abonnement Unibet Coolblue
pi_195754370
Voor de rechtbank in Zwolle is 10 maanden celstraf en tbs met dwangverpleging geeist tegen de 32-jarige Wouter G. omdat hij in januari van dit jaar prinses Amalia en een vriend van haar bedreigde via Instagram.
Bedreiging moet natuurlijk bestraft worden maar een celstraf van 10 maanden en ook TBS met dwangverpleging is idioot hoog voor zo'n geval. TBS wordt alleen bij de ergste levensdelicten gegeven en niet bij een bedreiging. Is hier soms sprake van klassejustitie?? Een dubbele moordenaar krijgt vaak alleen maar TBS wegens ontoerekeningsvatbaarheid zoals die dader van de Groningse bioscoopmoorden Ergün Senarabaci die twee schoonmakers doodstak in de Groningse Pathe bioscoop.

Kortom een mensenleven is weinig waard in ons land
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195754471
8 pagina's...

twitter


Als je gewoon beroept op je zwijgrecht dan is het aan de OvJ om aan te tonen dat jij het verstuurd hebt. Succes daarmee!
pi_195754477
Heb je het psychiatrisch rapport gelezen? Misschien is het gewoon een wandelend gevaar.

10 maanden cel voor een ‘simpele’ bedreiging lijkt e dan juist wel weer veel.
pi_195754657
Klassenjustitie bv Nederland weer in de bocht een dronken pool die een meisje dood rijdt in de bebouwde kom krijgt 180 uur en Volkert loopt inmiddels weer wat jaartjes rond.

Blij dat ik binnenkort pleite ga uit dit land (y)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_195754681
Hij heeft 8 notes?
pi_195754825
Maar even een bron erbij: https://www.rtlnieuws.nl/(...)dreiging-koningshuis

Een schizofrene recidivist die zelf niet inziet wat hij verkeerd deed, deze meneer lijkt me prima op z'n plek in de tbs-kliniek.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:39:45 #7
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195755006
Weg met het koningshuis!
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195755148
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
deze meneer lijkt me prima op z'n plek in de tbs-kliniek.
Horen we daar eigenlijk stiekem niet allemaal thuis? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195755212
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:20 schreef BoneThugss het volgende:
Klassenjustitie bv Nederland weer in de bocht een dronken pool die een meisje dood rijdt in de bebouwde kom krijgt 180 uur en Volkert loopt inmiddels weer wat jaartjes rond.

Blij dat ik binnenkort pleite ga uit dit land (y)
Wij ook blij
pi_195755377
Hoe kom je erbij dat TBS met dwangverpleging alleen bij de ergste levensdelicten wordt opgelegd?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:50:08 #11
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195756251
Eigenlijk zouden ze iedereen die loopt te dreigen om een ander iets aan te doen 10 maanden en TBS moeten geven.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:51:24 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195756275
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar even een bron erbij: https://www.rtlnieuws.nl/(...)dreiging-koningshuis

Een schizofrene recidivist die zelf niet inziet wat hij verkeerd deed, deze meneer lijkt me prima op z'n plek in de tbs-kliniek.
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:11:50 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195756619
Dat het een zwaardere straf is als je een publiek figuur gaat bedreigen dat is terecht. Amalia heeft nou eenmaal wat meer risico op bedreigingen, en mensen die haar kwaad willen doen Karel uit Appingedam. Dus om dat te beheersen vind ik hogere straffen prima.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 16:01:29 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195767519
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:11 schreef Hexagon het volgende:
Dat het een zwaardere straf is als je een publiek figuur gaat bedreigen dat is terecht. Amalia heeft nou eenmaal wat meer risico op bedreigingen, en mensen die haar kwaad willen doen Karel uit Appingedam. Dus om dat te beheersen vind ik hogere straffen prima.
Uiteraard. Maar ik kan ook snappen dat mensen het contrast wel heel groot vinden. Ik ben toen ik nog in een kansenwijk woonde ooit meerdere malen met de dood bedreigd door mijn schizofrene en aan drugsverslaafde buurman. Die kwamen ze na aangifte niet eens halen. Ben uiteindelijk zelf maar verhuisd om bij die gek weg te zijn.
pi_195767739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:

10 maanden cel voor een ‘simpele’ bedreiging lijkt e dan juist wel weer veel.
Waxinelampje in de richting van de gouden koets gooien staat ook 5 maanden op.

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_195767930
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Horen we daar eigenlijk stiekem niet allemaal thuis? :@
Praat voor jezelf!!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 16:36:15 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195768212
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:05 schreef paulgo het volgende:
TBS wordt alleen bij de ergste levensdelicten gegeven en niet bij een bedreiging.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
De verdachte heeft een misdrijf gepleegd waar minstens 4 jaar gevangenisstraf op staat, of een misdrijf dat speciaal genoemd wordt in de wet, bijvoorbeeld bedreiging. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195768675
terwijl een normaal iemand wel op vakantie naar Griekenland kan zonder ophef, moest het koningshuis direct terug.
er is dus wel een verschil tussen het een en ander
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:40:15 #19
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195769451
Doen we dit niet allemaal wel eens
pi_195772549
quote:
6s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan?
De verdachte heeft een misdrijf gepleegd waar minstens 4 jaar gevangenisstraf op staat, of een misdrijf dat speciaal genoemd wordt in de wet, bijvoorbeeld bedreiging. :D
Nou ik vind een bedreiging wel minder erg dan een moord. Ja inderdaad krijgen ook lichtere misdadigers een TBS bij een bedreiging of vernieling. En dat die dan vaak langer opgesloten zitten dan meervoudige moordenaars in een TBS kliniek is weer gewoon de dagelijkse praktijk in onze onrechtsstaat. Hoe kan het dat een meervoudige moordenaar, die wegens ontoerekeningsvatbaarheid alleen TBS kreeg en nu na vier jaar weer lachend buitenloopt. De TBS duurt maar 2 jaar en kan dan wel verlengd worden. Maar met een goede advocaat lukt het zulke zware psychopaten om dan snel met proefverlof te gaan. Waarom geen tien keer langere TBS voor moordenaars i.p.v. die belachelijk korte 2 jaar. Zo snel kan de psychische stoornis niet verbeteren bij zulke psychopaten.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195776210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:20 schreef BoneThugss het volgende:
Klassenjustitie bv Nederland weer in de bocht een dronken pool die een meisje dood rijdt in de bebouwde kom krijgt 180 uur en Volkert loopt inmiddels weer wat jaartjes rond.

Blij dat ik binnenkort pleite ga uit dit land (y)
Mensen die als kleuters reageren, zijn wij dan ook liever kwijt dan rijk.

Dus goed dat je gaat. Hoe kunnen wij het versnellen voor je?
  FOK!fotograaf woensdag 21 oktober 2020 @ 23:05:14 #22
842 Zorro
Z
pi_195776363
Ik vroeg me af wat een bed-reiger was.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_195776923
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:05 schreef paulgo het volgende:
Voor de rechtbank in Zwolle is 10 maanden celstraf en tbs met dwangverpleging geeist tegen de 32-jarige Wouter G. omdat hij in januari van dit jaar prinses Amalia en een vriend van haar bedreigde via Instagram.
Bedreiging moet natuurlijk bestraft worden maar een celstraf van 10 maanden en ook TBS met dwangverpleging is idioot hoog voor zo'n geval. TBS wordt alleen bij de ergste levensdelicten gegeven en niet bij een bedreiging. Is hier soms sprake van klassejustitie?? Een dubbele moordenaar krijgt vaak alleen maar TBS wegens ontoerekeningsvatbaarheid zoals die dader van de Groningse bioscoopmoorden Ergün Senarabaci die twee schoonmakers doodstak in de Groningse Pathe bioscoop.

Kortom een mensenleven is weinig waard in ons land
Die killer in Pathé is echt compleet gek en ontoerekeningsvatbaar. Die zal niet na twee weken op proefverlof mogen, wees gerust. Een celstraf kan je ‘m wel geven, maar dat kan je de cipiers niet aandoen.
pi_195777697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 23:35 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Die killer in Pathé is echt compleet gek en ontoerekeningsvatbaar. Die zal niet na twee weken op proefverlof mogen, wees gerust. Een celstraf kan je ‘m wel geven, maar dat kan je de cipiers niet aandoen.
De vent kan met alleen TBS al naar 2 jaar met verlof zeker als hij goed op de medicatie reageert . Juist de zwaarste moordenaars en gekken knappen in de TBS verbluffend snel op. Moet je dan iemand nog opsluiten daar of vrijlaten? Als iemand geen gevaar meer vormt komt deze vrij of eerst in een zogenaamd beschermde woonvorm buiten de TBS instelling. Dit zou hoogstens vertraagd kunnen worden als zijn verblijfsvergunning ingetrokken wordt. Echter in de jurisprudentie is een uitspraak bekend dat van TBSers de verblijfsvergunning niet ingetrokken kan worden als er geen zicht is op repatriëring naar zijn land van herkomst:
https://cleerdin-hamer.nl/geen-intrekking-verblijfsvergunning-in-tbs/

"De vreemdelingenkamer van de rechtbank Amsterdam heeft recentelijk geoordeeld dat de verblijfsvergunning van een Surinaamse cliënt van ons kantoor niet ingetrokken mag worden. En dat hem ook geen inreisverbod opgelegd kan worden. De reden daarvoor is dat de IND onvoldoende heeft onderbouwd hoe de man daadwerkelijk gerepatrieerd zou moeten worden naar Suriname als ter beschikking gestelde."
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 08:26:10 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195779418
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:33 schreef paulgo het volgende:
Nou ik vind een bedreiging wel minder erg dan een moord.
Dat ligt er voor mij een beetje aan, wat voor moord precies... :') _!

Nee, grapje. Ik denk dat iedereen dat wel vindt paul.

quote:
Ja inderdaad krijgen ook lichtere misdadigers een TBS bij een bedreiging of vernieling.
TBS voor vernieling zie ik dan weer niet zo snel gebeuren. Waar haal je die vandaan? :D
quote:
En dat die dan vaak langer opgesloten zitten dan meervoudige moordenaars in een TBS kliniek is weer gewoon de dagelijkse praktijk in onze onrechtsstaat.
Wow! _O- Heb je een rijtje voorbeelden?
In de OP verzin je dingen. Daar spreek ik je op aan. En in je reactie daarop verzin je ze gewoon weer waar je bijstaat. :D Lekker bezig! ^O^
quote:
Hoe kan het dat een meervoudige moordenaar, die wegens ontoerekeningsvatbaarheid alleen TBS kreeg en nu na vier jaar weer lachend buitenloopt. De TBS duurt maar 2 jaar en kan dan wel verlengd worden. Maar met een goede advocaat lukt het zulke zware psychopaten om dan snel met proefverlof te gaan. Waarom geen tien keer langere TBS voor moordenaars i.p.v. die belachelijk korte 2 jaar. Zo snel kan de psychische stoornis niet verbeteren bij zulke psychopaten.
... :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195780744
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:50 schreef paulgo het volgende:

[..]

De vent kan met alleen TBS al naar 2 jaar met verlof zeker als hij goed op de medicatie reageert . Juist de zwaarste moordenaars en gekken knappen in de TBS verbluffend snel op. Moet je dan iemand nog opsluiten daar of vrijlaten? Als iemand geen gevaar meer vormt komt deze vrij of eerst in een zogenaamd beschermde woonvorm buiten de TBS instelling. Dit zou hoogstens vertraagd kunnen worden als zijn verblijfsvergunning ingetrokken wordt. Echter in de jurisprudentie is een uitspraak bekend dat van TBSers de verblijfsvergunning niet ingetrokken kan worden als er geen zicht is op repatriëring naar zijn land van herkomst:
https://cleerdin-hamer.nl/geen-intrekking-verblijfsvergunning-in-tbs/

"De vreemdelingenkamer van de rechtbank Amsterdam heeft recentelijk geoordeeld dat de verblijfsvergunning van een Surinaamse cliënt van ons kantoor niet ingetrokken mag worden. En dat hem ook geen inreisverbod opgelegd kan worden. De reden daarvoor is dat de IND onvoldoende heeft onderbouwd hoe de man daadwerkelijk gerepatrieerd zou moeten worden naar Suriname als ter beschikking gestelde."
Ik neem aan dat je van het herstel van TBS-patiënten ook cijfers hebt?
pi_195781200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Mensen die als kleuters reageren, zijn wij dan ook liever kwijt dan rijk.

Dus goed dat je gaat. Hoe kunnen wij het versnellen voor je?
Doneren (y)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_195781243
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Doneren (y)
Dus wel de wens, maar niet het geld.

Ja, dat gaat vast en zeker goedkomen in het buitenland met jou.
pi_195781278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dus wel de wens, maar niet het geld.

Ja, dat gaat vast en zeker goedkomen in het buitenland met jou.
Jawel, maar meer geld is altijd beter (y)

Fuck de koning (y)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:52:35 #30
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195781305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
terwijl een normaal iemand wel op vakantie naar Griekenland kan zonder ophef, moest het koningshuis direct terug.
er is dus wel een verschil tussen het een en ander
Omdat die ene het volk niet toespreekt over het juiste doen en miljoenen aan belastinggeld kost per jaar en de ander wel.

Zeker een groot verschil ja.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195781363
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:52 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Omdat die ene het volk niet toespreekt over het juiste doen en miljoenen aan belastinggeld kost per jaar en de ander wel.

Zeker een groot verschil ja.
En die 3 biggetjes dan met hun 'zakgeld' het is dat het was uitgelekt anders zaten ze nu nog steeds in Griekenland.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_195782349
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:52 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Omdat die ene het volk niet toespreekt over het juiste doen en miljoenen aan belastinggeld kost per jaar en de ander wel.

Zeker een groot verschil ja.
De verdachte gaat een (luxe) tbs behandeling krijgen op kosten van de belastingbetaler.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_195791552
De verdachten van de zwaarste spectaculaire moordzaken krijgen meestal de beste advocaten zoals Jos Brech de waarschijnlijke moordenaar van Nicky Verstappen. Zijn advocaat Gerrie Roethof haalt alles uit de kast voor deze pedofiele verdachte. Verdachten van lichtere delicten moeten het soms( dus niet altijd) met mindere goden doen. Dat is algemeen bekend. De advocaat van de bedreiger van prinses Amalia heeft kennelijk niet de vechtlust om de media te wijzen op de ongebruikelijk zware eis 10 maanden en TBS met dwangverpleging. Met slechte advocaten zit zo'n lichtere crimineel zomaar 20 jaar opgesloten in een TBS kliniek, dit terwijl geregeld zwaardere moordenaars binnen een paar jaar weer buiten de TBS kliniek mogen verblijven. Zo veel straf krijgen kopmeppers niet die iemand zomaar in coma hebben geslagen. Mijn conclusie alle verhouding is zoek.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')