abonnement Unibet Coolblue
pi_195752386
Ik kan het met veel mensen prima vinden maar helaas blijven de meeste gesprekken en interacties vrij oppervlakkig, en merk ik dat ik behoefte heb aan diepgang en nieuwe contacten. Vaak hebben die mensen al een rijk (sociaal) leven of relatie, en daardoor niet per se behoefte aan nieuwe contacten (denk ik). Hoe lukt het om zonder opdringerig of treurig te worden, toch wat diepere contacten met zulke of andere personen op te bouwen? Andere onderwerpen aansnijden werkt al aardig maar toch zijn het niet personen die ik zonder reden ga appen op een regenachtige zondag...
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:43:24 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195752600
Je begint klein. Vraag zo iemand eens om een keer te komen eten of een biertje te gaan drinken. Vriendschappen beginnen met kleine stappen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:52:12 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195752789
Ben je niet ook gewoon introvert?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195752812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:52 schreef PzKpfw het volgende:
Ben je niet ook gewoon introvert?
Wat zou dat uitmaken dan?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:55:15 #5
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195752878
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:31 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik kan het met veel mensen prima vinden maar helaas blijven de meeste gesprekken en interacties vrij oppervlakkig, en merk ik dat ik behoefte heb aan diepgang en nieuwe contacten. Vaak hebben die mensen al een rijk (sociaal) leven of relatie, en daardoor niet per se behoefte aan nieuwe contacten (denk ik). Hoe lukt het om zonder opdringerig of treurig te worden, toch wat diepere contacten met zulke of andere personen op te bouwen? Andere onderwerpen aansnijden werkt al aardig maar toch zijn het niet personen die ik zonder reden ga appen op een regenachtige zondag...
Nooit over het weer beginnen. Dat is wel zo oppervlakkig. :P ;)
soooo, da's mooi!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:55:38 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195752886
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat zou dat uitmaken dan?
Alles
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195752902
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:55 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Nooit over het weer beginnen. Dat is wel zo oppervlakkig. :P ;)
Dan pak ik mijn telefoon idd :P
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:56:32 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195752914
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:56 schreef Amee het volgende:

[..]

Dan pak ik mijn telefoon idd :P
:D :D gek!
soooo, da's mooi!
pi_195752934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:56 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

:D :D gek!
Om voor de hele week te kunnen meepraten 🤪
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:58:28 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195752954
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:57 schreef Amee het volgende:

[..]

Om voor de hele week te kunnen meepraten 🤪
Nu we toch bezig zijn; wat is jouw voorspelling voor de komende 7 dagen? :P
soooo, da's mooi!
pi_195753054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Alles
Heel kort door de bocht hebben introverten vaker een paar innigere vriendschappen dan veel vriendschappen waarvan een groot deel wat oppervlakkiger.

Je snapt dat introvert extravert te maken heeft met waar mensen energie van krijgen en wat energie kost? Niet met meer of minder sociaal zijn.
pi_195753063
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:58 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Nu we toch bezig zijn; wat is jouw voorspelling voor de komende 7 dagen? :P
Ik voorspel... uh.. voorspel... :@
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:04:05 #13
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195753096
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:02 schreef Chia het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht hebben introverten vaker een paar innigere vriendschappen dan veel vriendschappen waarvan een groot deel wat oppervlakkiger.

Je snapt dat introvert extravert te maken heeft met waar mensen energie van krijgen en wat energie kost? Niet met meer of minder sociaal zijn.
En je denkt dat contacten uitdiepen (een introvert) geen energie kost?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:05:11 #14
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195753130
Je vraagt dan op den duur aan zo iemand of ie een keertje mee een biertje gaat drinken.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:05:21 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195753136
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:02 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik voorspel... uh.. voorspel... :@
Kutweer dus. En bedankt eh? ;) :P En nu weer ontopic. :P
soooo, da's mooi!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:55:56 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195774594
Wil je die contacten uitdiepen uit oprechte interesse in anderen of meer 'omdat het zo hoort'?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195790953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:55 schreef PzKpfw het volgende:
Wil je die contacten uitdiepen uit oprechte interesse in anderen of meer 'omdat het zo hoort'?
Interesse
pi_195791349
Doel je nou op vriendschappen of liefdesrelatie? Is nogal een wezenlijk verschil. Want het zal me niets verbazen dat het een diepere vervangen is... om meer.
pi_195854567
En, al resultaten geboekt?
pi_195857198
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:43 schreef osodevo het volgende:
En, al resultaten geboekt?
Weekend ligt hier altijd stil, vanaf morgen weer nieuwe kansen!
pi_195859582
Op zich een goede vraag, mensen met reeds een rijk sociaal leven, al voorzien zijn. Staan zij wel te wachten op nieuwe contacten?
pi_195860255
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 04:51 schreef osodevo het volgende:
Op zich een goede vraag, mensen met reeds een rijk sociaal leven, al voorzien zijn. Staan zij wel te wachten op nieuwe contacten?
Als het klikt denk ik wel maar ze zijn niet actief op zoek of daar bewust mee bezig.
pi_195910386
Juist als je werkt en goed contact met collega's hebt zou het gemakkelijker moeten gaan. Wat doet TS fout?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:46:38 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195911019
Heb je beste vrienden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195918083
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 04:51 schreef osodevo het volgende:
Op zich een goede vraag, mensen met reeds een rijk sociaal leven, al voorzien zijn. Staan zij wel te wachten op nieuwe contacten?
Een leuk persoon ga ik absoluut niet weigeren.
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:00:08 #26
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_195940280
Bewust bezig gaan met vrienden maken gaat volgens mij sowieso een moeizaam proces worden. Je kunt er wel aan werken, door bijvoorbeeld een open houding, maar er is weinig te plannen. Ik zou zeggen: werk in eerste instantie in de breedte: praat met veel mensen, toon belangstelling, luister goed naar wat ze te melden hebben en voeg iets ook voor hén iets toe in gesprekken. Iets waardoor ze je mening op prijs stellen. Of iets waardoor je gewoon een prettige gesprekspartner bent.

Een groot deel zal vage bekenden blijven, waarmee je bij wijze van spreken alleen over het weer praat, maar op een bepaald moment herken je wellicht gelijkgestemden waar je een soort 'klik' mee hebt. Dan kun je met een kleine selectie personen eventueel het contact wat opvoeren en ook wat meer de diepte in gaan. Klinkt als een plan, maar zou eigenlijk een natuurlijk proces moeten zijn. Wat soms wel, maar ook vaak níet werkt zoals je het graag wilt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_195961345
Waar is TS? :')
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:51:55 #28
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195961366
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:50 schreef osodevo het volgende:
Waar is TS? :')
Wat maakt dat uit :? :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195963937
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:50 schreef osodevo het volgende:
Waar is TS? :')
Met al mijn vrienden een drankje doen in de kroeg natuurlijk.

En thanks voor de tip hierboven ja. Ik heb zeker al goed contact met een paar mensen en dat is al minder oppervlakkig en ze komen inderdaad wel met verhalen over en weer naar mij toe. Niet te hard van stapel lopen.
pi_195964856
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:31 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik kan het met veel mensen prima vinden maar helaas blijven de meeste gesprekken en interacties vrij oppervlakkig, en merk ik dat ik behoefte heb aan diepgang en nieuwe contacten. Vaak hebben die mensen al een rijk (sociaal) leven of relatie, en daardoor niet per se behoefte aan nieuwe contacten (denk ik). Hoe lukt het om zonder opdringerig of treurig te worden, toch wat diepere contacten met zulke of andere personen op te bouwen? Andere onderwerpen aansnijden werkt al aardig maar toch zijn het niet personen die ik zonder reden ga appen op een regenachtige zondag...
Zo maar zonder reden appen... is doorgaans ook niet heel diepgaand :)
pi_195965774
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zo maar zonder reden appen... is doorgaans ook niet heel diepgaand :)
Nee maar bedoelde bijvoorbeeld om wat samen te doen. Als ik zou appen komt dat uit het niets voor hen.
pi_195966073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:52 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Nee maar bedoelde bijvoorbeeld om wat samen te doen. Als ik zou appen komt dat uit het niets voor hen.
Mja.. maar als je nooit iemand mee vraagt... is de kans groot dat die ander denkt dat jij daar geen behoefte aan hebt en dan jou ook niet vraagt.
Zelfs als diegene dat wel leuk zou lijken op zich.
pi_195966986
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja.. maar als je nooit iemand mee vraagt... is de kans groot dat die ander denkt dat jij daar geen behoefte aan hebt en dan jou ook niet vraagt.
Zelfs als diegene dat wel leuk zou lijken op zich.
Tja daar heb je een punt
pi_195999222
Je moet ook maar net dezelfde interesse delen, anders bloed zoiets gauw dood.
pi_196001856
Ik heb hele dagen met mijn vrienden over niks. :')
pi_196005437
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:26 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb hele dagen met mijn vrienden over niks. :')
En wat maakt ze voor jou dan je vrienden? In principe kan je met iedereen de hele tijd over niets praten (koetjes/kalfjes).
pi_196018655
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:41 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

En wat maakt ze voor jou dan je vrienden? In principe kan je met iedereen de hele tijd over niets praten (koetjes/kalfjes).
Het feit dat ik bij ze terecht kan (en zij bij mij) voor mijn onzin en serieuze zaken. Voor goede vriendschappen moet je moeite doen, maar de ironie is dat als het goed is het geen moeite kost. Oprechte geïnteresseerdheid in elkaar. Elkaar de waarheid durven zeggen. Samen lachen en huilen. Het zijn clichés maar wel allemaal waar. Op sommige punten durf ik te zeggen dat mijn band met mijn beste vriend dieper is dan met mijn vriendin.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 17:27:25 #38
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_196025410
Ja, ik herken dat wel. Met goeie vrienden hoef je niet na te denken waar je het over moet hebben. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Je hoeft het zelfs niet altijd met elkaar eens te zijn maar je moet in de basis wel een aantal elementaire zaken delen, over hoe je in het leven staat en wat je daarbij belangrijk vindt of juist totaal onbelangrijk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_196025615
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:31 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik kan het met veel mensen prima vinden maar helaas blijven de meeste gesprekken en interacties vrij oppervlakkig, en merk ik dat ik behoefte heb aan diepgang en nieuwe contacten. Vaak hebben die mensen al een rijk (sociaal) leven of relatie, en daardoor niet per se behoefte aan nieuwe contacten (denk ik). Hoe lukt het om zonder opdringerig of treurig te worden, toch wat diepere contacten met zulke of andere personen op te bouwen? Andere onderwerpen aansnijden werkt al aardig maar toch zijn het niet personen die ik zonder reden ga appen op een regenachtige zondag...
Zoek een afterparty op waar iedereen aan de XTC, GHB of coke zit en je zult enorm diepe gesprekken hebben met mensen die je helemaal niet kent.
pi_196232818
Hoe gaat het nu met TS?
pi_196235362
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 00:45 schreef osodevo het volgende:
Hoe gaat het nu met TS?
Met mij gaat het goed. Ik heb al meer contact gelegd, maar nog niet zo zeer buiten de werkvloer.
pi_196236666
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 10:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Met mij gaat het goed. Ik heb al meer contact gelegd, maar nog niet zo zeer buiten de werkvloer.
_O_

Je hebt werk, dat opent al een hoop deuren.
pi_196236797
Dit is wel herkenbaar, ik kan redelijk met mensen praten, maar het leidt niet makkelijk tot diepgang en wederkerigheid.
Wat jouw reden is weet ik niet, maar voor mij is het dat ik het lastig vind om de balans te vinden tussen ‘die rare zielenpoot die haar levensverhaal vertelt op een feestje’ of juist alleen oppervlakkige praat en niets van mezelf delen. Dat kan je denk ik wel trainen maar kost tijd en lef. Dit is er ook een slechte tijd voor, helaas.
  zondag 15 november 2020 @ 13:36:18 #44
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196254951
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:31 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik kan het met veel mensen prima vinden maar helaas blijven de meeste gesprekken en interacties vrij oppervlakkig, en merk ik dat ik behoefte heb aan diepgang en nieuwe contacten. Vaak hebben die mensen al een rijk (sociaal) leven of relatie, en daardoor niet per se behoefte aan nieuwe contacten (denk ik). Hoe lukt het om zonder opdringerig of treurig te worden, toch wat diepere contacten met zulke of andere personen op te bouwen? Andere onderwerpen aansnijden werkt al aardig maar toch zijn het niet personen die ik zonder reden ga appen op een regenachtige zondag...
Ben je man of vrouw? Want daar is toch een verschil in wat betreft het onderhouden van contact met bevriende stelletje die nu in een relatie zitten en kinderen hebben.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 15 november 2020 @ 13:47:31 #45
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196255101
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:50 schreef osodevo het volgende:
Waar is TS? :')
Vrienden maken ....
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 15 november 2020 @ 13:50:58 #46
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196255164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:03 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het feit dat ik bij ze terecht kan (en zij bij mij) voor mijn onzin en serieuze zaken. Voor goede vriendschappen moet je moeite doen, maar de ironie is dat als het goed is het geen moeite kost. Oprechte geïnteresseerdheid in elkaar. Elkaar de waarheid durven zeggen. Samen lachen en huilen. Het zijn clichés maar wel allemaal waar. Op sommige punten durf ik te zeggen dat mijn band met mijn beste vriend dieper is dan met mijn vriendin.
Liefdes komen en gaan, maar echte vriendschap blijft bestaan!

Amen!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196262794
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 12:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dit is wel herkenbaar, ik kan redelijk met mensen praten, maar het leidt niet makkelijk tot diepgang en wederkerigheid.
Wat jouw reden is weet ik niet, maar voor mij is het dat ik het lastig vind om de balans te vinden tussen ‘die rare zielenpoot die haar levensverhaal vertelt op een feestje’ of juist alleen oppervlakkige praat en niets van mezelf delen. Dat kan je denk ik wel trainen maar kost tijd en lef. Dit is er ook een slechte tijd voor, helaas.
Dat vind ik wel een goeie, wat vertel je wel en wat vertel je niet?
pi_196263453
En besef dat je met meer mensen geen diepgaand gesprek kunt voeren dan wel....

Belangrijk punt toch wel.
pi_196265084
Misschien is het handiger om anders in te steken dan wat vertel je wel en niet. Dat is het punt misschien ook niet zo, want waarom zou het fout zijn als je een bepaald iets zegt? Als dat een ander afschrikt, dan passen jullie misschien ook niet bij elkaar (tenminste, als je er van uit gaat dat wat je zei wel bij jou past) en dat is iets anders dan niet goed genoeg zijn. Dan verlies je niet echt iets, je schift en bespaart jezelf misschien juist onnodig gedoe en frustratie. Zonder alternatief misschien moeilijk zo te ervaren, maar op je hoede moeten zijn om niet af te schrikken is ook niet zo duurzaam gelukkig makend meestal.

Verleg je de focus naar wat je wel wil kunnen delen samen. Ok, dat hoeft niet vrij snel je gehele life story te zijn, maar iets wat je leuk vindt om te doen is ook niet per se oppervlakkig. Het kan een betere basis leggen als je dat samen deelt, dan wanneer je op je hoede bent van oh jeetje, als ik maar niks verkeerd zeg. Met zo een basis ben je ook wat sneller vergeven als je wel eens uit de bocht vliegt.

En profileer jezelf duidelijk, personal branding ditdat. Laat mensen weten waar je wel voor open staat en geef concrete aanknopingspunten om op te kunnen verbinden. Mensen weten je beter te vinden als ze weten dat je die ene band ook leuk vindt en er concertdata bekend zijn (kut covid ;( ) Carpoolen, nieuwe liedjes bespreken of welke uit het gehele oeuvre je het beste vindt en waarom, etc. Daar kun je soms verrassend veel meer over elkaar leren en dat kan verdieping geven.
Zelfde met andere liefhebberijen, draag het uit. Beter dat mensen je links laten liggen om wat je leuk vindt, dan dat ze niet weten waar het met je over te hebben en je daarom weinig kans krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')