abonnement Unibet Coolblue
pi_195805715
Goedendag allemaal,

Ik ben bezig om een nest thermostaat te installeren op mijn Atag cv combiketel. Na installeren krijg ik een foutmelding dat de ketel niet gevonden wordt. Ik heb de draadjes bij ketel aangesloten op aan/uit (zie foto 2de stickertje van boven) klopt dit? Foto is van hoe het zat. Dus met de kabels op de bovenste.
Alvast bedankt!

pi_195805801
Mijn slimme thermostaat moest bij het oranje stickertje (opentherm), maar dat was wel een ander merk.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_195808859
Heb je modelnr van de ketel?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:54:27 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195810233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:33 schreef Chinless het volgende:
Heb je modelnr van de ketel?
Das wel het handigst om het te kunnen achterhalen ^O^
pi_195812933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:01 schreef gianni61 het volgende:
Mijn slimme thermostaat moest bij het oranje stickertje (opentherm), maar dat was wel een ander merk.
Als TS wil besparen door zijn nest aan te sluiten op de aan/uit interface gaat hem dat niet lukken.

Misschien iets meer verdiepen in de materie voordat je iets aanschaft en gaat beginnen TS.
pi_195813010
Heb je ook een foto van hoe het nu zit? En is de nest aan/uit of opentherm?
pi_195813026
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:01 schreef gianni61 het volgende:
Mijn slimme thermostaat moest bij het oranje stickertje (opentherm), maar dat was wel een ander merk.
Naar mijn weten is oranje bij Atag een buitenvoeler
pi_195813059
Er zit een handleiding bij hoe je hem aan moet sluiten toch
pi_195813595
De nest is open therm. Ik lees mee, want ik heb er net een gekocht en weet dat hij bij mijn ketel kan. Moet echter nog nazoeken hoe precies
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:21:30 #10
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_195813631
Hoe veel mag de afstand tussen nest en de ontvanger zijn?
Hoe vaak moet de nest opladen?
pi_195820999
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:44 schreef Dries4Ever het volgende:
Als TS wil besparen door zijn nest aan te sluiten op de aan/uit interface gaat hem dat niet lukken.

Misschien iets meer verdiepen in de materie voordat je iets aanschaft en gaat beginnen TS.
Dat is natuurlijk wel héél kort door de bocht.. is niet alsof je door geen opentherm te gebruiken,
ineens honderden euro's meer aan het verstoken bent incl. gat in de ozon laag.. iets meer nuance graag ;)

Er zijn namelijk zat zoneregelingen, warmtepompen en ketels die geen opentherm snappen;
dat is voornamelijk iets van onze lage landen.

Maar goed aan TS: op je foto zit de thermostaat aangesloten op de Atag bus; dat gaat dus niet werken.
Je moet hem aansluiten op het zwarte aansluitblokje ernaast (on/off = aan/uit :+ ).

Blauwe is Atag bus; met een opentherm converter (apart verkrijgbaar) KAN je hier OT thermostaat op aansluiten;
maar dit werkt niet met alle Atag's en niet met alle OT thermostaten. Zwarte aansluiting is aan/uit, en die ernaast voor de buitenvoeler zo uit het hoofd.
pi_195848671
Bedankt voor jullie input. Intussen doet de nest het. Heb hem inderdaad op de aan/uit geschakeld. Het zwarte blokje dus. Nu merken we dat hij flink stookt tot iets over de temperatuur en dan weer een tijd uit staat, enzovoort. Het blijft geen constante temperatuur zoals gewend met onze 'domme' atag thermostaat. Iemand een idee?
pi_195849673
Je Nest is aan het leren, dus even geduld. Als het goed is zul je over een week of wat een stabielere temperatuur krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195850090
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:28 schreef Ber2222 het volgende:
Bedankt voor jullie input. Intussen doet de nest het. Heb hem inderdaad op de aan/uit geschakeld. Het zwarte blokje dus. Nu merken we dat hij flink stookt tot iets over de temperatuur en dan weer een tijd uit staat, enzovoort. Het blijft geen constante temperatuur zoals gewend met onze 'domme' atag thermostaat. Iemand een idee?
Dat heb je met aan/uit thermostaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')