abonnement Unibet Coolblue
pi_195757289
quote:
UPDATED: Nationwide testing will be secured by the army

As many as 8,000 soldiers should help with the nationwide testing scheduled to take place in November.

This stems from a resolution adopted by the government at its October 18 special session.

The idea to hold the nationwide testing for the coronavirus disease was presented by PM Igor Matovič at the October 17 press conference. It should take place during two consecutive weekends, and the state has purchased some 13 million antigen tests for this purpose.

Titled the Joint Responsibility, the whole project will be prepared and secured by Slovakia’s Armed Forces. The testing should take place during two consecutive weekends in November (the date is to be specified), with the pilot testing taking place on the weekend of October 24-25 in the four most-stricken districts of Tvrdo¨ín, Dolný Kubín, Námestovo and Bardejov.

“We’re planning to deploy all active soldiers, police officers, firefighters and medical workers,” Defence Minister Jaroslav Naď (OĽaNO) told the press conference.

The testing will be free of charge and available to everybody who in the territory of Slovakia at the time of testing.

Testing or lockdown

The idea of nationwide testing has been supported by the representatives of all four coalition parties, who also called on people to participate.

Matovič sees the nationwide testing as the last option to decrease the number of new daily cases. In his opinion, the testing capacities and tracing cannot reverse the current pandemic development.

“It’s important that as many people as possible are tested,” Matovič said, adding that if there are not enough tested people, they will be forced to adopt stricter measures. “We have two options: one is lockdown, the other is nationwide testing.”

He also stressed that the Slovak army is the only one able to secure the nationwide testing.

It is still not clear whether the testing will be mandatory. The details should be discussed in the following days.
There is enough staff

Health Minister Marek Krajčí (OĽaNO) believes there is enough staff to participate in the testing. Currently, there are some 19,000 medical workers and 34,000 nurses. Medical students, rescuers and about 400 soldiers can take part too, he added.

The aim of the testing is to reveal as many positive cases as possible.

“The more people that come the sooner we’ll be back to normal,” Matovič said, adding that he hopes the antigen tests can uncover some 30 percent of positive cases.

The president did not know

President Zuzana Čaputová learned about the plan only from the press conference held on Saturday, October 17.

“I can’t assess the reasonability and feasibility of this plan, and I will first ask experts for their opinion,” she commented. “At the same time, I think that such a plan should be announced in a way that does not raise more questions than gives answers.”

The president is a chief commander of the Armed Forces in Slovakia. However, Matovič does not think she should have been informed about the nationwide testing even though it is supposed to be organised by the army.

“The chief commander of the Armed Forces is a ceremonial function outside of war,” Matovič said, adding she takes the post only after a war begins.

However, he plans to meet the president and explain everything to her.
https://spectator.sme.sk/(...)army.html?ref=njctse

Gevaarlijke ontwikkeling dit. Je zou denken dat in een Europees land de machten goed gescheiden zouden zijn. Toch krijgt de autoritaire Slowaakse premier het voor elkaar om de Slowaakse president buiten spel te zetten en 'overtuigde' hij ook leden van andere coalitiepartijen om het leger tegen burgers in te zetten in de naam van covid. Eerder probeerde hij tegenstanders van zijn bewind neer te zetten als extremistische marginalen. Ook verbood hij godsdienstige bijeenkomsten en demonstraties.
pi_195757311
De krijgsmacht moet strijd leveren tegen de vijand. De politie moet de eigen burgers beschermen. Als je de krijgsmacht politietaken laat uitvoeren worden de burgers al snel de vijand.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:58:48 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195757342
Kan dit niet in je andere topic? :')

Ooh... en het leger heeft hier ook meegeholpen in ziekenhuizen en volgens mij ook verzorgingshuizen. Is dat meteen fout ofzo?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:01:19 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195757364
Ik vrees voor Belarussische toestanden.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:02:36 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195757381
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:55 schreef K.Indertent het volgende:
Als je de krijgsmacht politietaken laat uitvoeren worden de burgers al snel de vijand.
Dat gebeurt hier dagelijks en ik hoor je er nooit over :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195757394
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier dagelijks en ik hoor je er nooit over :')
Hoe bedoel je precies? Ik ben altijd al fel gekant geweest tegen de inzet van militairen bij binnenlandse aangelegenheden.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 oktober 2020 @ 00:04:55 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195757404
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:03 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Ik ben altijd al fel gekant geweest tegen de inzet van militairen bij binnenlandse aangelegenheden.
Nooit op Schiphol geweest?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195757417
quote:
84s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Nooit op Schiphol geweest?
Ik meen mij te herinneren dat in tegenstelling tot andere landen de marechaussee bij ons gewoon onder de politie valt. Ik zou er naast kunnen zitten.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:06:39 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195757421
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:03 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Ik ben altijd al fel gekant geweest tegen de inzet van militairen bij binnenlandse aangelegenheden.
Nog nooit gehoord van de marechaussee? Als je het hebt over politietaken.

En wat versta je onder binnenlandse aangelegenheden? want daar doet de krijgsmacht er waarschijnlijk heel wat van.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:07:13 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195757425
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:06 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat in tegenstelling tot andere landen de marechaussee bij ons gewoon onder de politie valt. Ik zou er naast kunnen zitten.
Dat is een krijgsmachtonderdeel.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195757459
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord van de marechaussee? Als je het hebt over politietaken.

En wat versta je onder binnenlandse aangelegenheden? want daar doet de krijgsmacht er waarschijnlijk heel wat van.
Zoals je wellicht al hebt gelezen ben ik prima bekend met de afzonderlijke organisaties, maar blijkbaar een vergissing begaan tav de rijkspolitie. Niet belangrijk verder, ik moet mijn fout toegeven. Neemt niet weg dat zij taken uitvoeren op basis van de politiewet. Het is letterlijk hun taak.
pi_195757758
Inzet van het leger zegt helemaal niets. Het leger heeft allerlei soorten mensen in dienst en kan op allerlei mogelijke manieren burgers helpen. In Nederland gebeurde dat bijvoorbeeld al in maart tijdens de eerste golf.

Het is logisch dat je je zorgen maakt over bewapende militairen die met machtsvertoon iets willen afdwingen, maar dat is niet het geval in Slowakije.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195757786
Gaat het leger de burgers daar in de teststraat drijven?
pi_195757935
Kunnen ze die niet beter inzetten tegen de Roma?



Wel een tip overigens deze vlogger.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 02:42:23 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195758271
Gaat daar gedwongen getest worden?
pi_195758320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Kunnen ze die niet beter inzetten tegen de Roma?



Wel een tip overigens deze vlogger.
Bald & Bankrupt :7
  woensdag 21 oktober 2020 @ 07:16:10 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195759503
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Kunnen ze die niet beter inzetten tegen de Roma?


Wel een tip overigens deze vlogger.
De roma opsluiten in kampen bedoel je en dan ausradieren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 oktober 2020 @ 07:18:22 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195759513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:53 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

https://spectator.sme.sk/(...)army.html?ref=njctse

Gevaarlijke ontwikkeling dit. Je zou denken dat in een Europees land de machten goed gescheiden zouden zijn. Toch krijgt de autoritaire Slowaakse premier het voor elkaar om de Slowaakse president buiten spel te zetten en 'overtuigde' hij ook leden van andere coalitiepartijen om het leger tegen burgers in te zetten in de naam van covid. Eerder probeerde hij tegenstanders van zijn bewind neer te zetten als extremistische marginalen. Ook verbood hij godsdienstige bijeenkomsten en demonstraties.
en dan de negatieven naar huis laten gaan en de positieven 10 dagen interneren , dan is het probleem opgelost ja ,
Als Slowakije een eiland was
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 oktober 2020 @ 07:23:22 #19
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195759541
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Kunnen ze die niet beter inzetten tegen de Roma?



Wel een tip overigens deze vlogger.
Dat is ruim één jaar oud en dus voor de coronacrisis. Bald and Bankrupt volg ik al vanaf het begin. Die gast is een genie. Beste reisvlogger op YouTube, zeker als je net als mij een binding hebt met Oost Europa! Zijn maat Harald Baldr heeft ook een leuke kanaal op YouTube:

Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195759632
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Inzet van het leger zegt helemaal niets. Het leger heeft allerlei soorten mensen in dienst en kan op allerlei mogelijke manieren burgers helpen. In Nederland gebeurde dat bijvoorbeeld al in maart tijdens de eerste golf.

Het is logisch dat je je zorgen maakt over bewapende militairen die met machtsvertoon iets willen afdwingen, maar dat is niet het geval in Slowakije.
Ben ik ook wel met je eens. Landmacht heeft meestal het snelst een goede supply chain op poten en we hebben natuurlijk ook de watersnoodramp gehad. Dat is toch echter alweer een ander verhaal dan crowd control.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:08:15 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195759889
quote:
Je bent weer nepnieuws aan het maken. Het leger wordt niet ingezet tegen mensen maar ze moeten helpen om zo'n enorme operatie op poten te zetten.

Er is nog steeds geen uitgewerkt plan, dus je bent maar wat aan het lullen
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:35:36 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195761657
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:11 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Zoals je wellicht al hebt gelezen ben ik prima bekend met de afzonderlijke organisaties, maar blijkbaar een vergissing begaan tav de rijkspolitie. Niet belangrijk verder, ik moet mijn fout toegeven. Neemt niet weg dat zij taken uitvoeren op basis van de politiewet. Het is letterlijk hun taak.
Net zoals het ondersteunen van de overheid bij belangrijke evenementen en bij bijzondere omstandigheden een taak is van de krijgsmacht. Zoals gebeurt in de OP en zoals ook in Nederland wel eens voorkomt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195761692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Net zoals het ondersteunen van de overheid bij belangrijke evenementen en bij bijzondere omstandigheden een taak is van de krijgsmacht. Zoals gebeurt in de OP en zoals ook in Nederland wel eens voorkomt.
En dan is het cirkeltje weer rond, want blijkbaar wil TS er een discussie over beginnen. Welkom.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:40:27 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195761733
TS leert wel snel. Goede bron! ^O^
Jammer dat het een verdraaid kutverhaal is geworden, maar de eerste stapjes... :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:43:00 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195761770
Het leger wordt helemaal niet tegen de burgers ingezet. Jij doet of ze mensen hun huis uit sleuren om ze te testen, terwijl het leger enkel gebruikt wordt om de testcapaciteit op te schalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')