abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195880821
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Radijsjes, da's echt zoiets waarvan ik weet dat ik ze lekker vind, maar ik doe er echt nóóit wat mee. :o
ik vind ze onwijs lekker.. maar meestal snij ik er een paar in plakjes tijdens het koken en schnabbel die dan al kokend op en na een paar dagen is het bosje op :9

evt de blaadjes nog door de sla.. want lekker.
maar dan moet ik wel daadwerkelijk sla maken natuurlijk :)
pi_195880884
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zeker :Y
Ik maak graag deze burgers

https://brendakookt.nl/20(...)olselderij-en-wortel

Vriezen goed in dus even een middagje veel maken en daarna is het makkelijk.
ik maakte tijdje terug deze.. die waren ook heel erg geslaagd.
https://beaufood.nl/courgette-burgers-met-parmezaanse-kaas/
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:00:38 #253
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195880901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Oeh, die kan ik eten. Even bewaren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195880902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Die ga ik ook eens proberen
Bleven ze een beetje heel in de pan?
pi_195880994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Oeh, die kan ik eten. Even bewaren.
haha dat is hier altijd een ding... "kan ik dit eten?"
althans.. voor mijn lief dan.
wel heel benieuwd naar jouw no-go-lijstje nu :)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:08:06 #256
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195881012
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

haha dat is hier altijd een ding... "kan ik dit eten?"
althans.. voor mijn lief dan.
wel heel benieuwd naar jouw no-go-lijstje nu :)
De voornaamste zijn peulvruchten en noten, daarnaast nog wat fruit als meloen en framboos. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195882369
:W Hi!

Zijn jullie ook zo benieuws/bang voor de nieuwe covid-regels? Of loop ik me om niks op te winden...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_195882485
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

Zijn jullie ook zo benieuws/bang voor de nieuwe covid-regels? Of loop ik me om niks op te winden...
Er komen nog geen nieuwe maatregelen :)
pi_195882486
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

ik denk het laatste.... maar ik ben eigenlijk wel minstens zo benieuwd.
ik DENK namelijk dat die maatregelen er een keer moeten gaan komen.. want nu doet iedereen gewoon lekker zn ding. Of het mag of niet.
maar ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten natuurlijk... dus ja ook hier benieuwd en enigszins bevreesd.

maar ik las vandeweek al dat ze eerst de effecten van de vorige extra maatregelen willen afwachten en dat ze die waarschijnlijk nog niet weten nu.
dus in de praktijk zal het nu in ieder geval wel meevallen.
pi_195882515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De voornaamste zijn peulvruchten en noten, daarnaast nog wat fruit als meloen en framboos. :)
die eerste 2 hier ook ja..
maar ook nachtschade en pepers.. (dus ook geen aardappel, tomaat, paprika, aubergines... best een lijstje)

ik probeer altijd beetje seizoensgroenten te eten.. maar ik wil ook niet 3x in de week wortels eten :)
en zo voelt het soms inmiddels wel een beetje
pi_195882568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Er komen nog geen nieuwe maatregelen :)
Dat scheelt :) dan loop ik me op te winden om niks
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:38:39 #262
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195882575
Wat betreft maatregelen: ik hoop eigenlijk op betere handhaving/monitoring op de huidige set maatregelen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195882583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:35 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik denk het laatste.... maar ik ben eigenlijk wel minstens zo benieuwd.
ik DENK namelijk dat die maatregelen er een keer moeten gaan komen.. want nu doet iedereen gewoon lekker zn ding. Of het mag of niet.
maar ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten natuurlijk... dus ja ook hier benieuwd en enigszins bevreesd.

maar ik las vandeweek al dat ze eerst de effecten van de vorige extra maatregelen willen afwachten en dat ze die waarschijnlijk nog niet weten nu.
dus in de praktijk zal het nu in ieder geval wel meevallen.
Dat scheelt enorm :)
pi_195882617
Ik heb wel besloten even een tijd niet naar de knutselclub te gaan. Niemand houdt afstand, zit op elkaars strot en vinden alle maatregelen onzin. Heel leuk en aardig, maar mij een te groot risico... Misschien denk ik er volgende week anders over hoor! Maar deze week voelt het niet goed
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:39:57 #265
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195882619
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

die eerste 2 hier ook ja..
maar ook nachtschade en pepers.. (dus ook geen aardappel, tomaat, paprika, aubergines... best een lijstje)

ik probeer altijd beetje seizoensgroenten te eten.. maar ik wil ook niet 3x in de week wortels eten :)
en zo voelt het soms inmiddels wel een beetje
Ja, lastig is het wel. Vooral in de vleesvervangershoek vind ik het vaak wat saai, maar ja. Zó veel keus heb ik niet. :P

Qua groente mis ik er niet heel veel aan gelukkig, bonen vond ik sowieso maar matig. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195882956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat scheelt :) dan loop ik me op te winden om niks
en niet onbelangrijk... je houdt je al aan meeste maatregelen nu voordat ze überhaupt de realiteit zijn.
geen stapels vrienden over de vloer, wild stappen... je leeft redelijk in een kleine wereld wat dat betreft.

ik ook trouwens.. dus ik denk dat wij er relatief weinig last van hebben.

vraag me vooral af hoe ze het gaan afdwingen bij de mensen die het nu toch ook al niet boeit.
zou strengere maatregelen dan ineens wel werken?
ik vraag het me af...
pi_195883017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:39 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ja, lastig is het wel. Vooral in de vleesvervangershoek vind ik het vaak wat saai, maar ja. Zó veel keus heb ik niet. :P

Qua groente mis ik er niet heel veel aan gelukkig, bonen vond ik sowieso maar matig. :D
nou... ik at ook niet zo vaak bonen hoor... maar zo af en toe toch wel
of salade met aardappels en sperziebonen... (die aten we wel vaker.. Maar zowel aardappel als sperzieboon is dus geen optie :) )

ik mis peper/paprika/tomaat vooral erg...
voeg dat weleens toe na het koken verder.. maar hoop gerechten gaat dat niet.

wonen we samen zal ik wellicht vaker in 2 delen koken ook.. maar nu we niet altijd samen eten bewaar ik dat meestal voor als ik met dochterlief of alleen eet :)
pi_195883066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

en niet onbelangrijk... je houdt je al aan meeste maatregelen nu voordat ze überhaupt de realiteit zijn.
geen stapels vrienden over de vloer, wild stappen... je leeft redelijk in een kleine wereld wat dat betreft.

ik ook trouwens.. dus ik denk dat wij er relatief weinig last van hebben.

vraag me vooral af hoe ze het gaan afdwingen bij de mensen die het nu toch ook al niet boeit.
ik vraag het me af...
Ik moest drie keer lezen, van kleine wereld, maar je hebt gelijk. Alleen zo ervaar ik mijn wereld niet ;) Ach... ik doe mijn best om me zoveel mogelijk aan de regels te houden

Je vraag is een goede... ik hoop maar dat mensen een beetje luisteren, het probleem is niet alleen dat ze zelf ziek worden, maar ook anderen besmetten... Ingewikkelde kwestie
pi_195883238
kleine wereld is niet perse slecht he

het is meer dat ik je niet het extraverte partytype vind.
en die hebben het toch moeilijker met de regels lijkt me
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:09:04 #270
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195883306
Kleine wereld, check. :Y Ik zit dan op m'n werk nu, maar daar zit ik alleen. Vriend is nu thuis en we krijgen denk ik gemiddeld één keer per week één persoon op bezoek (en dat zijn steeds dezelfde :+). Verder laat ik m'n sportgroepjes voor wat het is en ga ik alleen naar winkels als het moet. Contact met mensen hou ik toch wel. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:12:39 #271
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195883362
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

nou... ik at ook niet zo vaak bonen hoor... maar zo af en toe toch wel
of salade met aardappels en sperziebonen... (die aten we wel vaker.. Maar zowel aardappel als sperzieboon is dus geen optie :) )

ik mis peper/paprika/tomaat vooral erg...
voeg dat weleens toe na het koken verder.. maar hoop gerechten gaat dat niet.

wonen we samen zal ik wellicht vaker in 2 delen koken ook.. maar nu we niet altijd samen eten bewaar ik dat meestal voor als ik met dochterlief of alleen eet :)
Ja, die nachtschades hebben flink impact kan ik me voorstellen. :Y Paprika valt voor mij wel in de "niet té veel" hoek, maar dat houdt vooral in dat ik het niet dagelijks moet gaan eten. Op het fruit na heb ik ook eigenlijk geen acute reacties, maar ongemakkelijk is het wel. :+

En de keuze zou ruimer zijn als ik weer meer vlees ging eten, maar dat staat me dan ook weer tegen. Alleen al omdat ik dan een pan extra nodig heb enzo. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195883396
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik vraag het me af...
Alleen als er handhaving is

Dus nee....
pi_195883404
En hier ook een kleine wereld (altijd al)
pi_195883413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Kleine wereld, check. :Y Ik zit dan op m'n werk nu, maar daar zit ik alleen. Vriend is nu thuis en we krijgen denk ik gemiddeld één keer per week één persoon op bezoek (en dat zijn steeds dezelfde :+). Verder laat ik m'n sportgroepjes voor wat het is en ga ik alleen naar winkels als het moet. Contact met mensen hou ik toch wel. :)
same here...
op een uitzondering na.. spreek ik mensen eigenlijk enkel telefonisch of digitaal.

en nachtschades zijn gemeen.
grappige is wel dat ik nu sinds april een kg of 5/6 lichter ben.. enkel door me min of meer te conformeren aan wat hij eet. (ong. 2/3e van de tijd eten we samen denk ik)
ga je je toch afvragen.. hoe dat komt :)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:15:47 #275
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195883414
Al mis ik m'n feestjes ook hoor. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop: