abonnement Unibet Coolblue
pi_195791902
Op EenVandaag was het kamerlid Jan Paternotte aan het woord over zijn voorstel alle binnenkomende vliegtuigpassagiers uit risico gebieden te testen. Er wordt nu namelijk op Schiphol geen enkele vliegtuigpassagier meer getest door gebrek aan testcapaciteit van de GGD's.
Dit terwijl toen er nog getest werd, elke dag meer dan 300 besmette reizigers werden gevonden, een hele jumbojet vol. Dit is het topje van de ijsberg want er werd toen alleen maar steekproefsgewijs getest...
Onbegrijpelijk dat er nu nog over vergaderd moet worden in de Tweede Kamer, maar wel goed dat Jan Paternotte dit naar voren brengt, want wij hebben inmiddels voldoende sneltesten. Zet die dan direct in.
Dat wij onze grenzen wagenwijd open laten in deze corona tijd is te zot voor woorden. Nergens ter wereld, zelfs in ontwikkelingslanden is de overheid zo naief en traag.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:43:38 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195792194
Ik zou zeggen dat je mensen uit risico gebieden niet naar Nederland moet laten vliegen maar lekker in hun eigen land moet laten blijven. En omgekeerd niet naar risico landen laat vliegen (code geel) ook al denkt Willem dat het veilig is? Met uitzondering van Nederlanders die hier wonen en terug willen. Wel verplicht opsluiten 14 dagen op Schiphol. Met faciliteiten voor medische zorg. Testen is dan niet nodig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 22-10-2020 19:50:39 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195802096
Laat ze gewoon een test mee brengen. Dan belast je de Nederlandse testcapaciteit er niet mee.
pi_195802239
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:43 schreef Megumi het volgende:
Ik zou zeggen dat je mensen uit risico gebieden niet naar Nederland moet laten vliegen maar lekker in hun eigen land moet laten blijven. En omgekeerd niet naar risico landen laat vliegen (code geel) ook al denkt Willem dat het veilig is? Met uitzondering van Nederlanders die hier wonen en terug willen. Wel verplicht opsluiten 14 dagen op Schiphol. Met faciliteiten voor medische zorg. Testen is dan niet nodig.
In welk land heb je nou een veel grotere kans om besmet te worden dan in Nederland? Wij zijn zelf ook geel/oranje/rood whatever. Die verplichte quarantaine zou alleen gerechtvaardigd zijn als wij uiteindelijk de dagelijkse hoeveelheid besmettingen omlaag krijgen en iemand komt uit een land waarbij de hoeveelheid besmettingen per dag veel hoger liggen.

Ik mag wel hier elke dag naar buiten en doen en laten wat ik wil, maar als ik naar de UK zou gaan (waar per miljoen inwoners minder besmettingen per dag zijn) zou ik in quarantaine moeten? :')
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:56:09 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195802486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]

In welk land heb je nou een veel grotere kans om besmet te worden dan in Nederland? Wij zijn zelf ook geel/oranje/rood whatever. Die verplichte quarantaine zou alleen gerechtvaardigd zijn als wij uiteindelijk de dagelijkse hoeveelheid besmettingen omlaag krijgen en iemand komt uit een land waarbij de hoeveelheid besmettingen per dag veel hoger liggen.

Ik mag wel hier elke dag naar buiten en doen en laten wat ik wil, maar als ik naar de UK zou gaan (waar per miljoen inwoners minder besmettingen per dag zijn) zou ik in quarantaine moeten? :')
Volgens de informatie die ik heb moet je in de UK vanuit Nederland direct verplicht 15 dagen in quarantaine.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195802504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Volgens de informatie die ik heb moet je in de UK vanuit Nederland direct verplicht 15 dagen in quarantaine.
Het was meer als voorbeeld. Maar dat zou logischer zijn dan andersom, omdat de hoeveelheid besmettingen hier een stuk hoger liggen per miljoen inwoners.
pi_195804076
Dat werkt toch niet je moet gewoon het komende halfjaar mensen alleen laten vertrekken. Zodra je de grens overgaat kun je Nederland niet meer in.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')