abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195746084
Ik heb momenteel enkel glas boven en dat was nooit een probleem omdat ik er alleen kwam om te slapen. Echter met het thuis werken is het toch wel erg frus nu de zomer voorbij is.
Ik heb daarom een glaszetter laten komen en een offerte laten maken voor het laten plaatsen van dubbel glas. Nu heb ik de keuze tussen gewoon isolatieglas en HR++.
HR++ is op het totaal zo'n 15% duurder en ik vraag me af of het dat waard is.
Heeft iemand ervaring met beide soorten en scheelt het echt zoveel als ze doen voorkomen of maakt het niet zoveel uit en kan ik net zo goed voor de goedkopere versie gaan?
A mind with a heart of it's own
pi_195746113
HR++ is zoveel beter, vraag me af of gewoon dubbel glas nog wel aan de bouwbesluit eisen voldoet. Kijk ook of je subsidie kan krijgen op HR++

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 20-10-2020 13:30:00 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195746170
Zou voor mij echt een no-brainer zijn om HR++ te nemen
pi_195746246
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:17 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb momenteel enkel glas boven en dat was nooit een probleem omdat ik er alleen kwam om te slapen. Echter met het thuis werken is het toch wel erg frus nu de zomer voorbij is.
Ik heb daarom een glaszetter laten komen en een offerte laten maken voor het laten plaatsen van dubbel glas. Nu heb ik de keuze tussen gewoon isolatieglas en HR++.
HR++ is op het totaal zo'n 15% duurder en ik vraag me af of het dat waard is.
Heeft iemand ervaring met beide soorten en scheelt het echt zoveel als ze doen voorkomen of maakt het niet zoveel uit en kan ik net zo goed voor de goedkopere versie gaan?
Leg je hand op een koude winterdag aan de binnenkant eens op gewoon isolatieglas en op HR++ glas en je bent direct overtuigd...
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:31:56 #5
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_195746283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:19 schreef blomke het volgende:
HR++ is zoveel beter, vraag me af of gewoon dubbel glas nog wel aan de bouwbesluit eisen voldoet. Kijk ook of je subsidie kan krijgen op HR++
Volgens mij niet inderdaad.

Voor subsidie van de Rijksoverheid zou je een extra isolerende maatregel moeten nemen (dak/gevel/vloer) om in aanmerking te komen. Misschien dat de gemeente nog iets aan subsidie biedt?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_195746314
Ik zou ook voor HR++ gaan. Moet het wel in je kozijnen passen maar ik neem aan dat de glaszetter hier rekening mee heeft gehouden in zijn offerte?
pi_195746339
Ik dacht dat dubbel glas niet meer nieuw gezet wordt behalve als het niet past.

Het is echt zon nobrainer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:40:18 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195746362
Braddiemode:
"Is dit serieus een vraag die je moet stellen gast :? :( "

Echt, HR++ altijd!
Wordt standaard dubbel glas nog wel verkocht? :D
pi_195746385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:35 schreef lichtknopje het volgende:
Ik zou ook voor HR++ gaan. Moet het wel in je kozijnen passen maar ik neem aan dat de glaszetter hier rekening mee heeft gehouden in zijn offerte?
Nou, dat ging ook wel weer typisch. Ik maakte een afspraak om hun te laten kijken of het überhaupt mogelijk was. Ik kon niet direct een afspraak krijgen, maar ze zouden bellen als ze langs zouden komen.
Vorig week maandag stond ineens de glaszetter voor de deur zonder te bellen. Hij had de opdracht gelregen om wat op te komen meten. Toen gaf ik aan dat de eerste vraag was of het überhaupt zou kunnen.
Daar is hij verder niet op teruggekomen. Gewoon isolatieglas was iig geen probleem.

Maar gezien de reacties denk ik dat ik inderdaad maar iets meer uit moet geven. Het gaat ook niet om een wereldbedrag. Tzt misschien ook maar eens gaan kijken of de benedenverdieping ook vervangen kan gaan worden, daar zit volgens mij standaard isolatieglas in, maar dat is lange termijnplanning. Nu even geen budget voor. Komend van een appartementje waar de wind koud door de nek blies in de winter en ik al lang blij dat ik geen kieren meer heb :')

Qua subsidie is er geen mogelijkheid. Dan moet je nog een energiebesparende maatregel treffen en minimaal 10 m2 vervangen en daar kom ik ook niet aan.
A mind with a heart of it's own
pi_195746711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:42 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Nou, dat ging ook wel weer typisch. Ik maakte een afspraak om hun te laten kijken of het überhaupt mogelijk was. Ik kon niet direct een afspraak krijgen, maar ze zouden bellen als ze langs zouden komen.
Vorig week maandag stond ineens de glaszetter voor de deur zonder te bellen. Hij had de opdracht gelregen om wat op te komen meten. Toen gaf ik aan dat de eerste vraag was of het überhaupt zou kunnen.
Daar is hij verder niet op teruggekomen. Gewoon isolatieglas was iig geen probleem.

Maar gezien de reacties denk ik dat ik inderdaad maar iets meer uit moet geven. Het gaat ook niet om een wereldbedrag. Tzt misschien ook maar eens gaan kijken of de benedenverdieping ook vervangen kan gaan worden, daar zit volgens mij standaard isolatieglas in, maar dat is lange termijnplanning. Nu even geen budget voor. Komend van een appartementje waar de wind koud door de nek blies in de winter en ik al lang blij dat ik geen kieren meer heb :')

Qua subsidie is er geen mogelijkheid. Dan moet je nog een energiebesparende maatregel treffen en minimaal 10 m2 vervangen en daar kom ik ook niet aan.
En de pot is ook bijna op.

Eerst betalen, dan pas subsidie krijgen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:26:19 #11
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_195749004
No Brainer, HR++ :)
pi_195751648
Bij HR++ moeten er wellicht in de houten kozijnen gefreesd worden om het pas te maken.

En sowieso HR++ nemen. Het verschil met gewoon dubbel glas is giga. Hier hebben we in de woonkamer aan de ene kant HR++ glas en aan de andere kant dubbel glas. Onlogisch, maar het zat er al toen ik het huis kocht. Bij het dubbelglas kun je de kouval enorm goed voelen als je er voor zit terwijl je bij HR++ géén kouval voelt. Qua comfort en energierekening is het verschil erg groot.
pi_195759626
Altijd HR++. Ik zou gewoon isolatieglas zelfs vervangen voor HR++. Hier gedaan, enorm verschil in comfort.
pi_195759691
HR++ laat ongeveer half zo veel warmte door als gewoon dubbel glas. Eigenlijk mag je anno 2020 het gewone dubbelglas niet eens meer 'isolatieglas' noemen, omdat het bij lange na niet aan de huidige normen voor isolatie voldoet.

Dus een no-brainer: HR++ glas of beter laten monteren.
pi_195759753
Of het past hangt niet van HR++ af of gewoon dubbel glas maar van de spouw. Het beste dubbele glas is HR++ met een spouw van 15 mm. en argonvulling. Als je verschillende glasdiktes kiest binnen en buiten heb je ook nog eens een betere geluidsisolatie.
Mocht het moeilijk in het kozijn passen, dan zijn er ook nog opliggende glaslatten.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_195761124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:35 schreef tux87 het volgende:
Altijd HR++. Ik zou gewoon isolatieglas zelfs vervangen voor HR++. Hier gedaan, enorm verschil in comfort.
Zal ik beneden misschien ook nog wel een keer laten doen, maar dat wordt nu even te gortig.
A mind with a heart of it's own
pi_195762129
Het klinkt misschien 15% duurder, maar je gaat ook enorm minder stoken.
Bovendien zal je energielabel verbeteren. Dat levert niet direct geld op, maar is wel een voordeel.
pi_195763230
Voor grote lappen glas altijd HR++ nemen
Maar ook HR+ scheelt al een boel tov enkel glas

Vorig jaar heb ik HR++ in het huis van mijn moeder laten plaatsen
Bij enkele uitzetraampjes waar glas van 20x50cm in moest, daar paste HR++ niet in de sponning
Daar zou dan eigenlijk nieuwe raampjes in moeten
De glaszetter heeft daar HR+ ingezet, dat past wel
Dat verschil merk je echt niet als het een paar kleine raampjes is
pi_195768247
Ter ieders geruststelling ben ik zojuist akkoord gegaan met de offerte voor het plaatsen van HR++ glas ;)
A mind with a heart of it's own
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')