvanger op de originele thermostaat zet (zodat ik de plek daarvan niet hoef te veranderen) en waarbij ik dan vervolgens de module die de temperatuur meet ergens anders in huis ophang?
Ja dat kan. Dan zet je de thermostaat waar je de temperatuur wilt meten en de ontvanger en regelunit hangt op de plek van de originele thermostaat.

Thuis hebben wij een draadloze klokthermostaat van Honeywell. Wij nemen de thermostaat mee naar de koudste plek, bijvoorbeeld de werkkamer bij thuiswerken ;)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_195851013
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:29 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat zou in theorie mogelijk zijn ja, met bijvoorbeeld een set als deze:
https://www.kamerthermostaatkopen.nl/80510155.html

De ronde thermostaat plaats je op de nieuwe plek, het vierkantje kastje sluit je aan op de draden die uit de muur komen op de plek waar nu je thermostaat hangt.

Dit soort systemen zijn ook uit te breiden met slimme radiatorknoppen en slimme thermostaten, zodat je echt alleen de ruimtes verwarmd die warm moeten worden.
Bedankt voor deze tip. Moet ik hierbij iets aan de CV veranderen/instellen, of is het gewoon een kwestie van oude thermostaat eraf, nieuwe regelunit erop, thermostaat ergens anders op de muur en klaar?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 25 oktober 2020 @ 23:16:12 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_195858339
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:06 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Bedankt voor deze tip. Moet ik hierbij iets aan de CV veranderen/instellen, of is het gewoon een kwestie van oude thermostaat eraf, nieuwe regelunit erop, thermostaat ergens anders op de muur en klaar?
Oude eraf nieuwe erop connected en klaar
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')