abonnement Unibet Coolblue
pi_195781514
Gegroet allen,

Ik wil een beroep doen op jullie autokennis. Na een tijdje zonder auto gedaan te hebben (ik doe alles op de motor), ben ik weer op zoek naar een auto. Ook omdat ik binnenkort met mijn vriendin ga samenwonen ;) Heb vroeger altijd een C1 gehad, omdat ik niks om auto's gaf en zo goedkoop mogelijk van A naar B wilde. Maar ik wil nu wat meer auto. Meer comfort. Maar niet inleveren op betrouwbaarheid. Wat ik zoek in een auto?

Zoals gezegd, het moet wat meer auto zijn. Ik zal voornamelijk langere afstanden rijden, zoals roadtrips naar Lapland of Ijsland. Ik wil dit in comfort doen. Lees: relaxte stoelen en geen herrie zoals in een Aygo boven de 100kmh. Maar vooral ook met betrouwbaarheid. Ik ben dus geneigd naar iets Japans. Ook wil ik in de auto kunnen slapen, eventueel met een SUV tent. Camperen en roadtrips zijn dus de voornaamste reden voor aanschaf.

Mijn budget zal tot max. 6500 euro zijn en ik zoek iets met tot pak en beet 140.000km op de klok. Leeftijd max 10-15 jaar oud. Omdat ik niet heel veel ga rijden, is het verbruik minder spannend. Max ook zeker wel wat vermogen hebben daardoor, maar wel benzine. Ik stoorde me tergend aan de 68pk van mijn oude C1. Mag dus wel wat rapper (+120pk?)!

Nu stuitte ik op de Outlander. Spreekt me aan qua looks vooral, maar heb er niet in gereden. In mijn zoektocht kwamen ook auto's als de Kia Sportage, Hyundai Tucson en Santa Fé uitrollen. Hoe verhouden deze auto's zich met elkaar en vooral: wat raden jullie aan? Wellicht is een langere station ook een optie als daarin geslapen worden, maar het idee van een SUV tent spreekt mij wel aan. Ook de looks van een hogere auto.

Enorm bedankt allen voor het meedenken!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bessensap op 22-10-2020 11:18:03 ]
pi_195781603
Als je 3 of 4x per jaar enkele weken weg wil dan kan ik me wel iets voorstellen bij zo'n auto.

Een Volvo V70 met een betrouwbare 5-cilinder (benzine) zou dan misschien ook een optie zijn.

Als ik veel op vakantie zou gaan en zou willen slapen in de auto, dan zou ik voor een VW T3 bus gaan.

Voordelen?
- geen afschrijving, ze worden ieder jaar duurder als je netjes het onderhoud doet
- rijdt best comfortabel
- gigantisch veel ruimte, je kan er ook een verhuizing in doen
- makkelijk te modificeren
- ook verkrijgbaar als 4x4
- simpelere techniek en betrouwbaarder dan de rommel die VW daarna maakte

Nadelen?
- relatief onzuinig, al maakt dat weinig uit als je weinig rijdt
- relatief onveilig naar huidige maatstaven, hoewel wel de veiligste bus uit z'n periode en als je een motor gewend bent, een flinke stap veiliger :+



Dikke Syncro:


Syncro met Westfalia dak :D


Uiteraard zomaar wat voorbeelden en mss helemaal niet wat je zoekt ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-10-2020 11:25:10 ]
pi_195782580
Misschien wel iets ouder (2003/2005), maar is een Jeep Cherokee iets voor je?

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 22-10-2020 12:15:49 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_195783810
Nissan Qasqai 7p
Mazda 5
Mitsubishi Grandis
Berlingo Multispace
Peugeot Partner teepee
Dacia Duster
.
pi_195787582
Dank voor de reacties! Ik ben zojuist een proefrit wezen maken met deze Outlander 2.0 en aangenaam verrast. Nu is dat natuurlijk ook niet zo raar, als je vaak de Aygo van je ouders leent ;) En natuurlijk heb ik mijn schoenen uitgedaan en ben ik ergens op een parking achterin gaan liggen om te kijken of ik met mijn 1m90 erin pas om te slapen :D En jep! De tweeliter motor heeft voor mij voldoende pit en de auto was verder tiptop in orde, 2e eigenaar. Hij staat, geheel toevallig, bij een bevriende en betrouwbare garagist in mijn stad.

Hij had ook een Sportage en Tucson staan, maar spreekt mij toch minder aan en was hij zelf ook minder over te spreken qua kwaliteit en betrouwbaarheid.

https://voorraad.vanheste(...)el/occ15455080-49c41

Station valt een beetje voor mij af, omdat ik de SUV look gewoon tof vind. Mag ik jullie nog eenmaal meevragen om mee te denken voor een SUV alternatief voor de Outlander? Max ca. 10 jaar oud, max 140.000km en max. 6500 euro. Kwam ook nog de Honda CR-V tegen... maar is het qua looks net niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bessensap op 22-10-2020 16:10:03 ]
pi_195794409
Ik zou op zoek gaan naar een goed onderhouden Toyota RAV4 (bouwjaar vanaf 2006).

Bijvoorbeeld: https://www.vakgaragekoop(...)occ15575738-b6926b8b

En aangezien je aangeeft dat je niet zo veel kilometers maakt zou ik ook die 140.000 km grens lekker loslaten. Je kan sowieso beter een goed onderhouden auto kopen met 200.000 op de teller waarbij al het nodige is vervangen dan een auto met 140.000 op de teller waar de grote kosten nog aan zitten te komen.
pi_195795057
Waarom een RAV4 en geen Outlander?
pi_195795318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:29 schreef Bessensap het volgende:
Waarom een RAV4 en geen Outlander?
In de eerste plaats omdat je vraagt om een alternatief voor de Outlander :)

Daarnaast oogt een RAV4 net even als wat meer auto vind ik persoonlijk (zeker qua RAV4 en Outlander uit die periode). Maar goed, dat is persoonlijke smaak. Een Outlander zou ook geen verkeerde keuze zijn.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:40:00 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195802234
Voldoet niet helemaal aan je eisen, wel leuk in Scandinavië : Toyota 4Runner.

https://www.nederlandmobi(...)-airco-leer/10908648

Nissan Padvinder?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196325665
Een outlander is best een prachtige auto. Goede keuze bij een groot gezin. De outlander is heel ruim en gebruiksvriendelijk. Nadeel is wel zijn bekendheid als kilometervreter. Op te lange afstanden zal het verbuik flink stijgen. Let wel erop: er was een terugroepactie in 2014 voor een accuprobleem. Die moet zeker wel opgelost zijn bij de outlander die je zult kopen.
Klasse 4 alarm, beste auto beveiliging:
Klik voor meer informatie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')