abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 16:11:41 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195788110
Taxatie lijkt me een interessante
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 22 oktober 2020 @ 16:20:13 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_195788324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:36 schreef Investkev het volgende:

[..]

Dat is inderdaad iets wat we moeten uitzoeken. Ik denk dat een bank geen poot heeft om op te staan. Ik verkoop gewoon een huis, en daarna koop ik er weer een. Achteraf een boeterente lijkt me niet waarschijnlijk maar ga ik uitzoeken, thanks
De bank heeft alleen geen poot om op te staan als je ze niet nodig hebt. Verder zijn ze geldverstrekker dus lijkt me dat ze heel wat te zeggen hebben ;)
pi_195788388
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:06 schreef JeOma het volgende:
Haha, ik hou ervan, dit soort acties. Het klinkt mij ook best leip in m'n oren, zoals in dit topic genoemd zijn er best veel zaken die goed moeten gaan. Los van het feit dat het niet de bedoeling is.

Denk je bijvoorbeeld ook aan 2x laten taxeren?

Je moet er maar zin in hebben allemaal, maar ik ben wel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. *pakt chips en cola
Hahaha, ik weet ook niet óf ik er zin in heb, maar het uitzoeken of het kan is de kleinste moeite.
Daarbij scheelt het bij hem waarschijnlijk zomaar 300 euro in de maand aan rente en als ik kijk naar eventueel meerwaarde wat we beide moeten inleveren is dit ook zomaar 7000 per persoon. Dus alles bij elkaar gaat het zomaar om 10.000e euros, wel de moeite van 2 taxaties en 2 middagen naar de notaris, mits haalbaar
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 16:24:22 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195788421
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:22 schreef Investkev het volgende:

[..]

Hahaha, ik weet ook niet óf ik er zin in heb, maar het uitzoeken of het kan is de kleinste moeite.
Daarbij scheelt het bij hem waarschijnlijk zomaar 300 euro in de maand aan rente en als ik kijk naar eventueel meerwaarde wat we beide moeten inleveren is dit ook zomaar 7000 per persoon. Dus alles bij elkaar gaat het zomaar om 10.000e euros, wel de moeite van 2 taxaties en 2 middagen naar de notaris, mits haalbaar
En dat laat je ons doen. Kost ook geld he :7
  Redactie Frontpage donderdag 22 oktober 2020 @ 16:27:22 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195788510
Realiseer je dat je je ook op het andere adres moet inschrijven, dat al je contracten overgeheveld moeten worden naar de andere woning en ga zo maar door. Als je er dan niet echt je domicile van maakt kan je dat flink problemen opleveren.

Jullie betalen trouwens gewoon 2x 2% overdrachtsbelasting, je hebt immers al eens een woning gekocht? Die kwijtschelding van de overdrachtsbelasting geldt alleen voor de eerste woning die je voor je 35e koopt na het in werking treden van de wetswijziging (als dat überhaupt al gaat gebeuren).

Hier een stukje leesvoer over de onwaarschijnlijkheid dat het gedifferentieerd tarief overdrachtsbelasting er door komt. Maar goed, zoals al gezegd gaat dat toch niet voor jou op, jij betaalt hoe dan ook 2%.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195788630
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:01 schreef Investkev het volgende:

[..]

Inderdaad. Het zal de notaris een worst wezen wie van wie een huis koopt, lijkt mij. Daarnaast ziet hij misschien wel van wie ik het koopt, maar hij ziet niet meer dat het daarvoor al van mij was, lijkt mij.
Je doet hier twee aannames die allebei niet kloppen.
pi_195788647
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:27 schreef JeMoeder het volgende:
Realiseer je dat je je ook op het andere adres moet inschrijven, dat al je contracten overgeheveld moeten worden naar de andere woning en ga zo maar door. Als je er dan niet echt je domicile van maakt kan je dat flink problemen opleveren.

Jullie betalen trouwens gewoon 2x 2% overdrachtsbelasting, je hebt immers al eens een woning gekocht? Die kwijtschelding van de overdrachtsbelasting geldt alleen voor de eerste woning die je voor je 35e koopt na het in werking treden van de wetswijziging (als dat überhaupt al gaat gebeuren).

Hier een stukje leesvoer over de onwaarschijnlijkheid dat het gedifferentieerd tarief overdrachtsbelasting er door komt.
Nee als je onder de 35 jaar bent mag je gewoon 1 keer gebruik maken van de regeling.. maakt niet uit of het je 5e huis is dat je koopt.
  Redactie Frontpage donderdag 22 oktober 2020 @ 16:34:21 #33
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195788709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:32 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Nee als je onder de 35 jaar bent mag je gewoon 1 keer gebruik maken van de regeling.. maakt niet uit of het je 5e huis is dat je koopt.
Ok. Maar goed, kleine kans dat dit per 1 januari ook echt rond is en of het ooit gaat rond komen. Oa. RvS is tegen en dat weegt zwaar bij de behandeling in de eerste kamer.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195788713
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:36 schreef Investkev het volgende:

[..]

Dat is inderdaad iets wat we moeten uitzoeken. Ik denk dat een bank geen poot heeft om op te staan. Ik verkoop gewoon een huis, en daarna koop ik er weer een. Achteraf een boeterente lijkt me niet waarschijnlijk maar ga ik uitzoeken, thanks
Een bank heeft zeker wel poot om op te staan. Die boeterente kunnen ze je echt wel opleggen en ze kunnen je zelfs in het EVR plaatsen en dan kan je 8 jaar fluiten naar een hypotheek bij een andere hypotheekverstrekker.
Denk je hier nou echt mee weg te komen ? Als dit trucje zou werken zouden duizenden mensen dit toch al "even" gedaan hebben....
pi_195788714
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

De bank heeft alleen geen poot om op te staan als je ze niet nodig hebt. Verder zijn ze geldverstrekker dus lijkt me dat ze heel wat te zeggen hebben ;)
Ik kan toch een hypotheek bij een andere hypotheekverstrekker nemen. Keuze genoeg wat dat betreft. Het is ook niet zo dat ik elke 3 maanden een nieuw huis koop, Het wordt de 3e keer in 12 jaar tijd dat ik een hypotheek oversluit. Lijkt mij geen red flag voor banken, maar ik kan het mis hebben
pi_195788766
dubbel
pi_195788822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:27 schreef JeMoeder het volgende:
Realiseer je dat je je ook op het andere adres moet inschrijven, dat al je contracten overgeheveld moeten worden naar de andere woning en ga zo maar door. Als je er dan niet echt je domicile van maakt kan je dat flink problemen opleveren.

Jullie betalen trouwens gewoon 2x 2% overdrachtsbelasting, je hebt immers al eens een woning gekocht? Die kwijtschelding van de overdrachtsbelasting geldt alleen voor de eerste woning die je voor je 35e koopt na het in werking treden van de wetswijziging (als dat überhaupt al gaat gebeuren).

Hier een stukje leesvoer over de onwaarschijnlijkheid dat het gedifferentieerd tarief overdrachtsbelasting er door komt. Maar goed, zoals al gezegd gaat dat toch niet voor jou op, jij betaalt hoe dan ook 2%.
Dat eerste klopt, maar het is 2 minuten lopen van A naar B dus dat is geen probleem. Het tweede klopt denk ik niet, het gaat volgens mij niet om je eerste huis, het gaat erom dat je 1 keer overdrachtsbelasting mag aftrekken. De tweede keer betaal je het dan wel, maar dat kun je weer aftrekken. Gezien de besparingen is dat snel terug verdient denk ik. Of het doorgaat is een tweede punt inderdaad, dat moeten we afwachten.
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2020 @ 16:44:28 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195788897
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:01 schreef Investkev het volgende:

[..]

Inderdaad. Het zal de notaris een worst wezen wie van wie een huis koopt, lijkt mij. Daarnaast ziet hij misschien wel van wie ik het koopt, maar hij ziet niet meer dat het daarvoor al van mij was, lijkt mij.
Jullie gaan naar de notaris en allebei jullie namen staan in het koopcontract van een jaar geleden ...
pi_195788935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:34 schreef ES_FOK het volgende:

[..]

Een bank heeft zeker wel poot om op te staan. Die boeterente kunnen ze je echt wel opleggen en ze kunnen je zelfs in het EVR plaatsen en dan kan je 8 jaar fluiten naar een hypotheek bij een andere hypotheekverstrekker.
Denk je hier nou echt mee weg te komen ? Als dit trucje zou werken zouden duizenden mensen dit toch al "even" gedaan hebben....
Ja dat laatste is inderdaad een reden waarom ik het wil uitzoeken. Het zou goed kunnen dat veel mensen het teveel werk vinden, of dat ze er te weinig voordeel uit halen om het te doen. Het zou ook kunnen zijn dat heel veel mensen het gewoon wel doen. En uiteraard zou het ook kunnen dat het niet kan
pi_195788956
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:39 schreef Investkev het volgende:

[..]

De tweede keer betaal je het dan wel, maar dat kun je weer aftrekken.
Overdrachtsbelasting kan je niet aftrekken :?
pi_195789021
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Overdrachtsbelasting kan je niet aftrekken :?
Nee klopt! Ik bedoelde eigenlijk het notaris/overdracht deel

[ Bericht 33% gewijzigd door Investkev op 22-10-2020 17:08:30 ]
pi_195790490
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:22 schreef dimmak het volgende:
Ik zie niet waar dit fout kan gaan.
Jawel, het gaat mis als een van beiden tussentijds overlijdt of z'n baan kwijt raakt en geen hypotheek meer krijgt
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:14:59 #43
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_195791458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:15 schreef bami_haar het volgende:

[..]

Jawel, het gaat mis als een van beiden tussentijds overlijdt of z'n baan kwijt raakt en geen hypotheek meer krijgt
Zorgen voor een goede levensverzekering die flink uitkeert zodat het huis afgelost kan worden.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:27:29 #44
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_195791724
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:46 schreef Investkev het volgende:

[..]

Dat niemand bij de banken etc er blij mee is lijkt mij logisch. Ik denk echter dat het wel legaal is. In feite doe je niets verkeerd, en ik vraag mij af of banken je verleden überhaupt kunnen zien (lijkt mij niet, privacy etc) in dat geval komt het nooit uit. De enige die het in mijn ogen zien is de belastingdienst. En ik vraag mij af wat die er uiteindelijk tegen kunnen doen, zeker als je bij de terugkoop gewoon je overdrachtsbelasting betaald.

De ABA constructie ga ik even verder uitzoeken, dat begrip kon ik nog niet. Thanks
Een schijnconstructie mag niet, wanneer de bank, tussenPersoon of notaris daar weet van krijgt mogen ze niet meewerken.
En ja een overdracht wordt ingeschreven bij het kadaster, of eigenlijk bij de Dienst voor het kadaster en DE OPENBARE registers. Is dus perfect openbaar en voor iedereen in te zien...
klerkje
pi_195794652
Ook zal de belastingdienst hier wel in geïnteresseerd zijn als een huis van 500k voor de woz waarde 300k wordt overgedragen komen die toch even kijken of hier misschien niet schenkbelasting over afgetikt moet worden.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:05:45 #46
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195803624
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:32 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Nee als je onder de 35 jaar bent mag je gewoon 1 keer gebruik maken van de regeling.. maakt niet uit of het je 5e huis is dat je koopt.
Alleen al hierom zou het een schande zijn als deze regeling er door komt. Starters van boven de 35 jaar hebben nergens recht op, maar mensen onder de 35 jaar hoeven niet eens starter te zijn om er toch gebruik van te kunnen maken. 8)7

Discriminatie in je reinste vorm.
pi_195803858
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:05 schreef Zelva het volgende:

[..]

Alleen al hierom zou het een schande zijn als deze regeling er door komt. Starters van boven de 35 jaar hebben nergens recht op, maar mensen onder de 35 jaar hoeven niet eens starter te zijn om er toch gebruik van te kunnen maken. 8)7

Discriminatie in je reinste vorm.
Dat is in mijn optiek dan hetzelfde als de belastingvrije schenking van 100.000 die ouders mogen doen bij kinderen tot 40 jaar.
pi_195803937
Lach mij krom als de huizenprijzen ineens omhoog of omlaag schieten in die 6 maanden _O-
pi_195815938
Je vriend kan rentemiddelen en jij kan obv de woz waarde geld uit de woning vrij krijgen door je hypotheek op te hogen (rente is dan niet aftrekbaar).
pi_195815968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:22 schreef GereDathan het volgende:
Lach mij krom als de huizenprijzen ineens omhoog of omlaag schieten in die 6 maanden _O-
Dat gaat dan toch 2 kanten op?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')