abonnement Unibet Coolblue
pi_195822614
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:12 schreef IkBenSjoerd het volgende:

[..]

Jaap van Dissel vindt de toegevoegde waarde van mondkapjes nihil zo niet averechts. Kun je wel doen alsof mensen die geen mondkapjes dragen gek zijn, maar de mensen die er verstand van hebben zijn het niet met je eens. Wie is hier nou de viruswappie?
Ik zeg nergens dat mensen die geen mondkapje dragen gek zijn. Sterker nog, doe lekker wat je zelf fijn vindt. More power to you.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195822760
Met of zonder masker
Met of zonder gasmasker
Met of zonder bivakmuts
Met of zonder integraalhelm

We blijven gelukkig allemaal mensen en ik heb voor een ieder respect.

Men draag wat men wil mits wettelijk toegestaan natuurlijk.

Ik blijf een ieder gewoon op de zelfde manier behandelen

Met in achtneming van de regels van het RIVM

Als iedereen dit zou doen word na mijn idee een stuk vrolijker
pi_195823435
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik noem mensen die geen mondkapje dragen geen conplotwappies. Ik geef alleen aan dat die wappies geen mondkapje dragen.

Beetje hetzelfde idee dat een wolf een dier is, maar een dier is nog geen wolf. -> Wappies dragen geen mondkapje is niet gelijk aan geen mondkapje dragen is wappie.

Hopelijk is dat een beetje duidelijk nu? ;)
Nee je reageert op een post van iemand die het heeft over mensen die geen mondkapjes dragen en jij begint met "je moet het niet persoonlijk opvatten, maar ik denk dat veel mensen ook die complotwappies ook gewoon helemaal zat zijn". Dan is het duidelijk wat je bedoelt, want hij had het helemaal niet over complotwappies.
Facts don't care about your feelings
pi_195823762
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee je reageert op een post van iemand die het heeft over mensen die geen mondkapjes dragen en jij begint met "je moet het niet persoonlijk opvatten, maar ik denk dat veel mensen ook die complotwappies ook gewoon helemaal zat zijn". Dan is het duidelijk wat je bedoelt, want hij had het helemaal niet over complotwappies.
Ik geef alleen aan waarom mensen negatief reageren op het niet dragen van een mondkapje. Namelijk omdat een klein deel van die niet-kapjesdragers nogal vreemd gedragen. Daarom geef ik ook aan dat die persoon dit niet persoonlijk moet opvatten.
Om eerlijk snap ik niet waarom je aangevallen voelt. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_195824027
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat het best wel een duur grapje is als je steeds mondkapjes moet kopen voor je gezin?
Er zijn ook herbruikbare. Mits je ze goed reinigt uiteraard.
Pecunia non olet
pi_195831377
Iedereen zijn eigen keus het is een advies, mondkapjes helpen niet behalve de medische mondkapjes.
Die mondkapjes plicht komt er binnenkort toch wel aan dus het kan nu nog prima zonder(we mogen die kapjes straks nog heel lang gaan dragen waarschijnlijk).

Ik spreek mensen ook niet aan, men weet het wel dus er is een reden dat men het niet draagt en als je ze gaat aanspreken veranderen ze echt niet van mening en lokt het eventueel agressie uit.
pi_195831599
quote:
81s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:03 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat je meteen besmet raakt, je wilt de kansen natuurlijk zoveel mogelijk verkleinen. Is dat nou echt zo moeilijk om dat te begrijpen?
Inderdaad mondkapjes zou kunnen bijdragen maar hoeveel kans extra krijg je daardoor een andere ziekte vanwege de bacteriegroei wat je steeds weer zit in te ademen door verkeerd gebruik?

Wat wij uitademen wil het lichaam van af het is daarom niet zo goed om een gedeelte opnieuw in te ademen.
Alleen de medische mondkapjes dragen bij, wasbare mondkapjes totaal niet, ze worden veel te lang gedragen en overal maar neer gelegd.

En daarom is het in Nederland ook nog niet verplicht omdat er onvoldoende onderzoek is van het effect, maar vanwege druk van andere landen wordt het hier ook maar verplicht.
pi_195832133
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:51 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Inderdaad mondkapjes zou kunnen bijdragen maar hoeveel kans extra krijg je daardoor een andere ziekte vanwege de bacteriegroei wat je steeds weer zit in te ademen door verkeerd gebruik?

Wat wij uitademen wil het lichaam van af het is daarom niet zo goed om een gedeelte opnieuw in te ademen.
Alleen de medische mondkapjes dragen bij, wasbare mondkapjes totaal niet, ze worden veel te lang gedragen en overal maar neer gelegd.

En daarom is het in Nederland ook nog niet verplicht omdat er onvoldoende onderzoek is van het effect, maar vanwege druk van andere landen wordt het hier ook maar verplicht.
Studies hebben al uitgesloten dat je ziek wordt van mondkapjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 20:25:29 ]
pi_195832221
Kunnen we hiermee stoppen?
pi_195832228
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:25 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Studies hebben al uitgesloten dat je ziek wordt van mondkapjes.
Je wordt juist ziek van al die studies
pi_195832258
Zojuist bij de Albert Heijn de ultieme aso gespot.

Witte veertiger, die met 3(!) kinderen boodschappen komt doen. Als enige in de hele winkel geen mondmasker op.

Laat ie kinderen ook nog kris kras door de gangpaden redden, man man man. Volgens mij zo’n gescheiden vader die alleen in het weekend zijn kinderen krijgt, en dat eigenlijk helemaal niet aankan.

Lekker voorbeeld voor je kinderen ook.
pi_195832323
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:30 schreef Hamzoef het volgende:
Zojuist bij de Albert Heijn de ultieme aso gespot.

Witte veertiger, die met 3(!) kinderen boodschappen komt doen. Als enige in de hele winkel geen mondmasker op.

Laat ie kinderen ook nog kris kras door de gangpaden redden, man man man. Volgens mij zo’n gescheiden vader die alleen in het weekend zijn kinderen krijgt, en dat eigenlijk helemaal niet aankan.

Lekker voorbeeld voor je kinderen ook.
Ja stel je eens voor joh .. dat iemand gewoon het leven leeft wat ie voor 15 maart 2020 ook leefde. WAT .. EEN .. ASO ..
pi_195832329
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:29 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Je wordt juist ziek van al die studies
Misschien als je een wappie bent ja.
pi_195832354
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja stel je eens voor joh .. dat iemand gewoon het leven leeft wat ie voor 15 maart 2020 ook leefde. WAT .. EEN .. ASO ..
:') Lekker respectloos weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 20:34:45 ]
pi_195832381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja stel je eens voor joh .. dat iemand gewoon het leven leeft wat ie voor 15 maart 2020 ook leefde. WAT .. EEN .. ASO ..
Het gaat om het complete plaatje, inclusief het met 3 kinderen komen, en deze door de gangpaden laten rennen.
pi_195832385
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:33 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Misschien als je een wappie bent ja.
Ja joh iedereen die anders denkt is wappie uiteraard.
pi_195832427
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:35 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Ja joh iedereen die anders denkt is wappie uiteraard.
Nou stel even wat voor?

En ja als je studies niet serieus neemt... dan ben je inderdaad een wappie.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 20:38:39 ]
pi_195832465
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het gaat om het complete plaatje, inclusief het met 3 kinderen komen, en deze door de gangpaden laten rennen.
Eerlijk? Ik heb 3 kindjes van 7, 6 en 4. En die laat ik niet alleen thuis. Het kan idd om een alleenstaande vader gaan. Dan kun je soms echt niet anders. En 3 kinderen aan je winkelwagen vastbinden. Het klinkt misschien allemaal heel makkelijk in de ogen van een ander. Maar soms kan het gewoon echt echt echt niet anders.

In plaats van mensen gelijk te veroordelen .. zou je misschien eens kunnen proberen om eens ergens helemaal niets van van te vinden. Of misschien bedenken dat die man ook maar met zijn rug tegen de muur stond om wat voor reden dan ook. En niet anders kon.
pi_195832509
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:37 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Nou stel even wat voor?

En ja als je studies niet serieus neemt... dan ben je inderdaad een wappie.
Er zijn ook studies die het standpunt van die zgn 'wappies' bevestigen. Maar die nemen de mensen pro corona net zo min serieus

Een keer in de spiegel kijken doet heus geen pijn.
pi_195832534
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Eerlijk? Ik heb 3 kindjes van 7, 6 en 4. En die laat ik niet alleen thuis. Het kan idd om een alleenstaande vader gaan. Dan kun je soms echt niet anders. En 3 kinderen aan je winkelwagen vastbinden. Het klinkt misschien allemaal heel makkelijk in de ogen van een ander. Maar soms kan het gewoon echt echt echt niet anders.

In plaats van mensen gelijk te veroordelen .. zou je misschien eens kunnen proberen om eens ergens helemaal niets van van te vinden. Of misschien bedenken dat die man ook maar met zijn rug tegen de muur stond om wat voor reden dan ook. En niet anders kon.
Ben je nou serieus? 😳
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:42:10 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195832553
Kan het even wat minder agressief allemaal? Dank U
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195832564
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Er zijn ook studies die het standpunt van die zgn 'wappies' bevestigen. Maar die nemen de mensen pro corona net zo min serieus

Een keer in de spiegel kijken doet heus geen pijn.
Ja zogenaamde youtube 'virologen' die sowieso al een radicale standpunt hebben mbt de samenleving. :')

Noem anders even een studie op die het tegendeel bewijst?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 20:43:32 ]
pi_195832636
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben je nou serieus? 😳
Ik ben bloedserieus.
pi_195832730
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:42 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Ja zogenaamde youtube 'virologen' die sowieso al een radicale standpunt hebben mbt de samenleving. :')

Noem anders even een studie op die het tegendeel bewijst?
Ik neem aan dat je zelf ook google hebt.

Als je werkelijk er blanco in zou staan, dan zou je deze case van beide kanten bekijken. En dan vind je betrouwbare bronnen genoeg.

Dat het niet via msm naar buiten wordt gebracht, waar vooral oog is voor pro corona,maakt het wellicht iets lastiger.
pi_195832806
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:48 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf ook google hebt.

Als je werkelijk er blanco in zou staan, dan zou je deze case van beide kanten bekijken. En dan vind je betrouwbare bronnen genoeg.

Dat het niet via msm naar buiten wordt gebracht, waar vooral oog is voor pro corona,maakt het wellicht iets lastiger.
Ja joh moet ik zelf bronnen gaan zoeken... Je bent gewoon aan het trollen nu. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 20:53:17 ]
pi_195832861
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:44 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben bloedserieus.
Ok, ik vind het echt onbegrijpelijk dat je in deze tijd je kinderen mee zou nemen naar een supermarkt, zeker als je weet dat je slecht luisterende kinderen hebt die door de gangpaden rennen.

Of deze kinderen slecht luisterend waren, weet ik trouwens niet eens zeker, de vader ondernam niet eens een poging zijn kinderen te corrigeren. Onbegrijpelijk.
pi_195832907
quote:
83s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:52 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Ja joh moet ik zelf bronnen gaan zoeken... Je bent gewoon aan het trollen nu. :W
Noem het trollen
Ik noem het 'te lui om zelf onderzoek te doen'

Als je echt je eigen standpunt zou willen bepalen in deze, dan zou je open staan voor al het geluid en dan je eigen zienswijze bepalen.

Maar dat die interesse er al niet is, zegt mij dat het verspilde energie is om even wat bronnen op te lepelen. Ik hoef jou niet te overtuigen ;) .. dat moet je zelf doen. Wat je standpu t ook is.

En nu klaar want ik heb helemaal geen zin om het op de man te spelen.
pi_195832960
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ok, ik vind het echt onbegrijpelijk dat je in deze tijd je kinderen mee zou nemen naar een supermarkt, zeker als je weet dat je slecht luisterende kinderen hebt die door de gangpaden rennen.

Of deze kinderen slecht luisterend waren, weet ik trouwens niet eens zeker, de vader ondernam niet eens een poging zijn kinderen te corrigeren. Onbegrijpelijk.
En waar laat je ze als je niemand in je omgeving hebt waar je ze even kunt stallen?

Niet iedereen heeft dat geluk. Het is geen hond die je even snel in een bench kunt stoppen he.

Er hangt een hele grote praktische problematiek aan deze hele poppenkast waar mensen in tal van situaties tegenaan lopen. Maar dat mag er ineens niet zijn .. want je bent 'een groot gevaar voor de maatschappij'.
pi_195833073
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:59 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En waar laat je ze als je niemand in je omgeving hebt waar je ze even kunt stallen?

Niet iedereen heeft dat geluk. Het is geen hond die je even snel in een bench kunt stoppen he.

Er hangt een hele grote praktische problematiek aan deze hele poppenkast waar mensen in tal van situaties tegenaan lopen. Maar dat mag er ineens niet zijn .. want je bent 'een groot gevaar voor de maatschappij'.
Als je je kinderen alleen het weekend hebt, waarom ga je dan per se in weekend boodschappen doen? En waarom zou dat reden zijn om je kinderen (letterlijk!) door de supermarkt te laten rennen? Dat soort asociaal gedrag krijg je echt niet recht geluld hoor.
pi_195833094
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Noem het trollen
Ik noem het 'te lui om zelf onderzoek te doen'

Als je echt je eigen standpunt zou willen bepalen in deze, dan zou je open staan voor al het geluid en dan je eigen zienswijze bepalen.

Maar dat die interesse er al niet is, zegt mij dat het verspilde energie is om even wat bronnen op te lepelen. Ik hoef jou niet te overtuigen ;) .. dat moet je zelf doen. Wat je standpu t ook is.

En nu klaar want ik heb helemaal geen zin om het op de man te spelen.
Waar heb ik getypt dat ik niet open sta voor andere inkijk op de situatie? Bij types zoals jouw is het toch alleen maar goed als we je mening delen want je hebt je onderbuikmenig toch al klaar staan. In deze situatie is het niet zo dat leugens een voordeel van een twijfel krijgen terwijl professionele virologen het anders beweren.

En nee ik ga geen bronnen zoeken om een argument te bevestigen van een ander persoon terwijl ik het er niet mee eens ben. :') Dan snap je het niet helemaal.

Dit is gewoon een politiek spelletje of je wilt geen mondkapje dragen of zo... :') miemiemiemie.

@pferdfahrer

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 21:07:56 ]
pi_195833157
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben je nou serieus? 😳
Je kent de situatie natuurlijk niet.

Wie weet is de moeder overleden of weet ik wat en staat die vader er alleen voor. Als je dan geen oppas hebt, dan zit er weinig anders op dan met de kinderen naar de supermarkt te gaan.

Dat wordt anders natuurlijk als de moeder gewoon thuis of er 'n omgangsregeling is. Dan kan 'ie beter boodschappen doen als de kinderen bij hun moeder zitten.
pi_195833253
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kent de situatie natuurlijk niet.

Wie weet is de moeder overleden of weet ik wat en staat die vader er alleen voor. Als je dan geen oppas hebt, dan zit er weinig anders op dan met de kinderen naar de supermarkt te gaan.

Dat wordt anders natuurlijk als de moeder gewoon thuis of er 'n omgangsregeling is. Dan kan 'ie beter boodschappen doen als de kinderen bij hun moeder zitten.
En zijn kinderen beletten dat ze kriskras door gangpad rennen. Een kind botste letterlijk tegen mij aan.

Het enige wat voor hem zou kunnen pleiten is dat hij na 8 uur kwam. Dan is het relatief rustig. Maar ik betwijfel of dat een bewuste keuze was.
pi_195833370
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En zijn kinderen beletten dat ze kriskras door gangpad rennen. Een kind botste letterlijk tegen mij aan.

Het enige wat voor hem zou kunnen pleiten is dat hij na 8 uur kwam. Dan is het relatief rustig. Maar ik betwijfel of dat een bewuste keuze was.
Dat eerste ben ik wel met je eens.

Heb zelf kinderen en die zijn ook weleens lastig, maar heb 'n tyfushekel aan situaties buitenshuis waarin kinderen laten zien dat er toch wat gaten in de opvoeding zitten en ouders dat allemaal maar tolereren.
pi_195835754
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ok, ik vind het echt onbegrijpelijk dat je in deze tijd je kinderen mee zou nemen naar een supermarkt, zeker als je weet dat je slecht luisterende kinderen hebt die door de gangpaden rennen.

Of deze kinderen slecht luisterend waren, weet ik trouwens niet eens zeker, de vader ondernam niet eens een poging zijn kinderen te corrigeren. Onbegrijpelijk.
Die rondrennende kinderen gaan je echt niet infecteren hoor :') Zitten toch veel lager dan jij en zijn neem ik aan niet hele tijd aan het hoesten en proesten.
Facts don't care about your feelings
pi_195836207
Mondkapje haalt met haar mandje toch boodschappen voor grootmoeder. :D
Check it out
pi_195836983
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Die rondrennende kinderen gaan je echt niet infecteren hoor :') Zitten toch veel lager dan jij en zijn neem ik aan niet hele tijd aan het hoesten en proesten.
Daar ben ik ook niet bang voor. Ze waren sowieso <10 jaar.
Maar dan nog, voed je kind gewoon op.
  zondag 25 oktober 2020 @ 02:35:14 #237
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_195837898
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:30 schreef Hamzoef het volgende:
Zojuist bij de Albert Heijn de ultieme aso gespot.

Witte veertiger, die met 3(!) kinderen boodschappen komt doen. Als enige in de hele winkel geen mondmasker op.

Laat ie kinderen ook nog kris kras door de gangpaden redden, man man man. Volgens mij zo’n gescheiden vader die alleen in het weekend zijn kinderen krijgt, en dat eigenlijk helemaal niet aankan.

Lekker voorbeeld voor je kinderen ook.
_O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_195839104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zijn ook herbruikbare. Mits je ze goed reinigt uiteraard.
Die zijn ook niet gratis, en voor een goede werking heb je òf een extra filter nodig (weer geld), of je kan ze maar een beperkt aantal keer wassen.

(ik heb goede, dure, maar die schijnen maar 10x wasbaar te zijn om de werking van het filter te kunnen garanderen. Ook mondkapjes slijten).
Somebody that I used to know
pi_195839123
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Eerlijk? Ik heb 3 kindjes van 7, 6 en 4. En die laat ik niet alleen thuis. Het kan idd om een alleenstaande vader gaan. Dan kun je soms echt niet anders. En 3 kinderen aan je winkelwagen vastbinden. Het klinkt misschien allemaal heel makkelijk in de ogen van een ander. Maar soms kan het gewoon echt echt echt niet anders.

In plaats van mensen gelijk te veroordelen .. zou je misschien eens kunnen proberen om eens ergens helemaal niets van van te vinden. Of misschien bedenken dat die man ook maar met zijn rug tegen de muur stond om wat voor reden dan ook. En niet anders kon.
Hangt voor mij geheel van de houding van de vader af. Als die er rondloopt met het idee van : i don't care, en laten we gewoon weer leven, dan vind ik het wel respectloos richting de andere mensen in de winkel.
Als hij er rondloopt met een soort van : sorry mensen, maar het kan even niet anders en ik doe mijn best m'n kinderen in toom te houden, dan kan ik er best begrip voor op brengen.

Het is een publieke ruimte, houd rekening met elkaar...
Somebody that I used to know
pi_195839138
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Die zijn ook niet gratis, en voor een goede werking heb je òf een extra filter nodig (weer geld), of je kan ze maar een beperkt aantal keer wassen.

(ik heb goede, dure, maar die schijnen maar 10x wasbaar te zijn om de werking van het filter te kunnen garanderen. Ook mondkapjes slijten).
Ja, je moet wat investeren om 'n werkend mondkapje op je gezicht te hebben. Maar dat boeit de meeste mensen natuurlijk helemaal niets.

De meeste mensen hebben 'n mondkapje op hun neus dat initieel al niet werkt. En dan gaan ze het echt niet om de paar uur vervangen.

Lekker, toch? Voor een paar cent kun je de hele wereld laten zien hoe goed je wel niet bezig bent in de strijd tegen corona.
pi_195839160
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, je moet wat investeren om 'n werkend mondkapje op je gezicht te hebben. Maar dat boeit de meeste mensen natuurlijk helemaal niets.

De meeste mensen hebben 'n mondkapje op hun neus dat initieel al niet werkt. En dan gaan ze het echt niet om de paar uur vervangen.

Lekker, toch? Voor een paar cent kun je de hele wereld laten zien hoe goed je wel niet bezig bent in de strijd tegen corona.
Dat is inderdaad precies mijn punt waarom ik geen mondkapjesplicht in de winkels wil. Laat mensen maar bewust een mondkapje dragen (en gemotiveerd zijn om een goed werkend ding te hebben). Als ze niet willen : ook prima, maar alsjeblieft geen schijnvertoning.
Somebody that I used to know
pi_195839164
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad precies mijn punt waarom ik geen mondkapjesplicht in de winkels wil. Laat mensen maar bewust een mondkapje dragen (en gemotiveerd zijn om een goed werkend ding te hebben). Als ze niet willen : ook prima, maar alsjeblieft geen schijnvertoning.
Daar ben ik het mee eens. Zo'n mondkapje is natuurlijk ook gevaarlijke schijnzekerheid als je werkelijk denkt dat zo'n mislukte Action-koffiefilter met elastiekjes bescherming biedt.

Als je dan ook al mensen op de fiets, alleen in de auto, met de hond uitlaten met zo'n mondkapje ziet lopen...
pi_195839167
Off topic: hebben we een nieuwe smiley op fok? :o

:M :M :M :M


_O_
Somebody that I used to know
pi_195839597
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar ben ik ook niet bang voor. Ze waren sowieso <10 jaar.
Maar dan nog, voed je kind gewoon op.
Aha ja dat is wat anders... maar als ik één ding geleerd heb dan is het nooit in discussie gaan met hoe ouders hun kind moeten opvoeden :D Je kan toch niets goed zeggen dan.

quote:
11s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:39 schreef Postbus100 het volgende:
Off topic: hebben we een nieuwe smiley op fok? :o

:M :M :M :M


_O_
Hij staat alleen in dat berichtscherm beneden, maar niet in bericht wijzigen vakje ;(
Facts don't care about your feelings
  zondag 25 oktober 2020 @ 09:00:00 #245
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_195839828
Mondkapjes op doen in de winkel is een kleine moeite, lijkt me. Gelukkig zijn er nu veel mensen die hun verantwoordelijkheid nemen en zo'n mondkapje op doen.

Wat nog niet lukt is ''winkel alleen'. Man man man, hele gezinnen met meerdere kinderen die door de winkel rennen.
pi_195840366
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:00 schreef Lemsterr het volgende:
Mondkapjes op doen in de winkel is een kleine moeite, lijkt me. Gelukkig zijn er nu veel mensen die hun verantwoordelijkheid nemen en zo'n mondkapje op doen.

Wat nog niet lukt is ''winkel alleen'. Man man man, hele gezinnen met meerdere kinderen die door de winkel rennen.
Winkel niet op zaterdag. En volgende week is de herfstvakantie weer voorbij ;)
(maar ergerlijk is het wel. Ook zonder corona trouwens)
Somebody that I used to know
pi_195840379
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


[..]

Hij staat alleen in dat berichtscherm beneden, maar niet in bericht wijzigen vakje ;(

: M

Aan elkaar.
Somebody that I used to know
pi_195840394
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:18 schreef Halcon het volgende: [..] _O-
Triest figuur. :r
pi_195840405
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:00 schreef Lemsterr het volgende:
Mondkapjes op doen in de winkel is een kleine moeite, lijkt me. Gelukkig zijn er nu veel mensen die hun verantwoordelijkheid nemen en zo'n mondkapje op doen.

Wat nog niet lukt is ''winkel alleen'. Man man man, hele gezinnen met meerdere kinderen die door de winkel rennen.
Heel irritant ja, hele gezinnen in de winkel. :') alsof het een leuk uitje is
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:06:33 #250
338319 ZarB
Piña colada
pi_195840435
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:02 schreef Fugue het volgende:

[..]

Heel irritant ja, hele gezinnen in de winkel. :') alsof het een leuk uitje is
Dat is een doorlopende klacht. Ook zonder corona }:|
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')