abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:39:23 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195743671
Zijn er mensen hier die de transitie hebben gemaakt van middenklasse naar arm? Dus dat je eerst altijd voldoende geld had en comfortabel leefde, maar vanwege pech en slecht geluk dat niet kon volhouden?

Ik ben opgegroeid in een middenklasse familie en geld was nooit een probleem. Vanwege ziekte en gezondheidsproblemen is het moeilijk voor mij om werk te vinden en te houden. Ik geef nog niet op, heb een aantal mogelijkheden. Maar als dat niet lukt, heb ik een probleem. Ik wil niet leven van alleen een uitkering, ik wil toch minimaal een middenklasse bestaan hebben. Gewoon dat ik kan sparen, leuke dingen kopen of doen, vakanties, enz.

Ik hoor graag ervaringen van mensen die zo'n periode hebben meegemaakt, waar ze risico liepen op een moeilijke leven zonder veel perspectief vanwege slecht geluk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:52:33 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_195743832
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:39 schreef Keep_Walking het volgende:
Zijn er mensen hier
Waarom begin je tegenwoordig zo terwijl het duidelijk is dat je het alleen over jezelf wilt hebben?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:00:07 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195743940
Ook deze post roept weer vooral: ik wil niet ziek zijn.

Nee, dat snap ik. En het is ook rottig dat jij niet kunt wat een gezond persoon wel kan.

Maar wordt het niet eens tijd om te accepteren dat het niet anders wordt?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:01:26 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195743962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waarom begin je tegenwoordig zo terwijl het duidelijk is dat je het alleen over jezelf wilt hebben?
Ik wil ervaringen horen van anderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:02:50 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195743989
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Ook deze post roept weer vooral: ik wil niet ziek zijn.

Nee, dat snap ik. En het is ook rottig dat jij niet kunt wat een gezond persoon wel kan.

Maar wordt het niet eens tijd om te accepteren dat het niet anders wordt?
Dat vind ik heel moeilijk. Ik wil niet opgeven nog.

Maar wat zou jij doen dan? Ik wil in ieder geval wel werken en iets doen met mijn leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195744003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat vind ik heel moeilijk. Ik wil niet opgeven nog.

Maar wat zou jij doen dan? Ik wil in ieder geval wel werken en iets doen met mijn leven.
Accepteren is niet hetzelfde als opgeven.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:06:39 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195744030
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Accepteren is niet hetzelfde als opgeven.
Wat is het dan wel? Accepteren klinkt alsof ik maar thuis moet blijven zitten en mezelf zielig vinden. Dat klinkt als opgeven.

Er zijn mensen die ondanks schizofrenie en redelijk voltooide leven hebben, dat wil ik ook. Misschien word ik geen advocaat, maar ik kan mezelf omscholen en alsof een goede baan vinden. En wie weet, daarna een vriendin.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:06:53 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195744034
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat vind ik heel moeilijk. Ik wil niet opgeven nog.

Maar wat zou jij doen dan? Ik wil in ieder geval wel werken en iets doen met mijn leven.
Wat is opgeven?

Accepteren dat je deze ziekte hebt en dán kijken hoe je jouw leven de moeite waard kunt maken, dat noem ik geen opgeven.

Ja, wat je moet opgeven is je wens dat je een leven kan hebben zoals je had kunnen hebben als je niet ziek was geworden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:12:47 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195744146
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is opgeven?

Accepteren dat je deze ziekte hebt en dán kijken hoe je jouw leven de moeite waard kunt maken, dat noem ik geen opgeven.

Ja, wat je moet opgeven is je wens dat je een leven kan hebben zoals je had kunnen hebben als je niet ziek was geworden.
Dat doe ik dan ook met dit soort topics toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:16:04 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195744209
Ik heb een goede kans om ervaringsdeskundige te worden. Betaalt best goed en er zijn groeimogelijkheden. Daar ga ik voor.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195744222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een goede kans om ervaringsdeskundige te worden. Betaalt best goed en er zijn groeimogelijkheden. Daar ga ik voor.
Oke, opgelost.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:19:08 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195744265
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook met dit soort topics toch?
Kijken wat voor jou het leven de moeite waard kan maken? Ja.

Volgens mij ben jij wel gevoelig voor status, wil je het in de ogen van anderen goed doen en goed hebben. Dat zul je misschien ook wel los moeten laten om echt te ontdekken hoe jij in jouw situatie, met jouw (on)mogelijkheden een beetje gelukkig kunt worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een goede kans om ervaringsdeskundige te worden. Betaalt best goed en er zijn groeimogelijkheden. Daar ga ik voor.
Kijk aan! :)
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:24:37 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195744337
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kijken wat voor jou het leven de moeite waard kan maken? Ja.

Volgens mij ben jij wel gevoelig voor status, wil je het in de ogen van anderen goed doen en goed hebben. Dat zul je misschien ook wel los moeten laten om echt te ontdekken hoe jij in jouw situatie, met jouw (on)mogelijkheden een beetje gelukkig kunt worden.
[..]

Kijk aan! :)
Niet zozeer status, maar welvaart en zekerheid. Van kinds af aan werd mij verteld dat ik veel ging bereiken, nooit verwacht dat mijn leven zo eenzaam en ellendig zou worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:25:52 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195744352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een goede kans om ervaringsdeskundige te worden. Betaalt best goed en er zijn groeimogelijkheden. Daar ga ik voor.
Weet dat je dit eerder genoemd hebt, hoe gaat dat, moet je je ergens aanmelden ofzo?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:28:14 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195744382
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Weet dat je dit eerder genoemd hebt, hoe gaat dat, moet je je ergens aanmelden ofzo?
Heb ik al gedaan, moet uitgenodigd worden op gesprek. Als ik word aangenomen kan ik in Januari beginnen met werken/leren. 1 dag per week school en 3 dagen werken. Sociale Begeleider met ervaringsdeskundigheid, 2500 euro bruto.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:29:03 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195744392
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, moet uitgenodigd worden op gesprek. Als ik word aangenomen kan ik in Januari beginnen met werken/leren. 1 dag per week school en 3 dagen werken. Sociale Begeleider met ervaringsdeskundigheid, 2500 euro bruto.
En dat zal wel vertraagd zijn dan wegens Corona of wat?

Supergoed iig, iets om naar uit te kijken toch!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:32:03 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195744439
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:29 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En dat zal wel vertraagd zijn dan wegens Corona of wat?

Supergoed iig, iets om naar uit te kijken toch!
Weet niet of het vertraagd is vanwege Corona, duurt wel lang. Ik wil gewoon bestaanszekerheid. Een baan die ik leuk vind en goed in ben, geld verdienen en uit deze sleur. Daarna misschien een vriendin en vandaar kijken we verder.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195744467
Mensen met stoornissen denken vaak dat ze anderen kunnen helpen omdat ze denken dat ze die andere mensen beter begrijpen dan andere 'normale' personen en omdat het voor hen extra voldoening geeft omdat ze iemand als zichzelf helpen (voor hun gevoel). Maar van wat ik heb gelezen en gehoord lukt dat logischerwijs gewoon niet.. Maar goed ik begrijp dit topic sowieso niet. Je begint ermee dat je moeilijk werk kan vinden etc. en dan een paar minuten later zeg je dat je misschien een baan kan krijgen die bijna modaal betaalt, dat je door wil leren/omscholen etc. Ik zou zelf bij een uitkeringsinstantie beginnen denk ik en dan kijken of zij mij kunnen helpen aan een prutsbaan en dan als ik dat simpelste werk wat kan doen zonder dat mijn stoornis in de weg zou zitten wat promotie proberen te maken etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2020 11:34:34 ]
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:39:52 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195744554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:34 schreef phoenyx het volgende:
Mensen met stoornissen denken vaak dat ze anderen kunnen helpen omdat ze denken dat ze die andere mensen beter begrijpen dan andere 'normale' personen en omdat het voor hen extra voldoening geeft omdat ze iemand als zichzelf helpen (voor hun gevoel). Maar van wat ik heb gelezen en gehoord lukt dat logischerwijs gewoon niet.. Maar goed ik begrijp dit topic sowieso niet. Je begint ermee dat je moeilijk werk kan vinden etc. en dan een paar minuten later zeg je dat je misschien een baan kan krijgen die bijna modaal betaalt, dat je door wil leren/omscholen etc. Ik zou zelf bij een uitkeringsinstantie beginnen denk ik en dan kijken of zij mij kunnen helpen aan een prutsbaan en dan als ik dat simpelste werk wat kan doen zonder dat mijn stoornis in de weg zou zitten wat promotie proberen te maken etc.
Wie zegt dat het niet lukt om je kwetsbaarheid in een kracht te maken? Velen hebben het gedaan en het werkt goed, zeker in de GGZ.

Prima dat jij het zo zou doen, maar ik wil toch wat meer halen uit het leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195744581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:34 schreef phoenyx het volgende:
Mensen met stoornissen denken vaak dat ze anderen kunnen helpen omdat ze denken dat ze die andere mensen beter begrijpen dan andere 'normale' personen en omdat het voor hen extra voldoening geeft omdat ze iemand als zichzelf helpen (voor hun gevoel). Maar van wat ik heb gelezen en gehoord lukt dat logischerwijs gewoon niet.. Maar goed ik begrijp dit topic sowieso niet. Je begint ermee dat je moeilijk werk kan vinden etc. en dan een paar minuten later zeg je dat je misschien een baan kan krijgen die bijna modaal betaalt, dat je door wil leren/omscholen etc. Ik zou zelf bij een uitkeringsinstantie beginnen denk ik en dan kijken of zij mij kunnen helpen aan een prutsbaan en dan als ik dat simpelste werk wat kan doen zonder dat mijn stoornis in de weg zou zitten wat promotie proberen te maken etc.
Ik begrijp deze post dan weer niet…..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195744619
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:32 schreef Keep_Walking het volgende:
Weet niet of het vertraagd is vanwege Corona, duurt wel lang. Ik wil gewoon bestaanszekerheid. Een baan die ik leuk vind en goed in ben, geld verdienen en uit deze sleur. Daarna misschien een vriendin en vandaar kijken we verder.
Kijk, ambitie!!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195744828
Succes komt niemand aanwaaien, in ieder geval 99% van de mensen niet. Als jou altijd is verteld dat je veel zou bereiken, dan had je een goede uitgangspositie maar moest je het nog wel waar maken. Of dat nu wel of niet lukt en waar dat door komt laat ik even in het midden. Maar je kunt in ieder geval normaal schrijven, je hebt een opleiding gedaan (en afgerond?) en nu is het aan jezelf om daar wat van te maken. In het overgrote deel is succes een keuze en vraagt het hard werken, maar dat is vaak niet zichtbaar.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:59:14 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195744865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet zozeer status, maar welvaart en zekerheid. Van kinds af aan werd mij verteld dat ik veel ging bereiken, nooit verwacht dat mijn leven zo eenzaam en ellendig zou worden.
Komt een beetje op hetzelfde neer: er is je iets voorgespiegeld en nu dat er niet in zit voor je, denk je dat armoede, eenzaamheid en ellende het enige is.

Ik geloof echt dat je ook zonder die welvaart een gelukkig en zinvol leven kunt hebben.

Wat zou jij straks als ervaringsdeskundige zeggen tegen iemand die bij jou komt? Toch niet: ‘er wacht jou alleen maar eenzaamheid en ellende’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_195744990
Je doet in topic iig alsof alles je is overkomen. In welke vorm ben jij dan een ervaringsdeskundige? Je weet miss hoe het werkt bij het uwv en dergelijke, maar dit is jou ook overkomen.
i'm black, i'm white, i'm a facking zebra
pi_195744995
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:56 schreef MisChrartin het volgende:
Succes komt niemand aanwaaien, in ieder geval 99% van de mensen niet. Als jou altijd is verteld dat je veel zou bereiken, dan had je een goede uitgangspositie maar moest je het nog wel waar maken. Of dat nu wel of niet lukt en waar dat door komt laat ik even in het midden. Maar je kunt in ieder geval normaal schrijven, je hebt een opleiding gedaan (en afgerond?) en nu is het aan jezelf om daar wat van te maken. In het overgrote deel is succes een keuze en vraagt het hard werken, maar dat is vaak niet zichtbaar.
[ afbeelding ]
Goede sheet. Zit veel in: opoffering, doorzetting, hard werken, openstaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:07:31 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195745006
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Komt een beetje op hetzelfde neer: er is je iets voorgespiegeld en nu dat er niet in zit voor je, denk je dat armoede, eenzaamheid en ellende het enige is.

Ik geloof echt dat je ook zonder die welvaart een gelukkig en zinvol leven kunt hebben.

Wat zou jij straks als ervaringsdeskundige zeggen tegen iemand die bij jou komt? Toch niet: ‘er wacht jou alleen maar eenzaamheid en ellende’?
Nee, dan moet ik anderen hoop gaan geven in een beter leven. Dat wil ik ook echt.

Mijn leven is op zich niet slecht, alleen saai want ik zit de hele dag thuis zonder iemand.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:09:08 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195745032
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, dan moet ik anderen hoop gaan geven in een beter leven. Dat wil ik ook echt.

Mijn leven is op zich niet slecht, alleen saai want ik zit de hele dag thuis zonder iemand.
Echt alleen maar saai?
The love you take is equal to the love you make.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:28:56 #28
319979 Fok-it
All is well
pi_195745367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wil ervaringen horen van anderen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Dit is een vraag voor de mensen hier die een moeilijke toekomst verwachten.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Zijn er mensen hier die vanwege ziekte of handicap niet kan functioneren in de samenleving? Dat je niet kan werken of amper voor jezelf kan zorgen?
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:03 schreef Keep_Walking het volgende:

Ik ervaar de dertiger jaren als eng en stressvol. Hoe ervaren jullie het?
En in elk topic is het de grote Keep_Walking show, zo ook deze.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:40:17 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195745531
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

En in elk topic is het de grote Keep_Walking show, zo ook deze.
Hij wil volgens mij ook graag over zijn problemen praten. En dat kan, alleen lijkt me dat beter op zijn plek in R&P.

Op zich is het niet de schuld van TS dat zich hier geen mensen melden die uit ervaring kunnen praten over zo’n terugval in inkomen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:49:16 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195745670
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Echt alleen maar saai?
Nee, ook deprimerend omdat ik ziek ben en veel ellende heb meegemaakt. Leven is oneerlijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:50:07 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195745687
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij wil volgens mij ook graag over zijn problemen praten. En dat kan, alleen lijkt me dat beter op zijn plek in R&P.

Op zich is het niet de schuld van TS dat zich hier geen mensen melden die uit ervaring kunnen praten over zo’n terugval in inkomen.
Precies. Ik wacht nog steeds op ervaringen van anderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:58:39 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195745805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:06 schreef el-blanchito het volgende:
Je doet in topic iig alsof alles je is overkomen. In welke vorm ben jij dan een ervaringsdeskundige? Je weet miss hoe het werkt bij het uwv en dergelijke, maar dit is jou ook overkomen.
Ervaringsdeskundige in de GGZ.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195746031
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Precies. Ik wacht nog steeds op ervaringen van anderen.
Ik denk dat je die dan het makkelijkste kunt vinden in R&P, en meer bepaald je zijdelings relateerde topic daar: R&P / Niet functioneren

Ongetwijfeld genoeg mensen daar die door hun ziektebeeld langdurig of zelfs altijd aangewezen zijn op financiele steun.
pi_195746036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:56 schreef MisChrartin het volgende:
Succes komt niemand aanwaaien, in ieder geval 99% van de mensen niet. Als jou altijd is verteld dat je veel zou bereiken, dan had je een goede uitgangspositie maar moest je het nog wel waar maken. Of dat nu wel of niet lukt en waar dat door komt laat ik even in het midden. Maar je kunt in ieder geval normaal schrijven, je hebt een opleiding gedaan (en afgerond?) en nu is het aan jezelf om daar wat van te maken. In het overgrote deel is succes een keuze en vraagt het hard werken, maar dat is vaak niet zichtbaar.
[ afbeelding ]
Leuk plaatje en er zit zeker een kern van waarheid in, maar andersom word ik ook een beetje moe van mensen die op de ijsberg zitten en niet zien dat er mensen zijn die de ijsberg proberen te beklimmen met een anker aan hun been. Je kunt de kans dat het je lukt om de ijsberg te beklimmen zeker enorm vergroten door al die dingen die genoemd worden. Maar als je een anker aan je been hebt kan je nog zo hard werken, dan zink je gewoon. En als je daardoor zinkt is er niets wreder dan een eikel op de berg die roept dat je gewoon harder moet zwemmen.
pi_195746063
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, moet uitgenodigd worden op gesprek. Als ik word aangenomen kan ik in Januari beginnen met werken/leren. 1 dag per week school en 3 dagen werken. Sociale Begeleider met ervaringsdeskundigheid, 2500 euro bruto.
Zoals je al eens eerder is uitgelegd moet je daarvoor over een lange periode stabiel zijn: WGR / Hoeveel verdient een ervaringsdeskundige?

Jij bent toch pas sinds kort herstellende?
pi_195746166
Ik denk trouwens niet dat je wat aan mijn verhaal hebt omdat de "dip" in mijn leven niet met een blijvende oorzaak te maken had, maar in het kort: makkelijk opgegroeid, zeer intelligent, middelbare school was een eitje.
Studeren viel tegen door verschillende redenen, scheiding van mijn ouders, maar ik denk vooral omdat ik nooit geleerd had om ergens voor te werken en mijn zaken goed te regelen.
In de tijd van de online pokerhype daar nog een tijdje van kunnen (over)leven. Maar dat was geen situatie met enig uitzicht en mijn geld was ook echt wel op.
Gelukkig iemand in mijn omgeving gehad die door heeft durven pakken en me aan heeft durven spreken, waarna ik na een paar sessies met een psycholoog de boel om heb kunnen draaien.
In eerste instantie via een herintredingstraject met behoud van bijstandsuitkering een beginnetje van een CV op kunnen bouwen.
Dankzij mijn intelligentie heb ik de achterstand op mijn CV grotendeels in kunnen halen en heb ik nu een goede baan als senior software developer. Net op tijd een eigen appartement kunnen kopen en hoewel er altijd wensen zijn hoef ik me financieel eigenlijk nauwelijks zorgen te maken.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:42:58 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195746399
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zoals je al eens eerder is uitgelegd moet je daarvoor over een lange periode stabiel zijn: WGR / Hoeveel verdient een ervaringsdeskundige?

Jij bent toch pas sinds kort herstellende?
Dat is niet perse een voorwaarde voor deze organisatie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195746404
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Leven is oneerlijk.
Houd toch op man, met je zelfbeklag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:56:13 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195746574
> R&P

Ik mis het wgr gehalte hierin. De insteek is ervaring zoeken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195746581
quote:
Gewoon dat ik kan sparen, leuke dingen kopen of doen, vakanties, enz.
Dit heeft vaak meer met uitgaven als met inkomsten te maken.
-Zorg dat je vaste lasten laag zijn. (misschien help het om naar een goedkopere woning of zelfs regio te verhuizen)
-kijk naar je uitgaven, kunnen abonnementen weg of goedkoper
-neem je verzekeringen onder de loep. Stap over naar een goedkopere of vertel je huidige dat je een goedkopere hebt gevonden en vraag of ze je korting kunnen geven
-overstappen van energiemaatschappij kan ook veel schelen
Enz, enz....
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:05:06 #41
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195746674
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:56 schreef MisChrartin het volgende:
Succes komt niemand aanwaaien, in ieder geval 99% van de mensen niet. Als jou altijd is verteld dat je veel zou bereiken, dan had je een goede uitgangspositie maar moest je het nog wel waar maken. Of dat nu wel of niet lukt en waar dat door komt laat ik even in het midden. Maar je kunt in ieder geval normaal schrijven, je hebt een opleiding gedaan (en afgerond?) en nu is het aan jezelf om daar wat van te maken. In het overgrote deel is succes een keuze en vraagt het hard werken, maar dat is vaak niet zichtbaar.
[ afbeelding ]
Ik mis 1 heel belangrijke factor. Geluk - Mazzel.
• De mazzel om niet een chronische en/of ernstige ziekte op te doen. (Kanker is echt een carrièrekiller)
• Het geluk om een set aan bruikbare skills te bezitten (slim, handig, whatever)

Succes zonder geluk bestaat niet, mislukking met geluk nog steeds wel.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:26:04 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195747037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, ook deprimerend omdat ik ziek ben en veel ellende heb meegemaakt. Leven is oneerlijk.
Deal with it. Met klagen kom je niet verder.

Daarmee wil ik niks afdoen aan de rottigheid van je situatie. Maar het is echt alleen maar aan jou om er dan nog wat van zien te maken. En klagen en roepen dat het leven zo oneerlijk is gaat je echt niet helpen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:29:31 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195747106
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Deal with it. Met klagen kom je niet verder.

Daarmee wil ik niks afdoen aan de rottigheid van je situatie. Maar het is echt alleen maar aan jou om er dan nog wat van zien te maken. En klagen en roepen dat het leven zo oneerlijk is gaat je echt niet helpen.
Dit is gewoon waar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195747243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:39 schreef Keep_Walking het volgende:
Zijn er mensen hier die de transitie hebben gemaakt van middenklasse naar arm? Dus dat je eerst altijd voldoende geld had en comfortabel leefde, maar vanwege pech en slecht geluk dat niet kon volhouden?
Ja, ik. Mijn ouders hadden bij elkaar anderhalf hbo inkomen. In de jaren zestig en zeventig was dat absoluut niet slecht. Ik had door omstandigheden wat moeite in de start van mijn zelfstandig leven. Dus enige jaren op bijstand niveau geleefd.

Erg rijk ben ik nooit geworden maar eigenlijk altijd net onder modaal inkomen gezeten sindsdien. Prima kunnen rondkomen daarvan als je maar niet echt gekke dingen wilt doen.
pi_195747358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is het dan wel? Accepteren klinkt alsof ik maar thuis moet blijven zitten en mezelf zielig vinden. Dat klinkt als opgeven.
ik heb nu al best een aantal topics van je gevolgd. in het begin had ik er wel empathie voor maar nu lijkt het er meer op dat je bevestiging zoekt in je zelfmedelijden. en dat is precies wat je in het bericht hierboven niet wil.

zoals andere al zeggen. accepteren is juist niet opgeven. dus accepteer de situatie zoals die is en werk "binnen je mogelijkheden" naar een beter toekomst.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:43:00 #46
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195747367
Ik heb 2 vriendinnen die aan het eind van hun, ongeveer 10 jarige, GGZ ervaringen ook ervaringsdeskundigen wilden worden.

Een heeft nog een gesprek gehad maar door gebrek aan opleiding, die nog moest starten, had ze geen kaders en ging het niet door.

De andere was al weer opgenomen voordat ze kon beginnen aan de opleiding.

De eerste heeft nog wel geprobeerd om iemand via een soort maatje programma, te helpen. Want ze was er van overtuigt dat ze zoveel kennis had opgedaan bij het GGZ, dat ze veel mensen zou kunnen helpen. Maar met deze persoon had ze geen klik en zijn er maar 2 gesprekken geweest. Viel haar toch allemaal erg tegen en toen heeft ze het laten varen.

Hopenlijk gaat het voor jou wel goedkomen en krijg je een leuke baan.
To BG or not to BG!
pi_195747377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:56 schreef MisChrartin het volgende:
Succes komt niemand aanwaaien, in ieder geval 99% van de mensen niet. Als jou altijd is verteld dat je veel zou bereiken, dan had je een goede uitgangspositie maar moest je het nog wel waar maken. Of dat nu wel of niet lukt en waar dat door komt laat ik even in het midden. Maar je kunt in ieder geval normaal schrijven, je hebt een opleiding gedaan (en afgerond?) en nu is het aan jezelf om daar wat van te maken. In het overgrote deel is succes een keuze en vraagt het hard werken, maar dat is vaak niet zichtbaar.
[ afbeelding ]
Leuk plaatje, maar het enige wat eigenlijk echt aan de onderkant moet staan is white privilege.
pi_195747381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet zozeer status, maar welvaart en zekerheid. Van kinds af aan werd mij verteld dat ik veel ging bereiken, nooit verwacht dat mijn leven zo eenzaam en ellendig zou worden.
Volgens mij kun je beter ongelukkig zijn zonder geld dan met geld. Nu kun je nog denken dat je gelukkiger zou zijn met geld. Als je geld hebt dan denk je misschien dat je alles hebt en je alsnog ongelukkig voelt waardoor het zwaarder is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:34 schreef phoenyx het volgende:
Mensen met stoornissen denken vaak dat ze anderen kunnen helpen omdat ze denken dat ze die andere mensen beter begrijpen dan andere 'normale' personen en omdat het voor hen extra voldoening geeft omdat ze iemand als zichzelf helpen (voor hun gevoel). Maar van wat ik heb gelezen en gehoord lukt dat logischerwijs gewoon niet.. Maar goed ik begrijp dit topic sowieso niet. Je begint ermee dat je moeilijk werk kan vinden etc. en dan een paar minuten later zeg je dat je misschien een baan kan krijgen die bijna modaal betaalt, dat je door wil leren/omscholen etc. Ik zou zelf bij een uitkeringsinstantie beginnen denk ik en dan kijken of zij mij kunnen helpen aan een prutsbaan en dan als ik dat simpelste werk wat kan doen zonder dat mijn stoornis in de weg zou zitten wat promotie proberen te maken etc.
Uitval bij die opleiding is ook gigantisch. Snap sowieso niet waarom mensen die opleiding mogen volgen als ze nog niet hersteld zijn. Je moet toch juist mensen hoop kunnen geven die je gaat begeleiden en een goed voorbeeld zijn?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:45:22 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195747402
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is niet perse een voorwaarde voor deze organisatie.
Dat zei je vorig jaar ook al, maar waarom werk je er nog niet dan? Of is het wel lekker veilig om anoniem op een forum te zitten klagen zonder actie te ondernemen?
KuikenGuppy
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:52:26 #50
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195747515
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een goede kans om ervaringsdeskundige te worden. Betaalt best goed en er zijn groeimogelijkheden. Daar ga ik voor.
Forget it. Veel ervaringsdeskundigen binnen de ggz mankeren niets. Ik kwam ook niet door de selectie heen. En de ggz is momenteel flink aan het reorganiseren. Ze nemen vrijwel geen ervaringsdeskundigen meer aan.
soooo, da's mooi!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:18:04 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195747918
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zei je vorig jaar ook al, maar waarom werk je er nog niet dan? Of is het wel lekker veilig om anoniem op een forum te zitten klagen zonder actie te ondernemen?
Ik heb nu een opleiding aangeboden gekregen, moet nog aangenomen worden. Dat hoor ik volgende week.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:19:05 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195747939
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:52 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Forget it. Veel ervaringsdeskundigen binnen de ggz mankeren niets. Ik kwam ook niet door de selectie heen. En de ggz is momenteel flink aan het reorganiseren. Ze nemen vrijwel geen ervaringsdeskundigen meer aan.
Ik zou vallen onder een “gezonde” ervaringsdeskundige. Als ik stabiel ben, mankeer ik niets.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:23:13 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195747998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:42 schreef Proxx het volgende:

[..]

ik heb nu al best een aantal topics van je gevolgd. in het begin had ik er wel empathie voor maar nu lijkt het er meer op dat je bevestiging zoekt in je zelfmedelijden. en dat is precies wat je in het bericht hierboven niet wil.

zoals andere al zeggen. accepteren is juist niet opgeven. dus accepteer de situatie zoals die is en werk "binnen je mogelijkheden" naar een beter toekomst.
Ik heb niet veel anders dan topics openen. Ik doe mijn dagelijkse dingen wel. Huishouden, afspraken, vrijwilligerswerk, enz.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195748090
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zou vallen onder een “gezonde” ervaringsdeskundige. Als ik stabiel ben, mankeer ik niets.
Dat is bij iedereen zo, als je niks mankeert dan mankeer je niks :-) Bij de een is dat alleen wat vaker dan bij de ander.
pi_195748108
Wat me opvalt in bijna al jouw topics de laatste tijd is dat je constant aan het vergelijken bent. Of het nu je ziekte of huidskleur is of verwachting VS huidige stand van zaken...

Comparing is the thief of joy!


Je komt van een eiland waar ze het leven bij de dag zo ongeveer hebben uitgevonden. Leef daar een beetje naar! Hou op met die Nederlandse gewoonte alles te plannen. Jij kan er niet mee omgaan.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:38:58 #56
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195748241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zou vallen onder een “gezonde” ervaringsdeskundige. Als ik stabiel ben, mankeer ik niets.
Maar ben je ook in staat om 40 uur per week te werken? Het is een voltijdsbaan waar een 2 jarige hbo studie bij hoort.
soooo, da's mooi!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:52:38 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195748453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Maar ben je ook in staat om 40 uur per week te werken? Het is een voltijdsbaan waar een 2 jarige hbo studie bij hoort.
MBO. 32 uur.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:53:37 #58
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195748474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

MBO. 32 uur.
Die hebben we hier ook. Mbo niveau 3 die ook 3 jaar duurt. :')
soooo, da's mooi!
pi_195748541
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:39 schreef Keep_Walking het volgende:
Zijn er mensen hier die de transitie hebben gemaakt van middenklasse naar arm? Dus dat je eerst altijd voldoende geld had en comfortabel leefde, maar vanwege pech en slecht geluk dat niet kon volhouden?

Ik ben opgegroeid in een middenklasse familie en geld was nooit een probleem. Vanwege ziekte en gezondheidsproblemen is het moeilijk voor mij om werk te vinden en te houden. Ik geef nog niet op, heb een aantal mogelijkheden. Maar als dat niet lukt, heb ik een probleem. Ik wil niet leven van alleen een uitkering, ik wil toch minimaal een middenklasse bestaan hebben. Gewoon dat ik kan sparen, leuke dingen kopen of doen, vakanties, enz.
Als je hier de hele dag kan rondhangen kan je ook werk vinden. :Y
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:13:28 #60
319979 Fok-it
All is well
pi_195750125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zou vallen onder een “gezonde” ervaringsdeskundige. Als ik stabiel ben, mankeer ik niets.
Probleem is dat jij nooit stabiel bent. Hou toch op vent
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:15:04 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195750162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Probleem is dat jij nooit stabiel bent. Hou toch op vent
Vanaf nu blijf ik wel stabiel. Nieuwe medicijnen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:16:38 #62
319979 Fok-it
All is well
pi_195750200
-niet nodig-

[ Bericht 96% gewijzigd door Lenny77 op 20-10-2020 17:21:01 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:17:56 #63
441859 crew  Lenny77
pi_195750227
Ja nou, weet je wat? Ik ga de postieve kant uit.

Ik vind het super dat je volgende week een gesprek hebt. Ik denk dat je ook een goede ervaringsdeskundige zou zijn, mits je zelf wat positiever zal worden. Als jij tegen je cliënten gaat vertellen dat ze geld moeten hebben, werk, geen saai leven, een vriendin, dat het leven oneerlijk is,.. dan duw je ze verder de put in.
Dus net zoals je hun zou adviseren om stap voor stap te zetten, moet je dit nu ook bij jezelf gaan toepassen! Stap voor stap vooruit!
Onthou ook dat het klote-tijden zijn ivm Corona. Dat dingen inderdaad uitgesteld kunnen zijn, dat er geen tijd of fondsen zijn voor opleidingen. Dat wil NIET zeggen dat jij er niet goed in zou zijn. Dat wil alleen zeggen dat het NU nog niet kan.
Dus kijk ook even voor een back-up plan. Weet je al wat je zou doen, mocht dit voor de één of andere reden niet lukken? Je lijkt nu redelijk stabiel en ik lees duidelijk weer vechtlust in je posts *O* *O* , profiteer daarvan en kijk wat je nog zou kunnen doen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:19:07 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195750251
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

-knip-
Nou, lekkere gast ben jij, zeg. Jij kan vast iedereen de put inpraten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lenny77 op 20-10-2020 17:21:17 ]
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:19:53 #65
441859 crew  Lenny77
pi_195750262
En even een modbreak er achter aan! Mensen, het is nergens voor nodig om mensen weer terug de grond in te trappen. Daarom hoeft niet alles kumbaya en kusjekroel te zijn, maar die hardheid en dat neer sabelen is dus echt niet nodig!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:21:12 #66
319979 Fok-it
All is well
pi_195750290
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, lekkere gast ben jij, zeg. Jij kan vast iedereen de put inpraten.
Hij post hier al jaren. Bekende riedeltjes herken je wel hoor.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:21:28 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195750296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vanaf nu blijf ik wel stabiel. Nieuwe medicijnen.
Ik lees opleiding, ik lees nieuwe medicijnen. Ik zeg: hoop doet leven!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:21:49 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195750299
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij post hier al jaren. Bekende riedeltjes herken je wel hoor.
Flikker op, man.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:22:26 #69
441859 crew  Lenny77
pi_195750315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij post hier al jaren. Bekende riedeltjes herken je wel hoor.
En dan nog is het niet nodig. Kansen moet je blijven geven! Zeker in deze situaties!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:34:53 #70
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195750613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij post hier al jaren. Bekende riedeltjes herken je wel hoor.
Ja, deze herken ik maar al te goed inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195750716
quote:
0s.gif Op dinsdag voor [quote]0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2575632/1/25#p195744382]dinsdag 20 oktober 2020 11:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, moet uitgenodigd worden op gesprek. Als ik word aangenomen kan ik in Januari beginnen met werken/leren. 1 dag per week school en 3 dagen werken. Sociale Begeleider met ervaringsdeskundigheid, 2500 euro bruto.
Wat mankeer je dan?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:48:00 #72
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195750916
Tegen de mensen die ‘realistisch’ menen te reageren: wil je echt op je geweten hebben dat je iemand over het randje heen geduwd hebt met je woorden?

Wat een psycho’s zitten er hier joh.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:26:25 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195751429
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wat mankeer je dan?
Schizofrenie
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:31:53 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195751497
Mensen hier klagen over dat ik met hetzelfde riedeltje kom, maar daar is de forum voor toch?

Ik weet niet anders wat ik kan doen, zo is mijn leven gelopen. Ik heb pech, leven is hard.

Als je niet tegen mijn topics kan, niet reageren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195751553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Schizofrenie
Voel je je daardoor minder dan anderen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:42:30 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195751644
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:36 schreef Hineni het volgende:

[..]

Voel je je daardoor minder dan anderen?
Ja. Heel erg.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:44:44 #77
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195751673
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:48 schreef Tyr80 het volgende:
Tegen de mensen die ‘realistisch’ menen te reageren: wil je echt op je geweten hebben dat je iemand over het randje heen geduwd hebt met je woorden?

Wat een psycho’s zitten er hier joh.
Mij maakt het niks uit. Ik ben gewend aan fok. Liever harde woorden dan niks. Ik geloof dat God een plan voor me heeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195751840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik geloof dat God een plan voor me heeft.
Dat dacht ik 40 jaar geleden ook. Nou, forget it. Trek a.u.b./s.v.p./g.v.d. je eigen plan in het aardse bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 20-10-2020 19:10:59 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:00:42 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195751904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dacht ik 40 jaar geleden ook. Nou, forget it. Trek a.u.b./s.v.p./g.v.d. je eigen plaan in het aardse bestaan.
Hoe is je leven nu dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195752044
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:00 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe is je leven nu dan?
Mwah…'t gaat. Carrière hogerop zit er niet in, maar ben dolbij met het werk, inkomen, collega's en omstandigheden aldaar.

Ik voel me nogal eens het vijfde wiel aan de wagen; m'n sociale interactie is "matig" (eufemistische uitgedrukt), maar ik kan de dingen doen die ik wil, met de nodige beperkingen. M'n eigenwijsheid en beperkt inlevingsvermogen (empathie) staan veel in de weg. Maar nu ik bijna 60 ben, heb ik die dingen geaccepteerd. Ben nog wel haatdragend en cru.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195752046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja. Heel erg.
Maar waarom dan? Je hebt vanuit een kansarmere positie veel meer dingen bereikt dan vele andere mensen die een beter uitgangspunt hadden!

Ter inspiratie:
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195753682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Mwah…'t gaat. Carrière hogerop zit er niet in, maar ben dolbij met het werk, inkomen, collega's en omstandigheden aldaar.

Ik voel me nogal eens het vijfde wiel aan de wagen; m'n sociale interactie is "matig" (eufemistische uitgedrukt), maar ik kan de dingen doen die ik wil, met de nodige beperkingen. M'n eigenwijsheid en beperkt inlevingsvermogen (empathie) staan veel in de weg. Maar nu ik bijna 60 ben, heb ik die dingen geaccepteerd. Ben nog wel haatdragend en cru.
Wouw.. Kudo's voor je oprechtheid en zelfkennis.. gewoon even de waarheid recht voor je smoel. dan kan ik wel waarderen :) :D
pi_195754278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:14 schreef Alfje het volgende:

[..]

Leuk plaatje en er zit zeker een kern van waarheid in, maar andersom word ik ook een beetje moe van mensen die op de ijsberg zitten en niet zien dat er mensen zijn die de ijsberg proberen te beklimmen met een anker aan hun been. Je kunt de kans dat het je lukt om de ijsberg te beklimmen zeker enorm vergroten door al die dingen die genoemd worden. Maar als je een anker aan je been hebt kan je nog zo hard werken, dan zink je gewoon. En als je daardoor zinkt is er niets wreder dan een eikel op de berg die roept dat je gewoon harder moet zwemmen.
Als het anker aan je been mentale issues zijn is het tijd om je van dat anker te bevrijden door therapie, of een manier te vinden om er mee om te gaan.
Iedereen ervaart moeilijke perioden en ik ben me er zeker van bewust dat het ene heftiger is dan de andere, maar het is ook afhankelijk hoe je er mee omgaat en je leven weer oppakt.

[edit persoonlijk verhaal]
Maar mensen zien nu alleen iemand die de boel voor elkaar heeft maar zien niet wat er aan vooraf gaat, dat is wat ik bedoelde met de ijsberg. Ik denk dat iedereen wel een rugzak heeft en dat het slechts zelden 1 rechte lijn naar succes is.

[ Bericht 18% gewijzigd door MisChrartin op 21-10-2020 09:44:19 ]
pi_195754482
Hopelijk gaat het je allemaal lukken.
Ik gun het je van harte.
pi_195754949
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb nu een opleiding aangeboden gekregen, moet nog aangenomen worden. Dat hoor ik volgende week.
Het komt op mij over alsof je je gemoedstoestand van externe dingen laat afhangen. Nu heb je dit in het vooruitzicht en gaat het even beter. Het gevaar is dat het niet door gaat waardoor je je beroerd gaat voelen. Of dat het wel door gaat maar dat het beroerder is dan dat je van te voren had gehoopt.
pi_195756216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Precies. Ik wacht nog steeds op ervaringen van anderen.
Ik herken me wel in jouw verhaal. Op zich heb ik niet het gevoel te weinig geld te hebben als wel ik altijd "op kijk" naar mijn vrienden die financieel zorgelozer lijken (let wel lijken) te leven. Een vakantie zit er niet in, om iets te noemen. En ondanks dat zij zo vaak als ze willen naar mij toekomen, moet ik wel eens nee zeggen over het hun kan opkomen. Die vijftig euro OV kosten kan niet elke maand. Hoe frustrerend dan ook. Gelukkig staat het vriendschap niet in de weg, kan altijd via Skype en zodra het kan kom ik. Hier kan ik me oprecht schuldig over voelen...

Ik ben niet ontevreden, maar schaam me wel heel erg voor mijn (maatschappelijke) positie. Zeker omdat werken en leren en dergelijke er voor niet inzit. Helaas.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_195756431
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:14 schreef Alfje het volgende:

[..]

Leuk plaatje en er zit zeker een kern van waarheid in, maar andersom word ik ook een beetje moe van mensen die op de ijsberg zitten en niet zien dat er mensen zijn die de ijsberg proberen te beklimmen met een anker aan hun been. Je kunt de kans dat het je lukt om de ijsberg te beklimmen zeker enorm vergroten door al die dingen die genoemd worden. Maar als je een anker aan je been hebt kan je nog zo hard werken, dan zink je gewoon. En als je daardoor zinkt is er niets wreder dan een eikel op de berg die roept dat je gewoon harder moet zwemmen.
Mooie post. Het is altijd makkelijk om te zeggen dat iemand zich niet zo moet aanstellen. Zo als ik het lees heeft de TS het topic vooral geopend om zijn hart te luchten, niet om advies te vragen. Niet gepast om dan met comments aan te komen dat TS beter zijn best moet doen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:39:24 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195760131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Mwah…'t gaat. Carrière hogerop zit er niet in, maar ben dolbij met het werk, inkomen, collega's en omstandigheden aldaar.

Ik voel me nogal eens het vijfde wiel aan de wagen; m'n sociale interactie is "matig" (eufemistische uitgedrukt), maar ik kan de dingen doen die ik wil, met de nodige beperkingen. M'n eigenwijsheid en beperkt inlevingsvermogen (empathie) staan veel in de weg. Maar nu ik bijna 60 ben, heb ik die dingen geaccepteerd. Ben nog wel haatdragend en cru.
Ik wil eigenlijk liever dood, dan nog 30 jaren leven. Elke dag hoop ik dat ik in mijn slaap sterf.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195760230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil eigenlijk liever dood, dan nog 30 jaren leven. Elke dag hoop ik dat ik in mijn slaap sterf.
Kan ja. Maar reken erop dat je nog heel lang te leven hebt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 08:56:48 #90
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195760278
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk liever dood, dan nog 30 jaren leven. Elke dag hoop ik dat ik in mijn slaap sterf.
There you go again. Dat is niét waar dit topic over gaat K_W
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:00:36 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195760341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik herken me wel in jouw verhaal. Op zich heb ik niet het gevoel te weinig geld te hebben als wel ik altijd "op kijk" naar mijn vrienden die financieel zorgelozer lijken (let wel lijken) te leven. Een vakantie zit er niet in, om iets te noemen. En ondanks dat zij zo vaak als ze willen naar mij toekomen, moet ik wel eens nee zeggen over het hun kan opkomen. Die vijftig euro OV kosten kan niet elke maand. Hoe frustrerend dan ook. Gelukkig staat het vriendschap niet in de weg, kan altijd via Skype en zodra het kan kom ik. Hier kan ik me oprecht schuldig over voelen...

Ik ben niet ontevreden, maar schaam me wel heel erg voor mijn (maatschappelijke) positie. Zeker omdat werken en leren en dergelijke er voor niet inzit. Helaas.
Ben je gelukkig?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195760598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ben je gelukkig?
Ja

Natuurlijk had ik het leven anders gezien. Maar binnen mijn mogelijkheden ben ik absoluut dankbaar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_195761790
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk liever dood, dan nog 30 jaren leven. Elke dag hoop ik dat ik in mijn slaap sterf.
Als dit echt zo is wat denk je dan te kunnen betekenen voor mensen als ervaringsdeskundige?
pi_195762153
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:43 schreef colivo het volgende:

[..]

Als dit echt zo is wat denk je dan te kunnen betekenen voor mensen als ervaringsdeskundige?
Mee eens... een ervaringsdeskunige moet realistisch zijn, maar moet ook positief zijn. Op dit moment ik er eem waarbij ik me meer zorgverlener voel, geloof me, daar heb je niks aan. Je mag best erkennen dat het rot is om ziek te zijn, maar hoop uitstralen, levenslust uitstralen is essentieel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_195762604
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ben je gelukkig?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja

Natuurlijk had ik het leven anders gezien. Maar binnen mijn mogelijkheden ben ik absoluut dankbaar
Dit KW. Dit.

Jij bent nog steeds aan het streven naar het onmogelijke. Is ook te lezen in de topics die je opent.
Hopelijk kun je met wat tijd wat milder voor jezelf worden. En, net als COTS, je gelukkig gaan voelen in wat wél kan. En dat zijn veel dingen hoor! Alleen staan die waarschijnlijk nu nog niet hoog op je ‘ik ben geslaagd in het leven’ lijstje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195766821
Wat is arm? Ik heb ook maar een uitkering (wil graag werken!) maar heb voldoende om in mijn basisbehoeftes te voorzien. In Afrika moeten ze soms kilometers kopen voor een ton met water.

Desondanks, in Nederland is het vaker zo dat er sprake is van positieve sociale mobiliteit.

[ Bericht 11% gewijzigd door osodevo op 21-10-2020 15:40:33 ]
pi_195768428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk liever dood, dan nog 30 jaren leven. Elke dag hoop ik dat ik in mijn slaap sterf.
Misschien dat je het niet wil horen want je reacties zijn enigszins selectief, maar als ik me niet vergis heb je lang geleden ook flink in de put gezeten en zijn er daarna toch mooie dagen gekomen met goede resultaten? Na regen komt zonneschijn? Zonder tegenwind kan je niet vliegen? Grijp je situatie aan om je van emotionele ballast te ontdoen zodat je straks weer kunt shinen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:02 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195771867
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:46 schreef Hineni het volgende:

[..]

Misschien dat je het niet wil horen want je reacties zijn enigszins selectief, maar als ik me niet vergis heb je lang geleden ook flink in de put gezeten en zijn er daarna toch mooie dagen gekomen met goede resultaten? Na regen komt zonneschijn? Zonder tegenwind kan je niet vliegen? Grijp je situatie aan om je van emotionele ballast te ontdoen zodat je straks weer kunt shinen?
Dank. Daar ga ik voor. Als ik aangenomen word ben ik tien stappen verder.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195771911
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dank. Daar ga ik voor. Als ik aangenomen word ben ik tien stappen verder.
Is het niet verstandiger om geluk intrinsiek te zoeken, waarna je dat gevoel kan versterken met extrinsieke geluksbrengers?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_195772100
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:26 schreef osodevo het volgende:
Wat is arm? Ik heb ook maar een uitkering (wil graag werken!) maar heb voldoende om in mijn basisbehoeftes te voorzien. In Afrika moeten ze soms kilometers kopen voor een ton met water.

Desondanks, in Nederland is het vaker zo dat er sprake is van positieve sociale mobiliteit.
Goede post. Mee eens. In NL zijn we echt super rijk. Oke er zijn arme mensen in Nederland. En sommigen moeten vanwege kinderen of huisdieren ook meer oppassen. Maar als alleenstaande heb je het al vrij snel gewoon goed ook zonder inkomen, zolang je maar spaarged if uitkering hebt en geen te hoge huur. Ik kan gewoon eten kopen, heb warm en koud water, zit warm en droog en heb electriciteit. Er zijn in totaal al bijv. 2 miljard mensen zonder drinkwater, 2,3 miljard zonder toilet, 1,2 miljard zonder electriciteit. 820 miljoen mensen hebben niet genoeg te eten.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195775713
@osodevo,

Lijst je de reactie hiervoor even in? Zo vaak gebeurd het niet dat je een goede post reactie krijgt. _O_

Complimenten aan @geeninspiratie1235 dat inhoud boven afzender gaat. ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195778740
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger om geluk intrinsiek te zoeken, waarna je dat gevoel kan versterken met extrinsieke geluksbrengers?
Zoiets zei ik ook al maar daar reageert hij dan niet op.
pi_195778748
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger om geluk intrinsiek te zoeken, waarna je dat gevoel kan versterken met extrinsieke geluksbrengers?
Zoiets zei ik ook al maar daar reageert hij dan niet op.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Goede post. Mee eens. In NL zijn we echt super rijk. Oke er zijn arme mensen in Nederland. En sommigen moeten vanwege kinderen of huisdieren ook meer oppassen. Maar als alleenstaande heb je het al vrij snel gewoon goed ook zonder inkomen, zolang je maar spaarged if uitkering hebt en geen te hoge huur. Ik kan gewoon eten kopen, heb warm en koud water, zit warm en droog en heb electriciteit. Er zijn in totaal al bijv. 2 miljard mensen zonder drinkwater, 2,3 miljard zonder toilet, 1,2 miljard zonder electriciteit. 820 miljoen mensen hebben niet genoeg te eten.
Mooi dat je het zo ziet!
Ik vind ook dat we het goed voor elkaar hebben hier. Iedereen heeft een tv, computer en telefoon. Als je in de schulden komt is er schuldsanering waardoor je een dak boven je hoofd blijft houden en naast gratis geld ook gratis eten kunt halen. En er zijn volgens mij zelf regelingen dat als de koelkast kapot gaat je een andere krijgt.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:38:52 #104
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195782078
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 06:29 schreef colivo het volgende:

[..]

Zoiets zei ik ook al maar daar reageert hij dan niet op.
Instrinctiek ben ik gebroken. Ik haat mijn leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195782564
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Instrinctiek ben ik gebroken. Ik haat mijn leven.
Heb je wel eens geprobeerd om te mediteren en het ego te observeren? Of zelfhulpboeken gelezen?
pi_195782606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Instrinctiek ben ik gebroken. Ik haat mijn leven.
Met die instelling wordt het lastig om anderen te helpen als ervaringsdeskundige.
pi_195782718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Instrinctiek ben ik gebroken. Ik haat mijn leven.
Zolang je alleen geld en sociale status als voorwaarden blijft zien voor een gelukkig leven gaat het lastig worden die mindset te veranderen. En dat is zonde, er zijn zoveel meer zaken waardoor je kwaliteit van leven kunt krijgen. Zoals in dit topic al als voorbeelden gepost zijn door anderen.

Wat vind je van die voorbeelden, zoals die van ChildOfTheStars bij voorbeeld?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:43:15 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195792184
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zolang je alleen geld en sociale status als voorwaarden blijft zien voor een gelukkig leven gaat het lastig worden die mindset te veranderen. En dat is zonde, er zijn zoveel meer zaken waardoor je kwaliteit van leven kunt krijgen. Zoals in dit topic al als voorbeelden gepost zijn door anderen.

Wat vind je van die voorbeelden, zoals die van ChildOfTheStars bij voorbeeld?
Mooi. Inspireert mij ook. Ik zit in een process waar ik geld en status moet loslaten. Ervaringen van anderen helpen Moj.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195801280
quote:
17s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:42 schreef Hineni het volgende:
@:osodevo,

Lijst je de reactie hiervoor even in? Zo vaak gebeurd het niet dat je een goede post reactie krijgt. _O_

Complimenten aan @:geeninspiratie1235 dat inhoud boven afzender gaat. ^O^
Haha bedankt ik beoordeel mensen ook altijd op de inhoud van hun posts. Doen anderen dat niet dan? Ik vind niet dat je een goed discussieforum krijgt als het anders is.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 06:32 schreef colivo het volgende:
Zoiets zei ik ook al maar daar reageert hij dan niet op.

Mooi dat je het zo ziet!
Ik vind ook dat we het goed voor elkaar hebben hier. Iedereen heeft een tv, computer en telefoon. Als je in de schulden komt is er schuldsanering waardoor je een dak boven je hoofd blijft houden en naast gratis geld ook gratis eten kunt halen. En er zijn volgens mij zelf regelingen dat als de koelkast kapot gaat je een andere krijgt.
Het is inderdaad mooi voor mij, niet voor die mensen. Het zou nog mooier zijn als ik daar vrijwilligerswerk ging doen waar men ook echt beter van wordt ofzo maar dat kan ik echt niet aan moet er niet aan denken, vind het al vervelend om mn huis uit te komen. Ach, ik doneer iedere maand een paar euro en misschien moet ik wat meer op die fairtrade producten letten hoewel ik pas geloof dat het ook daadwerkelijk fairtrade is als ik het met eigen ogen zie. Ja precies de voorzieningen zijn goed geregeld. Dat laatste is idd iets van de gemeente voor mensen in de bijstand. Misschien dat de voorzieningen uiteindelijk zullen verslechteren maar voorlopig is het hier nog niet zoals in bijv Amerika. Niet dat het leuk is om een uitkering te hebben,’ ofzo, heb en wil er zelf ook liever geen, maar echt hele erge armoede is tenzij iemand hele hoge (zorg)uitgaven heeft of verslaafd is volgens mij onbekend hier.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Mooi. Inspireert mij ook. Ik zit in een process waar ik geld en status moet loslaten. Ervaringen van anderen helpen Moj.
Goed om te lezen! Waarom vind/vond je meer geld dan je nodig hebt en status dan zo belangrijk?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')