abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195740032
Na 2,5 jaar is m'n relatie toch al 3 maanden om, en toch lukt het zeer moeilijk om terug enige vorm van levenslust, positiviteit en zingeving te bereiken.

De relatie was eentje die eigenlijk, als ik eerlijk ben naar mezelf, nooit had mogen plaatsvinden. Ik heb nooit een echt verliefd gevoel gehad terwijl zij aan de andere kant altijd toonde hoeveel ze van me hield. Ik vond het zeer speciaal en leuk dat een meisje me wilde versieren, ook al zag ik er niks in vanwege het grote leeftijdsverschil en ik haar ook niet echt knap vond. Meer nog, ik was serieus geschrokken toen ik haar zonder make-up zag. Zonder make-up had ik moeite om haar te bekijken.
Haar karakter en interesses waren wel van een dusdanig niveau dat ik zeer graag tijd met haar spendeerde. Niettemin had ik zeer lange periodes waarin m'n onderbewuste vertelde dat ik niet van haar hield. Ze zei dat ik het niet vaak letterlijk zei en dat klopte ook wel. Het voelde niet oprecht als ik het zei. Op andere vlakken had ze niets te klagen, want ik deed alles voor haar tenzij het natuurlijk botste met m'n principes.

Helaas kwam ik niet overeen met haar schoonouders. Ik had er helaas driemaal en discussies mee gehad waardoor zij weer middenin de frontlinie stond. Ik wilde dan weer niet komen terwijl zij het zowat eisten dat ik er wel over de vloer kwam. Resultaat: ik zat er altijd wat verkrampt bij, tot dat ik wel heel gefrustreerd raakte van commentaar op m'n toekomstvisie, werk, financiële stappen tot zelfs wat mijn familie doet in hun vrije tijd. Alleen wilde ik niet meer zijn, door het knagende gevoel van zingeving en eenzaamheid.

Nuja, de breuk was een feit en direct overviel me een gevoel van leegheid en apathie. Ik wist niet waarom ik eigenlijk leefde, waarom ik werkte en waarom ik het geld heb. Hobby's brachten geen plezier meer, ik sliep sporadisch en had nachtmerries met haar in de hoofdrol. Nuja, we waren uit elkaar, maar appten nog wel omdat we beiden nog nooit zo'n band hadden gehad met een persoon.

Het moment toen zij vertelde dat ze aan het daten was met een gast waarvan ze wist dat ik hem maar een onfatsoenlijke boer vindt die vrouwen gebruikt als spermadoekjes, toen was de bom gebarsten. Ik wilde met haar bellen gezien ik behoorlijk in shock was hiervan en zij wilde het niet omdat ze het niet noodzakelijk vond.

Ik heb haar nog lang op social media wel zitten volgen, maar het verergerde en verergerde totdat ik bijna zelfmoord wilde plegen. Ik sloeg door in de alcohol en werd op het matje geroepen op het werk. Ik zag er slecht uit en maakte fouten.

Ik ging toen ook maar opnieuw op Tinder, maar was na een date of als het zelfs al op daten ging uitkomen, eerlijk dat ik absoluut nog niet over m'n ex was en het mij enorm speet.

Ik liep al bij een psycholoog voor de relatiebreuk wegens een laag zelfbeeld, geen vertrouwen en moeite met het controleren van never-ending zelfpijnigende gedachtestroom. Ik deed zaken om me af te leiden zoals sporten, lezen, gamen en sociaal wezen. Toch bleef de gedachtestroom doorgaan, over de leegheid en onverschilligheid.

Iedere dag mis ik haar nog en ik krijg mental images van zij die seks heeft met die andere gast. Ik geraak moeilijk uit de overtuiging dat een leven zonder relatie gewoon bezigheidstherapie is in een systeem waarin we werken om belastingen te spekken. Nergens heb ik zin in en aanwezig zijn in gesprekken kost zoveel moeite en energie die ik moeilijk kan opbrengen.

Daarnhaast is m'n vriendenkring sterk uit elkaar gevallen en heb ik afscheid moeten nemen van een dierbare vriendschap die niet meer mogelijk was. Plotsklapse eenzaamheid in coronatijden, het is zwaar.

Ik kan geen film noch serie kijken gezien m'n concentratie volledig zit bij m'n ex. Lange tijd veel cardiosporten gedaan, maar ook deze helpen niet meer daar tijdens het lopen of fietsen ook ''gewoon'' de mallemolen doordraait.

Is er licht aan het einde van de tunnel?
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:25:40 #2
491163 Viesdik
pi_195740865
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Wat is je (culturele) achtergrond?
Woon je in een dorp of stad?
Ben je gelovig?
Mis je een doel in het leven?
Ben je ambitieus?
Ben je een aantrekkelijke man?
Ben je intelligent?
Heb je respect voor jezelf?
Hoe is je eigenwaarde?
Heb je genoeg afleiding?
Heb je veel vrienden?
Heb je familie waar je goed mee kan praten?


Als je hulp nodig hebt, is het handig om een beetje een beter beeld te krijgen van de persoon.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:45:10 #3
491163 Viesdik
pi_195740929
Laat ik een poging doen. Wellicht lul ik compleet uit m'n nek. Ben dan ook geen psycholoog :)

Laten we beginnen te zeggen dat je moet inzien dat we in een wel hele depressieve periode zitten met z'n allen.
Herfst, corona, donkere dagen, we voelen ons opgesloten, beperking in onze vrijheid en met een (nog) niet al te optimistisch vooruitzicht.
We zitten momenteel in een tijd waarin letterlijk alles tegenzit.
Mensen die al emotioneel uit balans waren, zullen de klap wellicht harder ontvangen, maar ondertussen is het ook een moment om te relativeren. En wellicht zelfs te mediteren. Want aan het einde van de tunnel is er altijd weer licht :D

Hoe gek het ook klinkt, mensen worden steeds sneller depressief omdat ze nergens meer in geloven.
Want als je nergens meer in gelooft, wat voor een zin heeft het leven dan?
In combinatie met het teveel laten meesleuren in de verwachtingsmaatschappij. Dat jouw rol in de samenleving afdoende is wanneer het door je omgeving wordt geaccepteerd.

Het omgaan met tegenslagen is altijd lastig, als je denkt dat je de enige bent kan ik je geruststellen.
Zodra je accepteert dat leed een onderdeel is van het leven, zal je er beter mee leren omgaan.
Maar je moet jezelf wel uit die sleurput trekken, anders zal je er uiteindelijk nog dieper inzakken.
Waar een wil is is een weg en twijfel aan de zegen is een Nederlaag.
pi_195740961
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef Googke het volgende:
Het moment toen zij vertelde dat ze aan het daten was met een gast waarvan ze wist dat ik hem maar een onfatsoenlijke boer vindt die vrouwen gebruikt als spermadoekjes, toen was de bom gebarsten.
:|W
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:57:13 #5
491163 Viesdik
pi_195740983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:54 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

:|W
Ik herken dit gedrag bij mezelf ook.
Heel fout eigenlijk. Wellicht omdat je je ex nog eens extra wil laten voelen hoe jezelf voelt ofzo?
Heb het ooit een keer gedaan bij een vriendin, ik moest haar gewoon kwetsen om van haar af te komen.
Was het niet voor haar dan wel voor mezelf.
pi_195741977
Natuurlijk heeft ze nog geen seks....
Dat doe je wanneer je lang bij elkaar bent.
pi_195742014
Klinkt alsof je haar zelf vooral zag als een warm gat. En enorm weinig zelfrespect hebt.

Ga aan jezelf werken; dan is er zeker nog hoop. Leer van jezelf te houden, zodat je een ander beter kan maken, ipv slopen.

Je vertoont kinderlijk gedrag (niet bij haar ouders langs willen gaan, projectie van je eigen gedrag op haar nieuwe interesse, de wereld laten instorten bij tegenslag..), werk daar aan.

Stop met jezelf zielig vinden en probeer eenzaamheid en depressieve gevoelens niet te verwarren met verliefdheid en het idee dat jullie bij elkaar passen.

Man up!
pi_195743454
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef Googke het volgende:
Helaas kwam ik niet overeen met haar schoonouders.
Misschien tijd om de band met je ouders te verbeteren dan :P

Hoe is het zo gekomen dat je zelfbeeld zo slecht is?
What's the name of the game?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:46:58 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195744667
Ja lijkt me inderdaad iets om bijna depressief van te worden als je een perfect meisje hebt laten gaan omdat ze uiterlijk niet mooi genoeg was.

Zit je straks misschien met een mooi meisje die niet bij je past.
To BG or not to BG!
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:38:47 #10
491163 Viesdik
pi_195745507
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:46 schreef oppiedoppie het volgende:
Ja lijkt me inderdaad iets om bijna depressief van te worden als je een perfect meisje hebt laten gaan omdat ze uiterlijk niet mooi genoeg was.

Zit je straks misschien met een mooi meisje die niet bij je past.
Je hoeft niet superknap te zijn om wel een goed verzorgd uiterlijk te hebben.
Vrouwen die leven onder het mom van "take me as I am, anders take ik jou niet ;)", sorry maar daar voel ik me ook niet toe aangetrokken en die wijs ik graag de deur.
En ik vind het daarom ook logisch dat vrouwen mij niet zagen staan toen ik viesdik was. Maar als je ergens voor knokt en jezelf weet durft aan te kijken in de spiegel, win je je zelfvertrouwen weer terug en straal je dat ook uit.
En misschien moet TS zich focussen op de winsten die hij hieruit haalt. Levenslessen (of ze nu leuk zijn of niet) zijn belangrijk in je leven.
Je bent namelijk een ervaring rijker wat je veel volwassener maakt.
Ook al ben je uit elkaar, je hebt wel een lange relatie met met iemand gehad. Dat zegt iets over jou, namelijk dat je het goed doet bij vrouwen. En daarnaast zijn er genoeg mannen die daar van dromen.
Het is kut en accepteer dat. Iedereen ervaart dat als een relatie stuk gaat. Maar je komt er echt wel uit! Dat moet je niet doen omdat anderen dat van je verwachten, maar omdat je dat van jezelf wil!
Maar gun jezelf vooral ook om verdrietig te zijn!
Er lucht niks zo op als eens in de zoveel tijd een potje te janken. Al is het 1 keer per 5-10 jaar.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:07:11 #11
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195745926
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:38 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Je hoeft niet superknap te zijn om wel een goed verzorgd uiterlijk te hebben.
Vrouwen die leven onder het mom van "take me as I am, anders take ik jou niet ;)", sorry maar daar voel ik me ook niet toe aangetrokken en die wijs ik graag de deur.
En ik vind het daarom ook logisch dat vrouwen mij niet zagen staan toen ik viesdik was. Maar als je ergens voor knokt en jezelf weet durft aan te kijken in de spiegel, win je je zelfvertrouwen weer terug en straal je dat ook uit.
En misschien moet TS zich focussen op de winsten die hij hieruit haalt. Levenslessen (of ze nu leuk zijn of niet) zijn belangrijk in je leven.
Je bent namelijk een ervaring rijker wat je veel volwassener maakt.
Ook al ben je uit elkaar, je hebt wel een lange relatie met met iemand gehad. Dat zegt iets over jou, namelijk dat je het goed doet bij vrouwen. En daarnaast zijn er genoeg mannen die daar van dromen.
Het is kut en accepteer dat. Iedereen ervaart dat als een relatie stuk gaat. Maar je komt er echt wel uit! Dat moet je niet doen omdat anderen dat van je verwachten, maar omdat je dat van jezelf wil!
Maar gun jezelf vooral ook om verdrietig te zijn!
Er lucht niks zo op als eens in de zoveel tijd een potje te janken. Al is het 1 keer per 5-10 jaar.
Hm. Over dat 'take me as i am' denk ik iets genuanceerder.
Ik heb namelijk een bloedhekel aan make-up en gebruik het heel af en toe maar nooit gewoon overdag.
Dan heb ik het gevoel dat het carnaval is en ik iemand of iets anders 'speel'.
Ik denk ook dat veel vrouwen make-up juist gebruiken om zelfverzekerheid te spelen. Hoe meer make-up hoe onzekerder de vrouw denk ik.

Maar ik vind ook dat je zonder make-up ook goedverzorgd kunt zijn en hier verschillen de meningen ook over.

Ik hou van zoveel mogelijk naturel, dus zonder nepnagels, nephaar, nepwimpers, neptieten etc. Ook niet teveel parfum, daar hou ik ook niet van.

Maar mijn man is ook geen alfa maar een supernerd, dus die kijkt ook heel anders naar vrouwen, gelukkig.

En ja, voor ts zal dit zeker een les worden waar hij nu nog middenin zit.
To BG or not to BG!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:13:19 #12
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195746022
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:38 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Je hoeft niet superknap te zijn om wel een goed verzorgd uiterlijk te hebben.
Vrouwen die leven onder het mom van "take me as I am, anders take ik jou niet ;)", sorry maar daar voel ik me ook niet toe aangetrokken en die wijs ik graag de deur.
En ik vind het daarom ook logisch dat vrouwen mij niet zagen staan toen ik viesdik was. Maar als je ergens voor knokt en jezelf weet durft aan te kijken in de spiegel, win je je zelfvertrouwen weer terug en straal je dat ook uit.
En misschien moet TS zich focussen op de winsten die hij hieruit haalt. Levenslessen (of ze nu leuk zijn of niet) zijn belangrijk in je leven.
Je bent namelijk een ervaring rijker wat je veel volwassener maakt.
Ook al ben je uit elkaar, je hebt wel een lange relatie met met iemand gehad. Dat zegt iets over jou, namelijk dat je het goed doet bij vrouwen. En daarnaast zijn er genoeg mannen die daar van dromen.
Het is kut en accepteer dat. Iedereen ervaart dat als een relatie stuk gaat. Maar je komt er echt wel uit! Dat moet je niet doen omdat anderen dat van je verwachten, maar omdat je dat van jezelf wil!
Maar gun jezelf vooral ook om verdrietig te zijn!
Er lucht niks zo op als eens in de zoveel tijd een potje te janken. Al is het 1 keer per 5-10 jaar.
Ik denk dat als jij je niet goed voelt met jezelf ,mensen je niet zien staan. Wat je bent /hoe jij je voelt dat straal je uit. Zelfvertrouwen hebben is belangrijk. Fijn dat je die weer terug hebt gekregen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:18:40 #13
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195746106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:13 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik denk dat als jij je niet goed voelt met jezelf ,mensen je niet zien staan. Wat je bent /hoe jij je voelt dat straal je uit. Zelfvertrouwen hebben is belangrijk. Fijn dat je die weer terug hebt gekregen.
Ja precies. Want mijn 2e vriendje was ook 140 kilo maar die had geen problemen om 'aan de vrouw te komen'. Zelfvertrouwen is belangrijker dan uiterlijk alleen.
To BG or not to BG!
pi_195756356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:25 schreef Viesdik het volgende:
Hoe oud ben je als ik vragen mag? 26
Wat is je (culturele) achtergrond? Westers, blank, blond, 1m90. Niet dik, niet mager, gewoon normaal gestalte.

Woon je in een dorp of stad? Dorp, waar de stront en modder aan de weg de pendelaars begroet.

Ben je gelovig? Er moet wel iets zijn, maar of het een God, Vliegend Spaghettimonster, Theepot van Russel is, dat laat ik in het midden. Eerder een deïst dan.

Mis je een doel in het leven? Tja, wat is het doel van het leven, materialisme? Nu ik een relatie heb gehad, besef ik dat dat hét grootste doel is wat men kan bereiken. Een diepe band met een persoon waar er overeenkomsten mee zijn... Dat er geen chemische reactie in m'n brein plaatsvond, tja... Ik kan simpelweg niet geloven dat álle koppels in de wereld bestaan uit personen die een dosis dopamine door hun lijf hebben gieren als ze een ander persoon zien.

Ben je ambitieus? Goh ja, ik wilde eerst journalist worden, maar dat lukte niet wegens het gebrek aan soft-skills en een licht spraakgebrek, nl stotteren. Nuja, veel mensen merken het niet, enkel als ik echt emotioneel ben in de zin van boos, gefrustreerd, opgejaagd of verdrietig. Ambitie als in doelen bereiken op eender welk vlak, die heb ik niet meer gehad. Vanaf m'n 21ste geraakte ik wel geïnteresseerd in de dames toen ik doorhad dat ze niet zelf op me zouden afstappen. Op het vlak van werk misschien iets wat de maatschappij een stukje mooier kan maken, hoewel dat clichépraat is die iedere sociale werker wel zal uitslaan. Ik heb ook eens meegedaan aan de politietesten vanuit dat perspectief

Ben je een aantrekkelijke man? Ik zie het zelf niet, ik kan mezelf niet als mooi benoemen. Als 15jarige eens een opmerking gehad van het (enige) meisje waar ik écht eens verliefd op was dat ik lelijk was en ook eens toen ik 13 jaar was van een meisje dat wel heel erg hautain deed. Gecombineerd met enorme scheve tanden destijds, beetje mollig, een raar Dennis the Menace kapsel was dat ook niet vreemd. Het was voornamelijk m'n broer die feitelijk altijd met de aandacht ging lopen, vroeger op de camping of dergelijke plaatsen met jeugdig en hormonaal volk. Zelf kreeg ik geen vrouwelijke aandacht. Momenteel nog niet echt zelf veel, hoewel m'n ''eerste keer'' met een persoon was die me duidelijk zag als lustobject is en m'n ex helemaal weg van me was. Kan ook zijn dat ik het niet merk. Als ik sommige vrienden/kennissen hoor praten, is gewoon aardig zijn al flirten....


Ben je intelligent? Ik probeer geïnformeerd te blijven over de ontwikkelingen in de wereld, spreek 3 talen redelijk die ik op m'n werk regelmatig moet gebruiken (credit controller). Ik heb een diploma op het niveau van hoger beroepsonderwijs. Helaas heb ik een zwaar ongeval gehad en dat liet lichtjes z'n sporen na, zo heb ik toch anderhalf jaar moeten revalideren en ben ik op 95% van m'n oorspronkelijk intellectuele capaciteit. Ik kan mezelf niet echt intelligent noemen, eerder heb ik mezelf constant moeten pushen om de eindtermen te bereiken maar ja.

Gezien ik m'n huidige baan zo moe ben als de Corona-situatie, overweeg ik enorm om een andere avondstudie te volgen, áls ik me mentaal beter ga voelen. Maar ja, wat, waarom, hoe...


Heb je respect voor jezelf? Ik heb het moeten googlen wat zelfrespect definieert en nee, zoals verwacht niet. Ik geef heel vaak toe om conflictsituaties te vermijden, hoewel ik het er niet mee eens ben. In erge gevallen ontplof ik en geef ik de volle laag hoewel ik constant toegaf eerst. Aan de andere kant kan ik ook heel star zijn, waar ik niet trots op ben.

Hoe is je eigenwaarde? Eigenwaarde als in van mezelf houden? Ik wilde heel graag m'n broer zijn, want die heeft het allemaal voor elkaar. Hij heeft half zoveel moeten ondergaan als ik. Hij ziet er beter uit, heeft een vriendin al gedurende langere tijd, hij weet hoe zich te gedragen in sociale situaties dus niet overkomen als een aandachtshoer maar ook geen muurbloempje. Hij heeft tot slot geen 2 linkerhanden als ik.

Heb je genoeg afleiding? Indien het afleiding is in de zin van plezier: echt plezier als echt enthousiast worden van activiteiten,dat moet al geleden zijn van m'n tienertijden, gedefinieerd als niet naar de klok kijken tijdens een activiteit. Het breinloos Netflix-bingen is niets voor me, helft van de tijd zit ik toch op m'n telefoon en praat ik. M'n ex keek graag naar series en films terwijl we wat op de bank lagen. Hardlopen heb ik lange tijd gedaan, echter ben ik het zo moe als kou pap geworden. Lezen over verschillende onderwerpen doe ik gedurende het werken zoals Fok, Reddit, 9lives,... Sport doe ik voornamelijk om in goede gezondheid te blijven, echter écht leuk... Ja, het bier drinken na een tochtje wielrennen of na het uitlopen van stratenrun. Voetbal kijk ik wel met vrienden, al is het soms een excuus om bier te drinken.

Heb je veel vrienden? Vriendengroep is sterk uiteen gevallen waardoor ik letterlijk in bubbels zit, los van de Corona-situatie. Helaas wat vrienden kwijtgeraakt die ik voor m'n eigen mentale toestand heb moeten blokkeren, om zo geen koppelfoto's van m'n ex te hoeven zien met die boer en enkele goede vrienden. Ik merk wel dat ik nu vriendschap meer apprecieer en het soms niet gaat om het laveloos zuipen, maar al enkel de aanwezigheid om niet alleen te moeten zijn.

Heb je familie waar je goed mee kan praten? Ik voel me onbegrepen en niet echt serieus genomen. M'n vader en moeder zijn van een totaal andere aard, mentaliteit, blik op de maatschappij en relaties / vriendschappen. M'n broer is zo koud als Stalin en m'n zus is nog zo jong en naïef dat ik haar liever in de waan laat.

Als je hulp nodig hebt, is het handig om een beetje een beter beeld te krijgen van de persoon.


[ Bericht 7% gewijzigd door Googke op 20-10-2020 23:14:39 (Uitdieping take 2) ]
pi_195756787
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:54 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

:|W
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik deze emoji moet opvatten, overigens niet bedoeld om te schofferen.
Die gast is het type dat onrespectvol over vrouwen praat en zelf geen belangstelling toont voor haar verhaal. Dat ze uitgerekend naar hem gaat, was wel een dolksteek. Ik en die gast komen echt niet goed overeen, waar hij me altijd wat wil kleineren en ik hem ook wat belachelijk maak als ik kan. Die gast is wel 10x lelijker als ik, iets waar ik me serieus in kan opwinden echter ook serieus verdrietig over ben.
pi_195756834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 06:57 schreef hoechst het volgende:
Natuurlijk heeft ze nog geen seks....
Dat doe je wanneer je lang bij elkaar bent.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 06:57 schreef hoechst het volgende:
Natuurlijk heeft ze nog geen seks....
Dat doe je wanneer je lang bij elkaar bent.
Hoe ik haar ken, zal het niet lang op zich laten wachten.
pi_195756977
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:05 schreef _I het volgende:
Klinkt alsof je haar zelf vooral zag als een warm gat. En enorm weinig zelfrespect hebt.

Ga aan jezelf werken; dan is er zeker nog hoop. Leer van jezelf te houden, zodat je een ander beter kan maken, ipv slopen.

Je vertoont kinderlijk gedrag (niet bij haar ouders langs willen gaan, projectie van je eigen gedrag op haar nieuwe interesse, de wereld laten instorten bij tegenslag..), werk daar aan.

Stop met jezelf zielig vinden en probeer eenzaamheid en depressieve gevoelens niet te verwarren met verliefdheid en het idee dat jullie bij elkaar passen.

Man up!
Ik gebruikte haar niet, ik zag haar wel degelijk als relatiemateriaal, alleen had ik geen chemische reactie door mijn lichaam onder de noemer van verliefdheid. Met de juiste make-up en speelse kleding mocht ze er zeker zijn, anders was ze fysiek niet wow. Haar karakter en innerlijk, dat was hét zoals ik eerst had gedacht.
Voordeel is dat ik nooit verblind was door de zogenaamde roze bril.

Haar nieuwe interesse als die gast, die ken ik zelf goed en heb ik altijd moeten tolereren.

Betreft haar ouders: ga jij dan graag bij mensen langs die je niet laten uitpraten, die dachten dat ik een revalidatie onnodig lang aan het rekken was om toch maar niet te hoeven werken en die even kwamen zeggen dat ik niet met geld om kan en dat het schandalig is dat ik nog thuis woon?

En depressies en alles hieraan gerelateerd, daar heb ik helaas al een tijdje mee te dealen. Ooit geraakt de maat eens vol...
pi_195756981
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:19 schreef Googke het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik deze emoji moet opvatten, overigens niet bedoeld om te schofferen.
Die gast is het type dat onrespectvol over vrouwen praat en zelf geen belangstelling toont voor haar verhaal. Dat ze uitgerekend naar hem gaat, was wel een dolksteek. Ik en die gast komen echt niet goed overeen, waar hij me altijd wat wil kleineren en ik hem ook wat belachelijk maak als ik kan. Die gast is wel 10x lelijker als ik, iets waar ik me serieus in kan opwinden echter ook serieus verdrietig over ben.
Het klinkt meer alsof je ego gekrenkt is dan wat anders. Kan best dat die jongen niet zo fantastisch is, maar je trekt het je heel persoonlijk aan.
pi_195759793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:29 schreef Googke het volgende:

[..]

Ik gebruikte haar niet, ik zag haar wel degelijk als relatiemateriaal, alleen had ik geen chemische reactie door mijn lichaam onder de noemer van verliefdheid. Met de juiste make-up en speelse kleding mocht ze er zeker zijn, anders was ze fysiek niet wow. Haar karakter en innerlijk, dat was hét zoals ik eerst had gedacht.
Voordeel is dat ik nooit verblind was door de zogenaamde roze bril.

Haar nieuwe interesse als die gast, die ken ik zelf goed en heb ik altijd moeten tolereren.

Betreft haar ouders: ga jij dan graag bij mensen langs die je niet laten uitpraten, die dachten dat ik een revalidatie onnodig lang aan het rekken was om toch maar niet te hoeven werken en die even kwamen zeggen dat ik niet met geld om kan en dat het schandalig is dat ik nog thuis woon?

En depressies en alles hieraan gerelateerd, daar heb ik helaas al een tijdje mee te dealen. Ooit geraakt de maat eens vol...
Lees nou eens wat je zelf zegt.

Werk. Aan. Jezelf.
pi_195760023
Dat heet luddevuduh

Komt wel goed :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195760036
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:56 schreef _I het volgende:
Lees nou eens wat je zelf zegt.

Werk. Aan. Jezelf.
Mee eens. Ze verdiende beter als ts toch niet van haar hield. Kan ook gewoon de awkwardness (dom woord maar geen zin het e vertalen) zijn van ;’dat zeggen maar als hij het niet voelde is het idd gewoon zn ego die gekrenkt is en verder niks. Hij wil gewoon “een relatie”, zoals zoveel mannen. De vrouw die deze plek invult boeit dn niet, als het maar een vrouwelijk lichaam heeft. Die ander is weliswaar lomp maar dat is ts zelf ook.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195760089
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens. Ze verdiende beter als ts toch niet van haar hield. Kan ook gewoon de awkwardness (dom woord maar geen zin het e vertalen) zijn van ;’dat zeggen maar als hij het niet voelde is het idd gewoon zn ego die gekrenkt is en verder niks. Hij wil gewoon “een relatie”, zoals zoveel mannen. De vrouw die deze plek invult boeit dn niet, als het maar een vrouwelijk lichaam heeft. Die ander is weliswaar lomp maar dat is ts zelf ook.
Yep, projectie.

Zeggen dat je niets voelt, maar dat ze met wat make-up en moeite er best representatief uitzag is ego, geen liefde.

En niet bij haar ouders langs willen gaan, omdat ze hun dochter beschermen getuigd ook niet echt van volwassen gedrag. Het leest als vooral nemen en slachtoffergedrag; hoewel de vrouw in kwestie als het echte slachtoffer overkomt.

Janken om een nieuwe vriend die exact dat zou doen wat TS zelf doet is wel de klap op de vuurpijl. Je ziet in de ander alleen je eigen tekortkomingen.

Zijn we het toch nog eens eens. *O*
pi_195762922
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:34 schreef _I het volgende:

Yep, projectie.

Zeggen dat je niets voelt, maar dat ze met wat make-up en moeite er best representatief uitzag is ego, geen liefde.

En niet bij haar ouders langs willen gaan, omdat ze hun dochter beschermen getuigd ook niet echt van volwassen gedrag. Het leest als vooral nemen en slachtoffergedrag; hoewel de vrouw in kwestie als het echte slachtoffer overkomt.

Janken om een nieuwe vriend die exact dat zou doen wat TS zelf doet is wel de klap op de vuurpijl. Je ziet in de ander alleen je eigen tekortkomingen.

Zijn we het toch nog eens eens. *O*
Ja. Dat VOOR MIJN GEVOEL het merendeel van de mannen zo lijkt te denken, zorgt ervoor dat ik zelf alle interesse in daten ben verloren.
Als de individuele persoonlijkheid van een vrouw nooit aantrekkelijk genoeg kan zijn om belangrijker of ook maar even belangrijk te zijn dan haar inwisselbare representatieve uiterlijk en haar slaafgedrag tov de man dan pas ik zelf haha.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 21-10-2020 12:12:05 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195763120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja. Dat VOOR MIJN GEVOEL het merendeel van de mannen zo lijkt te denken, zorgt ervoor dat ik zelf alle interesse in daten ben verloren.
Als de individuele persoonlijkheid van een vrouw nooit aantrekkelijk genoeg kan zijn om belangrijker of ook maar even belangrijk te zijn dan haar inwisselbare representatieve uiterlijk en haar slaafgedrag tov de man dan pas ik zelf haha.
Nee joh. De meeste mannen die ik ken zijn verzot op hun vriendin/vrouw en dragen haar op handen.

Als je alleen wil blijven is dat natuurlijk helemaal prima, maar er zijn echt nog wel leuke kerels. Lief, zorgzaam, betrouwbaar en volwassen.
pi_195763278
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:06 schreef _I het volgende:
Nee joh. De meeste mannen die ik ken zijn verzot op hun vriendin/vrouw en dragen haar op handen.

Als je alleen wil blijven is dat natuurlijk helemaal prima, maar er zijn echt nog wel leuke kerels. Lief, zorgzaam, betrouwbaar en volwassen.
Zouden ze hun vrouw ook uit hebben gekozen als het een letterlijke blind date was geweest en ze alleen met haar hadden kunnen praten?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:25:17 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195763573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Zouden ze hun vrouw ook uit hebben gekozen als het een letterlijke blind date was geweest en ze alleen met haar hadden kunnen praten?
Daar gaat dit topic niet over, dus draai nu eens niet elk topic hier naartoe.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195763708
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:25 schreef CoolGuy het volgende:
Daar gaat dit topic niet over, dus draai nu eens niet elk topic hier naartoe.
quote:
Meer nog, ik was serieus geschrokken toen ik haar zonder make-up zag. Zonder make-up had ik moeite om haar te bekijken.
Haar karakter en interesses waren wel van een dusdanig niveau dat ik zeer graag tijd met haar spendeerde. Niettemin had ik zeer lange periodes waarin m'n onderbewuste vertelde dat ik niet van haar hield. Ze zei dat ik het niet vaak letterlijk zei en dat klopte ook wel. Het voelde niet oprecht als ik het zei. Op andere vlakken had ze niets te klagen, want ik deed alles voor haar tenzij het natuurlijk botste met m'n principes.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:42:21 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195763909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:32 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

[..]

Ja, het gaat over een situatie van TS, niet of 'ze' hun vrouw hadden uitgekozen als X Y Z. Je snapt me prima.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195764319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, het gaat over een situatie van TS, niet of 'ze' hun vrouw hadden uitgekozen als X Y Z. Je snapt me prima.
Ik snap je inderdaad, maar de relevantie die ik zelf zag was dat men nu probeert ts op andere gedachten te brengen, omdat hij zijn vriendin zou gebruiken voor zijn eigen ego/haar aantrekkelijke innerlijk ondergeschikt was in waarde aan haar zonder makeup lelijke uiterlijk. Dan is de vraag waarom hij toch bij haar bleef als hij niet van haar hield (houden van lijkt mij toch juist dat je iemand aangenaam gezelschap vindt ondanks minpunten qua uiterlijk? Maargoed dat gevoel had hij er naar eigen zeggen niet bij). Maar dat terzijde, _I en ik bekritiseren ts omdat hij volgens ons niet de juiste mentaliteit had en de relatie dus niet eens potentie had, zoals ts ook al schreef. Maar heeft dat wel zin? Als het merendeel van de mannen dezelfde mentaliteit heeft dan heeft het dus geen zin om te verwachten van ts dat hij zich anders had opgesteld.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195797352
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:56 schreef _I het volgende:

[..]

Lees nou eens wat je zelf zegt.

Werk. Aan. Jezelf.
Aan jezelf werken, dat is zo van die lege praat om iets te kunnen zeggen. Ik heb nooit begrepen wat ermee bedoeld wordt buiten "doe leuke dingen", "hou van jezelf blabla". Al zolang doe ik dingen die puur dienen als bezigheidstherapie. Als we toch allemaal perfect gelukkig alleen moeten zijn, waarom daten we dan massaal en waarom is de Westerse wereld dan zo vol van ongelukkige mensen, die toch altijd aan zichzelf werken.
pi_195797501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens. Ze verdiende beter als ts toch niet van haar hield. Kan ook gewoon de awkwardness (dom woord maar geen zin het e vertalen) zijn van ;’dat zeggen maar als hij het niet voelde is het idd gewoon zn ego die gekrenkt is en verder niks. Hij wil gewoon “een relatie”, zoals zoveel mannen. De vrouw die deze plek invult boeit dn niet, als het maar een vrouwelijk lichaam heeft. Die ander is weliswaar lomp maar dat is ts zelf ook.
LOL, wat weet jij daar nu over? Beetje aanvallende reactie op een niveau dat je iemand persoonlijk moet kennen. Ik hield enorm van haar innerlijk en interesses, maar er ontbrak een fysieke aantrekking. Ik heb dit zowat nooit meer gehad, maar wilde haar ook niet uit m'n leven. Ik zat zowat altijd in de knop met mezelf errond.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 23:20:12 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195797750
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:02 schreef Googke het volgende:

[..]

LOL, wat weet jij daar nu over? Beetje aanvallende reactie op een niveau dat je iemand persoonlijk moet kennen. Ik hield enorm van haar innerlijk en interesses, maar er ontbrak een fysieke aantrekking. Ik heb dit zowat nooit meer gehad, maar wilde haar ook niet uit m'n leven. Ik zat zowat altijd in de knop met mezelf errond.
Werken aan jezelf betekent in dit geval eens kritisch te kijken naar wat je hier zelf schrijft over je ex en eens rustig na te gaan of er iets zit in de kritische reacties die dat hier oproept.

Van werken aan jezelf komt niks terecht als je niet wilt kijken in de spiegel die mensen hier jou voorhouden.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:34:58 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_195798881
Het is uit en jij hebt haar gedumpt. Goed dat ze verder gaat. Ze is vrij nu en hopelijk houdt die nieuwe wel van haar zoals het moet.
pi_195875870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik snap je inderdaad, maar de relevantie die ik zelf zag was dat men nu probeert ts op andere gedachten te brengen, omdat hij zijn vriendin zou gebruiken voor zijn eigen ego/haar aantrekkelijke innerlijk ondergeschikt was in waarde aan haar zonder makeup lelijke uiterlijk. Dan is de vraag waarom hij toch bij haar bleef als hij niet van haar hield (houden van lijkt mij toch juist dat je iemand aangenaam gezelschap vindt ondanks minpunten qua uiterlijk? Maargoed dat gevoel had hij er naar eigen zeggen niet bij). Maar dat terzijde, _I en ik bekritiseren ts omdat hij volgens ons niet de juiste mentaliteit had en de relatie dus niet eens potentie had, zoals ts ook al schreef. Maar heeft dat wel zin? Als het merendeel van de mannen dezelfde mentaliteit heeft dan heeft het dus geen zin om te verwachten van ts dat hij zich anders had opgesteld.
Ik heb het gevoel dat ik mezelf soort van heb ingedramd dat ik niet zonder haar kon. Vaak was ik met haar en m'n verstand zei dat ze wel echt wifey material was en is. Ergens zat er iets qua gevoel niet juist. Constante of toch vaak aanwezige twijfel tussen hart en hoofd, want m'n verstand liet weten dat ze gewoon een topper is. Ik hield echter wel van haar, alleen was die chemische reactie van ''verliefdheid'' er niet. Hoe kan het anders dat ik me nu gewoon doelloos en leeg voel, alsof het leven een maatschappelijke bezigheidstherapie is?
pi_195875992
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Werken aan jezelf betekent in dit geval eens kritisch te kijken naar wat je hier zelf schrijft over je ex en eens rustig na te gaan of er iets zit in de kritische reacties die dat hier oproept.

Van werken aan jezelf komt niks terecht als je niet wilt kijken in de spiegel die mensen hier jou voorhouden.
Al sinds m'n puberteit zit ik met constante twijfel en ontevredenheid over mezelf. Ik loop bij een psycholoog, probeer te sporten om de donkerheid en negativiteit te doorbreken. Het constante analyseren en piekeren over hoe het ideale moet, wat wel een goede invulling is van het leven, wat ik wél moet doen,dat is slopend.

Het lijkt alsof het leven geen waarde heeft zonder een relatie, gezien ik van mezelf nooit echt kon zeggen dat ik zonder zorgen gelukkig was als single...
  maandag 26 oktober 2020 @ 23:23:26 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195876183
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:10 schreef Googke het volgende:

[..]

Al sinds m'n puberteit zit ik met constante twijfel en ontevredenheid over mezelf. Ik loop bij een psycholoog, probeer te sporten om de donkerheid en negativiteit te doorbreken. Het constante analyseren en piekeren over hoe het ideale moet, wat wel een goede invulling is van het leven, wat ik wél moet doen,dat is slopend.

Het lijkt alsof het leven geen waarde heeft zonder een relatie, gezien ik van mezelf nooit echt kon zeggen dat ik zonder zorgen gelukkig was als single...
Ja, ik kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend is.

Even kort door de bocht lijk je niet erg succesvol in je geluk vinden in een relatie. Misschien is dat omdat je de relatie ziet als middel om gelukkig te worden zonder dat je ook gelukkig bent met jouzelf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195879392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:02 schreef Googke het volgende:
LOL, wat weet jij daar nu over? Beetje aanvallende reactie op een niveau dat je iemand persoonlijk moet kennen. Ik hield enorm van haar innerlijk en interesses, maar er ontbrak een fysieke aantrekking. Ik heb dit zowat nooit meer gehad, maar wilde haar ook niet uit m'n leven. Ik zat zowat altijd in de knop met mezelf errond.
Maar heb je dat ook letterlijk zo tegen haar gezegd?

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:03 schreef Googke het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik mezelf soort van heb ingedramd dat ik niet zonder haar kon. Vaak was ik met haar en m'n verstand zei dat ze wel echt wifey material was en is. Ergens zat er iets qua gevoel niet juist. Constante of toch vaak aanwezige twijfel tussen hart en hoofd, want m'n verstand liet weten dat ze gewoon een topper is. Ik hield echter wel van haar, alleen was die chemische reactie van ''verliefdheid'' er niet. Hoe kan het anders dat ik me nu gewoon doelloos en leeg voel, alsof het leven een maatschappelijke bezigheidstherapie is?
Je verstand zei dat ze je wifey was?
Oh dear.... hier ging het al fout. Maar kennelijk hield je dus inderdaad op een bepaalde manier wel van haar, en vond je haar niet inwisselbaar. Maar was het niet meer als gewone platonische vriendin en dat je de platonische vriendschap mist, omdat die er nu ook niet meer is?
En tja.. zo voelen de meeste mensen zich denk ik. Grappige beschrijving maar volgens mij is het leven helaas? Voor de meeste mensen dat.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:10 schreef Googke het volgende:
Al sinds m'n puberteit zit ik met constante twijfel en ontevredenheid over mezelf. Ik loop bij een psycholoog, probeer te sporten om de donkerheid en negativiteit te doorbreken. Het constante analyseren en piekeren over hoe het ideale moet, wat wel een goede invulling is van het leven, wat ik wél moet doen,dat is slopend.

Het lijkt alsof het leven geen waarde heeft zonder een relatie, gezien ik van mezelf nooit echt kon zeggen dat ik zonder zorgen gelukkig was als single...
Haha join the club.
Op gegeven moment realiseer je je dat dit het leven is en dat de geestelijke gezondheidszorg hier ook niet veel aan verandert, als het ten minste niet alleen al voor de bewijsbaar suicidalen of rijken is ivm afbrokkeling zorg.
vERPLICHTE DiScLAiMEr VOOR BEINVLOEDBArE MENSEN DIT IS SLECHTS MIJN MENING HOOR! gEEN FEIT!!*
*dacht niemand uberhaupt al bij mijn posts maar goed.

[ Bericht 11% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 27-10-2020 09:36:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')