abonnement Unibet Coolblue
pi_195830290
Hallo allemaal,

Sinds mei zijn mijn partner en ik de trotse bezitters van een woning. Nu is het zo dat de vorige eigenaar een stuk grond erbij heeft gekocht zodat het huis sneller verkocht werd. Dat stuk grond bestaat uit parkeerplaatsen en een stuk gras.

De buren die maken gebruik van deze parkeerplekken (Is dus van ons....) en nu is het zo dat we regelmatig niet kunnen parkeren. De parkeerplaats is aangrenzend van de grond waar ons huis op staat.

Nu staat er om ons huis een hek als erfafscheiding. Maar mag je nu dat hek verwijderen en dit om de parkeerplaatsen en gras doen zodat je tuin groter wordt? en zodat er geen andere mensen op de parkeerplaatsen kunnen parkeren?
pi_195830323
Is er geen recht van overpad of anderszins recht op dat stuk perceel gevestigd?

Dan mag je het afsluiten lijkt me
All management is Strategic Management.
pi_195830384
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:38 schreef Jurkdenhaag het volgende:
Hallo allemaal,

Sinds mei zijn mijn partner en ik de trotse bezitters van een woning. Nu is het zo dat de vorige eigenaar een stuk grond erbij heeft gekocht zodat het huis sneller verkocht werd. Dat stuk grond bestaat uit parkeerplaatsen en een stuk gras.

De buren die maken gebruik van deze parkeerplekken (Is dus van ons....) en nu is het zo dat we regelmatig niet kunnen parkeren. De parkeerplaats is aangrenzend van de grond waar ons huis op staat.

Nu staat er om ons huis een hek als erfafscheiding. Maar mag je nu dat hek verwijderen en dit om de parkeerplaatsen en gras doen zodat je tuin groter wordt? en zodat er geen andere mensen op de parkeerplaatsen kunnen parkeren?
Niet om nu de vervelende WGR user uit te hangen, maar dat zijn op zich wel dingen die ik uitgezocht zou hebben vóór ik de woning kocht ;)

Normaal zou ik zeggen "ja".

Zoals GodsSon ook vroeg: rust er een erfdienstbaarheid op? Weten de buren dat het van jou is? Was één van de buren die er nu parkeert voorheen eigenaar? Weet je zeker dat het van jou is (als in, heb je al eens een kadastrale kaart opgevraagd en het ongeveer nagemeten? Hoe lang wordt het al als "openbaar" parkeerterrein gebruikt? Staat er nog iets over in het bestemmingsplan? Zijn het echte parkeervakken? Of gewoon wat verharde grond waar men lukraak auto's parkeert?

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-10-2020 18:52:01 ]
pi_195830397
Wat zeggen de buren?
Anders een simpel parkeerslot plaatsen als het niet duidelijk is.
pi_195830418
Voordat je dit afsluit als het al mag. Ga dan eerst even in gesprek met de buren over je plannen. Makkelijke manier om de verhoudingen met de buren niet meteen te slopen binnen een half jaar.
pi_195830474
Inklapbaar paaltje op de parkeerplek plaatsen. Dan is het voor iedereen duidelijk dat het particuliere parkeerplekken betreffen.
pi_195830522
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Inklapbaar paaltje op de parkeerplek plaatsen. Dan is het voor iedereen duidelijk dat het particuliere parkeerplekken betreffen.
Dus we zouden niet onze tuin kunnnen vergroten door dat stuk erbij te betrekken?
pi_195830575
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:50 schreef Jurkdenhaag het volgende:

[..]

Dus we zouden niet onze tuin kunnnen vergroten door dat stuk erbij te betrekken?
Je hebt een hoop vragen nog niet beantwoord die je eigenlijk eerst zou moeten kunnen beantwoorden voor wij er iets zinnigs over kunnen zeggen.

Voor helderziendheid moet je in subforum TRU zijn :P

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-10-2020 18:59:28 ]
pi_195830588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:50 schreef Jurkdenhaag het volgende:

[..]

Dus we zouden niet onze tuin kunnnen vergroten door dat stuk erbij te betrekken?
Dat moet je dus even uitzoeken. Dat kunnen wij vanuit hier niet bepalen.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:54:42 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195830605
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:50 schreef Jurkdenhaag het volgende:

[..]

Dus we zouden niet onze tuin kunnnen vergroten door dat stuk erbij te betrekken?
Wat wil je nu horen? Japie geeft meer advies hoe je er voor kan zorgen dat je alleen gebruik kan maken van de parkeerplaatsen. Het gaat als ik het goed begrijp dus niet om de parkeerplaatsen voor jezelf te gebruiken maar om om te bouwen naar tuin.

Gewoon doen, beide stukken grond zijn van jou. Als je echt twijfelt dan kijk je of je een vergunning nodig hebt -> https://www.rijksoverheid(...)g-is-voor-ver-bouwen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195830610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:50 schreef Jurkdenhaag het volgende:

[..]

Dus we zouden niet onze tuin kunnnen vergroten door dat stuk erbij te betrekken?
Je hebt een hoop vragen nog niet beantwoord die je eigenlijk eerst zou moeten kunnen beantwoorden voor wij ook maar enig advies kunnen geven. Het is geheel onduidelijk hoe de situatie is, of er erfdienstbaarheid op rust en zo ja; welke, wat het bestemmingsplan is voor dat lapje grond, of het echte parkeervakken zijn of gewoon verharde grond waar auto's staan, hoe lang de oude situatie al bestaat, etc.

Voor helderziendheid moet je in subforum TRU zijn :P
pi_195830612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niet om nu de vervelende WGR user uit te hangen, maar dat zijn op zich wel dingen die ik uitgezocht zou hebben vóór ik de woning kocht ;)

Normaal zou ik zeggen "ja".

Zoals GodsSon ook vroeg: rust er een erfdienstbaarheid op? Weten de buren dat het van jou is? Was één van de buren die er nu parkeert voorheen eigenaar? Weet je zeker dat het van jou is (als in, heb je al eens een kadastrale kaart opgevraagd en het ongeveer nagemeten? Hoe lang wordt het al als "openbaar" parkeerterrein gebruikt? Staat er nog iets over in het bestemmingsplan? Zijn het echte parkeervakken? Of gewoon wat verharde grond waar men lukraak auto's parkeert?
Ja voordat de parkeervakken komen is er een pad waar recht van overpad zit. Maar die willen we afsluiten en de sleutel (Elektronisch) geven aan de buren.
De buren zijn nooit eigenaar geweest, dit was de gemeente.
pi_195830622
Koste je toch al snel ¤300 per m2 niet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195830628
Ik zou eerst even de koopakte en de kadasterinformatie er op na slaan.
Als de perceelgrenzen zijn zoals jij denkt EN er geen erfdienstbaarheden op rusten dan kun je je gang gaan.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_195830637
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:54 schreef Jurkdenhaag het volgende:

[..]

Ja voordat de parkeervakken komen is er een pad waar recht van overpad zit. Maar die willen we afsluiten en de sleutel (Elektronisch) geven aan de buren.
"voordat"... ik kan me geen voorstelling maken bij de ligging... heb je niet een foto of een desnoods een schets?

quote:
De buren zijn nooit eigenaar geweest, dit was de gemeente.
Oké.
Is er een bestemmingsplan voor de grond? En zo ja, wat is het bestemmingsplan voor de grond?

Geldt het recht van overpad alleen voor bewoners?
pi_195830684
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:54 schreef Jurkdenhaag het volgende:

[..]

Ja voordat de parkeervakken komen is er een pad waar recht van overpad zit. Maar die willen we afsluiten en de sleutel (Elektronisch) geven aan de buren.
De buren zijn nooit eigenaar geweest, dit was de gemeente.
Dit wordt ellende!
Kun je het betreffende pad verleggen naar de rand van het perceel zodat je aansluitend je prive-eerf kunt maken?
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_195830704
Dus de gemeente heeft parkeerplaatsen verkocht aan je? Ze doen ook werkelijk alles om aan geld te komen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195830705
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:59 schreef quo_ het volgende:

[..]

Dit wordt ellende!
Kun je het betreffende pad verleggen naar de rand van het perceel zodat je aansluitend je prive-eerf kunt maken?
Het klinkt wel als een scenario voor 1 van de vele "Rijdende Rechter / Frank Visser" afleveringen ;)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:35:43 #19
250757 Fenway
Green Monster
pi_195831315
Hoe lang worden die parkeervakken al gebruikt? Als dat langer dan 30 jaar is, is er zo maar kans dat ze openbaar zijn in de zin van de Wegenwet. Als de grond eerst van de gemeente was, is die termijn van 30 jaar misschien niet eens relevant. Dan kan je ze niet zomaar aan de openbaarheid onttrekken (ook niet met paaltjes), maar zal je eerst de gemeente moeten vragen een onttrekkingsbesluit te nemen.
pi_195832445
Tja keuze maken. Hoe langer je wacht hoe meer kans op tegengas.

De vraag is ook, gaan die mensen een gang naar de rechter maken om op jouw grond parkeerruimte op te eisen?

Ik zou de boel zelf zoveel mogelijk afsluiten, bestrating eruit en een heg maken. Dan direct bij je eigen huis parkeerplaatsen voor jezelf maken. Ik zou dus zoiets niet eerst gaan uitzoeken en navragen. Behalve natuurlijk even de kadaster kaart of het wel van jou is. Maar niet aan de gemeente gaan vragen 'goh ze parkeren daar al zo lang hebben ze er nu blijvend recht op?'. Dan maak je slapende honden wakker en zet je dingen in gang waar je niks aan hebt. Laat die buren maar hun rechtsbijstand inschakelen als ze denken ergens recht op te hebben. Veell mensen hebben dat nieteens en afsluiten is dan zinloos want die doen geen zaken die al liepen.

Grenzen van je perceel duidelijk plaatsen met een afscheiding. Anders krijg je inderdaad dat dingen verjaren en je alleen op papier nog eigenaar bent maar zonder rechten......

En als je buren zo zijn dat ze alleen aardig zijn zolang ze wat van je gebruiken dan weet je ook weer hoeveel die aardigheid waard is.
pi_195834264
Dit ga ik even volgen. Zoek het goed uit want dit is precies de shit voor een enorme burenruzie
Alius aliud dicit
pi_195839570
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:00 schreef halfway het volgende:
Dus de gemeente heeft parkeerplaatsen verkocht aan je? Ze doen ook werkelijk alles om aan geld te komen.
En ook nog openbare. Kans is groot dat je daar helemaal niets mee mag.

Wij maken het nu zelfs mee dat de gemeente betaald parkeren invoert op onze parkeerplaatsen welke liggen op eigen grond. We mogen dus dokken om van onze eigen parkeerplaatsen gebruik te maken. Het is werkelijk absurd maar blijkbaar wel conform regelgeving.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195839662
Misschien pics van de parkeervakken waar het over gaat?

Ik kan het mij hier in de randstad namelijk niet voorstellen dat iemand ineens een tuin midden op de weg heeft _O-
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_195840022
Weten de buren überhaupt wel dat dit stukje grond nu van jou is en niet langer van de gemeente (lees: iedereen)?
pi_195840118
Voor dit soort vragen moet je echt bij de gemeente zijn.
Onttrekken kan anders weleens meer geld kosten dan je in eerste instantie dacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')