abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 oktober 2020 @ 16:54:18 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195789068
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-hartje-amsterdam

quote:


AMSTERDAM - Bij een even spectaculaire als unieke horlogeroof in hartje Amsterdam is vannacht voor een vermogen aan dure Rolex- en Cartierhorloges buitgemaakt. Het gaat om een pand aan het Singel, waar rond 04.50 door omwonenden glasgerinkel werd gehoord. Overvallers drongen het pand in en zagen kans tientallen dure horloges buit te maken.


Het daar gevestigde bedrijf Amsterdam Vintage Watches zegt zwaar gedupeerd te zijn. Het gaat om dure types van Rolex, die vaak meer dan tienduizend euro per stuk kosten.

Het bedrijf heeft direct een lijst online gezet met serienummers van de buitgemaakte horloges. „Vannacht helaas slachtoffer van inbraak geweest waarbij de volgende horloges zijn buitgemaakt. Mocht je een van deze horloges krijgen aangeboden of zie je ze voorbij komen, contacteer dan s.v.p. de politie of ons direct”, aldus een verklaring op de site.

Bij een eerdere poging tot inbraak in februari werd een explosief gebruikt. Ook toen zaten bewoners rond 04.00 uur rechtop in bed na een explosie. De inbraak mislukte. Achter het raam, dat op zichzelf al inbraakwerend was, zat nog een rolluik. De schade was toen wel groot, berichtte AT5.

Schoonmaakactie
De winkelruimte van Amsterdam Vintage Watches wordt donderdagmiddag door meerdere mensen grondig schoongemaakt. Door de grote historische ruiten van het hoekgrachtenpand is te zien hoe een blonde vrouw enkele lege doosjes van het merk Cartier uit de vitrines haalt. Een ander gaat met de stofzuiger door de hele zaak.

Een van de personeelsleden of misschien de eigenaar staat buiten voor de deur van de winkel uitgebreid te praten met een jongeman op scooter. Hij maakt wijde armgebaren en wijst enkele malen naar de winkel. Waar het gesprek precies over gaat, laat zich raden. Na vijf minuten gaat hij naar binnen.

Via de deurbel proberen we contact te maken. Al het personeel blijft bezig met opruimen. Via een intercom klinkt een mannenstem. ,,We doen niet open, heeft u een afspraak? Wij hebben net een inbraak achter de rug, dus we blijven gesloten.” Als blijkt dat de media voor de deur staat, is de man kort maar krachtig: ‘Geen interesse’. De vraag hoe het kan dat 41 horloges uit de zaak zijn gestolen, blijft daarmee onbeantwoord.

Wildwest in klokkies-handel
De populariteit van merken als Rolex. Breitling en Cartier zorgen ook voor grote belangstelling bij criminelen. De horloges vertegenwoordigen veel waarde, zijn makkelijk te verkopen of als witwas-instrument te gebruiken. De politie bevestigt de inbraak en zegt een uitgebreid onderzoek te zijn gestart.
De dag waarvan je wist dat ie eraan zat te komen. Die 'klokkies' zijn ook zo populair geworden onder rappers, voetballers en BN'ers en buitenlandse celebs dat de prijzen flink zijn gestegen. Dit trekt natuurlijk weer fout volk aan. Triest maar waar. Hopelijk worden de daders snel gepakt.
pi_195789082
Wanneer is een inbraak een overval?

Overigens wel een kapitaal aan Rolexxen weg...

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2020 16:56:28 ]
  donderdag 22 oktober 2020 @ 16:57:25 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195789127
quote:
80s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:55 schreef F.Sinatra het volgende:
Wanneer is een inbraak een overval?
Telegraaf spreekt over een roof. Zal een mod vragen de TT aan te passen.
pi_195789186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Telegraaf spreekt over een roof. Zal een mod vragen de TT aan te passen.
Het was beetje flauw misschien ;). Ik dacht dat het artikel ook over een overval sprak, maar gezien de tijd leek me dat gek.

Daar is gewoon een klein miljoen meegenomen :'(
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 17:10:46 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195789371
Alles met serienummers ...
Die gaan gewoon onder criminelen onderling verhandeld worden.
pi_195789416
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef maily het volgende:
Alles met serienummers ...
Die gaan gewoon onder criminelen onderling verhandeld worden.
Dat hebben ze allemaal ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2020 17:13:26 ]
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 17:14:48 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195789456
quote:
80s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat hebben ze allemaal ;)
Dat zeg ik. Alles met serienummers. Of bedoel je iets anders?
pi_195789510
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:14 schreef maily het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Alles met serienummers. Of bedoel je iets anders?
Ik dacht dat je bedoelde dat er ook zonder zijn die ze hadden kunnen stelen.
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 17:18:17 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195789522
quote:
80s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik dacht dat je bedoelde dat er ook zonder zijn die ze hadden kunnen stelen.
Nee ;)
pi_195789532
3 keer raden wie de daders zijn! ;)
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:19:50 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195789553
Sneu. Ken de eigenaar van vroeger en het is zo'n toffe gast. Volgens mij nog niet heel lang geleden overgenomen van zijn vader.

Instagram account is wel ook een beetje een uithangbord though :P

https://www.instagram.com/amsterdamvintagewatches/

[ Bericht 47% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 22-10-2020 17:25:55 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 17:20:08 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195789558
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:18 schreef Bocaj het volgende:
3 keer raden wie de daders zijn! ;)
De Roelvinkjes, Estelle Cruyff, Boef enzo ....
pi_195789593
Dus de politie had aan een ochtend genoeg om sporenonderzoek te doen?

Zouden die klokjes ook verzekerd zijn, als ze niet in een kluis waren opgeborgen?
.
pi_195789740
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sneu. Ken de eigenaar van vroeger en het is zo'n toffe gast. Volgens mij nog niet heel lang geleden overgenomen van zijn vader.

Instagram account is wel ook een beetje een uithangbord though :P

https://www.instagram.com/amsterdamvintagewatches/
Nog niet zo heel lang geleden nog eens bestolen toch ?!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:31:28 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195789752
quote:
80s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nog niet zo heel lang geleden nog eens bestolen toch ?!
Poging tot, met een explosief. Maar toen kwamen ze niet binnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195789784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:18 schreef Bocaj het volgende:
3 keer raden wie de daders zijn! ;)
Dit is een gerichte inbraak. Aparte branche die vintage Rolex, zit veel geld in. Ook in losse onderdelen.

Ik kan op hun site die lijst niet vinden, waar staat die? een link in het Telegraaf artikel dus
pi_195790138
Zijn youtube-kanaal wordt veel bekeken zowel door horlogeliefhebbers als door het dievengilde...

Echt shit dit stel je bent een liefhebber van Rolex dan denkt bijna iedereen dat het een nepper is of dat ie gejat is... -O-
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 17:59:58 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195790273
quote:
15s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Zijn youtube-kanaal wordt veel bekeken zowel door horlogeliefhebbers als door het dievengilde...

Echt shit dit stel je bent een liefhebber van Rolex dan denkt bijna iedereen dat het een nepper is of dat ie gejat is... -O-
Of je wordt zelf beroofd.
pi_195790450
Nu zijn de luxe ''klokkies'' die gewild zijn. Toen ik vroeger (ongeveer 35- 40 jaar geleden) bij diverse drugsdealers kwam zag ik bij hun destijds dure muziek installaties staan van merken als Revox, Mclintoch, Mark Levinson en zelfs B&O.

En de prijzen hiervan deden destijds en zelfs nu niet onder aan een degelijke vintage Rolex
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_195790601
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:20 schreef maily het volgende:

[..]

De Roelvinkjes, Estelle Cruyff, Boef enzo ....
Die lopen niet met vintage maar met protserige oversized bling bling.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2020 18:24:11 ]
pi_195790660
quote:
15s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Zijn youtube-kanaal wordt veel bekeken zowel door horlogeliefhebbers als door het dievengilde...

Echt shit dit stel je bent een liefhebber van Rolex dan denkt bijna iedereen dat het een nepper is of dat ie gejat is... -O-
Irritante vent op zijn youtube kanaal beetje neerbuigend als je geen echt horloge hebt, (rolex) maar zonde van als je harde werk als je zaak leeggeroofd wordt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195790696
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Irritante vent op zijn youtube kanaal beetje neerbuigend als je geen echt horloge hebt, (rolex) maar zonde van als je harde werk als je zaak leeggeroofd wordt.
Ja echt een pedante lul maar dit gun je niemand.
pi_195790802
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sneu. Ken de eigenaar van vroeger en het is zo'n toffe gast. Volgens mij nog niet heel lang geleden overgenomen van zijn vader.

Instagram account is wel ook een beetje een uithangbord though :P

https://www.instagram.com/amsterdamvintagewatches/
Mooie horloges inderdaad.
pi_195791398
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:
merken als Revox, Mclintoch, McIntosh, Mark Levinson en zelfs B&O
"zelfs" B&O zozo. Die andere 3 merken begeven zich in een heel andere prijsklasse. Revox terecht en de rest is voor snobs. Net als die horloges van hem.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_195791493
Mensen die meer dan 10k voor een horloge uitgeven. :’)

Alsof zo’n horloge opeens veel beter is dan een horloge van 2k. :’)
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:29:54 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195791788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:16 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die meer dan 10k voor een horloge uitgeven. :’)

Alsof zo’n horloge opeens veel beter is dan een horloge van 2k. :’)
Sowieso horloges... maargoed. Ieder zijn ding. Ik heb er geen om gehad meer sinds 2000 ofzo
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195791811
Wie gaat er dan ook rondlopen met zo'n kuthorloge..? Het is een fokking klokje dat je om je arm bindt. Voor 100 euro heb je een horloge die er hetzelfde uitziet. Niet van goud wellicht, of niet dat bijzondere klokmechanisme aan de binnenkant (die je niet ziet), misschien gaat ie minder lang mee en heeft ie de "naam" niet... maar kom op zeg, duizenden euro's voor een draagbaar klokje om de patser mee uit te hangen. Man man man, mensen zijn zo achterlijk.

"kijk mij dan, ik weet hoe laat het is huh huh" :')
pi_195791891
Tja, statussymbool hé
pi_195791916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:16 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die meer dan 10k voor een horloge uitgeven. :’)

Alsof zo’n horloge opeens veel beter is dan een horloge van 2k. :’)
Meer dan een paar honderd uitgeven bedoel je... aan een klokje, dat tikt en wijzertjes heeft, en zelfs de tijd weergeeft, maak me gek! :')
Mensen zijn tering triest met hun steentjes en metaaltjes.
pi_195791993
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Meer dan een paar honderd uitgeven bedoel je... aan een klokje, dat tikt en wijzertjes heeft, en zelfs de tijd weergeeft, maak me gek! :')
Mensen zijn tering triest met hun steentjes en metaaltjes.
Voor een Quartz is een paar honderd voldoende. Maar voor een mechanisch horloge heeft een wat duurder mechanisch uurwerk nog wel een meerwaarde.

Als is zo’n mechanisch horloge eigenlijk sowieso een gevoelsding, een Quartz is objectief gezien in alle opzichten beter.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:42:55 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195792167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Voor een Quartz is een paar honderd voldoende. Maar voor een mechanisch horloge heeft een wat duurder mechanisch uurwerk nog wel een meerwaarde.

Als is zo’n mechanisch horloge eigenlijk sowieso een gevoelsding, een Quartz is objectief gezien in alle opzichten beter.
De tijd is accurater op een tel van 3 tientjes.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195792258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:
Nu zijn de luxe ''klokkies'' die gewild zijn. Toen ik vroeger (ongeveer 35- 40 jaar geleden) bij diverse drugsdealers kwam zag ik bij hun destijds dure muziek installaties staan van merken als Revox, Mclintoch, Mark Levinson en zelfs B&O.

En de prijzen hiervan deden destijds en zelfs nu niet onder aan een degelijke vintage Rolex
Wat deed jij bij diverse drugsdealers, buiten muziek luisteren, is mijn vraag.
pi_195792272
Verder.

Als je in Amsterdam woont en een Rolex draagt spoort je gewoon niet. Dat staat wat mij betreft gelijk aan zelfkastijding.
pi_195794871
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:31 schreef Cockwhale het volgende:
Wie gaat er dan ook rondlopen met zo'n kuthorloge..? Het is een fokking klokje dat je om je arm bindt. Voor 100 euro heb je een horloge die er hetzelfde uitziet. Niet van goud wellicht, of niet dat bijzondere klokmechanisme aan de binnenkant (die je niet ziet), misschien gaat ie minder lang mee en heeft ie de "naam" niet... maar kom op zeg, duizenden euro's voor een draagbaar klokje om de patser mee uit te hangen. Man man man, mensen zijn zo achterlijk.

"kijk mij dan, ik weet hoe laat het is huh huh" :')
Je hoeft geen Rolex te kopen er zijn zat andere merken die meer naam hebben en totaal niet opvallen bij mensen die zich zo'n horloge verschaffen zonder ervoor te betalen. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom mensen ieder jaar naar de zon moeten en iedere jaar met de andere treurige gezinnetjes in dezelfde aluminium buis met vleugels naar de bestemming en dan zodra je aankomt je handdoek bij het zwembad leggen een foto op facebook zetten en dan na de vakantie een keer bij die leuke mensen van 2 kamers verderop op bezoek om herinneringen op te halen. Ik vind het bijna jammer dat vliegen zo veilig is nu ik dit typ. De camping nog zoiets een intercity koppen lijkt me leuker maar ieder zijn ding ik hou niet van vakanties maar duizenden euro’s aan een horloge uitgeven om te kijken hoe laat het is daar heb ik dan geen enkele moeite mee. En ja ik kan het uurwerk wel zien door de glazen achterkant als ik wil.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 21:22:29 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195794906
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:31 schreef Cockwhale het volgende:
Wie gaat er dan ook rondlopen met zo'n kuthorloge..? Het is een fokking klokje dat je om je arm bindt. Voor 100 euro heb je een horloge die er hetzelfde uitziet. Niet van goud wellicht, of niet dat bijzondere klokmechanisme aan de binnenkant (die je niet ziet), misschien gaat ie minder lang mee en heeft ie de "naam" niet... maar kom op zeg, duizenden euro's voor een draagbaar klokje om de patser mee uit te hangen. Man man man, mensen zijn zo achterlijk.

"kijk mij dan, ik weet hoe laat het is huh huh" :')
Als ik zo'n klokje al leuk zou vinden zou ik het niet in mijn hoofd halen om met zoiets (opzichtig) rond te gaan lopen .... veel te link ... voor minder leg je het loodje ...
pi_195795157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:20 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je hoeft geen Rolex te kopen er zijn zat andere merken die meer naam hebben en totaal niet opvallen bij mensen die zich zo'n horloge verschaffen zonder ervoor te betalen. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom mensen ieder jaar naar de zon moeten en iedere jaar met de andere treurige gezinnetjes in dezelfde aluminium buis met vleugels naar de bestemming en dan zodra je aankomt je handdoek bij het zwembad leggen een foto op facebook zetten en dan na de vakantie een keer bij die leuke mensen van 2 kamers verderop op bezoek om herinneringen op te halen. Ik vind het bijna jammer dat vliegen zo veilig is nu ik dit typ. De camping nog zoiets een intercity koppen lijkt me leuker maar ieder zijn ding ik hou niet van vakanties maar duizenden euro’s aan een horloge uitgeven om te kijken hoe laat het is daar heb ik dan geen enkele moeite mee. En ja ik kan het uurwerk wel zien door de glazen achterkant als ik wil.
Het gaat hier niet over vakanties. Er zijn ook mensen die elkaar graag de bek volschijten, maar ook daar gaat het niet over.

Maar veel plezier met klok kijken iig :')
pi_195795353
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:45 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wat deed jij bij diverse drugsdealers, buiten muziek luisteren, is mijn vraag.
Muziek luisteren en weg mijmeren bij die installaties. Ging destijds met mijn broer mee die daar zijn weed en coke kocht. Gelukkig leef ik nog en mijn broer en hun dealer niet meer, alleen die installaties waren mij bijgebleven die ik toen en zelfs nu nog nooit zal kunnen kopen.

Toch maar liever een Marantz setje van 1000 euro klinkt ook nog eens goed, en wordt er niet van beroofd. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 oktober 2020 @ 21:44:34 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195795412
De Telegraaf heeft een paar maanden geleden nog een item gemaakt in die winkel:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195802423
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:31 schreef Cockwhale het volgende:
Wie gaat er dan ook rondlopen met zo'n kuthorloge..? Het is een fokking klokje dat je om je arm bindt. Voor 100 euro heb je een horloge die er hetzelfde uitziet. Niet van goud wellicht, of niet dat bijzondere klokmechanisme aan de binnenkant (die je niet ziet), misschien gaat ie minder lang mee en heeft ie de "naam" niet... maar kom op zeg, duizenden euro's voor een draagbaar klokje om de patser mee uit te hangen. Man man man, mensen zijn zo achterlijk.

"kijk mij dan, ik weet hoe laat het is huh huh" :')
Tja, als je zo redeneert dan moet je ook al je kleren bij de Wibra kopen (een trui is een trui), een Lada rijden (een auto is een auto) enz enz.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:56:33 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195802489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Tja, als je zo redeneert dan moet je ook al je kleren bij de Wibra kopen (een trui is een trui), een Lada rijden (een auto is een auto) enz enz.
Niet mee eens.
pi_195802500
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Vertel.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:58:18 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195802513
quote:
84s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:44 schreef Starhopper het volgende:
De Telegraaf heeft een paar maanden geleden nog een item gemaakt in die winkel:

Ik heb niets met horloges, maar die eigenaar van AVW komt altijd sympathiek over.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195802579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Tja, als je zo redeneert dan moet je ook al je kleren bij de Wibra kopen (een trui is een trui), een Lada rijden (een auto is een auto) enz enz.
Daar zit nog een duidelijk verschil in uiterlijk, pasmaat, comfort, kwaliteit/duurzaamheid, materiaal (sommige materialen houden meer warmte vast of zijn beter doorlatend, andere materialen irriteren).

Als Wibra naar mijn wens zou voldoen op bovenstaande kenmerken, dan zou ik niet schromen om daar kleding te kopen. In de praktijk blijkt dat niet zo te zijn.

Maar ik ontwijk kleding, dat puur op naam hun prijs bepaalt, ook als de pest.
pi_195802690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:03 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Daar zit nog een duidelijk verschil in uiterlijk, pasmaat, comfort, kwaliteit/duurzaamheid, materiaal (sommige materialen houden meer warmte vast of zijn beter doorlatend, andere materialen irriteren).

Ja, maar tussen een horloge wat je met touwtje trekken op de kermis kunt winnen en een met de hand geassembleerde Patek of AP zit ook wereld van verschil in kwaliteit/duurzaamheid, materiaal, afwerking, exclusiviteit etc. Dat prijsverschil komt niet helemaal uit de lucht vallen.

Maar je mag natuurlijk met je geld doen en laten waar je zelf zin in hebt. Iedereen heeft zijn eigen prioriteiten wat dat betreft.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:18:06 #45
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195802764
Ik heb zelf 2 Rolex horloges.

Dit draag je niet om te weten hoe laat het is maar voornamelijk als sieraad.

En als je er verstand van hebt, weet je wat je moet kopen en is het ook een prima investering.

Als ik ze nu zou verkopen krijg ik er behoorlijk wat geld op toe voor het jaren dragen van Rolex.

Ik snap dat niet iedereen er interesse in heeft of het snapt, maar doe niet alsof het kopen van dure horloges achterlijk is.
  Spellchecker vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:56:19 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195803451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:18 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb zelf 2 Rolex horloges.

Dit draag je niet om te weten hoe laat het is maar voornamelijk als sieraad.

En als je er verstand van hebt, weet je wat je moet kopen en is het ook een prima investering.

Als ik ze nu zou verkopen krijg ik er behoorlijk wat geld op toe voor het jaren dragen van Rolex.

Ik snap dat niet iedereen er interesse in heeft of het snapt, maar doe niet alsof het kopen van dure horloges achterlijk is.
Vind jij het niet eng om daar in het openbaar mee rond te lopen?
Je wordt voor minder beroofd, neergestoken ....
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:04:25 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_195803604
Als je contanten in de ban doet dan betaal je met Rolexen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:07:46 #48
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195803664
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:56 schreef maily het volgende:

[..]

Vind jij het niet eng om daar in het openbaar mee rond te lopen?
Je wordt voor minder beroofd, neergestoken ....
Nee, ik vind dat niet eng.

Heb je enig idee hoeveel mensen er met dure horloges rondlopen?
Als je dat afzet tegen het aantal berovingen, is dat echt te verwaarlozen.

Het is niet gevaarlijker dan een scooter hebben om maar wat te noemen.
Er worden ook mensen van hun scooters afgetrokken.

Betekent niet dat ik snachts door Amsterdam ga lopen in m'n t-shirt. Gezond verstand moet je altijd hebben.
pi_195803787
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:56 schreef maily het volgende:

[..]

Vind jij het niet eng om daar in het openbaar mee rond te lopen?
Je wordt voor minder beroofd, neergestoken ....
Je kunt ook een minder herkenbaar merk dan Rolex kopen plus die berovers zijn ook gek op dure smartphones.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195804322
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:56 schreef maily het volgende:

[..]

Vind jij het niet eng om daar in het openbaar mee rond te lopen?
Je wordt voor minder beroofd, neergestoken ....
Ik heb zelf ook een dergelijk horloge.
Nu stond ik laatste bij het stoplicht met raampje open, elleboog op de deurlijst en mijn hand zeg maar op het dak.
Ging het raampje van de auto naast me open met de vraag welk horloge het was.

Toen had ik wel even zoiets van....Hmmm, mensen letten er dus wel echt op. Dat terwijl ik me er zelf eigenlijk niet zo bewust van ben welk horloge ik draag zeg maar. Ik ben er niet mee bezig.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:19:14 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195804945
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een dergelijk horloge.
Nu stond ik laatste bij het stoplicht met raampje open, elleboog op de deurlijst en mijn hand zeg maar op het dak.
Ging het raampje van de auto naast me open met de vraag welk horloge het was.

Toen had ik wel even zoiets van....Hmmm, mensen letten er dus wel echt op. Dat terwijl ik me er zelf eigenlijk niet zo bewust van ben welk horloge ik draag zeg maar. Ik ben er niet mee bezig.
Ja het is toch wel een wereldje hoor, dure merkleding, dure horloges, etc. Ik heb er niets mee maar als je kijkt naar hoeveel volgers social media accounts hebben die inspelen op die 'luxe & dure lifestyle' dan valt niet te ontkennen dat veel mensen er geil van worden.

Ik ben zo gierig als de pest dus ben er totaal niet vatbaar voor. Ik koop pas nieuwe schoenen als de regen letterlijk door mn schoen heen komt door de gaten :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195804983
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja het is toch wel een wereldje hoor, dure merkleding, dure horloges, etc. Ik heb er niets mee maar als je kijkt naar hoeveel volgers social media accounts hebben die inspelen op die 'luxe & dure lifestyle' dan valt niet te ontkennen dat veel mensen er geil van worden.

Ik ben zo gierig als de pest dus ben er totaal niet vatbaar voor. Ik koop pas nieuwe schoenen als de regen letterlijk door mn schoen heen komt door de gaten :')
Ik koop het omdat ik het mooi vind. Wat de buurman denkt zal mij niks uitmaken.
Wat de buurman zelf doet overigens ook niet.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:24:02 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195805048
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik koop het omdat ik het mooi vind. Wat de buurman denkt zal mij niks uitmaken.
Wat de buurman zelf doet overigens ook niet.
Ik vind ze ook prachtig hoor, maar ik ben echt een doomdenker dus bij elke cent denk ik dat dat nog nodig ga hebben later voor een noodgeval oid. Maakt niet uit hoeveel ik gespaard heb, aangezien de doomscenario's alleen maar grote worden :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:32:49 #54
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195805259
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik vind ze ook prachtig hoor, maar ik ben echt een doomdenker dus bij elke cent denk ik dat dat nog nodig ga hebben later voor een noodgeval oid. Maakt niet uit hoeveel ik gespaard heb, aangezien de doomscenario's alleen maar grote worden :P
Er zijn veel Rolex horloge die waardevast zijn of zelfs in waarde omhoog gaan.
Dus feitelijk kost het je niets.

Het is wat anders dan kleding, wat gelijk in prijs keldert zodra je er de winkel mee uit loopt.
pi_195805320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:32 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Er zijn veel Rolex horloge die waardevast zijn of zelfs in waarde omhoog gaan.
Dus feitelijk kost het je niets.

Het is wat anders dan kleding, wat gelijk in prijs keldert zodra je er de winkel mee uit loopt.
Ik zou toch nog eens willen gaan voor een Sub hulk. Als ik dat nou 5 jaar geleden gedaan had....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 13:35:41 ]
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:37:54 #56
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195805365
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:35 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik zou toch nog eens willen gaan voor een Sub hulk. Als ik dat nou 5 jaar geleden gedaan had....
Haha ja dat maakt 2 van ons.
Ik zou em nu niet meer kopen, 16K is me wat teveel van het goede.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:46:07 #57
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195805537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:16 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die meer dan 10k voor een horloge uitgeven. :’)

Alsof zo’n horloge opeens veel beter is dan een horloge van 2k. :’)
Niet per se, om eerlijk te zijn. Ik denk zelf dat een degelijke Citizen of Seiko van onder de ¤ 300 meer dan afdoende is voor regelmatig gebruik.

De horloges die gestolen zijn worden of door mensen met veel geld gekocht als soort van statussymbool of ze worden gekocht als een soort van investering.
pi_195806048
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:37 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Haha ja dat maakt 2 van ons.
Ik zou em nu niet meer kopen, 16K is me wat teveel van het goede.
Op dit moment lijkt alles te duur. Zelfs de 'simpele' Oysters.
Al weet je niet hoe de markt zich ontwikkelt.
pi_195807236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Niet per se, om eerlijk te zijn. Ik denk zelf dat een degelijke Citizen of Seiko van onder de ¤ 300 meer dan afdoende is voor regelmatig gebruik.

De horloges die gestolen zijn worden of door mensen met veel geld gekocht als soort van statussymbool of ze worden gekocht als een soort van investering.
Ik heb de mijne gekocht omdat ik het leuk vind. Statussymbool als je niets om horloges geeft kennen de meeste mensen het merk wat ik heb niet dus wat dat betreft heb ik er ook niets aan. Ik zie het niet als een investering omdat ik ze niet verkoop. En als iemand blij is met zijn Seiko van 300 euro dan vind ik dat prima iets waar die knakker van AVW nog wat van kan leren.

[ Bericht 17% gewijzigd door vipergts op 23-10-2020 15:14:54 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195807237
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:18 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb zelf 2 Rolex horloges.

Dit draag je niet om te weten hoe laat het is maar voornamelijk als sieraad.

En als je er verstand van hebt, weet je wat je moet kopen en is het ook een prima investering.

Als ik ze nu zou verkopen krijg ik er behoorlijk wat geld op toe voor het jaren dragen van Rolex.

Ik snap dat niet iedereen er interesse in heeft of het snapt, maar doe niet alsof het kopen van dure horloges achterlijk is.
Het is achterlijk, punt.
pi_195807311
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja, maar tussen een horloge wat je met touwtje trekken op de kermis kunt winnen en een met de hand geassembleerde Patek of AP zit ook wereld van verschil in kwaliteit/duurzaamheid, materiaal, afwerking, exclusiviteit etc. Dat prijsverschil komt niet helemaal uit de lucht vallen.

Maar je mag natuurlijk met je geld doen en laten waar je zelf zin in hebt. Iedereen heeft zijn eigen prioriteiten wat dat betreft.
Wat een vergelijking ook weer. Kleding heeft effect op je gezondheid (warm/koud) en functioneren (houding), lichamelijke comfort, etc. Daarnaast is kleding verplicht en heeft het invloed op het kunnen functioneren in de maatschappij (werkgevers, cultuur verplichten standaarden).

Als je dat verschil niet snapt, dan echt.. :')

Daarnaast geilt een groot deel van de mensen puur op de prijs/status. Dat is pure materialisme. Hetzelfde geldt voor sieraden, waar het puur gaat om status en prijs. Geen hond die esthetisch het verschil ziet tussen verschillende edelmetalen, en toch moet het de duurste zijn :')

De mensen die in de verdediging schieten willen niet geconfronteerd worden met hun eigen achterlijkheid.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cockwhale op 23-10-2020 15:18:56 ]
pi_195808112
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Op dit moment lijkt alles te duur. Zelfs de 'simpele' Oysters.
Al weet je niet hoe de markt zich ontwikkelt.
2e hands (vraag)prijzen van mijn simpele OP ligt ook al een paar honderd boven de nieuwprijs van toen :?

En het is nou niet echt een uniek of heel populair (dacht ik) model.

Alleen de kleinere maten lijken nog wel echt af te schrijven, 36mm en groter lijken, op wat uitzonderingen na, allemaal duurder te worden.

quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik vind ze ook prachtig hoor, maar ik ben echt een doomdenker dus bij elke cent denk ik dat dat nog nodig ga hebben later voor een noodgeval oid. Maakt niet uit hoeveel ik gespaard heb, aangezien de doomscenario's alleen maar grote worden :P
Eerlijk gezegd denk ik dat je in een echt doemscenario meer aan een Rolex hebt dan aan valuta :D
pi_195808326
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wat een vergelijking ook weer. Kleding heeft effect op je gezondheid (warm/koud) en functioneren (houding), lichamelijke comfort, etc. Daarnaast is kleding verplicht en heeft het invloed op het kunnen functioneren in de maatschappij (werkgevers, cultuur verplichten standaarden).

Als je dat verschil niet snapt, dan echt.. :')

Daarnaast geilt een groot deel van de mensen puur op de prijs/status. Dat is pure materialisme. Hetzelfde geldt voor sieraden, waar het puur gaat om status en prijs. Geen hond die esthetisch het verschil ziet tussen verschillende edelmetalen, en toch moet het de duurste zijn :')

De mensen die in de verdediging schieten willen niet geconfronteerd worden met hun eigen achterlijkheid.
Ik vind jou een tikkeltje gefrustreerd overkomen.

Los van wat je allemaal van horloges vindt kun je het ook als investering beschouwen zoals al eerder in dit topic aangegeven is. Ook betaal je over een horloge uiteraard geen vermogensbelasting en over je banktegoeden wel. De vraag is eerder waarom je geen Rolex zou kopen. Wil je dat geld op de bank laten staan tegen 0% rente en ondertussen over die waarde vermogensbelasting betalen in box 3?

[ Bericht 6% gewijzigd door Lokale_Notabele op 23-10-2020 16:20:01 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195809780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

2e hands (vraag)prijzen van mijn simpele OP ligt ook al een paar honderd boven de nieuwprijs van toen :?

En het is nou niet echt een uniek of heel populair (dacht ik) model.

Alleen de kleinere maten lijken nog wel echt af te schrijven, 36mm en groter lijken, op wat uitzonderingen na, allemaal duurder te worden.
[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat je in een echt doemscenario meer aan een Rolex hebt dan aan valuta :D
Vind zelf de OP overigens wel een van de mooiere...
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:03:35 #65
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195810359
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is achterlijk, punt.
Jij bent achterlijk en kortzichtig.
pi_195810439
Ik haal altijd gewoon 24klokjes elk uur een halve liter weet ik altijd hoelaat het is _O_ _O_ @PausNicolaas
Ik zwaai naar dieren.
pi_195810990
Op zijn yt kanaal loopt hij te pronken met zijn klokkies dan lok je dit soort acties uit.
speak only if it improves the silence.
pi_195811412
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:59 schreef TjjWester het volgende:
Op zijn yt kanaal loopt hij te pronken met zijn klokkies dan lok je dit soort acties uit.
Dat is een zelfde redenatie dat een vrouw met een rokje vraagt om verkrachting.

En hij heeft een winkel, dus laten zien wat je hebt is nogal logisch.
pi_195813448
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Vind zelf de OP overigens wel een van de mooiere...
Mee eens, mooi clean horloge zonder veel poespas. Keek ook naar de DJ maar die vond ik iets te opvallend met de fluted bezel. De gladde bezel vond ik, net als bij de Exp1. niet mooi in vergelijking met de OP.
pi_195816704
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:16 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die meer dan 10k voor een horloge uitgeven. :’)

Alsof zo’n horloge opeens veel beter is dan een horloge van 2k. :’)
Dat is het punt ook niet. Een nieuwe Golf GTI is objectief gezien een veel betere auto dan een Ferrari uit 1965. De Golf is sneller, ruimer, praktischer, betrouwbaarder, etc. Toch is de Ferrari honderd keer meer waard. Gaat om exclusiviteit, ontwerp, techniek, een legendarisch merk.
pi_195819361
Klokjes van meer dan een paar honderd euro zijn wel het summum van decadentie. Typisch volk dat daar een stijfje van krijgt altijd.
pi_195819374
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is het punt ook niet. Een nieuwe Golf GTI is objectief gezien een veel betere auto dan een Ferrari uit 1965. De Golf is sneller, ruimer, praktischer, betrouwbaarder, etc. Toch is de Ferrari honderd keer meer waard. Gaat om exclusiviteit, ontwerp, techniek, een legendarisch merk.
Dan ben je best emotioneel beperkt hoor, waarde toekennen aan een merk _O-
pi_195819434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:31 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Dan ben je best emotioneel beperkt hoor, waarde toekennen aan een merk _O-
Zou je het logischer vinden als het ‘een jongensdroom’ genoemd werd?

Net als de Chanel tassen voor dames, dat is ook echt een investering tegenwoordig (en die zijn kwetsbaarder dan een horloge denk ik).

Vanaf een bepaald bedrag wordt het misschien wel belachelijk, maar ik snap best dat mensen blij kunnen worden van een vintage horloge.
pi_195819514
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zou je het logischer vinden als het ‘een jongensdroom’ genoemd werd?

Net als de Chanel tassen voor dames, dat is ook echt een investering tegenwoordig (en die zijn kwetsbaarder dan een horloge denk ik).

Vanaf een bepaald bedrag wordt het misschien wel belachelijk, maar ik snap best dat mensen blij kunnen worden van een vintage horloge.
Ik vind spullen kopen als "investering" nou eenmaal een beetje simpel. Best hypocriet, want m'n woning is dat natuurlijk ook, maar horloges (of tassen) die obv, ja van wat eigenlijk, opeens een waarde hebben een maand-/jaarloon/woning etc heb ik gewoon moeite mee. Het is een teken dat we als mensen buitengewoon creatief zijn in het creëren van machtsmiddelen.
pi_195819572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:28 schreef Bugno3 het volgende:
Klokjes van meer dan een paar honderd euro zijn wel het summum van decadentie. Typisch volk dat daar een stijfje van krijgt altijd.
Dat kun je van alles zeggen vishengels, fietsen, muziekinstrumenten smartphones of aanverwante artikelen die populaire stenen barbecues met die speciale kolen messensets
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195819609
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat kun je van alles zeggen vishengels, fietsen, muziekinstrumenten smartphones of aanverwante artikelen die populaire stenen barbecues met die speciale kolen messensets
Er zit een verschil mijns inziens tussen "goh dat is best prijzig" en de perverse prijzen van klokjes.
pi_195820208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:21 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Er zit een verschil mijns inziens tussen "goh dat is best prijzig" en de perverse prijzen van klokjes.
Ik vind een barbecue van 1500 euro of een wielrenfiets van 7000 euro ook pervers en in tegenstelling tot die mensen ben ik niemand tot last met een horloge. Het maakt niet uit welk product je verkoopt als fabrikant als je er een label exclusief aan hangt kun je altijd nog minder vragen. Meer geld vragen voor steeds minder product lukt allen apple

[ Bericht 12% gewijzigd door vipergts op 24-10-2020 10:16:02 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195820324
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind een barbecue van 1500 euro of een wielrenfiets van 7000 euro en in tegenstelling tot die mensen ben ik niemand tot last met en horloge.
Wat staat hier?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:00:18 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195820418
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind een barbecue van 1500 euro of een wielrenfiets van 7000 euro en in tegenstelling tot die mensen ben ik niemand tot last met en horloge.
?
pi_195820559
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:53 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Wat staat hier?
Aangepast
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195821686
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zou je het logischer vinden als het ‘een jongensdroom’ genoemd werd?

Net als de Chanel tassen voor dames, dat is ook echt een investering tegenwoordig (en die zijn kwetsbaarder dan een horloge denk ik).

Vanaf een bepaald bedrag wordt het misschien wel belachelijk, maar ik snap best dat mensen blij kunnen worden van een vintage horloge.
Verschil is, er is geen Golf die ook maar een beetje lijkt op een Ferrari. Er zijn zat goede horloges die er vrijwel hetzelfde uitzien als een Rolex ed en maar een paar honderd euro kosten.
pi_195821781
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind een barbecue van 1500 euro of een wielrenfiets van 7000 euro ook pervers en in tegenstelling tot die mensen ben ik niemand tot last met een horloge. Het maakt niet uit welk product je verkoopt als fabrikant als je er een label exclusief aan hangt kun je altijd nog minder vragen. Meer geld vragen voor steeds minder product lukt allen apple
Wie zegt dat dit absurde gedoe alleen voor horloges geldt? Elk gegeil puur op naam is triest. Bij horloges valt het vooral op, omdat het weinig tot niets toevoegt aan de functionaliteit, esthetiek en in sommige gevallen ook de duurzaamheid. Waar ligt dan de waarde voor een persoon, want er zit ook geen uniek verhaal of emotionele waarde achter. Zo 'one of a kind' is het niet, want blijkbaar hebben alle patsers/criminelen er wel een.

De achterlijkheid zit wat mij betreft in willens en wetens je laten naaien en daar ook nog mee pronken. Bijna niveautje Gucci bags bij stoerboys. Je laten misleiden door de commerciële koopcultuur.
pi_195821931
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit absurde gedoe alleen voor horloges geldt? Elk gegeil puur op naam is triest. Bij horloges valt het vooral op, omdat het weinig tot niets toevoegt aan de functionaliteit, esthetiek en in sommige gevallen ook de duurzaamheid. Waar ligt dan de waarde voor een persoon, want er zit ook geen uniek verhaal of emotionele waarde achter. Zo 'one of a kind' is het niet, want blijkbaar hebben alle patsers/criminelen er wel een.

De achterlijkheid zit wat mij betreft in willens en wetens je laten naaien en daar ook nog mee pronken. Bijna niveautje Gucci bags bij stoerboys. Je laten misleiden door de commerciële koopcultuur.
Al draagt een aap een gouden ring...

Zolang er mensen zijn, die dat willen hebben, prima. De wereld bestaat gelukkig niet uit eenheidsworsten.
pi_195822225
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:31 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Dan ben je best emotioneel beperkt hoor, waarde toekennen aan een merk _O-
Voor de waarde van een product maakt het nou eenmaal groot verschil welke persoon of welk bedrijf het gemaakt heeft. Dat geldt voor horloges, voor auto's, voor kunst, voor mode, voor design meubels, etc. Je hoeft alleen maar een keer naar Tussen Kunst & Kitsch te kijken om dat te merken.

Een oud, verveloos krukje van de rommelmarkt is opeens een vermogen waard als het van Gerrit Rietveld blijkt te zijn, maar is niks waard als het in elkaar getimmerd is door Bertus de Vries. Dat oude rokje in je moeders kast is een vermogen waard als er een Dior labeltje in zit, maar een zelfde soort rokje met een C&A labeltje wil niemand hebben. En waarom denk je dat er altijd zo gedoe is over de vraag of een schilderij een echte Van Gogh of een echte Rembrandt is? Het schilderij wordt er niet anders van hoor, de waarde echter wel.
pi_195822429
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 11:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Verschil is, er is geen Golf die ook maar een beetje lijkt op een Ferrari. Er zijn zat goede horloges die er vrijwel hetzelfde uitzien als een Rolex ed en maar een paar honderd euro kosten.
Toch is het tamelijk goed vergelijkbaar. Zowel klassieke auto's als klassieke horloges zijn vooral hobbies voor mannen (zelden vrouwen) met iets te veel geld. Het ontwerp is ook maar één van de elementen die ervoor zorgen dat een vintage Ferrari 100 maal zoveel waard is als een nieuwe Golf. Het is ook de exclusiviteit, de charme van de oude techniek, het legendarische merk, etc.

En natuurlijk zullen de motieven verschillen. Voor de één is het echt hobby, voor de ander een belegging en de derde is iemand die het alleen koopt om ermee te pronken.

Met oude flessen whiskey gebeurt het trouwens ook. Dat is een nog veel gekkere hobby. Daar worden ook vermogens voor betaald en vervolgens zet men die flessen ergens in een vitrine. Heb je dus helemaal niks aan. Die horloges kun je tenminste nog om en in je oude Ferrari kun je op een mooie zondagmiddag een ritje maken, maar die flessen whiskey zijn echt alleen voor de heb.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:47:59 #86
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195822816
Vreemd dat sommigen hier zo afgeven op mensen die dure horloges kopen.
Boeiend dat je niet begrijpt waarom mensen dat soort aanschaffen doen.
Het is jouw geld verder ook niet.
Laat iedereen in z’n waarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')