abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:04:37 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195883239
Stijging coronapatiënten op ic harder dan verwacht: mogelijk ook Belgen op onze ic

Gehoopt werd dat maandag de eerste effecten van de verscherpte coronamaatregelen van zo’n twee weken geleden terug te zien zouden zijn in de ziekenhuiscijfers. Dit bleek echter niet het geval. De druk op de zorg groeit nog steeds en Nederlandse ziekenhuizen zijn inmiddels genoodzaakt om de reguliere zorg af te schalen met zo’n 25 tot 30 procent

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-belgen-op-onze-ic

Wat een visie weer van Rutte en de Jonge :') :|W
pi_195883304
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stijging coronapatiënten op ic harder dan verwacht: mogelijk ook Belgen op onze ic

Gehoopt werd dat maandag de eerste effecten van de verscherpte coronamaatregelen van zo’n twee weken geleden terug te zien zouden zijn in de ziekenhuiscijfers. Dit bleek echter niet het geval. De druk op de zorg groeit nog steeds en Nederlandse ziekenhuizen zijn inmiddels genoodzaakt om de reguliere zorg af te schalen met zo’n 25 tot 30 procent

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-belgen-op-onze-ic

Wat een visie weer van Rutte en de Jonge :') :|W
maar we gaan nog even lekker afwachten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195883504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:45 schreef SmaRTeY het volgende:
Covid19 is geen seizoen virus? Ondanks dat dit virus nog zo weinig heeft prijsgegeven zijn er onderzoeken die wel neigen naar een seizoen relatie: https://earthobservatory.nasa.gov/features/covid-seasonality

Het begon alweer te stijgen in de zomer en vele landen is het eigenlijk nooit weggeweest, terwijl het in vele landen zomer was.
pi_195883551
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stijging coronapatiënten op ic harder dan verwacht: mogelijk ook Belgen op onze ic

Gehoopt werd dat maandag de eerste effecten van de verscherpte coronamaatregelen van zo’n twee weken geleden terug te zien zouden zijn in de ziekenhuiscijfers. Dit bleek echter niet het geval. De druk op de zorg groeit nog steeds en Nederlandse ziekenhuizen zijn inmiddels genoodzaakt om de reguliere zorg af te schalen met zo’n 25 tot 30 procent

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-belgen-op-onze-ic

Wat een visie weer van Rutte en de Jonge :') :|W
Yep, we verleggen gewoon de druk naar de achterban, geven een schop na en laten de zorg het verder oplossen.... wij hebben dan gedaan wat we konden...toch?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:30:45 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195883676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:23 schreef SmaRTeY het volgende:
Yep, we verleggen gewoon de druk naar de achterban, geven een schop na en laten de zorg het verder oplossen.... wij hebben dan gedaan wat we konden...toch?
Maar we willen wel nog even met onze kop op tv :')

Vanavond persmoment Rutte, maar geen nieuwe coronamaatregelen verwacht

Premier Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) houden vanavond om 19.00 uur een kort persmoment over het huidige verloop van de coronacrisis. De verwachting is dat er tijdens dat moment geen nieuwe maatregelen worden aangekondigd.

Het kabinet zou het nog te vroeg vinden om conclusies te trekken uit de huidige besmettingscijfers, zo meldt de NOS. Pas tegen het eind van de week zal helder worden wat het effect van de maatregelen is die twee weken geleden genomen werden. Toen besloot het kabinet horecagelegenheden in Nederland te sluiten en de verkoop van alcohol na 20.00 uur te verbieden

https://www.at5.nl/artike(...)maatregelen-verwacht

Het is nog te vroeg om conclusies te trekken :|W
pi_195888190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Omdat het een maatregel is om de besmettingen naar beneden te krijgen. Niet om het virus volledig te elimineren.
Volgens mij heeft de maatregel vrij goed gewerkt daarin?

Dat het virus terug zou komen, daar zijn eigenlijk alle experts het wel over eens. Covid-19 is een blijvertje
Het is idd mooi klote dat het blijft. Maar ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat als dat vaccin er eenmaal is en het lijkt ook behoorlijk doeltreffend dat we stap voor stap flink moet versoepelen. Want als een significant onderdeel van de bevolking gevaccineerd is moeten we het wel behandelen als een soort griep.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195888618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:44 schreef StarmanFR het volgende:
Het is idd mooi klote dat het blijft. Maar ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat als dat vaccin er eenmaal is en het lijkt ook behoorlijk doeltreffend dat we stap voor stap flink moet versoepelen. Want als een significant onderdeel van de bevolking gevaccineerd is moeten we het wel behandelen als een soort griep.
Als het aantal besmettingen laag genoeg is en blijft. En dus de zorg het aan kan, dan moeten we zo snel mogelijk even veel mogelijk naar normaal.
pi_195888653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:07 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als het aantal besmettingen laag genoeg is en blijft. En dus de zorg het aan kan, dan moeten we zo snel mogelijk even veel mogelijk naar normaal.
Mooi, laten we duimen dat we begin volgend jaar kunnen afschalen. Voor dit jaar zie ik versoepelingen steeds somberder in.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195888743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:09 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Mooi, laten we duimen dat we begin volgend jaar kunnen afschalen. Voor dit jaar zie ik versoepelingen steeds somberder in.
Dat jaar gaat het niet veel worden. Ik hoop dat we volgende zomer meer normaal kunnen even, maar dat moet ik nog maar zien.
pi_195888773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dat jaar gaat het niet veel worden. Ik hoop dat we volgende zomer meer normaal kunnen even, maar dat moet ik nog maar zien.
Ik gok meer op het voorjaar, maar ben nu vooral heel erg benieuwd met Kerst en oud en nieuw. Ik voorzie met de jaarwisseling een chaos. Corona + vuurwerk, wordt geen pretje voor politie en boa's. Dat men in Rotterdam niet zoals in Amsterdam het afsteekverbod van particulieren niet een jaar vertraagd heeft vind ik niet slim. Maar goed dat terzijde.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195888835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:17 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik gok meer op het voorjaar, maar ben nu vooral heel erg benieuwd met Kerst en oud en nieuw. Ik voorzie met de jaarwisseling een chaos. Corona + vuurwerk, wordt geen pretje voor politie en boa's. Dat men in Rotterdam niet zoals in Amsterdam het afsteekverbod van particulieren niet een jaar vertraagd heeft vind ik niet slim. Maar goed dat terzijde.
Ik durf die gok niet aan. Maar ik hoop dat jij gelijk hebt.

En ik ben het helemaal eens met je. Ik verwacht een hoop ellende voor de politie en boa's. En daarna veel ellende voor de zorg. Want die mogen de ellende daarna oplossen.
pi_195888871
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:20 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik durf die gok niet aan. Maar ik hoop dat jij gelijk hebt.

En ik ben het helemaal eens met je. Ik verwacht een hoop ellende voor de politie en boa's. En daarna veel ellende voor de zorg. Want die mogen de ellende daarna oplossen.
Mensen die al langere tijd op 'ontploffen' staan gaan zich met oud en nieuw helemaal uitleven vrees ik. Dat is jaren een trend maar dit jaar zal het erger dan ooit worden. Vrees ik tenminste.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195888993
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:19 schreef 2thmx het volgende:
Waarom kunnen de mensen die dit land zogenaamd besturen niet simpelweg het bijzonder effectieve beleid van de Chinezen kopiëren?
Omdat de mensen van wie dit land zogenaamd is (de inwoners die denken dat het van hen is) niet simpelweg stil zullen blijven zitten en niks doen, maar zullen gaan rellen omdat ze vinden dat hen hun recht op het land wordt afgenomen.
pi_195889060
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het is nog te vroeg om conclusies te trekken :|W
Ik kan alvast een conclusie trekken hoor.

Aangezien de intelligente mensen zich aan de intelligente lockdown houden, zijn het voornamelijk de minder-intelligente mensen, en de gezinnen met minder oppassende kinderen, die elkaar nu aan het aansteken zijn.

Mijn conclusie is dus dat na de Corona crisis, de gemiddelde intelligentie in Nederland wel iets omhoog zal zijn gegaan.
pi_195889167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:22 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Mensen die al langere tijd op 'ontploffen' staan gaan zich met oud en nieuw helemaal uitleven vrees ik. Dat is jaren een trend maar dit jaar zal het erger dan ooit worden. Vrees ik tenminste.
Des te meer geweld ze zichzelf aandoen, des te meer mijn mening over hen 'meh' blijft. Ik zou ze als politieagent gewoon zichzelf laten vernielen en dan later de resten opruimen. Verstandige mensen zullen toch binnen blijven, of misschien even snel een vuurwerkje afsteken, dus de risico's voor hen zijn toch laag.

En de schade betalen we daarna wel gewoon.

Hoewel... Misschien moeten die uitlevers toch hard aangepakt worden. Met de boetes kunnen we de schade betalen, en met de maatschappelijke dienstverleningen kunnen we de plantsoenen en straten weer mooie schoon hebben.

Elk nadeel hep z'n foordeel, zei een bekend iemand ooit. Het gaat er alleen maar om, om de nadelen in voordelen te veranderen. :)

En de ellende voor de zorg? Die ellende is er alleen maar wanneer de zorg het iets kan schelen. Maar ik zou mezelf geen ellende aanpraten wanneer een coronaontkenner ziek wordt en hij niet voldoende zorg krijgt omdat het hele ziekenhuis vol ligt met zijn mede-coronaontkenners.

It's all in the mind. Ze vonden dat ze zelf verstandig genoeg waren, dan moeten ze ook zelf de consequenties dragen. Daar heb ikzelf geen medelijden mee, en ik zie niet in waarom anderen daar wel medelijden mee zouden moeten hebben.

Met die carnavalsvierders was het nog anders. Toen wist niemand precies wat Corona was en hoe besmettelijk het was. Nu is het anders. Als je nu gaat feesten en de beest uit gaat hangen, dan is dat een welbewuste keuze, en dan mag je ook zelf de gevolgen dragen.
pi_195889396
quote:
8s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:28 schreef Rozevla het volgende:
Open houden die economie !!!

Jammer van de dode en zieke maar een economie kapot laten gaan wordt de wereld veel zieker van!
De dip zal wereldwijd zijn. Dus het is allemaal maar relatief. Er gaat niks kapot door onze handel te verminderen, want de wereldwijde vraag verminderd ook. Overschotten zullen ons veel meer geld kosten dan maatregelen die de economie vertragen. Zo lang we het maar minder of evenveel vertragen als onze handelspartners.

Waar het om gaat is om te zorgen dat onze dip iets minder diep wordt dan de dip van de andere landen. En dat we in de startblokken staan om meteen op het gas te trappen wanneer het weer kan. Zo kunnen wij uiteindelijk beter uit de Corona crisis komen dan de landen die niet zo'n strategische visie hebben.

En precies dit, is waar het kabinet Rutte mee bezig is. Dit is de visie van Rutte, die niemand ziet. Rutte roept het niet hardop natuurlijk, want dan zullen onze concurrenten er op verdacht zijn en ons proberen dwars te bomen.

Intussen ben ik het er wel mee eens dat het kabinet de afgelopen 4 maanden ruimschoots de tijd heeft gehad om meer IC bedden paraat te krijgen. Dat vind ik een misser. Maar is dat Rutte's schuld? Rutte heeft er een minister voor: Hugo de Jonge. Ik stel wel vragen bij de prioriteiten die Hugo de Jonge stelt...
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:01:02 #217
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195889500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:34 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik kan alvast een conclusie trekken hoor.

Aangezien de intelligente mensen zich aan de intelligente lockdown houden, zijn het voornamelijk de minder-intelligente mensen, en de gezinnen met minder oppassende kinderen, die elkaar nu aan het aansteken zijn.

Mijn conclusie is dus dat na de Corona crisis, de gemiddelde intelligentie in Nederland wel iets omhoog zal zijn gegaan.
Zelden zulke generaliserende onzin gelezen. Een idee om bij elke corona test ook een iq test uit te voeren om deze "conclusie" te staven?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195889711
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Zelden zulke generaliserende onzin gelezen. Een idee om bij elke corona test ook een iq test uit te voeren om deze "conclusie" te staven?
Het was voor een groot deel sarcasme. Maar wel met een kern van waarheid.

Als iedereen zich op intelligente wijze aan de intelligente lockdown had gehouden, hadden we nu minder problemen gehad. Veel mensen hebben zich helaas niet op intelligente wijze aan de intelligente lockdown gehouden. Dus ligt de conclusie voor de hand dat het vooral niet-intelligente mensen zijn die zich laten besmetten en de ziekte verspreiden.

Ik lees bijvoorbeeld dingen over jongeren die naar een kleine feestje gaan en 3 a 4 man verwachten, maar waar dan 10 a 12 man zit in een woonkamer, zodat 1.5 meter niet meer lukt. En die dan TOCH blijven, en DUS besmet raken, en vervolgens THUIS de hele familie besmetten, met grote gevolgen. Bijvoorbeeld papa die naar het ziekenhuis toe moet. Terwijl ze ook de keus hadden om te zien dat het niet pluis is bij dat feest, en om te keren en terug naar huis te gaan.

Het zijn niet de intelligente mensen die de intelligente lockdown laten falen. Het zijn stuk voor stuk mensen die problemen hebben met grenzen, problemen hebben met nadenken over gevolgen van hun handelen, problemen hebben met het nemen van hun verantwoordelijkheid.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:15:15 #219
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195889874
Tja, je kan ook niet verwachten dat een intelligente lockdown werkt voor domme mensen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:16:49 #220
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195889917
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:08 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het was voor een groot deel sarcasme. Maar wel met een kern van waarheid.

Als iedereen zich op intelligente wijze aan de intelligente lockdown had gehouden, hadden we nu minder problemen gehad. Veel mensen hebben zich helaas niet op intelligente wijze aan de intelligente lockdown gehouden. Dus ligt de conclusie voor de hand dat het vooral niet-intelligente mensen zijn die zich laten besmetten en de ziekte verspreiden.

Ik lees bijvoorbeeld dingen over jongeren die naar een kleine feestje gaan en 3 a 4 man verwachten, maar waar dan 10 a 12 man zit in een woonkamer, zodat 1.5 meter niet meer lukt. En die dan TOCH blijven, en DUS besmet raken, en vervolgens THUIS de hele familie besmetten, met grote gevolgen. Bijvoorbeeld papa die naar het ziekenhuis toe moet. Terwijl ze ook de keus hadden om te zien dat het niet pluis is bij dat feest, en om te keren en terug naar huis te gaan.

Het zijn niet de intelligente mensen die de intelligente lockdown laten falen. Het zijn stuk voor stuk mensen die problemen hebben met grenzen, problemen hebben met nadenken over gevolgen van hun handelen, problemen hebben met het nemen van hun verantwoordelijkheid.
De cijfers stijgen overal. Ongeacht intelligentieniveau. Laten we niet vergeten dat we het over een virus hebben, die trekken zich doorgaans niet veel aan van maatregelen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 28 oktober 2020 @ 14:09:48 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195904513
Ernst Kuipers: 'We zitten nog steeds op het verkeerde spoor'

Het nog altijd stijgende aantal ziekenhuisopnames van patiënten met het coronavirus laat zien 'dat we nog steeds op het verkeerde spoor zitten'. Dat zei Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer.

De druk op de ziekenhuizen neemt door het nog altijd snel oplopende aantal besmettingen verder toe, waarschuwt Kuipers. In het beste geval wordt de piek voor de ziekenhuizen al volgende week bereikt, maar dan moet de komende dagen echt een afvlakking te zien zijn. Het aantal oplopende opnames in de ziekenhuizen, zowel op de ic als op verpleegafdelingen, wijst daar volgens hem nu nog niet op.

Waar het aantal besmettingen dit voorjaar razendsnel steeg, gaat dat nu volgens Kuipers een stuk langzamer. Maar ook de omslag als gevolg van de maatregelen die het kabinet heeft genomen, laat nu langer op zich wachten.

Kuipers waarschuwt ook dat die maatregelen erop gericht zijn het reproductiegetal, dat het tempo aangeeft waarin mensen elkaar aansteken, maar net onder de 1 te krijgen. Bij een laag aantal ziekenhuispatiënten kan dat volgens hem prima. Maar in de huidige situatie blijft daarmee 'niet heel veel speling' over. "Wat we nu doen is heel erg scherp aan de wind zeilen."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tingen-rivm-liveblog

Lekker bezig weer Rutte :') :|W
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:56:31 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195907904
quote:
6s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heel simpel, knoeien met de cijfers ;)
Zodat het lijkt alsof het wel degelijk helpt
De meldingen worden gewoon, niet, te laat of gebrekkig door gegegeven
Rutte draait er zijn hand niet voor om :r
Ict-probleem geeft vertekend beeld coronacijfers: ‘slechts’ 8000 nieuwe besmettingen :')

RIVM-CIJFERSNa drie dagen van meer dan tienduizend nieuwe besmettingen telt het RIVM er vandaag fors minder: 8123. Maar conclusies trekken is onmogelijk: de dataset van vandaag is ‘incompleet’ door een ict-probleem. Onduidelijk is dus hoe groot het werkelijke aantal is.

Details over de technische problemen ontbreken vooralsnog. Maar het gedoe rond de cijfers komt op een uiterst ongelukkig moment. Deze dagen zijn cruciaal voor het virusbeleid, de kentering in het aantal besmettingen wordt precies deze week verwacht. Half oktober kondigde het kabinet de gedeeltelijke lockdown af, deze week moeten de resultaten daarvan zichtbaar zijn in de cijfers. Mede daarom wacht de regering nog met eventuele nieuwe maatregelen. Maar de gegevens van vandaag bieden daarvoor dus geen betrouwbare graadmeter. Mogelijk zijn de statistieken morgen weer accuraat.

https://www.ad.nl/dossier(...)smettingen~a232c7d7/

ICT probleem :') op een uiterst ongelukkig moment :')
Leest Rutte hier soms mee of wat :?
Om te :r
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:35:18 #223
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195908706
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ict-probleem geeft vertekend beeld coronacijfers: ‘slechts’ 8000 nieuwe besmettingen :')

RIVM-CIJFERSNa drie dagen van meer dan tienduizend nieuwe besmettingen telt het RIVM er vandaag fors minder: 8123. Maar conclusies trekken is onmogelijk: de dataset van vandaag is ‘incompleet’ door een ict-probleem. Onduidelijk is dus hoe groot het werkelijke aantal is.

Details over de technische problemen ontbreken vooralsnog. Maar het gedoe rond de cijfers komt op een uiterst ongelukkig moment. Deze dagen zijn cruciaal voor het virusbeleid, de kentering in het aantal besmettingen wordt precies deze week verwacht. Half oktober kondigde het kabinet de gedeeltelijke lockdown af, deze week moeten de resultaten daarvan zichtbaar zijn in de cijfers. Mede daarom wacht de regering nog met eventuele nieuwe maatregelen. Maar de gegevens van vandaag bieden daarvoor dus geen betrouwbare graadmeter. Mogelijk zijn de statistieken morgen weer accuraat.

https://www.ad.nl/dossier(...)smettingen~a232c7d7/

ICT probleem :') op een uiterst ongelukkig moment :')
Leest Rutte hier soms mee of wat :?
Om te :r
Ze moeten er even over nadenken hoeveel ze er precies bij op plussen. Zal wel rond de 12.000 zijn, maar dat zou betekenen dat er een score van 100% is behaald in de teststraten. Dat kan natuurlijk niet. Zullen ze er komende dagen een paar doezoe bij op "fluken"
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')