abonnement Unibet Coolblue
pi_195830847
Trump of Biden? Gaat Amerika er echt anders uitzien als je voor de één of ander kiest, of -als we diep in ons hart kijken- is het sowieso gedoemd ten onder te gaan, omdat een multi-etnische samenleving per definitie zal uitmonden in chaos?
pi_195830925
Je weet zelf ook wel dat dit topic direct kansloos is.
pi_195831001
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je weet zelf ook wel dat dit topic direct kansloos is.
Wellicht heb je de plunderingen, brandstichtingen en het geweld van de afgelopen maanden niet meegekregen.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:20:33 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195831031
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:18 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Wellicht heb je de plunderingen, brandstichtingen en het geweld van de afgelopen maanden niet meegekregen.
Waarom vraag je dan of het iets uitmaakt wie er wint als je de vraag al hebt beantwoord?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195831066
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan of het iets uitmaakt wie er wint als je de vraag al hebt beantwoord?
Dan vraag ik het jou, maakt het uit wie er wint?

dit is toch een forum of niet
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:59 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195831075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:21 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Dan vraag ik het jou, maakt het uit wie er wint?

dit is toch een forum of niet
Ja, het maakt uit wie er wint.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:25:25 #7
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195831127
Ja vind ik wel.
Laten we eerlijk zijn Trump is een egoistische rotzak, maar hij is zo'n rotzak die de wereld straks aan kan. China en Rusland zijn aan het opkomen, dan heb je niets aan iemand die aardig is.

Het wordt ook tijd dat Noord-korea eens plat gebombardeerd wordt.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195831184
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:25 schreef Scheepskok het volgende:
Ja vind ik wel.
Laten we eerlijk zijn Trump is een egoistische rotzak, maar hij is zo'n rotzak die de wereld straks aan kan. China en Rusland zijn aan het opkomen, dan heb je niets aan iemand die aardig is.

Het wordt ook tijd dat Noord-korea eens plat gebombardeerd wordt.
15 times Donald Trump praised authoritarian rulers

En op Kim-Jung Un is Trump naar eigen zeggen verliefd geworden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195831795
Als de Dems de senaat en het presidentschap winnen dan maakt het zeker wel uit ja. Die kans is op dit moment reëel.
pi_195835412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:03 schreef Jaeger85 het volgende:
Als de Dems de senaat en het presidentschap winnen dan maakt het zeker wel uit ja. Die kans is op dit moment reëel.
Zelfs dan valt nog te bezien wat er uiteindelijk echt gaat veranderen natuurlijk. De Democraten zijn een stuk diverser in opvattingen en het gaat de vraag zijn of Biden voldoende steun van de flanken van de partij weet te vergaren. Je kunt van McConnell vinden wat je wil, maar hij houdt zijn senatoren wel aardig onder de duim.

En al weet je significante wetsvoorstellen door het congres te krijgen, dan begint het pas. Individuele staten hebben een hoge mate van autonomie, via de rechter kan er heel veel dwars gelegen worden en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195835494
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zelfs dan valt nog te bezien wat er uiteindelijk echt gaat veranderen natuurlijk. De Democraten zijn een stuk diverser in opvattingen en het gaat de vraag zijn of Biden voldoende steun van de flanken van de partij weet te vergaren. Je kunt van McConnell vinden wat je wil, maar hij houdt zijn senatoren wel aardig onder de duim.

En al weet je significante wetsvoorstellen door het congres te krijgen, dan begint het pas. Individuele staten hebben een hoge mate van autonomie, via de rechter kan er heel veel dwars gelegen worden en ga zo maar door.
Daar heb je gelijk in. Maar democratische plannen als meer nieuwe staten aanwijzen en het aantal rechters van de Supreme Court uitbreiden kunnen grote gevolgen hebben.
pi_195836476
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:25 schreef Scheepskok het volgende:
Ja vind ik wel.
Laten we eerlijk zijn Trump is een egoistische rotzak, maar hij is zo'n rotzak die de wereld straks aan kan. China en Rusland zijn aan het opkomen, dan heb je niets aan iemand die aardig is.

Het wordt ook tijd dat Noord-korea eens plat gebombardeerd wordt.
China ja, hoe kom je er bij dat Rusland aan het opkomen is?

Verder heeft China een hele andere ethiek en opvatting over mensenrechten, dus ze kunnen in een aantal dingen veel verder gaan dan de VS. Als je China wilt stoppen (en elke normaal denkend mens wil dat) zal je moeten samenwerken. Trump snapt dat niet, hij stapt uit de WHO, uit het klimaatakkoord, Europa is bijzaak, alles gaat om de (rijke) Amerikaan. Dat is dus kortzichtig en niet effectief als je China een halt wil toeroepen.

Ik denk dat het dus wel uitmaakt, als Biden wint dan zal er weer sprake zijn van verbinding, dan zal de VS de banden met Europa aanhalen, dan zal er weer meer samengewerkt worden met Europa en precies dát is nodig om een opkomend land als China te stoppen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195839353
Het maakt absoluut uit. Ondanks dat ik mij ten zeerste wil distantiëren van de 'far-left' vleugel van de Dems, is het denk ik beter voor de VS als Biden wint. Nog vier jaar Trump betekend als eerste de meest chaotische en gewelddadige ongeregeldheden die Amerika in tijden zal hebben gezien en daarnaast zal het verder demoniseren van die man in de media, plus het verder pushen van intersectionele identiteitspolitiek, het land helemaal op zijn kop zetten. De polarisatie zal enkel een complete sociale segregatie verder aanwakkeren en twee vrij extreme kampen tegenover elkaar zetten. Ik denk dat de VS dan niet meer is te redden.

Hopelijk als Biden wint kan de mainstream media eens wat chillen en de far-left idem dito. De Republikeinen moeten ondertussen hun partij grondig renoveren en een jongere, geschiktere kandidaat naar voren schuiven om het over vier jaar weer te proberen. Zoals wel vaker aangegeven acht ik Nikki Haley perfect voor deze rol.

quote:
15s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:18 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Wellicht heb je de plunderingen, brandstichtingen en het geweld van de afgelopen maanden niet meegekregen.
Afgaande op de BLM topicreeks in NWS: voor al het geweld, plunderingen en pyromanie moest begrip worden getoond volgens het gros van de users. Omdat er zogenaamd bepaalde bevolkingsgroepen structureel en systematisch onderdrukt worden, was dit allemaal te verklaren.

Waarschijnlijk zal dit ook de consensus zijn als Trump wint en er breken dergelijke taferelen uit. Dan moeten we begrip opbrengen voor dit gewelddadige vandalisme. Oh, en als Trump dan wil ingrijpen toont dat alleen maar aan wat voor een fascistische dictator hij eigenlijk is. Stel je voor zeg, de orde proberen te handhaven, dat kan echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 08:09:06 ]
pi_195840138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

China ja, hoe kom je er bij dat Rusland aan het opkomen is?

Verder heeft China een hele andere ethiek en opvatting over mensenrechten, dus ze kunnen in een aantal dingen veel verder gaan dan de VS. Als je China wilt stoppen (en elke normaal denkend mens wil dat) zal je moeten samenwerken. Trump snapt dat niet, hij stapt uit de WHO, uit het klimaatakkoord, Europa is bijzaak, alles gaat om de (rijke) Amerikaan. Dat is dus kortzichtig en niet effectief als je China een halt wil toeroepen.

Ik denk dat het dus wel uitmaakt, als Biden wint dan zal er weer sprake zijn van verbinding, dan zal de VS de banden met Europa aanhalen, dan zal er weer meer samengewerkt worden met Europa en precies dát is nodig om een opkomend land als China te stoppen.
Dat is wel erg met een Europese bril bekeken. Als er één ding is dat de VS zou moeten doen om de macht van China in te kapselen, dan is het juist samenwerking met bondgenoten in de Aziatische regio. Japan, Zuid-Korea en ga zo maar door. TPP was bijvoorbeeld een uitstekend pressiemiddel, maar het eerste wat Trump deed was daaruit stappen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195840295
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:35 schreef Shreyas het volgende:
Ik denk dat het dus wel uitmaakt, als Biden wint dan zal er weer sprake zijn van verbinding, dan zal de VS de banden met Europa aanhalen, dan zal er weer meer samengewerkt worden met Europa en precies dát is nodig om een opkomend land als China te stoppen.
Dat is maar zeer de vraag. Biden was als VP de man achter 'pivot to Asia', dus het loslaten van de concentratie op Europese samenwerking. En er is alleen maar meer reden voor hem om zich juist daarop te focussen en Europa bijkans te forceren daarin mee te gaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195841262
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is wel erg met een Europese bril bekeken. Als er één ding is dat de VS zou moeten doen om de macht van China in te kapselen, dan is het juist samenwerking met bondgenoten in de Aziatische regio. Japan, Zuid-Korea en ga zo maar door. TPP was bijvoorbeeld een uitstekend pressiemiddel, maar het eerste wat Trump deed was daaruit stappen.
Hier ben ik het mee eens, de VS zal zeker ook goed moeten samenwerken met Japan en Zuid-Korea.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195841329
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is maar zeer de vraag. Biden was als VP de man achter 'pivot to Asia', dus het loslaten van de concentratie op Europese samenwerking. En er is alleen maar meer reden voor hem om zich juist daarop te focussen en Europa bijkans te forceren daarin mee te gaan.
Ik denk dat Biden zich nu ook wel realiseert dat de pivot to Asia misschien toch niet zo handig was. In ieder geval is het niet iemand die elke keer roept ''America first'', dat nationalistische geneuzel komt de reputatie van de VS in de wereld niet ten goede. Misschien is dat wel de grootste winst als Biden wint, namelijk dat er dan weer minder mensen een hekel hebben aan de VS. En ja dat is belangrijk, want als er veel mensen een hekel hebben aan de VS zijn ze meer geneigd om in zee te gaan met China en Rusland en dat is het laatste wat je wilt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195915767
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

China ja, hoe kom je er bij dat Rusland aan het opkomen is?

Verder heeft China een hele andere ethiek en opvatting over mensenrechten, dus ze kunnen in een aantal dingen veel verder gaan dan de VS. Als je China wilt stoppen (en elke normaal denkend mens wil dat) zal je moeten samenwerken. Trump snapt dat niet, hij stapt uit de WHO, uit het klimaatakkoord, Europa is bijzaak, alles gaat om de (rijke) Amerikaan. Dat is dus kortzichtig en niet effectief als je China een halt wil toeroepen.

Ik denk dat het dus wel uitmaakt, als Biden wint dan zal er weer sprake zijn van verbinding, dan zal de VS de banden met Europa aanhalen, dan zal er weer meer samengewerkt worden met Europa en precies dát is nodig om een opkomend land als China te stoppen.
De WHO is een door China gedomineerd apperaat. Ik denk dat je iets mist..
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 00:42:23 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916303
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:31 schreef VeritasImmortalis het volgende:

[..]

De WHO is een door China gedomineerd apperaat. Ik denk dat je iets mist..
Leg eens uit hoe je een orginisatie kan domineren waar ieder lid feitelijk een veto heeft? Ik hoor het wel als je oplossing hebt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916926
Joe of Donald gaan een administration opzetten. Dus niet enkel een kabinet maar ook ambassadeurs, hoge ambtenaren etc. Dit is nog een brief grote groep.

Denk dus dat de keuze voor bepaalde kandidaten nog best verschil kan uitmaken
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195919402
Als de Democraten ook de Senaat winnen dan gaan we het verschil nog beter zien.
pi_195952531
Eigenlijk maakt het niks uit. De president zit met zijn handen vastgebonden aan een twee partijen systeem die elkaar geen millimeter gunt. We zagen het met Obama, we zien het met Trump en we gaan het na de verkiezingen weer zien. Hedendaagse politici daar zijn alleen maar bezig met modder gooien en niet met problemen oplossen.
pi_195952852
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:44 schreef MakkieR het volgende:
Eigenlijk maakt het niks uit.
Dat moet je hier niet stellen, sommige users zien dit als een halve jihad tegen een groot satanisch bolwerk genaamd the Republican Party.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 21:00:53 ]
pi_195953182
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:00 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat moet je hier niet stellen, sommige users zien dit als een halve jihad tegen een groot satanisch bolwerk genaamd the Republican Party.
Andere users zien dit weer als een risico op de ondergang van de westerse samenleving omdat er critical race theory onderwezen zal worden op universiteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195953313
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Andere users zien dit weer als een risico op de ondergang van de westerse samenleving omdat er critical race theory onderwezen zal worden op universiteit.
Zeer begrijpelijk natuurlijk, dit is ook oprecht een zorgwekkende ontwikkeling die enkel voor sociale segregatie en verdeeldheid gaat zorgen binnen de Westerse maatschappij. Dus vanuit dat oogpunt ook prima dat je dit even aanstipt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 21:23:51 ]
pi_195953382
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zeer begrijpelijk natuurlijk, dit is ook oprecht een zorgwekkende ontwikkeling die enkel voor sociale segregatie en verdeeldheid gaat zorgen binnen de Westerse maatschappij. Dus vanuit dat oogpunt ook prima dat je dit even aanstipt.
Zoals ze bij Rumag zouden zeggen: "het.boeit.geen.fuck".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 2 november 2020 @ 01:27:07 #27
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_195993671
Biden moet winnen, na zijn inauguratie overlijden en Harris president. :Y
Feyenoord!!! * Barça
pi_195993941
EEEEH JAAAAA!!!!

Trump is MOOI! Lekker, sexy, knap, opwindend, en heeft humor.

Biden is ? Ik denk overigens dat Kamala hem snel zou vervangen als President. En Kamala is zooo irritant.

TRUMP2020
REDWAVE
Niet doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')