abonnement Unibet Coolblue
pi_195795397
Ik heb een vitaal beroep en mijn vrouw ook.
We zijn allebei verpleegkundigen.

Mijn ouders passen op op onze peuter. Ze wonen 90 km verderop.
Hij zit niet bij kinderdagopvang.

Stel er komt een lockdown;
Hoe gaat het oppassen dan in zijn werk? Mijn ouders mogen dan niet reizen?

PS; hun huis ligt niet op de woon werk routes.
pi_195795836
Hoe deed je dat bij de vorige lockdown dan?

Hier ook beide vitaal beroep in de zorg. Vanuit ziekenhuis werd opvang geregeld waar nodig, anders alternerende diensten doen? Onze kinderen zijn wat groter, toen de scholen dicht gingen heb ik bv alleen avonddiensten gedaan en mijn vrouw dagdiensten.
pi_195795864
Ouders bij jullie in huis logeren?
Gebruik maken van de opvang-voor-mensen-met-een-vitaal-beroep?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 22:12:05 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195796150
Reizen was vorige lockdown niet verboden dus waarom ben je nu bang dat dat het wel zal zijn?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195796403
Ik neem aan dat bij een volledige lockdown, de noodopvang weer gaat draaien.
pi_195796877
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:43 schreef hartloper het volgende:
Ik heb een vitaal beroep en mijn vrouw ook.
We zijn allebei verpleegkundigen.

Mijn ouders passen op op onze peuter. Ze wonen 90 km verderop.
Hij zit niet bij kinderdagopvang.

Stel er komt een lockdown;
Hoe gaat het oppassen dan in zijn werk? Mijn ouders mogen dan niet reizen?

PS; hun huis ligt niet op de woon werk routes.
Bij een volledige lockdown wordt er vanuit de gemeente waarin je woont een kdv aangewezen als ‘noodopvang’. Jullie kindje kan daar dan opgevangen worden, ook al ben je er geen klant.
pi_195797019
Ook hier in de gemeente konden ouders in vitale beroepen een beroep doen op gratis noodopvang, ook als je geen contract had met de organisatie die de opvang aanbood.

Je zou verwachten dat de overheid dit wederom invoert om een eventuele zwaardere lockdown effectief te laten zijn en tegelijk zo veel mogelijk werkers in vitale beroepen inzetbaar te houden.
pi_195798416
ach stel je niet aan.
de koning en zijn kinderen gaan naar Griekenland in deze corona TSUNAMI! nota bene.

Denk je echt dat er een killervirus over de wereld waait?
5 Ferrari's op videoband!
pi_195816605
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:59 schreef Reintji het volgende:
Hoe deed je dat bij de vorige lockdown dan?

Hier ook beide vitaal beroep in de zorg. Vanuit ziekenhuis werd opvang geregeld waar nodig, anders alternerende diensten doen? Onze kinderen zijn wat groter, toen de scholen dicht gingen heb ik bv alleen avonddiensten gedaan en mijn vrouw dagdiensten.
Reizen was toen niet echt verbod op
pi_195816641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:12 schreef Lemijn het volgende:
Reizen was vorige lockdown niet verboden dus waarom ben je nu bang dat dat het wel zal zijn?
Dat staat op die kaart op rijksoverheid waar die fases opstaan van waakzaam t/m lockdown
pi_195816689
Je zal wel een briefje “mag-vrij-reizen-want-vitaal” krijgen.
.
pi_195819880
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:37 schreef Fer het volgende:
Je zal wel een briefje “mag-vrij-reizen-want-vitaal” krijgen.
Ja, ik wel.
Maar mijn ouders niet.
En ik kan niet eerst een uur de andere kant op rijden voor mijn werk om de peuter af te zetten
pi_195827606
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:32 schreef hartloper het volgende:

[..]

Reizen was toen niet echt verbod op
Lag er aan welke provincie je woonde. Ik woon in het Noorden en mocht niet buiten de drie noordelijke provincies komen. Dat gold ook andersom.
pi_195854098
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:44 schreef Reintji het volgende:

[..]

Lag er aan welke provincie je woonde. Ik woon in het Noorden en mocht niet buiten de drie noordelijke provincies komen. Dat gold ook andersom.
De laars van het land, steenworp afstand van brabant
pi_195854128
Lockdown is alleen noodzakelijke reizen. Is dubbel. Want voor onze peuter is het voor opa en oma een noodzakelijke reis
pi_195854843
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:26 schreef hartloper het volgende:
Lockdown is alleen noodzakelijke reizen. Is dubbel. Want voor onze peuter is het voor opa en oma een noodzakelijke reis
Heb je mijn reactie ook gelezen? Of ben en blijf je alleen maar gefocust op het (noodzakelijk) reizen?
pi_195854869
Waarschijnlijk komt er net als eerder een opvang locatie op scholen voor kinderen waarvan beide ouders een vitaal beroep hebben. Het lijkt met sterk dat er geen rekening mee gehouden wordt.
pi_195855047
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb je mijn reactie ook gelezen? Of ben en blijf je alleen maar gefocust op het (noodzakelijk) reizen?
Zou mooi zijn.
In het voorjaar was dit hier niet. Alleen voor klanten.
pi_195855051
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Zou mooi zijn.
In het voorjaar was dit hier niet. Alleen voor klanten.
Hoe heb je het toen gedaan?
pi_195855196
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Zou mooi zijn.
In het voorjaar was dit hier niet. Alleen voor klanten.
En waar is hier? Want het was een landelijk uitgerold plan. Je moet je alleen bij je eigen gemeente melden, zij geven dan aan welke opvanglocatie is uitgeroepen tot noodopvang binnen jouw gemeente. Dus misschien niet direct in het dorp waar je woont maar wel binnen de gemeente of bij een buurgemeente die wellicht samengevoegd is in dit verhaal vanwege lage aantallen.
En als het dan toch echt niet binnen jouw gemeente is (wat ik betwijfel), zou je ook eens kunnen informeren bij de gemeente waar je werkzaam bent, wellicht kunnen zij je verder helpen als het echt gaat om twee cruciale beroepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')