abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9119720
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 15:54 schreef ChAoZ het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de A40 en de A60? Ik kan nog niet echt wat vinden.
A60 heeft manual focus (A40 niet)
Focussysteem : A40 Ai AF TTL 3-point, A60: Ai AF TTL 5-point
Macro: A40: 16cm, A60: 5cm
Sluitertijd: A40 min.: 1/1500, A60 min.: 1/2000
A60 heeft sluitertijd- en diafragmavoorkeuze (A40 niet)
Filmpjes: A40 max. 30 sec., A60 max 3 min.
Geheugenkaartje A40: 8MB, A60: 16MB (yee-hah!! )
A60 heeft een oriėntatiesensor -> foto's gemaakt met de camera op zijn kant -> foto's worden automatisch geroteerd
Voor de rest identiek, misschien wat menu-aanpassinkjes of wat sneller etc.

En het laatste verschil: de A40 is nergens te krijgen omdat Canon het afgelopen halfjaar ontzettend beroerd levert; de A60 zal de komende maanden niet leverbaar zijn omdat Canon waarschijnlijk het komende halfjaar ook beroerd levert.
Canon maakt goede camera's, maar logistiek gezien zijn het knuppels.

pi_9119781
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 16:01 schreef JeroenH het volgende:

[..]

de verschillen

Dus de A60 is een betere camera die voor ongeveer hetzelfde geld over de toonbank zal gaan? Da's niet onaardig.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_9119938
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 16:03 schreef ChAoZ het volgende:
Dus de A60 is een betere camera die voor ongeveer hetzelfde geld over de toonbank zal gaan? Da's niet onaardig.
Yep, qua functies krijg je een soort 'mini-G3'. Prijs is nog moeilijk te zeggen, laat hem eerst maar eens daadwerkelijk op de planken van Nederlandse winkels liggen, dan zien we wel verder.
pi_9121731
ik twijfel tussen de ricoh rr30, fuji a 303 en de kodak 4330
allemaal 3 megapixel voor de prijs rond de 300/350 euro.
de ricoh zou plastic aanvoelen en de flitser zou niet helemaal top werken,
de fuji zou te duur zijn voor zijn kwaliteit en de bij kodak zouden ze een slechte service hebben
iemand ervaring met een van deze drie toestellen???
ik lees graag de reacties!!!
pi_9121907
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 17:15 schreef michelb het volgende:
ik twijfel tussen de ricoh rr30, fuji a 303 en de kodak 4330
allemaal 3 megapixel voor de prijs rond de 300/350 euro.
de ricoh zou plastic aanvoelen en de flitser zou niet helemaal top werken,
de fuji zou te duur zijn voor zijn kwaliteit en de bij kodak zouden ze een slechte service hebben
iemand ervaring met een van deze drie toestellen???
ik lees graag de reacties!!!
Ik zie Ricoh niet echt als een 'serieus' camera-merk, dus die zou laag op mijn lijstje terechtkomen. Als ik de reviews van Ricoh-camera's lees dan is er altijd wel iets mis met de fotokwaliteit. Kodaks zijn op zich redelijk goede toestellen maar als je er wat mee krijgt dan ben je idd het haasje. Ik zie regelmatig dat camera's vele weken bij de reparatiedienst van Kodak geweest zijn, en soms is het probleem niet goed opgelost of er mist wat. Geen slimme jongens daar bij Kodak
Ik heb wel eens met de A303 gewerkt, gewoon een leuke, kleine camera die imo niet te duur is voor wat hij kan. Ik zou persoonlijk voor de FujiFilm gaan.

Hier twee reviews:
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_a303-review/index.html
http://www.imaging-resource.com/PRODS/A303/A303A.HTM

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 14-03-2003 18:00]

pi_9123298
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 16:09 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Yep, qua functies krijg je een soort 'mini-G3'. Prijs is nog moeilijk te zeggen, laat hem eerst maar eens daadwerkelijk op de planken van Nederlandse winkels liggen, dan zien we wel verder.

Da's weer waar, maar ik zag in Amerika geloof ook vrijwel gelijke prijzen
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_9125310
[quote]Op vrijdag 14 maart 2003 17:24 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ik zie Ricoh niet echt als een 'serieus' camera-merk, dus die zou laag op mijn lijstje terechtkomen. Als ik de reviews van Ricoh-camera's lees dan is er altijd wel iets mis met de fotokwaliteit. Kodaks zijn op zich redelijk goede toestellen maar als je er wat mee krijgt dan ben je idd het haasje. Ik zie regelmatig dat camera's vele weken bij de reparatiedienst van Kodak geweest zijn, en soms is het probleem niet goed opgelost of er mist wat. Geen slimme jongens daar bij Kodak
Ik heb wel eens met de A303 gewerkt, gewoon een leuke, kleine camera die imo niet te duur is voor wat hij kan. Ik zou persoonlijk voor de FujiFilm gaan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

bedank jeroen voor je reactie, ik zal jou beslissing zeker in overweging nemen.
Ik heb hiervoor ook een ricoh gehad(rdc 4200).
Ik was hier best tevreden mee. NU zoek ik toch een iets wat lichtere camera met wat meer megapixels. Vandaar dat mij oog weer viel op een ricoh. Na jou reactie heb ik gekeken of er nog meer camera's zijn in de prijsklasse van 300 euro. Het is allemaal weer net een stukje duurder. Mijn vraag is dus dat ik als ik die fuji koop geen flutcamera heb(het is toch een kleine 800 gulden) of dat ik beter door kan sparen voor een canon, minolta of een olympus.???

vrijdag 14 maart 2003 @ 20:12:17 #108
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_9125465
ik zou ff wachten met het kopen van een digitale camera als ik jou was,
d`r komen zoveel nieuwe modellen dit seizoen op de markt!
t/m 18 megapixel! dus de "mindere"broertjes worden steeds goedkoper"!
geloof me, ik kan het weten! er komt een prijzenslag in digicams in de sector 2,3,4, megapixel!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_9126666
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:12 schreef fotoloog het volgende:
ik zou ff wachten met het kopen van een digitale camera als ik jou was,
d`r komen zoveel nieuwe modellen dit seizoen op de markt!
t/m 18 megapixel! dus de "mindere"broertjes worden steeds goedkoper"!
geloof me, ik kan het weten! er komt een prijzenslag in digicams in de sector 2,3,4, megapixel!
Ja ik zag op een engelse site dat er een nieuw model van fuji op de markt is met 3 megapixel maar met de ccd techniek werdt dat 6 megapixel voor een foto.
Hoe lang zou ik moeten wachten totdat deze camera's zijn geariveerd in nederland?
pi_9127705
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:58 schreef michelb het volgende:
Ja ik zag op een engelse site dat er een nieuw model van fuji op de markt is met 3 megapixel maar met de ccd techniek werdt dat 6 megapixel voor een foto.
Hoe lang zou ik moeten wachten totdat deze camera's zijn geariveerd in nederland?
Fuji heeft al een paar jaar een aantal modellen met als naam 'SuperCCD'. Met een softwarealgoritme wordt er extra informatie 'bijverzonnen'. Je bent nog altijd beter af met een echte 6MP camera.
  zondag 16 maart 2003 @ 00:34:51 #111
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_9148885
Heren. .

De baas (lees: vrouw) en ik hebben een nieuwe dig. camera nodig en zijn al wat rond gaan kijken maar de keuze valt wat tegen.
Aangezien er een kleine op komst is leek het ons leuk om wat huis, tuin en keukenfoto's te kunnen maken met gewoon een simpel, niet al te moeilijk cameratje wat het liefst tegen een stootje kan en ook niet een tweede hypotheek veroorzaakt bij aanschaf.

Het moet dus iets zijn wat gewoon voor simpele mensen goed genoeg is zeg maar .

Eniewee... Aangezien mijn vrouw gebruikt maakt (lees: gekaapt) van mijn sony laptop voor haar dagelijkse internet bezigheden en daar een memorystick dockingbay standaard in zit, leek het haar wel handig dat we onze keuze beperken tot een Sony. Het wisseld iig lekker makelijk uit zeg maar, en aangezien de technische kennis van mijn vrouw zo ver gaat dat ze weet hoe te moeten emailen en fokken maar meer ook niet, lijkt het mij persoonlijk ook wel veilig om het niet moeilijker te maken dan het is . (Leer mij mijn vrouw kennen .).

Nu heb ik al wat rond zitten kijken en tevens naar het huidige product overzicht zitten kijken van Sony op dpreview.com, maar het valt me een beetje tegen. We hoeven echt geen zillion mega pixel geval, ik denk dat 3 megapix wel genoeg is voor standaard werk (?) maar de modelen zijn allemaal zo james bond achtig klein .

Is er hier iemand die me wat wijzer kan maken mbt onze wenzen?

Sony, 3 megapix liefst, model maatje medium, geen grote bak die ik met twee handen moet vast houden maar ook niet een waarbij ik met loop moet gaan zoeken naar de afdrukknop, fatsoenlijke optische zoom.

Zijn er meer modelen dan dpreview laat zien, of moet ik me focussen op de vroegere modellen, zijn er goede (nederlandse) sites, waar ik een camera kan bestellen, of kan ik het toch beter in een fotowinkel halen?

Kortom: is er iemand die een Sony, maatje normaal heeft liggen en/of hier goede ervaringen mee heeft, en wat tips kan geven m.b.t. een eventuele aanschaf van zo'n kreng?

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  zondag 16 maart 2003 @ 11:16:09 #112
37295 Luigi
mario pls
pi_9152718
Even ter info, Konica heeft met de ZD500 ook een camera die memorystick EN mmc/SD geheugen kan lezen. Tegelijkertijd. Een zeeeer leuke camera die aan alle eisen voldoet die jij hier noemt. Compact, maar niet te, simpel te gebruiken en geweldige foto's.
  zondag 16 maart 2003 @ 11:30:18 #113
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_9152878
quote:
Op zondag 16 maart 2003 11:16 schreef Luigi het volgende:
Even ter info, Konica heeft met de ZD500 ook een camera die memorystick EN mmc/SD geheugen kan lezen. Tegelijkertijd. Een zeeeer leuke camera die aan alle eisen voldoet die jij hier noemt. Compact, maar niet te, simpel te gebruiken en geweldige foto's.
Dank je voor de tip, ik zie hem niet staan bij dpreview kan dat kloppen?
Is het overigens momenteel nog steeds zo dat er met allemaal kabels geprutst moet worden om foto's over te poorten of gaat dat tegenwoordig al wat makelijker? In dat geval zou n.l. het argument om alleen naar een Sony te kijken wegvallen en kan er ook voor een ander merk gekozen worden .

Ik kan me n.l. herinneren van mijn vorige digitale camera (jaren geleden) dat ik via de seriele poort het geheel moest aansluiten, software opstarten, etc. Kortom een heel proces. .

Het handige leek me met die memorystick dat ik het gelijk als drive in kan lezen, maar als dat voor andere merken ook geldt dmv een dockingstation of zo, dan hoor ik het graag?

zondag 16 maart 2003 @ 11:42:20 #114
37295 Luigi
mario pls
pi_9153026
Er is voor elk type geheugenkaart een card-reader te krijgen Zooi, zelfs readers met 6 kaartlezers in-1. Dus wat dat betreft HOEF je niet perse een Sony te kopen. Een PCMCIA kaartje met <willekeurige slotje voor kaart> kost ook maar een euro of 15 en dan kun je hem ook als drive gebruiken.

Dit is de Konica op Dpreview, typenummer wat ik opgaf klopte niet helemaal:

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica/konica_kd500z.asp.

zondag 16 maart 2003 @ 12:22:14 #115
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_9153577
De meeste nieuwe digicams kan je ook direct via USB op je computer aansluiten, waarna je er in je verkenner een extra schijf bijkrijgt waarvandaan je de foto's kan kopieren. De camera zelf is dan dus al cardreader, geen gepruts met software enzo.
  zondag 16 maart 2003 @ 14:49:30 #116
37295 Luigi
mario pls
pi_9156219
quote:
Op zondag 16 maart 2003 12:22 schreef menjo het volgende:
De meeste nieuwe digicams kan je ook direct via USB op je computer aansluiten, waarna je er in je verkenner een extra schijf bijkrijgt waarvandaan je de foto's kan kopieren. De camera zelf is dan dus al cardreader, geen gepruts met software enzo.
En dat klopt ook .
  zondag 16 maart 2003 @ 21:34:17 #117
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_9164868
Thxs, aangezien mijn eerste digitale camera nog uit het stenen tijdperk kwam, ging ik er vanuit dat dit nog wel hetzelfde zou werken. De keuze is er dankzij jullie een stuk ruimer op geworden (wat niet wil zeggen makelijker).

Nu nog een leuk cameratje zien te vinden wat een beetje aan alle eisen voldoet .

Luigi kan je me een richtlijn geven mbt de prijstelling van de Konica?

maandag 17 maart 2003 @ 09:24:46 #118
37295 Luigi
mario pls
pi_9172311
Zooi, die Konica doet zo rond de 650 euro geloof ik. Er is overigens ook een 4mp variant, als je daar genoeg aan hebt is dat wellicht ook interessant.
  maandag 17 maart 2003 @ 09:50:44 #119
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_9172744
ik ga van de zomer naar zuid afrika en Japan.

Ik wil gewoon een goede camera hebben. Niet zo'n klein pruts ding maar ook niet een genant dure. Ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen een DSC F717 en een Dimage 7i.

Dimage is 300 euro goedkoper. 717 zit een superlens op. 717 kan alleen zo'n memory stick in. dimage zelfs een microdrive (en natuurlijk compact flash).

Welke word mij nu aangeraden. Als er nog meer opties zijn hoor ik dat graag....

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  maandag 17 maart 2003 @ 09:59:48 #120
37295 Luigi
mario pls
pi_9172914
Overigens kan ik je de Olympus C50Zoom ook wel aanraden, Zooi. Lekker compact, en imho betere foto's dan de Konica's als ze zo op internet kan vergelijken. Daarnaast biedt de Olympus meer ruimte tot prutsen, de Konica is meer point & shoot in dat opzicht.
pi_9184974
Oke het wordt de Coolpix 4300!

Alleen kan ik nu niet kiezen welke kleur

Zilver of Zwart

maandag 17 maart 2003 @ 17:54:21 #122
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_9185062
quote:
Op maandag 17 maart 2003 09:59 schreef Luigi het volgende:
Overigens kan ik je de Olympus C50Zoom ook wel aanraden, Zooi. Lekker compact, en imho betere foto's dan de Konica's als ze zo op internet kan vergelijken. Daarnaast biedt de Olympus meer ruimte tot prutsen, de Konica is meer point & shoot in dat opzicht.
Thxs ik ga zeker ff er naar kijken vanavond.
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:51 schreef calvobbes het volgende:

Zilver of Zwart

Zilver! zwart sucks, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening. .

Ik zie overigens in het Makro krantje dat de Sony DSC-S75 aangeboden wordt, is dat wat? en wtf is een Carl Zeiss lens?

maandag 17 maart 2003 @ 17:56:51 #123
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_9185127
quote:

Zilver of Zwart

een goede keuze! krijg je geen spijt van!
  maandag 17 maart 2003 @ 17:58:33 #124
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_9185173
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:54 schreef Zooi het volgende:

[..]

Thxs ik ga zeker ff er naar kijken vanavond.
[..]

Zilver! zwart sucks, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening. .

Ik zie overigens in het Makro krantje dat de Sony DSC-S75 aangeboden wordt, is dat wat? en wtf is een Carl Zeiss lens?

carl zeiss is een lenzenfabrikant!o.a. voor contax en hasselblad!!
the top of the bill!
  maandag 17 maart 2003 @ 18:08:50 #125
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9185391
quote: