abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:15:28 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_195756704
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:37 schreef Ericr het volgende:
Iedere aankomst bergop heeft Kelderman tijd gepakt op Almeida. Ook met sprokkelen kan je de Giro winnen. Maar met de komende ritten gaan de gaten groter worden, vermoeidheid van de laatste week gaat er in hakken. Zeker als de Stelvio er in blijft.

Als Almeida komende twee dagen overleefd heb je zaterdag nog maar beter deel je morgen of donderdag al de genadeklap uit.
De kans dat hij morgen en overmorgen overleefd is zo goed als nihil toch? Het gat is 17 seconden, zelfs op de Etna was dat gat al groter
pi_195756771
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:15 schreef Blik het volgende:

[..]

De kans dat hij morgen en overmorgen overleefd is zo goed als nihil toch? Het gat is 17 seconden, zelfs op de Etna was dat gat al groter
Buiten dat de krachtsverhouding wel kan veranderen, ligt dat ook wel aan de manier van koersen morgen. De eerste twee beklimmingen zijn heel zwaar, maar de derde en slotklim zijn niet al te lastig.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:24:25 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_195756869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:19 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Buiten dat de krachtsverhouding wel kan veranderen, ligt dat ook wel aan de manier van koersen morgen. De eerste twee beklimmingen zijn heel zwaar, maar de derde en slotklim zijn niet al te lastig.
Morgen ben ik met je eens, als Sunweb daar niet gaat koersen om het hard te maken zou er een kleine kans kunnen zijn om te overleven. , maar donderdag zie ik niet gebeuren dat Almeida dat kan overleven
pi_195757112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Morgen ben ik met je eens, als Sunweb daar niet gaat koersen om het hard te maken zou er een kleine kans kunnen zijn om te overleven. , maar donderdag zie ik niet gebeuren dat Almeida dat kan overleven
Oja, excuus, ik las over 'overmorgen' heen. Ja, zeker donderdag moet iedereen alle troeven op tafel gooien.
pi_195760619
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Morgen ben ik met je eens, als Sunweb daar niet gaat koersen om het hard te maken zou er een kleine kans kunnen zijn om te overleven. , maar donderdag zie ik niet gebeuren dat Almeida dat kan overleven
Zit wel stijgende lijn in bij Almeida. Op de Etna moest hij zeven klassementsmannen voor zich laten (incl. HARM acht), laatste keer slechts drie.

Als je kijkt naar de verschillen tussen Almeida en Kelderman:
+82 tijdrit
+16 boni's
+2 sprint bergop
-83 langere klimmen

Tijdrit is ook nog wel een groot vraagteken. Tijdrit naar Palermo verloor Wilco in 15.1 km maar liefst 66 seconden. Tweede tijdrit verloor hij op het vlakke veel minder.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 09:28:13 #106
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195760653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zit wel stijgende lijn in bij Almeida. Op de Etna moest hij zeven klassementsmannen voor zich laten (incl. HARM acht), laatste keer slechts drie.

Als je kijkt naar de verschillen tussen Almeida en Kelderman:
+82 tijdrit
+16 boni's
+2 sprint bergop
-83 langere klimmen

Tijdrit is ook nog wel een groot vraagteken. Tijdrit naar Palermo verloor Wilco in 15.1 km maar liefst 66 seconden. Tweede tijdrit verloor hij op het vlakke veel minder.
Die eerste tijdrit kwam door de gunstige omstandigheden tijdens de vroege start van Almeida. In dezelfde omstandigheden zondag zie ik Wilco zo'n 20 tot 30 seconden verliezen op Almeida.
pi_195760728
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:28 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Die eerste tijdrit kwam door de gunstige omstandigheden tijdens de vroege start van Almeida. In dezelfde omstandigheden zondag zie ik Wilco zo'n 20 tot 30 seconden verliezen op Almeida.
Ah ja vanwege de gedraaide wind toen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:44:42 #108
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195760877
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:37 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Oja, excuus, ik las over 'overmorgen' heen. Ja, zeker donderdag moet iedereen alle troeven op tafel gooien.
Het lijkt dat de Agnello zaterdag niet doorgaat, dus alle druk komt wel op donderdag zo.

twitter
pi_195762185
Twee keer Sestriere kan je ook verschil maken maar het is geen Agnello natuurlijk.

Kelderman verloor overigens maar 16 seconden op Almeida in de tweede tijdrit. Maar je moet het niet aan laten komen op een secondenspel. Dat heeft de laatste Tour nogmaals geleerd en in het verleden ging het vaker mis in afsluitende (langere) tijdritten bij renners in de leiderstrui.

Er zijn 2 a 3 kansen om Almeida te kraken en als Sunweb het niet probeert zullen anderen het er zeker op wagen. De oudere garde heeft weinig meer te verliezen. De vraag is of meer of ze in staat zijn om een kunststukje op poten te zetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')