abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195789383
Drie weken geleden is mijn Nest hub vastgelopen tijdens een update en nu kan ik niks meer met dit apparaat. Zelfs resetten gaat niet meer. Ik heb meteen contact opgenomen met support. Na drie weken mails uitwisselen, waarin nog net niet mijn bsn werd gevraagd, wordt mij doodleuk vertelt dat de garantie is verlopen en ze niks voor mij kunnen doen.
Deze updates worden automatisch door Google gepushed, dus ik heb zelf niks verkeerd gedaan en vind dan ook dat Google dat ding gewoon moet vervangen.
Ik heb hem zo'n anderhalf jaar geleden gekocht, maar heb geen bon meer.
Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring? Wat kan ik doen?
pi_195789443
een nieuwe kopen
pi_195789489
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:14 schreef Dries4Ever het volgende:
een nieuwe kopen
Bedankt voor je bijdrage! Hier was ik zelf niet opgekomen!
pi_195789814
Wat heel soms helpt is publiek gaan, op twitter of fb ofzo, en hopen dat je post of tweet viral gaat, zodat google je alsnog de service levert waar je recht op hebt en een nieuwe opstuurt.

In je eentje begin je geen zak tegen dat bedrijf.
pi_195790336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:03 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]

Dat is wel een goed idee. Is er een mod die dit topic kan verplaatsen?
Ik heb een Topic Report gezet, modjes zullen het zo wel lezen
pi_195790847
Is het anderhalf jaar geleden of twee?
Klantenservice zegt minimaal 2 jaar begrijp ik?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:08:36 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195791344
Waar heb je de hub gekocht?
Volgens het Nederlands consumentenrecht is de verkoper je eerste aanspreekpunt.
So we just called him Fred
pi_195791572
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:08 schreef Fred het volgende:
Waar heb je de hub gekocht?
Volgens het Nederlands consumentenrecht is de verkoper je eerste aanspreekpunt.
Nee dit ligt wat ingewikkelder.

De verkoper is qua garantie verantwoordelijk voor het product op moment van verkoop “as is”.

Latere updates die bijv dus een apparaat onbruikbaar maken valt niet zomaar onder garantie.
De verkoper kan immers niet aantonen (in de eerste 6 maanden na verkoop ligt het bij verkoper, na 6 maanden bij koper om het te bewijzen dat hij niks verkeerd heeft gedaan) dat het apparaat daardoor stuk is. (Ja dat klinkt onlogisch)

De verkoper mag dan wel kosten vragen voor herstel.
In dit geval is herstel volgens mij niet eens mogelijk.

Ik zou het niet eens via die route proberen als ik eerlijk ben, google verneukt het apparaat door het te bricken met een foutieve update.
TS moet dus wel degelijk bij google zijn en niet de verkoper.

Ik zou gewoon hard zeiken via social media, dikke kans dat ze naar je adres vragen en je een nieuwe opgestuurd krijgt.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:27:27 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195791722
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Latere updates die bijv dus een apparaat onbruikbaar maken valt niet zomaar onder garantie.
De verkoper kan immers niet aantonen (in de eerste 6 maanden na verkoop ligt het bij verkoper, na 6 maanden bij koper om het te bewijzen dat hij niks verkeerd heeft gedaan) dat het apparaat daardoor stuk is. (Ja dat klinkt onlogisch)
Je weet als gebruiker toch niet beter dat-ie "stuk" is? TS vult het zelf in dat door het updaten komt, maar voor hetzelfde geldt is er wel degelijk iets écht stuk (een geheugenchip bijvoorbeeld). Ik zou me sowieso bij de verkoper melden.
So we just called him Fred
pi_195797285
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:35 schreef Farenji het volgende:
Wat heel soms helpt is publiek gaan, op twitter of fb ofzo, en hopen dat je post of tweet viral gaat, zodat google je alsnog de service levert waar je recht op hebt en een nieuwe opstuurt.

In je eentje begin je geen zak tegen dat bedrijf.
Alsof google daar wakker van ligt :')
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 02:16:02 #11
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_195799055
Op verzoek van TS naar WGR.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 06:47:31 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195800079
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:52 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Alsof google daar wakker van ligt :')
Inderdaad.
Ze flikkeren anders gewoon je YouTube account weg.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195800129
Ja naar de verkoper met; hij is kapot
.
pi_195800314
Als het aan de update ligt zouden veel gebruikers hier last van moeten hebben. Heb je dat al eens gegoogeld? Misschien staat er ook een oplossing bij.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_195800445
Als leek zeg ik: Tja dit klinkt mij meer als een onrechtmatige daad, dan als garantie. Als google een actie initieert waarbij iets fout gaat, dan zou ze je een schadevergoeding moeten geven.

Bewijzen dat het een onrechtmatige daad is, lijkt me enorm moeilijk. Het zou wel heel bijzonder zijn dat die automatische update alleen bij jou fout gaat.
Daarnaast zou die schadevergoeding helemaal niet gelijk hoeven te staan aan een nieuw product.
pi_195800572
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:47 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ze flikkeren anders gewoon je YouTube account weg.
:') hallo lange Frans wappie
pi_195804733
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb uiteindelijk aan kunnen tonen dat het apparaat wel degelijk nog onder garantie valt. Ik krijg binnenkort een nieuw exemplaar toegestuurd.
Topic mag wat mij betreft op slot. Nogmaals dank.
pi_195806126
Oftewel altijd je bonnetje bewaren.
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')