quote:Die Carl Zeiss lenzen op die sony camera's hadden toch behalve de naam niet veel met Carl Zeiss te maken?
Op maandag 17 maart 2003 17:58 schreef fotoloog het volgende:[..]
carl zeiss is een lenzenfabrikant!o.a. voor contax en hasselblad!!
the top of the bill!
quote:het zijn wel degelijk zeiss optics! zo heb je bijvoorbeeld bij samsung
Op maandag 17 maart 2003 18:13 schreef menjo het volgende:[..]
Die Carl Zeiss lenzen op die sony camera's hadden toch behalve de naam niet veel met Carl Zeiss te maken?
quote:Hoebedoelu? Als het merk Carl Zeiss is, dan heeft het toch met Carl Zeiss te maken
Op maandag 17 maart 2003 18:13 schreef menjo het volgende:[..]
Die Carl Zeiss lenzen op die sony camera's hadden toch behalve de naam niet veel met Carl Zeiss te maken?
*echte n00b is*
quote:zeiss is een wereldmerk wat betreft het fabriceren van optieken
Op maandag 17 maart 2003 18:30 schreef Zooi het volgende:
En wat doet zo'n lens t.o.v. andere (standaard) lenzen, verbeterd het de kwaliteit van de foto's?*echte n00b is*
quote:je hebt er idd een geoefend oog voor nodig!
Op maandag 17 maart 2003 18:36 schreef Luigi het volgende:
Wat niet wil zeggen dat de ongeoefende gebruiker het verschil tussen een foto die gemaakt is met een Zeiss en een top of the bill Canon lens kan zien hoor. 't Is goed spul, maar ajb geen halleluja stemming.
quote:Zeiss heeft
Op maandag 17 maart 2003 18:38 schreef fotoloog het volgende:[..]
je hebt er idd een geoefend oog voor nodig!
verschil zittem ook nog wel eens in het diafragma. Ik had de keuze tussen een zeiss en een andere. Mn Zeiss kan tot 22, die andere maar tot 16, was voor mij de reden om voor Zeiss te gaan.
quote:dat heeft weer te maken met je brandpuntsafstand!
Op maandag 17 maart 2003 18:50 schreef Dagobert het volgende:[..]
Zeiss heeft
![]()
verschil zittem ook nog wel eens in het diafragma. Ik had de keuze tussen een zeiss en een andere. Mn Zeiss kan tot 22, die andere maar tot 16, was voor mij de reden om voor Zeiss te gaan.
quote:Nou ja, als je op deze link (zie de 'lens' sectie) afgaat lijkt het alsof sony alleen de Carl Zeiss naam heeft gekocht en op een andere lens heeft geplakt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het geen goede lens is.
Op maandag 17 maart 2003 18:20 schreef fotoloog het volgende:[..]
het zijn wel degelijk zeiss optics! zo heb je bijvoorbeeld bij samsung
een aantal modellen die ook uitgerust zijn met een zeiss optiek!
en geloof me je ziet het verschil echt wel!
Die samsung camera's waar jij het over hebt hebben idd wel een goede lens, al is het geen Carl Zeiss maar een Schneider (Samsung had geloof ik een aandeel in Schneider ofzo). Mooie scherpe en contrastrijke foto's maken die dingen, ik heb er zelf ook een.
quote:ja, je hebt gelijk schneider-kreuznach!!! ook een toppertje!
Op maandag 17 maart 2003 19:12 schreef menjo het volgende:[..]
Nou ja, als je op deze link (zie de 'lens' sectie) afgaat lijkt het alsof sony alleen de Carl Zeiss naam heeft gekocht en op een andere lens heeft geplakt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het geen goede lens is.
Die samsung camera's waar jij het over hebt hebben idd wel een goede lens, al is het geen Carl Zeiss maar een Schneider (Samsung had geloof ik een aandeel in Schneider ofzo). Mooie scherpe en contrastrijke foto's maken die dingen, ik heb er zelf ook een.
quote:Een betere lens geeft scherpere en meer contrastrijke foto's. De lens is het belangrijkste onderdeel van een camera.
Op maandag 17 maart 2003 18:30 schreef Zooi het volgende:
En wat doet zo'n lens t.o.v. andere (standaard) lenzen, verbeterd het de kwaliteit van de foto's?*echte n00b is*
quote:wat wil je eraan uitgeven?
Op maandag 17 maart 2003 19:39 schreef Zooi het volgende:
Maar wees eens eerlijk, voor Zooi zal het toch weinig uitmaken?
Ik moet gewoon een simpele-mensuh camera hebben.
quote:keus genoeg! bij media markt hadden ze laatst een canon G2
Op maandag 17 maart 2003 19:52 schreef Zooi het volgende:
tot 750 euro of zo, indien dat natuurlijk reeel is qua bedrag.
quote:Hou er ook rekening mee dat je ook een grotere geheugenkaart (minimaal 128MB om lekker te kunnen schieten) en een extra set batterijen nodig hebt, een tasje ofzo is ook wel handig.. bij elkaar is dat al gauw 150 euro. Maar met de 600 euro die je dan overhoudt kan je een hele nette camera kopen.
Op maandag 17 maart 2003 19:52 schreef Zooi het volgende:
tot 750 euro of zo, indien dat natuurlijk reeel is qua bedrag.
quote:Als je dit kunt krijgen dan is dit een heel goede keus. De G2 is een fantastische camera, en voor dat bedrag is het echt een hele mooie koop. Heb destijds voor mijn G1 nog fl. 2500 betaald (en voor de jonkies: dat is 1134 euro).
Op maandag 17 maart 2003 20:00 schreef fotoloog het volgende:
bij media markt hadden ze laatst een canon G2
voor 599,= goede keus lijkt mij !
quote:Ik heb hem op een duitse site gezien voor 720 ongeveer dacht ik.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:31 schreef knep het volgende:
Ik wacht nu echt ongeduldig op mijn belastingcenten zodat ik de G3 kan kopen.
Inmiddels kost deze camera zo'n 809 euro.
Klote is ook weer dat ik hem op amerikaanse sites heb gezien voor 598 dollar(570 euro).
quote:Met amerikaans moet je uitkijken met adapters die niet passen enzo
Op dinsdag 18 maart 2003 22:33 schreef Tweek het volgende:[..]
Ik heb hem op een duitse site gezien voor 720 ongeveer dacht ik.
Klote is ook weer dat ik hem op amerikaanse sites heb gezien voor 598 dollar(570 euro).
quote:... en wat dacht je van voltages (110/240V), video-standaard (PAL/NTSC), garantie, handleidingen en software. Grijze import... * JeroenH is er geen fan van
Op dinsdag 18 maart 2003 22:55 schreef Dagobert het volgende:
Met amerikaans moet je uitkijken met adapters die niet passen enzo
Maar feit is dat het een boel geld scheelt.
Vraag: weet iemand hoe dat nou zit met belastingen en invoerrechten en zo? Als je een duur apparaat laat opsturen vanuit de VS naar NL, kijkt de douane dan in het pakje om te zien wat er in zit? Ik weet dat als je de camera zelf meeneemt in het vliegtuig je maar beter de aankoopbon mee kunt nemen zodat je kunt aantonen dan het ding in NL gekocht is, anders kun je een flinke boete en invoerrechten verwachten als ze jou uit de rij pikken. Hoe gaat dat met pakjes?
Kan iemand dit bevestigen, uitleggen, etc?
hij lijkt me wel goed en niet te duur...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |