abonnement Unibet Coolblue
pi_195745856
Er zijn nou geen pollen meer hoor.
pi_195745902
En je hoeft je ook niet perse ziek te melden. Ik had een tijdje geleden ook vrij heftig last van hooikoorts. Toen heb ik mijn leidinggevende gebeld met de boodschap dat ik verwacht dat het een heftige hooikoorts aanval was en dat ik in principe gewoon wilde komen werken maar dat ik de beslissing aan hen liet.
Toen mocht ik het weekend thuis blijven en werd het als bijzonder verlof genoteerd. Dus geen zielmelding
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:22:48 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195746171
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:03 schreef quirina het volgende:
Dus je werkt bij Abbott? Die testen toch zelf ?
Of bij Crucell, Johnson Biologics, Avantor etc....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_195746205
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:09 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik kuch ook... ik ben ook verkouden... maar ik kom nergens en zie niemand... dus Corona heb ik niet... en ik ga me dus ook niet testen. Ben ik nu ook strondeigenwijs?
Je gaat helemaal nooit naar buiten? krijgt geen bezoek en gaat niet naar het werk?
pi_195749211
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:01 schreef quirina het volgende:
Er zijn nou geen pollen meer hoor.
Dat beweert ook niemand.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:29:18 #31
189961 ex
aperture science
pi_195750462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:17 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ja, achteraf was het misschien beter inderdaad om het bij mijn leidinggevende te melden. Aan de andere kant dacht ik: "ja, alleen vanwege een hoestje? :') Ook was mijn werkdag al bijna voorbij toen ik me er bewust van werd. Het is een beetje tegen mijn principes om me voor het minste of geringste al ziek te melden. Ook omdat ik collega's heb die hier ook zo over denken. Ik wilde niet te zwak voor ze overkomen.
Voortaan ga ik dit in ieder geval wel aankaarten.
Niet een persoonlijke aanval op TS maar wel een mooi voorbeeld waarom ik denk dat COVID zo blijft rondhangen in het westen en zo snel is gegroeid om ons heen. In Aziatische landen (in ieder geval Japan/Zuid-Korea) is het vrij normaal om een masker te dragen zodra je een griepje, hoestje of wat dan ook hebt en te isoleren.

Ik heb (net als TS) altijd geleerd dat je, je niet zo moet aanstellen en moet doorwerken :p. Ironisch genoeg stopte dat toen ik voor mijn huidige werkgever ging werken (een groot Amerikaans bedrijf) waar me werd uitgelegd dat het duurder was als ik iedereen om me heen ook ziek maakte, dan dat ik lekker thuis even bij kwam.. Ik ben er toen wel anders over gaan denken maar het is me altijd wel een beetje bij gebleven (en ik blijf bij griep ook actiever thuis nu).

Vraag me af of de houding van 'ach het is maar een kuchje, gewoon door knallen!' nu een beetje voorbij is in het westen na dit alles.
The cake is a lie!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:23:55 #32
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195753544
Dom dom dom! Ik hoop niet dat je corona hebt als je je laat testen want dan lopen ze het risico dat die tent 2 weken dicht moet door jouw schuld!!
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195754137
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:29 schreef ex het volgende:

[..]

Niet een persoonlijke aanval op TS maar wel een mooi voorbeeld waarom ik denk dat COVID zo blijft rondhangen in het westen en zo snel is gegroeid om ons heen. In Aziatische landen (in ieder geval Japan/Zuid-Korea) is het vrij normaal om een masker te dragen zodra je een griepje, hoestje of wat dan ook hebt en te isoleren.

Ik heb (net als TS) altijd geleerd dat je, je niet zo moet aanstellen en moet doorwerken :p. Ironisch genoeg stopte dat toen ik voor mijn huidige werkgever ging werken (een groot Amerikaans bedrijf) waar me werd uitgelegd dat het duurder was als ik iedereen om me heen ook ziek maakte, dan dat ik lekker thuis even bij kwam.. Ik ben er toen wel anders over gaan denken maar het is me altijd wel een beetje bij gebleven (en ik blijf bij griep ook actiever thuis nu).

Vraag me af of de houding van 'ach het is maar een kuchje, gewoon door knallen!' nu een beetje voorbij is in het westen na dit alles.
Wishfull thinking waar ik al jaren om vraag.
pi_195755684
Toevallig had ik het hier vandaag nog over met een advocaat arbeidsrecht waar ik momenteel les van heb.

Er komt steeds meer jurisprudentie los aangaande corona in combi met het arbeidsrecht. Want de wet is er nog niet door. Best interessante materie om eens door te spitten, mocht je nog een loze avond hebben.

Ik heb in mijn prive situatie nu ook een conflict lopen in die sfeer (niet ikzelf overigens). Ik zou je alvast even inlezen. Mochten er problemen ontstaan, dan heb je alvast wat achtergrondinfo wanneer je eventueel in de problemen zou komen.

Hier vind je een stuk aangaande buitenlandse bedrijven in NL gevestigd met NL personeel
https://www.salarisnet.nl(...)e-wet-houden-1015179
pi_195755993
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:47 schreef baskick het volgende:

[..]

Verkoudheid ontstaat door een virus, niet door kou. Of bedoel je dat het virus via het open raam tot jou gekomen is? :')
Jôh, echt?
pi_195759481
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:38 schreef GX3 het volgende:

[..]

Jôh, echt?
Als je dat weet, maakt dat jouw eerdere post nogal ONZ-waardig.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')