quote:ze zijn er nu al van 2000mah
Op donderdag 27 februari 2003 13:24 schreef Luigi het volgende:
1800mAh penlites zijn ALTIJD een aanrader! [img=29,15]i/s/yes.gif[/img]. Waar je ze ook voor gebruikt. Ze zijn er ook van Duracell en GP. Echt geweldig, die dingen gaan bizar lang mee.
quote:Echt! Gaaf, nouja, die ontwikkeling gaat ook gewoon door he. Duur, ofnie?
Op vrijdag 28 februari 2003 13:50 schreef fotoloog het volgende:[..]
ze zijn er nu al van 2000mah
quote:ik verkoop ze voor 19,50 de 4
Op vrijdag 28 februari 2003 13:55 schreef Luigi het volgende:[..]
Echt! Gaaf, nouja, die ontwikkeling gaat ook gewoon door he. Duur, ofnie?
quote:ja ze gaan ontiegelijk lang mee.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:58 schreef TheMarco het volgende:
Ik heb ze ook... 2000 mAh.... echt te gek!
Dit topic blijft overgens wel open.
quote:Zware batterijen (vanaf 1800 Mha) zijn idd zwaar aan te raden voor de gemiddelde digitale camera.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:58 schreef TheMarco het volgende:
Ik heb ze ook... 2000 mAh.... echt te gek!
Ps: ik gebruik zelf de olympus c720 ultra zoom.
8x optische zoom, 3 megapixel, volledig handmatig instelbaar (sluitertijd, diafragma e.d.)
Erg prettig apparaat
iemand een in gedachten?
quote:Vriend van mij heeft zo'n camera, wel leuk dingetje.Heeft hem gewoon heel vaak in zijn zak zitten, ding is zo dik als een stapeltje creditcards. ideaal.
Op vrijdag 28 februari 2003 10:43 schreef Ajaxno1 het volgende:
Ik ben opzoek naar een goedkope digitale camer, hij hoeft niet al teveel te kunnen als er maar een beetje foto's mee gemaakt kunnen worden die niet van een al te lage kwaliteit zijn:Nu kwam ik deze tegen Logitech Pocket Digital Camera
Is dit geschikt voor gewoon een amateur die af en toe wat foto's wil maken en bewerken??
Zo beter Tijn?
Nou zit ik nog met een paar kleine vraagjes. Het verschil in kwaliteit tussen opt zoom en digi zoom, is dat zo groot dat je foto's meteen complete bagger worden of is het gewoon om aan te zien en blijven het leuke vakantie foto's ?
over Fuji Finepix heb ik niets over een LCD scherm kunnen vinden. Neem aan dat die er niet op zit ? zo niet dan schrap
Over de A200 heb ik goede verhalen gelezen en het enige punt waarmee ik nu zit is die zoom, is het de 40 euro waard om die met opt zoom te nemen voor gewoon normaal gebruik ? Zijn er verder nog grote verschillen tussen de nikon en canon ? Behalve het geheugen?
Ik ben dus gewoon de huis tuin en keukengebruiker Grote maakt niets uit, budget ligt rond de 200 euro. Hoeft geen topfoto's te maken maar het doel word uiteindelijk om er een DVDcompilatie van te maken om op de TV te kunnen bekijken.
Als er nog extra suggestie's zijn hoor ik dat graag natuurlijk
* Hoeft niet heel speciaal te zijn
* Moet wel behoorlijke foto's kunnen maken (>= 2 Mpix)
* USB interface
* LCD schermpje
* Zoom is leuk, niet absoluut noodzakelijk
* Voor 'speciale' of 'moeilijke' fotos heb ik een goede camera (maar die is niet dig.)
* Beoogd gebruik: point-and-shoot (niet te lang moeten wachten dus tussen knopje indrukken en feitelijke foto)
Budget: +/- 250 euro
In deze prijs/eis klasse:
* Canon Powershot A200 (2 Mpix, geen opt. zoom)
* Kodak CX4230 (2 Mpix, opt. zoom)
* Kodak CX4300 (3 Mpix, geen opt. zoom)
* HP Photosmart 620 (2 Mpix, opt. zoom)
Wie kan me een beetje op weg helpen naar een goede keuze
[Dit bericht is gewijzigd door NT-T.BartMan op 08-03-2003 17:26]
quote:Het zijn allemaal leuke camera's waar je leuke foto's mee zult kunnen maken, maar ik zou je de Canon A200 aanraden. Ik heb 'm een paar keer in mijn handen gehad en het ding werkte prima. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn advies een tikje subjectief is (beetje Canon-fan
Op zaterdag 8 maart 2003 17:19 schreef NT-T.BartMan het volgende:
* NT-T.BartMan zoekt ook een digitale camera
In deze prijs/eis klasse:* Canon Powershot A200 (2 Mpix, geen opt. zoom)
* Kodak CX4230 (2 Mpix, opt. zoom)
* Kodak CX4300 (3 Mpix, geen opt. zoom)
* HP Photosmart 620 (2 Mpix, opt. zoom)Wie kan me een beetje op weg helpen naar een goede keuze
Nou mijn vraag als leek wat dit aangaat. Ik wil met een camera gewoon uitkomen op 10x15 foto's. Hoeveel kan ik er dan op een bijv 128mb stick kwijt zodanig dat het wel mooie foto's blijven om echt af te drukken op foto-papier?
quote:Ik zou qua resolutie niet onder de 1600x1200 (2 miljoen pixels) gaan zitten, dat ga je denk ik wel zien, beetje afhankelijk van het afdrukprocédé. Bij de meeste 2MP-camera's is de hoogste kwaliteit (laagste jpg-compressie) ± 500 à 800kb. Ik schat in dat je tot ongeveer 250 à 300 kb kunt gaan en nog steeds mooie 10x15 prints kunt maken. Meestal komt dat overeen met de 'medium'-stand (er van uitgaande dat je drie compressieniveau's hebt).
Op maandag 10 maart 2003 13:02 schreef ChAoZ het volgende:
Nou mijn vraag als leek wat dit aangaat. Ik wil met een camera gewoon uitkomen op 10x15 foto's. Hoeveel kan ik er dan op een bijv 128mb stick kwijt zodanig dat het wel mooie foto's blijven om echt af te drukken op foto-papier?
Dus een camera van ongeveer 300 euro, vanaf 2 megapixels, ik hoop dat jullie me weten te helpen:)
quote:Sja... handmatige functies kom je over het algemeen toch tegen in 3MP-camera's en hoger, en dat is nou eenmaal een wat hogere prijsklasse. Niets aan te doen. Laat je alsjeblieft niet verleiden tot één of ander vaag merk, als je echt kwaliteit wilt dan is een 'echt' fotomerk (Canon, Nikon, Fuji, Olympus, Minolta etc.) toch echt zeer sterk aan te raden.
Op dinsdag 11 maart 2003 14:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Dus een camera van ongeveer 300 euro, vanaf 2 megapixels, ik hoop dat jullie me weten te helpen:)
quote:Overweeg anders toch eens de Canon A40 (of zijn splinternieuwe en dus nog niet verkrijgbare opvolgers A60/A70), dit is echt een wereldcamera. Je hebt beperkte controle over de sluitertijd en het diafragma, maar de beeldkwaliteit is echt heel mooi en vooral de A40 is zeer betaalbaar.
Op dinsdag 11 maart 2003 16:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Erg jammer, ik denk dat ik sowieso voor een canon ga, goede ervaringen mee.
Wat reviews:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/a40-review/index.html
http://www.imaging-resource.com/PRODS/A40/A40A.HTM
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html
quote:Ik heb er wel eens mee gespeeld. Een simpele, maar op zich goede camera met een 3x optische zoomlens voor niet al te veel geld. Uiteraard beperkte instelmogelijkheden. Hij heeft maar één echt nadeel: hij heeft geen optische zoeker, je kunt dus het LCD-scherm niet uitschakelen om stroom uit te sparen.
Op dinsdag 11 maart 2003 18:22 schreef ChAoZ het volgende:
De Nikon Coolpix 2000 is men ook wel aardig enthousiast over op kieskeurig.nl
Heeft iemand hier ervaringen mee?
quote:
In auto record mode, the camera has control over basically all the settings, except for basics like flash, macro, self-timer, and quality. Switching into Program mode gives you full access to all camera settings, though the A40 will still pick the best exposure settings for the picture. Manual mode gives you access to the same settings as in program mode, but adds the ability to set the shutter speed or aperture manually.
quote:Van dpreview.com:
Op woensdag 12 maart 2003 21:25 schreef NiteSpeed het volgende:
De Powershot A40 ziet er mooi uit!
Tot 15 seconden shutter speed is goed genoeg. Wat ik alleen niet kon vinden is of er met de A40 goed met de hand scherp te stellen is. Weet jij dit misschien?
Auto Focus Yes
Manual Focus No
Auto focus accuracy Ai AF TTL 3-point
Dus geen handmatige scherpstelling. Echter, ik werk regelmatig met diverse camera's uit de Axx-serie (bijna mijn hele famile heeft ze op mijn aanraden -- een verjaardag is bij een ons Canon-demo-party ), ook 'bijzondere' foto's zoals macro etc. en eigenlijk mis ik het niet. De autofocus van de Axx is erg nauwkeurig, en door het focus-hulplampje werkt hij ook nog goed als het lichtniveua laag is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |