abonnement Unibet Coolblue
pi_195766877
Nou hehe, eindelijk mogen die virus-ontkenners en mondkapjes-haters zich eens nuttig maken/ zich bewijzen,
maar voor dit onderzoek gaan de deelnemers een vergoeding krijgen. hoeveel precies is nog niet bekend, maar doorgaans biedt dit lab vergoedingen van rond de 4000 euro.
Dat vind ik wel slecht! ik vind dat het alleen een onkosten vergoeding moet zijn!
Want voor zo'n bedrag krijg je toch de verkeerde doelgroep: arme, hardwerkende mensen, ipv de bovengenoemde groepen waar we al veel te lang last van hebben.
wat vinden jullie?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)oefpersonen-a4016789

"Voor het eerst blootstellingsonderzoek coronavirus met gezonde proefpersonen
Covid-19
Dergelijk onderzoek is omstreden; veel onderzoekers zijn huiverig om gezonde mensen bloot te stellen aan het
virus, omdat zij vinden dat deelnemers te veel gevaar lopen.

Engelse onderzoekers gaan voor het eerst tientallen jonge, gezonde mensen blootstellen aan het coronavirus dat Covid-19 veroorzaakt. Dat hebben de regering van het Verenigd Koninkrijk en onderzoekers van het Imperial College London deze week bekendgemaakt. Het besluit is omstreden: er bestaat veel weerstand tegen het blootstellen van gezonde mensen aan het coronavirus. Het experiment moet nog definitief worden goedgekeurd en begint naar verwachting in januari.

Het onderzoek wordt volgens Nature uitgevoerd door het commerciėle onderzoeksbureau Open Orphans in een ziekenhuis in Londen. In eerste instantie zullen zo’n dertig tot vijftig deelnemers meedoen, die allen tussen de 18 en 30 jaar oud moeten zijn. Zij zullen naar verwachting met lage, geleidelijk oplopende doses van het coronavirus besmet worden. Wanneer een dosis gevonden wordt waarbij lichte besmetting optreedt, zouden verschillende kandidaatvaccins kunnen worden uitgeprobeerd.

Zo kan de beschermende werking van de verschillende vaccins vergeleken worden met die van een vaccin tegen een andere ziekte. Het is nog niet bekend welke kandidaatvaccins getest zullen worden. Mogelijk gaat het om het vaccin dat universiteit van Oxford wordt ontwikkeld. Eind augustus liet die universiteit nog weten geen plannen voor blootstellingsonderzoek te hebben.

„Besluit nooit lichtvaardig genomen”
De Britse regering heeft toegezegd 10 miljoen pond (11 miljoen euro) uit te trekken voor het experiment, volgens de BBC zou dit bedrag kunnen oplopen tot 33,6 miljoen pond (37 miljoen euro). Wat de vergoeding wordt voor de proefpersonen is nog niet bekend. Doorgaans betaalt Open Orphans deelnemers zo’n 4.000 pond (ruim 4.400 euro).

De meeste onderzoekers zijn huiverig voor een dergelijk blootstellingsonderzoek. Tegenstanders stellen dat er nog te weinig bekend is over SARS-Cov-2 om het experiment uit te voeren en dat deelnemers te veel gevaar lopen omdat bekend is dat het virus dodelijk kan zijn. Immunoloog Peter Openshaw van het Imperial College zegt daarover dat „het besluit om vrijwilligers te infecteren met een bekende ziekteverwekker nooit lichtvaardig wordt genomen”. Volgens hem kan een dergelijk experiment echter snel en veel informatie opleveren die gebruikt kan worden bij de zoektocht naar een geschikt vaccin en andere behandelmethoden tegen SARS-CoV-2."

[ Bericht 23% gewijzigd door eigendeegcookie op 22-10-2020 13:58:35 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195784609
iemand hier een mening over?
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:46:23 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195785692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
iemand hier een mening over?
Ja. Hoe gaat een vaccin, wat een preventief middel is, helpen als je al besmet bent met covid?

Het zou aanzienlijk logischer zijn als men eerst het vaccin toedient en dan probeert om de proefpersonen met covid te infecteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195790478
het gaat erom dat je in kaart brengt wat er gebeurt direct na infectie en wat daarna gebeurd. Dit kan alleen via zo'n experiment.
Na het in kaart brengen van een infectie kan je beter aan een vaccin werken.

Ik vind het onetisch en het druist in tegen elke wetgeving die er is sinds de laatste 100 jaar. Maar helaas zijn mensen vergeten welke experimenten er vroeger op mensen werden uitgevoerd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195792763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

Ik vind het onetisch en het druist in tegen elke wetgeving die er is sinds de laatste 100 jaar. Maar helaas zijn mensen vergeten welke experimenten er vroeger op mensen werden uitgevoerd....
Er wordt gezocht naar een dosis waarbij lichte besmetting optreedt.
Dus de doorsnee virus-ontkenner loopt hier minder risico,
omdat hij nu niet meer op zo'n party een zware besmetting op kan lopen.

en dan heb ik t nog niet over het risico voor anderen, wanneer deze party-liefhebber weer naar huis gaat.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195793481
Waar kan ik mij inschrijven?
.
pi_195794053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:30 schreef Fer het volgende:
Waar kan ik mij inschrijven?
If you are interested in being contacted and provided with details about future COVID-19 human challenge study research, please leave your contact details at www.UKCovidChallenge.com.

https://otp.tools.investi(...)=2484&newsid=1422958
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 20:52:17 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195794143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:30 schreef Fer het volgende:
Waar kan ik mij inschrijven?
In het VK.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195794550
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Hoe gaat een vaccin, wat een preventief middel is, helpen als je al besmet bent met covid?

Het zou aanzienlijk logischer zijn als men eerst het vaccin toedient en dan probeert om de proefpersonen met covid te infecteren.
Dit is gewoon een nulmeting. Ze bekijken eerst hoe de infectie verloopt bij niet gevaccineerde personen om volgens gevaccineerde mensen te besmetten en immuunreactie en virale load etc te vergelijken.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
het gaat erom dat je in kaart brengt wat er gebeurt direct na infectie en wat daarna gebeurd. Dit kan alleen via zo'n experiment.
Na het in kaart brengen van een infectie kan je beter aan een vaccin werken.

Ik vind het onetisch en het druist in tegen elke wetgeving die er is sinds de laatste 100 jaar. Maar helaas zijn mensen vergeten welke experimenten er vroeger op mensen werden uitgevoerd....
Het gaat om een besmetting die vermoedelijk al 800 miljoen mensen wereldwijd heeft doorgemaakt met voor gezonde groepen een kleiner gevaar dan influenza. Ik zie daar geen probleem in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')