abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 oktober 2020 @ 00:43:09 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195837410
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:30 schreef Iblardi het volgende:
Ik schrijf op wat ik denk, maar kennelijk levert dat voor anderen een verzameling "buzzwords" op waarvan ze de strekking niet begrijpen. Jammer. Ik probeer mijn gedachten zo accuraat mogelijk in tekst weer te geven.
Ja, want eigenlijk moet jij hier maar je praatje kunnen doen, en moeten we allemaal maar diep ontzach hebben voor de pareltjes van wijsheid die jij hier wenst uit te strooien over het domme volk.

:')

Hey gast, als jij geen commentaar wil moet je niet posten op een publiek forum. ;)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 25 oktober 2020 @ 00:43:21 #52
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195837416
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik was wel in de veronderstelling, nav:
[..]

Omdat mij lijkt dat als je als bevolking een ferme greep hebt op wat er binnenkomt,

Die demografische flux wel meevalt.

Maar misschien zie ik dat verkeerd. ;)
Ik zeg niet dat het niet kán, maar ik geef aan waarom ik denk dat het op dit moment niet gebeurt. Dat is mede doordat we als land met onze wetgeving en publieke moraal niet op deze totaal nieuwe situatie zijn ingesteld en de mogelijke gevolgen ervan voor onze toekomst onderschatten.
  zondag 25 oktober 2020 @ 00:44:20 #53
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195837428
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, want eigenlijk moet jij hier maar je praatje kunnen doen, en moeten we allemaal maar diep ontzach hebben voor de pareltjes van wijsheid die jij hier wenst uit te strooien over het domme volk.

:')

Hey gast, als jij geen commentaar wil moet je niet posten op een publiek forum. ;)
Bedankt voor de tip, ik ga erover nadenken.
  zondag 25 oktober 2020 @ 00:45:04 #54
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195837434
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet kán, maar ik geef aan waarom ik denk dat het op dit moment niet gebeurt. Dat is mede doordat we als land met onze wetgeving en publieke moraal niet op deze totaal nieuwe situatie zijn ingesteld en de mogelijke gevolgen ervan voor onze toekomst onderschatten.
Duidelijk ;)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 25 oktober 2020 @ 00:45:57 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195837446
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip,
Graag gedaan ;)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 25 oktober 2020 @ 00:57:44 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195837517
Alle gekkigheid terzijde: in de wat serieuzere discussies probeer ik mijn opvattingen zo onder woorden te brengen dat ik het meeste ervan zou kunnen verantwoorden als erop doorgevraagd wordt. Als het dan over abstractere zaken gaat waar ook nog subjectieve of onzekere elementen in zitten, worden de woorden automatisch wat "wolliger"(?). Dat is geen dikdoenerij, eerder onvermogen om het op een andere manier te zeggen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 01:37:50 #57
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195837702
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:57 schreef Iblardi het volgende:
Alle gekkigheid terzijde: in de wat serieuzere discussies probeer ik mijn opvattingen zo onder woorden te brengen dat ik het meeste ervan zou kunnen verantwoorden als erop doorgevraagd wordt. Als het dan over abstractere zaken gaat waar ook nog subjectieve of onzekere elementen in zitten, worden de woorden automatisch wat "wolliger"(?). Dat is geen dikdoenerij, eerder onvermogen om het op een andere manier te zeggen.
Ow, maar inzake massale immigratie uit islamistische landen, is er wel degelijk een Ja/Nee mogelijk.

Ondanks dat jij een van de vele bent die zegt: "Ja maar dat weet ik niet hoor. :{ Is allemaal maar moeilijk moeilijk moeilijk :{".
&lt;signature here&gt;.
  zondag 25 oktober 2020 @ 07:47:35 #58
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195839220
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 01:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, maar inzake massale immigratie uit islamistische landen, is er wel degelijk een Ja/Nee mogelijk.

Ondanks dat jij een van de vele bent die zegt: "Ja maar dat weet ik niet hoor. :{ Is allemaal maar moeilijk moeilijk moeilijk :{".
Mijn oorspronkelijke post was geen tegenwerping. Ik heb me al eerder uitgesproken tegen het idee dat grootschalige immigratie als een soort onbeheersbaar natuurfenomeen moet worden gezien waar niets tegen te doen valt. Daar valt beleid op te maken als de maatschappelijke en politieke wil er is. Dat het tot dusver vooral aan dat laatste ontbreekt maakt het inderdaad moeilijk, moeilijk.
pi_195839422
#stopislam
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:11:48 #60
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195849850
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ten eerste; de vrijheid van godsdienst dient beperkt te worden. Religieuzen eigenen zichzelf continu meer privileges op. Dat zien je nu ook met het corona virus, strenge afspraken voor max aantal gasten, maar religieuzen genieten bonus extra's, zoals meer mensen bij elkaar. En dan moet je lezen dat één of andere kerk helemaal maling aan de extra bonus regels heeft, en ver voorbij de extra max gaat. Religie dient streng aangepakt worden.
Zelfs dan heb je nog steeds te maken met vrijheid van godsdienst. Mensen anders behandelen omdat ze een bepaalde religie aanhangen is nu net waar je tegen zegt te willen ageren, dan is het ook niet heel logisch om dat ineens de andere kant op te doen.

quote:
Ik opper geen deportatie maar stuur wel aan op meer bewustwording als het gaat om onoverbrugbare verschillen, en waar dat, als een neerwaartse spiraal, naar toe gaat als men dit allemaal op z'n beloop laat.
Onoverbrugbare verschillen? Ik weet niet beter dan dat er duizenden moslims in Nederland hun dagelijkse ding doen en dezelfde droom en toekomst voor ogen hebben als jij en ik: een gezond en gelukkig leven leiden. Maar wellicht heb ik iets gemist en zijn de moslims die ik dagelijks tegenkom stiekem uit op werelddominantie, communiceren ze heimelijk met hun broeders hoe ze dat snode plan precies ten uitvoer gaan brengen en krijgen ze wekelijks een update van het moslimbroederschap, ofzo.

quote:
Meer wederzijdse spanningen, meer onbegrip, meer dreigen, meer botsingen, meer geweld. Meer barbaars geweld.
Ik zie juist het tegendeel gebeuren bij het gros van de moslims, maar wellicht focus jij je liever op het halflege glas.

quote:
Zodoende zeg ik; de stijgende moslim populatie en de toenemende invloed daarvan van de moslims hier; het valt allemaal niet te hopen dat moslims ervoor "kiezen" om hier te blijven.
Nou ja, daar kun je dan heel lang op hopen want daar gaat niets aan veranderen. We hebben hier immers al een aantal generaties rondlopen waarvan het overgrote merendeel niet voornemens is daar verandering in te brengen. Maar goed, ieder z'n hobby natuurlijk.

quote:
Liever ziet men in dat het niet samen gaat. Dat is sowieso al de opzet van de islam zelf, dus dit geld al voor de meerderheid van de islamitische gemeenschap, maar dit moet nodig doordringen tot de niet-islamitische massa. Want waar de niet-islamitische massa nu nog een evenwichtige multi culti +islam samenleving najaagt, doet de islam dat niet. De islam wil leidend zijn, want Allah is leidend en heilig. En niets of niemand anders. Dat moslims ervoor kiezen om weg te gaan, gaat dus niet gebeuren, eerder het tegenovergestelde -voor zover er bij moslims sprake kan zijn van een keuze. Want dat het heilige woord van Allah en z'n profeet verspreid dient te worden, dat spreekt voor zich.
Juist ja. Oprechte vraag: ga je in het dagelijks leven om met moslims?

quote:
Dus komen we bij de neerwaartse spiraal, die al tig jaar geleden hier in werking is gezet, waarbij extremisme van alle kanten (links/rechts/islamitisch) alleen maar zal blijven toenemen.
In welke zin is in Nederland het extremisme in die hoek toegenomen?

quote:
Er zijn al teveel mensen, die openlijk waarschuwen/waarschuwde voor het immer blijven tolereren van de islam, die al te hoge prijzen moeten/moesten betalen. Een leven lang beveiliging, of nog erger; de dood. Fortuyn zei het al; "
Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal meevallen met de agressie van de Islam veel sterkte". v Gogh vroeg aan Mohammed B. of ze er niet "over konden praten". Het antwoord was een mes in zijn borstkas die hem van links naar rechts open reet. Nee dus.
Ik denk dat het belangrijk is om onderscheid te maken tussen mensen op basis van hun gedrag, niet op basis van geboorteland, bijvoorbeeld. Wat jij doet is alle moslims op 1 hoop gooien, daar kan ik niet zo heel veel mee.

quote:
Je kunt er voor kiezen om in een zalige bubbel te blijven leven, uiteindelijk haalt de realiteit jou toch wel in. En gebeurt het niet jou, dan gebeurt het wel bij jouw kinderen of anders jouw kleinkinderen. De neerwaartse spiraal staat op auto pilot richting het onvermijdelijke; een culturele clash die zijn gelijke niet kent.
Ga jij het nu echt hebben over een 'bubbel'? :D Hilarisch. Daar ging m'n koffie.

quote:
Ik hoop voor jou dat ik ongelijk heb, en dat er binnen in de islam een massale verlichting plaatsvind, en waarbij men wederzijds inziet dat water en vuur niet samen gaan.

Maar dat gaat nooit gebeuren.
Die ontwikkeling is al zichtbaar, elke generatie wordt langzaam steeds minder dogmatisch dan de ouderen.
pi_195853123
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Zelfs dan heb je nog steeds te maken met vrijheid van godsdienst. Mensen anders behandelen omdat ze een bepaalde religie aanhangen is nu net waar je tegen zegt te willen ageren, dan is het ook niet heel logisch om dat ineens de andere kant op te doen.
[..]

Onoverbrugbare verschillen? Ik weet niet beter dan dat er duizenden moslims in Nederland hun dagelijkse ding doen en dezelfde droom en toekomst voor ogen hebben als jij en ik: een gezond en gelukkig leven leiden. Maar wellicht heb ik iets gemist en zijn de moslims die ik dagelijks tegenkom stiekem uit op werelddominantie, communiceren ze heimelijk met hun broeders hoe ze dat snode plan precies ten uitvoer gaan brengen en krijgen ze wekelijks een update van het moslimbroederschap, ofzo.
[..]

Ik zie juist het tegendeel gebeuren bij het gros van de moslims, maar wellicht focus jij je liever op het halflege glas.
[..]

Nou ja, daar kun je dan heel lang op hopen want daar gaat niets aan veranderen. We hebben hier immers al een aantal generaties rondlopen waarvan het overgrote merendeel niet voornemens is daar verandering in te brengen. Maar goed, ieder z'n hobby natuurlijk.
[..]

Juist ja. Oprechte vraag: ga je in het dagelijks leven om met moslims?
[..]

In welke zin is in Nederland het extremisme in die hoek toegenomen?
[..]

Ik denk dat het belangrijk is om onderscheid te maken tussen mensen op basis van hun gedrag, niet op basis van geboorteland, bijvoorbeeld. Wat jij doet is alle moslims op 1 hoop gooien, daar kan ik niet zo heel veel mee.
[..]

Ga jij het nu echt hebben over een 'bubbel'? :D Hilarisch. Daar ging m'n koffie.
[..]

Die ontwikkeling is al zichtbaar, elke generatie wordt langzaam steeds minder dogmatisch dan de ouderen.
Nou bedankt voor uitgebreide reactie.

We hebben gewoon totaal verschillende zienswijze, ik wil niet persee m'n gelijk halen. Ik hoop dat jij uiteindelijk gelijk krijgt.

Voor de duidelijkheid; religieuzen eigenen zichzelf een andere behandeling juist toe, daar ben ik op tegen.

Ik scheer niet alle moslims over 1 kam. Ik scheer wel iedereen over 1 kam die voor de Cairo verklaring is, niet wegens geboorteland maar wegens overtuiging. En dat zijn niet alle moslims, maar wel veruit de meeste.

Over de vraag of ik in m'n dagelijkse leven met moslims om ga; niet meer. In mijn aangetrouwde familie zit een islamitische kant, welke ervoor gezorgd heeft dat mijn hele familie nu uit elkaar getrokken is. Vanwege onoverkombare verschillen. Dan kun je denken dat ik gewoon pech heb, maar de problemen ontstonden nu eenmaal omdat de verschillen in de kern conflicterend zijn en zodoende te groot werden om opgelost te worden. Ik zie deze spanningen elders continu voorbij komen en oplopen, zowel via het nieuws als in het dagelijks leven, zoals bij het uitgaan, gewoon op straat of in het verkeer.

Overigens blijkt uit onderzoeken dat jongeren veelal radicaler zijn dan ouderen en in grotere getale dan hun ouderen geweld, omwille de eer van hun profeet, niet afkeuren.

Maar goed, nogmaals ik hoop dat jij gelijk hebt.

Neemt niet weg dat ik bij de volgende verkiezingen puur uit principe op Wilders zal stemmen. Alleen al omdat ik het volstrekt onacceptabel vind dat hij al meer dan 15 jaar niet meer kan genieten van onze en "zijn" vrijheid.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')