Ik zoek ook een digitalecamera,
hij mag rond de 300-400 euro kosten,
het belangerijkste vind ik eigenlijk dat ie een redelijk goede optical zoom heeft.
iemand tips?
Ik ben dus ook al op zoek naar een digitale camera.
Ik wil het niet superduur maken, maar het hoeft ook weer zo goedkoop te zijn dat het prutskwaliteit is.
Wat ik ermee wil?
Ach, niet erg professioneel, maar gewoon een beetje dagelijkse bezigheden vastleggen. Mischhien een keertje menemen op vakantie.
Zoals het er nu voorstaat ben ik van plan de Fuji Finepix A203 te kopen.
Resolutie max.
1600 x 1200
Beeldpunten 2 megapixel
Lens 38 - 114
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 2,5 x
Gevoeligheid 100
Scherpstelling automatisch
Zoeker optisch, LCD
LCD-display (inch) 1,5
Geluidsopname nee
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium XD picture card
Interface USB
Besturingssysteem PC, Mac
Gewicht 132 gram
Afmetingen (H x B x D) 99 x 65 x 34
Iemand ervaring mee? Is het wat? Zouden jullie me dit aanraden of afraden?
Hoor graag jullie ervaringen/ tips.
.
Specs:
* 5.23 megapixel CCD, 5.0 megapixel effectief
* RVS body uitgevoerd in metallic zwart
* Opstarttijd verkort tot 1.4 seconde!
* Continue fotograferen (serie opnamen)
* Movie opname tijd verlengd tot 30 seconden
* Groene led bij opstarten en zelfontspanner
* AE en AF lock
* Sepia en Monochrome (zwart-wit) fotograferen mogelijk
* Handmatige belichting compensatie correctie.
Ik zoek eigenlijk al een tijdje een ultra-compact. Nu wilde ik eerst een camera voor NAAST mijn Powershot G1, maar in die prijsklasse is het echt allemaal prut. Nu zit ik er aan te denken mijn G1 te verkopen, en met dat geld deze Konica te kopen. De foto's die ik gezien heb, zijn erg erg erg mooi.
Iemand die hier ooit mee gespeeld heeft?
Ik ben eens even aan het kijken naar een mooie digitale camera om mee te kunnen nemen naar feesten (zoals Sensation ed), die dus makkelijk bij je te dragen is om eens van die gelegenheidsfotootjes te maken..
De eisen die dus aan het toestel moeten zitten zijn:
- Klein.. Het liefst niet veel groter dan een mobiele telefoon.. Dikte is ook belangrijk, liefst minder dan 2cm ofzo..
- Niet te duur. Moet toch wel onder de 200 euro blijven...
- Mooie foto's.. Het hoeft geen 5megapixel te zijn met een resolutie van 2000x... Maar iets van 2megapixels en 1024x768 is ongeveer wel genoeg...
- Flitser!! Op feesten heb je natuurlijk niets aan een camera als je geen licht hebt.. Moet dus een flitser op zitten...
- LCD scherm, moet niet, maar is natuurlijk wel fijn..
- Geheugen.. Er moeten toch wel een foto of 40 oppassen op NORMALE kwaliteit.. Dus op 800x600 ofzo..
Een mbtje of 32 misschien?
Dat was het wel zo'n beetje
Nu had ik een hele mooie camera gevonden die aan het meeste voldoet, maar dus volgensmij GEEN flitser
Mustek G-Smart mini 3
Dit lijkt me de ideale camera om zomaar mee te nemen.. Als ie nou maar een flitser had!!
Duss wie weet er zo'n camera als ik bedoel?
quote:Tja, die konica KD-300Z welke ik heb is prima voor huis tuin en keuen werk.
Op vrijdag 21 februari 2003 15:24 schreef Luigi het volgende:
De enige "nadelen" die ik tot nu toe heb kunnen vinden, zijn geen tv-out en het gebruik van SD/MMC en MemoryStick. Ik heb nu CF, maar dat zou ik mee kunnen verkopen met die G1, dat is niet echt het probleem, SD is er zelfs al van 512MB.
quote:SD is op zich best wel erg duur, dat is dan weer jammer.
Op vrijdag 21 februari 2003 15:24 schreef Luigi het volgende:
De enige "nadelen" die ik tot nu toe heb kunnen vinden, zijn geen tv-out en het gebruik van SD/MMC en MemoryStick. Ik heb nu CF, maar dat zou ik mee kunnen verkopen met die G1, dat is niet echt het probleem, SD is er zelfs al van 512MB.
Sony CD2000 2Mpixel met 8cm CDr - Superfotoo's maar camera was onhanteerbaar groot lomp ding - verkocht
Canon Ixus 2Mpixel - matige foto's wel lekker klein - verkocht
Canon Powershot G1 3.1Mpixel - Supercamera - verkocht
Sony F707 5 Mpixel - onhandige camera / foto's vallen tegen - verkocht
Canon Powershot G2 4 Mpixel - Super Super camera - afgelopen zaterdag verkocht met tranen in mijn ogen !!!!!
Zaterdag kreeg ik mijn nieuwe Canon S45 , mooi dingetje maar het is geen G2
Ik wou eigenlijk de nieuwe G3 maar heb toch voor de S45 gekozen omdat ik voor de S45 een originele Canon onderwaterbehuizing kan kopen. ( ik duik )
Beste online winkel is voor mij www.webvoordelig.nl
quote:Casio Exilim EX-M2 ¤ 370,-
Op zondag 23 februari 2003 23:52 schreef a3aan het volgende:
Ik heb momenteel een Casio Exilim (EX-M2). Echt ideaal voor in de kroeg enzo (compact, goeie flits, 2 megapixels, MP3 speler) het grote nadeeltje is echter zn prijskaartje...
Lijkt me idd een perfecte camera.. Alleen ver, heel ver buiten mn budget.. Zoveel wil ik toch ook weer niet aan mn funcam uitgeven...
Ben er erg blij mee! .
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 18:53 schreef Athanasia het volgende:
Hmmm weet er dan echt niemand wat over de A203 van fuji??
Wel wat anders dan met gewone penlites die je zo'n 16 foto's geven voor ze er mee kappen.
quote:Waar heb je die vandaan?
Op donderdag 27 februari 2003 12:10 schreef HiZ het volgende:
Tjeempie, ik heb gisteren eens een testje gedaan met mijn Canon Powershot A200, omdat ik er een nieuwe 128 MB CF kaart (die uit de aanbieding van het Kruidvat) in had gedaan. Gewoon continue foto's gemaakt. Ik schat in dat ik ongeveer 2/3 van de gevallen de flitser heb gebruikt. Pas na 246 foto's gaven de batterijen het op. Lijkt me dus een aanradertje voor iedereen: ik heb een setje van Hähnel 1800mA, oplaadbare NiMH, 4 stuks voor €29,95.Wel wat anders dan met gewone penlites die je zo'n 16 foto's geven voor ze er mee kappen.
quote:Ik heb ze hier in Zeist bij Duiker electronica gekocht. Maar het lijkt me dat ze elders ook wel worden verkocht.
Op donderdag 27 februari 2003 12:20 schreef tummeke het volgende:[..]
Waar heb je die vandaan?
Ik ben ook nog op zoek naar een setje high capacity batterijen voor Camera en dergelijke elektronica...
Nu kwam ik deze tegen Logitech Pocket Digital Camera
Is dit geschikt voor gewoon een amateur die af en toe wat foto's wil maken en bewerken??
Zo beter Tijn?
quote:Een flits is toch wel erg fijn. ik heb een digicam zonder flits en dat is hoogst irritant. je kunt eigenlijk alleen foto's maken bij daglicht
Op vrijdag 28 februari 2003 10:43 schreef Ajaxno1 het volgende:
Ik ben opzoek naar een goedkope digitale camer, hij hoeft niet al teveel te kunnen als er maar een beetje foto's mee gemaakt kunnen worden die niet van een al te lage kwaliteit zijn:Nu kwam ik deze tegen Logitech Pocket Digital Camera
Is dit geschikt voor gewoon een amateur die af en toe wat foto's wil maken en bewerken??
Zo beter Tijn?
quote:Hmm ja dat zag ik ook net, Kijkshop heeft er nog een van Trust (Ja ik weet het) is ook E99,- was iets van E200,- die heeft wel flits.
Op vrijdag 28 februari 2003 11:08 schreef Byte_Me het volgende:[..]
Een flits is toch wel erg fijn. ik heb een digicam zonder flits en dat is hoogst irritant. je kunt eigenlijk alleen foto's maken bij daglicht
quote:Zie mijn post iets hoger.. Ik heb eigenlijk 2 cameras gevonden die aan mijn eisen voldoen, waarvan de fujifilm echt de betere is.. lekker klein, goedkoop, flits, lcd scherm zelfs...
Op vrijdag 28 februari 2003 11:39 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Hmm ja dat zag ik ook net, Kijkshop heeft er nog een van Trust (Ja ik weet het) is ook E99,- was iets van E200,- die heeft wel flits.
Trust multimedia camera FamilyC@m 500 flash Het gaat me echt niet om super kwaliteit. Als ik maar een beetje leuke foto's kan maken. Als iemand een beter Camera in ongv dezelfde prijs klase weet. Let me know
Zowieso, in fujifilm heb ik veel meer vertrouwen.. De finepix serie is echt subliem (heb er hier ook 1 van) dus een funcam erbij voor op feesten enzo, zou ik ook als het even kan graag van fuji hebben..
Ohja, die Aiptek is trouwens geen 2M, dat is geinterpoleerd.. Netto is dat ook iets van 1 of 1,3M.. Ik denk dus dat je beter voor die EX-10 kunt gaan..
Hopelijk heb je hier wat aan
quote:Inderdaad, in mijn Canon Powershot A200 zitten die van GP, gaan superlang mee en niet al te duur
Op donderdag 27 februari 2003 13:24 schreef Luigi het volgende:
1800mAh penlites zijn ALTIJD een aanrader! [img=29,15]i/s/yes.gif[/img]. Waar je ze ook voor gebruikt. Ze zijn er ook van Duracell en GP. Echt geweldig, die dingen gaan bizar lang mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |