abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:56:17 #1
302818 Made-In-Holland
Concurrent van China
pi_195820354
Weet iemand wellicht wat de toegevoegde waarde is van Opel's 'antidiefstalbeveiliging', naar wat ik uit de handleiding kan opmaken, zou het, nadat dit geactiveerd is, de centrale deurvergrendelingsknop in de auto moeten deactiveren, zodat bij een scenario, waarbij bijvoorbeeld de ruit wordt ingetikt en vervolgens wordt geprobeerd om de laadruimte met de knop te openen, dat dan niet mogelijk is.

Echter wanneer ik dit probeer na te bootsen, blijkt het van binnenuit 2x openen van een portier voldoende om de knop gewoon te heractiveren. Daarom vraag ik mij af wat dan het uiteindelijke nut is van deze functie, of dat ik zelf wellicht iets over het hoofd zie. Alvast bedankt
Dienstregelingen dient te allen tijde conform de trein te rijden.
pi_195821029
Opel kennende zal het er standaard niet op zitten
.
pi_195843294
Geen idee wat je precies bedoelt maar als ie op slot zit en ik zou de raam ingooien(even nagebootst met de raam open gelaten) en ik trek aan het hendeltje(binnenkant deur) dan gaat alles van slot. Heb verder geen alarm of zo.
pi_195859005
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:04 schreef Snowsquall het volgende:
Geen idee wat je precies bedoelt maar als ie op slot zit en ik zou de raam ingooien(even nagebootst met de raam open gelaten) en ik trek aan het hendeltje(binnenkant deur) dan gaat alles van slot. Heb verder geen alarm of zo.
En dat zou dat systeem dus precies moeten voorkomen. Oftewel, jouw auto heeft t niet, of het werkt niet goed, of jij activeert t niet goed.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:37:39 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195889107
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef Made-In-Holland het volgende:
Weet iemand wellicht wat de toegevoegde waarde is van Opel's 'antidiefstalbeveiliging', naar wat ik uit de handleiding kan opmaken, zou het, nadat dit geactiveerd is, de centrale deurvergrendelingsknop in de auto moeten deactiveren, zodat bij een scenario, waarbij bijvoorbeeld de ruit wordt ingetikt en vervolgens wordt geprobeerd om de laadruimte met de knop te openen, dat dan niet mogelijk is.

Echter wanneer ik dit probeer na te bootsen, blijkt het van binnenuit 2x openen van een portier voldoende om de knop gewoon te heractiveren. Daarom vraag ik mij af wat dan het uiteindelijke nut is van deze functie, of dat ik zelf wellicht iets over het hoofd zie. Alvast bedankt
[ afbeelding ]
Dan werkt het niet. Je zou van binnenuit het portier niet moeten kunnen openen.
pi_195909025
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 00:36 schreef JF_ het volgende:

[..]

En dat zou dat systeem dus precies moeten voorkomen. Oftewel, jouw auto heeft t niet, of het werkt niet goed, of jij activeert t niet goed.
Of de auto "herkent" het open raam en ziet het dus niet als inbraak.
pi_195920748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:43 schreef Fer het volgende:
Opel kennende zal het er standaard niet op zitten
Jawel, er staat op: 'Opel'.
pi_195924057
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Of de auto "herkent" het open raam en ziet het dus niet als inbraak.
Dan zou je het kunnen nabootsen door zelf in de auto te gaan zitten en de deuren op slot te doen (door iemand anders die buiten de auto staat en de sleutel van de auto weg kan houden, in het geval er ook sleutelherkenning op de auto zit).
Nederlander in Mnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_195924142
Er zijn (uiteraard) meer merken die dit hebben, de gangbare term ervoor is "supervergrendeling".

In Nederland zit dat er vaak niet op heb ik gemerkt in mijn eigen autoverleden.
You have to be very clean to get really dirty
pi_195928571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:56 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dan zou je het kunnen nabootsen door zelf in de auto te gaan zitten en de deuren op slot te doen (door iemand anders die buiten de auto staat en de sleutel van de auto weg kan houden, in het geval er ook sleutelherkenning op de auto zit).
Mee eens, maar ik reageerde op iemand die zei het na te bootsen door een raam open te laten staan. ;)
pi_195942189
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik reageerde op iemand die zei het na te bootsen door een raam open te laten staan. ;)
Oh sorry, dan was mijn reactie onnodig. :)
Nederlander in Mnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_195956510
Hoe het destijds bij mijn Opel werkte (Opel Vectra uit 1999).
Bij de eerste druk op de knop sloot de centrale vergrendeling alle deuren.
Bij de tweede druk op de knop, schoven de antidiefstalpennen uit.
Die hoor je ook als het goed, terwijl je niets ziet bewegen.
Kan ook net even iets anders werken, kan er vreemd genoeg helemaal niks over terugvinden.
Maar zo is het mij destijds uitgelegd.

Nou kan je wel de boel forceren (bijvoorbeeld door een ruitje in te slaan en aan de deurhandel te trekken), maar bij een goed werkend systeem heeft dat geen zin.
Het klopt inderdaad dat de centrale vergrendeling wel gewoon werkt.
Alle deuren gaan dus voor je gevoel 'van het slot'.
Alleen die pennen blijven op zijn plek, waardoor je alsnog de deuren niet kan openen.

Wat je dus moet doen om te testen is niet alleen aan de deurhandel van binnen trekken en checken of de centrale vergrendeling werkt, maar ook kijken of de deuren daadwerkelijk opengaan.
Gaan ze niet open functioneert het systeem.
Gaan alle deuren gewoon open, dan functioneert het systeem dus uiteraard niet :) .
Maar gaat er een enkele deur open of juist niet, dan heb je ook de kans dat n van die 'pennen' vastzit of zo.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')