abonnement Unibet Coolblue
pi_195786940
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:14 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je reageert niet op wat ik zeg.

Punt is dat in Zuid-Korea helemaal geen lockdown van kracht is.

Hun duurzame containmentbeleid is er juist op gericht om lockdowns te voorkomen. Tijdig, adequaat ingrijpen voordat je te maken krijgt met ongecontroleerde verspreiding.

Nederlandse kabinet heeft het maandenlang getolereerd dat het reproductiegetal hoog bleef en de besmettingen konden oplopen.
Het controleren of burgers daadwerkelijk in thuisquarantaine zitten door middel van GPS tracking op smartphones noem jij "geen lockdown" en een "duurzaam" beleid?
pi_195787013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:16 schreef -Hakuna- het volgende:
Waarom zijn de meeste mensen (en fokkertjes) zo bang en bevreesd dat er een strengere lockdowm zal komen? Wat is er nou mis met een paar maanden alles geheel dicht gooien en daarna verlost te zijn van het virus.

Wat kan de oplossing en het oude leven daarna weer hervatten toch simpel zijn ja toch! :)
Zucht, dit is dus precies waar het mis gaat. Dit virus gaat onderdeel worden van alle andere seizoensgebonden coronavirussen en we moeten er op een bepaalde, duurzame manier mee leren leven. Het is geen kwestie van "uitroeien", "verslaan" en dat soort krachttermen. Daarnaast: ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat "een paar maanden dicht" totaal onrealistisch vanuit meerdere perspectieven.
pi_195787102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:30 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Zucht, dit is dus precies waar het mis gaat. Dit virus gaat onderdeel worden van alle andere seizoensgebonden coronavirussen en we moeten er op een bepaalde, duurzame manier mee leren leven. Het is geen kwestie van "uitroeien", "verslaan" en dat soort krachttermen. Daarnaast: ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat "een paar maanden dicht" totaal onrealistisch vanuit meerdere perspectieven.
Ik vraag mij alleen af, of het wel echt een seizoensgebonden virus gaat worden. Covid-19 laat dit momenteel nog niet zien.
pi_195787375
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik vraag mij alleen af, of het wel echt een seizoensgebonden virus gaat worden. Covid-19 laat dit momenteel nog niet zien.
twitter
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:45:03 #105
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195787387
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:14 schreef andatura het volgende:

[..]

Maar wij zitten nu op een punt, waar die andere landen (waar jij aan refereert) nooit geweest zijn. Dus zouden voor ons dezelfde dingen nu werken? En tegen dezelfde kosten - of zou de lockdown bij ons nu veel langer moeten zijn? Of zijn er andere zaken die hier dusdanig afwijken van die landen, dat dit niet werkt?

Er zal nu net als in maart een tijdelijke, strenge lockdown moeten komen omdat je pas weer verstandig beleid kan voeren zodra het aantal dagelijkse infecties een paar keer gehalveerd is. Met een kleine 10.000 (officieel) is BCO en testen dweilen met de kraan open.

Als je een lockdown goed aanpakt hoeft ie helemaal niet lang te duren. C19 Red Team komt hier vandaag nog met een nieuw advies over.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:46:58 #106
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195787438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:14 schreef andatura het volgende:

[..]

En daarna zeg je nog steeds: testen, testen, testen. Behalve dat we dit niet voor elkaar krijgen tot de dag van vandaag, roept dit een andere vraag op: Voor de niet-risicogroepen verandert er dus niet zoveel NA de lockdown? Want dat is niet echt het perspectief waarmee je het aan die (2/3e meerderheid) verkocht krijgt (lijkt mij). Want dan rest alleen het sociale argument, maar dat hoort deze groep nu ook al 7 maanden terwijl ze de rekening voor een heel groot deel gepresenteerd krijgen.
Jawel, als Nederland eenmaal echt weer terug is bij een super gunstige situatie (max. tientallen besmettingen per dag waarbij er nog steeds net zoveel getest wordt) dan zijn er heel veel vrijheden weer mogelijk. Er zijn echter wel voorzorgsmaatregelen die sowieso van kracht moeten blijven, zoals de algemene hygiëneregels en de mondmaskerplicht op openbare binnenlocaties. Die laatste kun je pas afschaffen als het virus vrijwel compleet weg is.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:50:36 #107
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195787523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:28 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Het controleren of burgers daadwerkelijk in thuisquarantaine zitten door middel van GPS tracking op smartphones noem jij "geen lockdown" en een "duurzaam" beleid?
Lol, je bent er toch hopelijk wel mee eens dat het nooit gaat lukken om het Coronavirus in te dammen als mensen zich niet na de quarantaineplicht houden? Als het verantwoordelijkheidsgevoel bij teveel inwoners niet hoog genoeg is om uit eigen wil voor quarantaine te kiezen dan kan GPS-tracking een prima systeem zijn. Het is niet dat ze langer dan een paar weken opgesloten zitten he? Het is ook niet dat een COVID-patiënt de cel in moet of een hoge boete krijgt omdat ie überhaupt besmet is? Hij/zij hoeft zich alleen even voor een korte periode aan een simpele quarantaine-instructie te houden.

In Nederland gaat 20% van de COVID-positieve mensen nog gewoon naar buiten. Heeft niks met een lockdown te maken, gewoon oerstom. En die wappies doen het omdat niemand ze terechtwijst en de kans op een boete miniem is.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:51:30 #108
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195787546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik vraag mij alleen af, of het wel echt een seizoensgebonden virus gaat worden. Covid-19 laat dit momenteel nog niet zien.
Precies, er waren genoeg landen in de wereld waar het juist in de zomer weer enorm oplaaide.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195787552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:45 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ga je anders eens inlezen in hoe de situatie nu is in de voorbeeldlanden waar dagelijks nog enkele tientallen besmettingen zijn, maximaal. Waarvan de meeste gevallen import zijn (reizigers), die direct in quarantaine geplaatst worden.

In Taiwan, China, Thailand, Vietnam, Australië, Nieuw-Zeeland is corona nauwelijks nog een factor van betekenis. Endemische verspreiding vindt immers niet meer plaats. De binnenlandse economie draait weer bijna volledig. Ze zijn daar veel dichter bij het oude normaal dan hier.
Wauw. Dat zijn ook echt landen waar je Nederland mee kunt vergelijken.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:52:31 #110
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195787580
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:44 schreef Oidipous het volgende:

[..]

[ twitter ]
Koopmans roept ook maar wat, ze kan helemaal niet aantonen dat het Sars-Cov-2 virus in de wintermaanden actiever zou zijn dan in de zomer. Dat de kans op infectie dan veel groter is.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:53:16 #111
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195787598
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:51 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Wauw. Dat zijn ook echt landen waar je Nederland mee kunt vergelijken.
Ga jij dan Nederland maar even vergelijken met Duitsland
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195787654
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:53 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ga jij dan Nederland maar even vergelijken met Duitsland
Duitsland gaat ook niet zo geweldig, je ziet in heel Europa hetzelfde patroon van stijgingen.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:57:38 #113
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195787723
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:54 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Duitsland gaat ook niet zo geweldig, je ziet in heel Europa hetzelfde patroon van stijgingen.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:54 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Duitsland gaat ook niet zo geweldig, je ziet in heel Europa hetzelfde patroon van stijgingen.
Duitsland heeft nog altijd een veel beter beleid. Dat zie je terug in de aantallen besmettingen, die vooralsnog vele malen lager liggen. Bovendien grijpen ze er eerder lokaal in om te voorkomen dat 80 miljoen inwoners te maken krijgen met ongecontroleerde community spread.

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 oktober 2020 @ 16:35:31 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195788745
Die Duitsland-pijperij begint wel heel vermoeiend te worden.
pi_195789876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet in te vullen, dit is in het algemeen bekend, mensen kunnen niet omgaan met macht, rijkdom en roem. Het verandert mensen.
Dat is een drogreden.
Die je dus projecteert op Ab.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_195790230
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Koopmans roept ook maar wat, ze kan helemaal niet aantonen dat het Sars-Cov-2 virus in de wintermaanden actiever zou zijn dan in de zomer. Dat de kans op infectie dan veel groter is.
Ik wel. Het virus steekt de kop op tijdens wintermaanden over de hele wereld dus conclusie dat het een virus is die terugkomt tijdens het griepseizoen in de herfst/winter kan je wel degelijk trekken.
Ik weet nog heel goed dat we Australië als voorbeeldland zagen in het voorjaar. Maar op het moment dat daar de herfst/winter aanbrak zag je ook daar dat een explosieve stijging was in het aantal besmettingen.
En als ik als amateur viroloog de inschatting nu moet maken waardoor dat komt, dan heeft dat te maken met de volgende factoren:
- Meer binnen zitten, dus minder - natuurlijke - ventilatie.
- Minder zonlicht. UV stralen doden virusdeeltjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oidipous op 22-10-2020 18:05:42 ]
pi_195790347
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Lol, je bent er toch hopelijk wel mee eens dat het nooit gaat lukken om het Coronavirus in te dammen als mensen zich niet na de quarantaineplicht houden? Als het verantwoordelijkheidsgevoel bij teveel inwoners niet hoog genoeg is om uit eigen wil voor quarantaine te kiezen dan kan GPS-tracking een prima systeem zijn. Het is niet dat ze langer dan een paar weken opgesloten zitten he? Het is ook niet dat een COVID-patiënt de cel in moet of een hoge boete krijgt omdat ie überhaupt besmet is? Hij/zij hoeft zich alleen even voor een korte periode aan een simpele quarantaine-instructie te houden.

In Nederland gaat 20% van de COVID-positieve mensen nog gewoon naar buiten. Heeft niks met een lockdown te maken, gewoon oerstom. En die wappies doen het omdat niemand ze terechtwijst en de kans op een boete miniem is.
Hoe zie je dat dan voor je in Nederland? Iedereen wordt getracked en getraced? En als je daar niet aan houdt krijg je een dikke vette boete?

De vraag is dus of je een totalitair regime wil installeren om een virus onder de duim te krijgen wat maar een klein deel van de bevolking raakt. Wij in Nederland hebben nochtans grondrechten die ons beschermen tegen dit soort interventies.

En ik denk dat je onderschat hoeveel tijd we in volledige lockdown zouden moeten zitten om een duidelijke daling te zien. 4 weken is waarschijnlijk niet genoeg, kijk naar Argentinië, Australië en Italië/Spanje in het voorjaar.

Trouwens, denk je echt dat de stijging van de besmettingen te relateren is aan het niet opvolgen van de maatregelen? Als dat zo zou zijn dan zou iedereen die positief wordt getest ook een dikke vette boete moeten krijgen.
Achmed Aboutaleb, Sophie Wilmes en Boris Johnson zijn allemaal besmet geraakt door het virus. Ik denk dat ze heel netjes de aanbevelingen hebben opgevolgd, maar toch besmet zijn geraakt. Hoe komt dat? Hoe is dat te verklaren?
Mijn stelling is dat de transmissie van het virus ook door de lucht gaat en dat hier onvoldoende rekening is mee gehouden in de set van maatregelen van de landen. Zolang we niet de juiste maatregelen treffen, heeft het geen zin om een containment beleid te volgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oidipous op 22-10-2020 18:14:07 ]
pi_195790606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:21 schreef andatura het volgende:

[..]

Nou ik vind de overtuigingen van Osterhaus en Mooy ook in een vrij extreme hoek zitten, precies tegenovergesteld van mensen die net doen alsof het niet bestaat. Zij (Osterhaus en Mooy) hebben vooral/alleen oog voor het virus, terwijl er ook nog een hele wereld is naast/buiten virussen en ziektes om.
Precies dit.
pi_195801001
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:57 schreef Oidipous het volgende:
Ik wel.
Dat zegt misschien misschien iets over iemand zijn kwaliteiten?

quote:
Het virus steekt de kop op tijdens wintermaanden over de hele wereld dus conclusie dat het een virus is die terugkomt tijdens het griepseizoen in de herfst/winter kan je wel degelijk trekken.
Het virus is er nog niet eens 1 jaar en is compleet de wereld over gegaan.
Je ziet het eigenlijk continue overal verschijnen.
De USA is er zelfs niet eens vanaf geweest, India?

quote:
Ik weet nog heel goed dat we Australië als voorbeeldland zagen in het voorjaar. Maar op het moment dat daar de herfst/winter aanbrak zag je ook daar dat een explosieve stijging was in het aantal besmettingen.
En als ik als amateur viroloog de inschatting nu moet maken waardoor dat komt, dan heeft dat te maken met de volgende factoren:
- Meer binnen zitten, dus minder - natuurlijke - ventilatie.
- Minder zonlicht. UV stralen doden virusdeeltjes.
USA, heeft er wel al maanden last van. Ook in de zomer....

Ik zou correlatie en causaliteit iets beter proberen te onderbouwen
pi_196030811
Trap.

twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')