abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195765949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:15 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er wordt tegenwoordig vaak gebruik gemaakt van recirculatiesystemen met filters, de lucht wordt niet echt naar buiten geblazen. In onze nieuwbouwwoning zat een dergelijke voorziening ook niet standaard meer. Vooral omdat veel mensen voor afzuiging in de kookplaat gaan.
Ja en dat werkt nooit goed omdat vocht gewoon in de woning blijft. Ook die kunnen onder de grond naar buiten blazen.

Overigens in nieuwbouwhuizen is de afzuiging via bouwbesluit geregeld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 21 oktober 2020 @ 14:40:08 #27
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195765998
Precies de reden waarom ik een automatische luchtreiniger heb staan. En ondanks de ventilatie/open ramen slaat die nog opvallend vaak aan.
pi_195766532
Bij een afzuiging naar buiten halen nieuwbouwhuizen hun isolatie norm niet meer, dus daarom recirculatie.
pi_195766660
Ik vind het bij mij wel meevallen, gewoon een raampje in de keuken open als ik iets aan het bakken ben en je hebt nergens last van verder. Wat ik wel storend vind is dat ik soms letterlijk kan ruiken wat er bij de buren op het fornuis staat. Mag ik me nog gelukkig prijzen dat ze daar nooit spruitjes eten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 15:54:16 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195767360
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:08 schreef machtpen het volgende:
Bij een afzuiging naar buiten halen nieuwbouwhuizen hun isolatie norm niet meer, dus daarom recirculatie.
ja of isolatie of vroeg sterven , is een keuze
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Redactie Frontpage woensdag 21 oktober 2020 @ 16:27:32 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195768088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik snap nooit dat mensen een kooktoestel midden in de keuken willen. Een sta in de weg en je kan nauwelijks je kooklucht wegzuigen.
Sta in de weg? Tjah, dat je niet van kookeilanden houdt, daar kan ik ook niets aan doen. Wij vinden het handig, ook met een bar waaraan we kunnen ontbijten, waar gasten kunnen zitten (nu even niet) wanneer we aan het koken zijn etc.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 21 oktober 2020 @ 16:28:34 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195768104
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja en dat werkt nooit goed omdat vocht gewoon in de woning blijft. Ook die kunnen onder de grond naar buiten blazen.

Overigens in nieuwbouwhuizen is de afzuiging via bouwbesluit geregeld.
Wij hebben wel mechanische afzuiging, maar dat is dus niet voor een afzuigkap. Maw: er wordt goed afgezogen, maar niet direct gekoppeld aan onze kookplaatafzuiging.

En ik heb geprobeerd om bij onze aannemer (een van de grote vier) afzuiging onder de vloer gedaan te krijgen, maar dat kon niet volgens hen, dan moest er heel veel aangepast worden, zoals kanalen in de prefab wanden. Dat laatste was volgens hen een enorm probleem :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195768136
Fijnstof van kaarsen? :') hou op met me
pi_195768611
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:30 schreef K.Indertent het volgende:
Fijnstof van kaarsen? :') hou op met me
Wat snap je niet. Wat fijnstof is of wat een kaars doet?
pi_195770294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wij hebben wel mechanische afzuiging, maar dat is dus niet voor een afzuigkap. Maw: er wordt goed afgezogen, maar niet direct gekoppeld aan onze kookplaatafzuiging.

En ik heb geprobeerd om bij onze aannemer (een van de grote vier) afzuiging onder de vloer gedaan te krijgen, maar dat kon niet volgens hen, dan moest er heel veel aangepast worden, zoals kanalen in de prefab wanden. Dat laatste was volgens hen een enorm probleem :')
Nee snap ik. Maar Nederlandse keukens van na 1980 zonder afzuigkap moet ik nog tegenkomen.

En ja dat is een extra en kan afhankelijk van type vloer lastig zijn om constructief goed te maken.
Zeker als er vloerverwarming is.

Pure onwil en gemakzucht is trouwens ook een goede optie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195770354
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:15 schreef Hathor het volgende:
gewoon een raampje in de keuken open
Ja, doe ik ook altijd.
Gaat goed, er beslaan geen ramen en de kookgeur is vrij vlot verdwenen zodat je niet de hele avond in de kooklucht zit!
pi_195770510
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:30 schreef K.Indertent het volgende:
Fijnstof van kaarsen? :') hou op met me
Dan moet je je maar eens inlezen in de materie. Ook jij kan niet alles weten immers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_195770569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook altijd.
Gaat goed, er beslaan geen ramen en de kookgeur is vrij vlot verdwenen zodat je niet de hele avond in de kooklucht zit!
Juist, behalve dan die ene keer dat ik midden in de nacht lazerus thuiskwam en besloot nog even even frikandelletje te bakken, in slaap viel tijdens het wachten, en mijn halve keuken afgefikt was. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195770642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Juist, behalve dan die ene keer dat ik midden in de nacht lazerus thuiskwam en besloot nog even even frikandelletje te bakken, in slaap viel tijdens het wachten, en mijn halve keuken afgefikt was. :')
Echt? Ik probeer daar echt beducht op te zijn....
pi_195770676
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Echt? Ik probeer daar echt beducht op te zijn....
Ik normaal ook, maar ik was ook echt helemaal lazerus, ik heb het intrappen van mijn voordeur niet eens gehoord door de brandweer, nou dan ben je een eind heen hoor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195770691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat snap je niet. Wat fijnstof is of wat een kaars doet?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan moet je je maar eens inlezen in de materie. Ook jij kan niet alles weten immers.
Succes met jullie rubberen tegeltjes.
pi_195771384
Ik heb zo'n ding aan het plafond dat begint te piepen als bij het bakken de luchtkwaliteit te slecht wordt. Kaarsen vind ik atlijd wel makkelijk om de peuken aan te steken, maar als het slecht is voor mijn longen gebruik ik wel een aansteker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195771515
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_195771529
Kijk binnenkort wel op BVA voor een Horeca afzuigkap van 120cm breed.
.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:53:54 #45
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_195772922
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:08 schreef machtpen het volgende:
Bij een afzuiging naar buiten halen nieuwbouwhuizen hun isolatie norm niet meer, dus daarom recirculatie.
Onzin
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:56:12 #46
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_195772974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, goed voor de luchtvochtigheid, tegen schimmels, co2 en andere ziektemakers in vieze lucht.
Ik twijfel of je dit nou serieus bedoelt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_195777328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:53 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Onzin
Nee , je praat zelf onzin.
pi_195779222
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:31 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Lekker de buurt vergiftigen met je houtkachel :r
Valt wel mee als je kijkt hoeveel rotzooi vanuit het Ruhrgebied over ons land gaat.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_195779342
Ja hoor, de luchtkwaliteit in Nederland, België en een groot deel van NRW is door overbevolking, intensieve veeteelt, industrie en "Nederland distributieland" op zijn zachtst gezegd abominabel, maar door die paar kaarsjes en een slecht werkende wasemkap gaan we allemaal dood... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195779352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:05 schreef HSG het volgende:

[..]

Valt wel mee als je kijkt hoeveel rotzooi vanuit het Ruhrgebied over ons land gaat.
En wat dacht je van onze eigen intensieve veeteelt en het vrachtverkeer op onze snelwegen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')