abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:21:55 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195735884
Hier allereerste verwachting van coronaontwikkeling in Nederland.

De besmettingscijfers stabiliseren nu een beetje, maar niet fors... het varieert van hele kleine stijgingen en kleine dalingen. Afgelopen weken hadden wij te maken gehad met forse stijgingen van besmettingen wat het resulteerde in duizenden gevallen.
Wat mij betreft deze week zal het verder wel stabiliseren of eventueel klein beetje nog stijgen. Zowel te merken is exceptioneel groei er uit bij de besmettingscijfers. Zeker weten doen we het nooit. Vooral is het mogelijk dat de cijfers weer fors groeien, maar de kans dat het weer gebeurt is kleiner geworden.

Op langere termijn wordt een gevecht tussen daling en stijgingen, want de griepseizoen kan er ook vroeg komen in het najaar seizoen. Dat wil zich vertalen in een nog steeds zeer moeilijke maanden en kan lang duren voor dat de positieve trend zal aandienen. Wat ook een nadeel is dat het koud en zeer koude winterweer ook wel voor meer besmettingen zal zorgen, want het virusdeeltjes zal wel langer in de droge en koude lucht hangen. Dus het blijft voor ons komende maanden goed oppassen voor besmetting van het coronavirus. Dus we zitten in zeer ongunstige tijd wat mij betreft het coronavirus.
Dus we moeten echt nog niet gaan juichen of definitief te vaststellen dat het goede kant op gaat.

Wat de opnames cijfers betreft de reguliere verpleeg en IC-opnames zijn bedroevend slecht gesteld. IC-opnames stijft nu harder dan verwacht volgens de NICE, maar ook reguliere opnames blijft ook groeien per dag... minstens wel hard. Ze gaan verder met patiënten verplaatsen naar andere ziekenhuizen in Nederland, maar van de week zal de eerste patiënten overgebracht worden naar een Duitse ziekenhuis. En wat mij betreft is het nog steeds erg zorgwekkend met de opnames cijfers. Die trend zal helaas wel paar weken aanhouden.

Wat dodencijfers betreft is betrekkelijk laag. (6.768) We krijgen nog steeds niet zo veel doden per dag te melden. Als we met zijn 17,5 miljoen mensen kijken is het met de cijfers heel laag. Wel schommelt meldingen van overlijden per dag bij het RIVM van 15-35 mensen.

Over de maatregelen te spreken is nu nog te vroeg over te beoordelen. Ik verwacht wat de cijfers betreft nog wel strengere maatregelen over 3 weken, want de cijfers van nu is nog niet positief of stabiel genoeg om aan versoepelingen te denken. Ik ben bang dat de werking van gedeeltelijke lockdown nog niet helemaal positief kan werken dat het tot forse dalingen kan aanzetten. Vooral houden volgens mij iets meer mensen wel weer aan de maatregelen, maar helaas niet allemaal meer sinds het voorjaar. Dat duidt ook aan op niet voldoende is om de positieve trend door te breken. Er is helaas nog veel te veel verdeeldheid in Nederland over de maatregelen, dat belooft weinig goeds voor komende maanden.

Conclusie: we moeten opmaken voor ergste wat er zal komen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195735971
Ik heb heel veel moeite dit te lezen, maar als ik zo de cijfers zie zijn we prima bezig. Kerst kan gewoon gevierd worden.
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:27:35 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195735989
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:26 schreef HansCojona het volgende:
Ik heb heel veel moeite dit te lezen, maar als ik zo de cijfers zie zijn we prima bezig. Kerst kan gewoon gevierd worden.
ja dat hopen we, maar we houden wel moed in.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195744936
Het aantal besmettingen is fors hoger, maar er wordt dan ook veel meer getest. Als brokkenpiloot Hugo het voor elkaar krijgt de testcapaciteit verder op te voeren, dan stijgt het aantal besmettingen natuurlijk vrolijk door.

Het aantal doden lijkt nu mee te vallen in vergelijking met de eerste golf, maar toen waren er uiteraard veel meer besmettingen dan geregistreerd.

Verder komt de griep eraan en RIVM zal waarschijnlijk alles wel op één Cojona-hoop mikken.

Dus het aantal doden zal stijgen, aantal besmettingen ook, mensen op de IC ook en politiek gezien blijft het ongetwijfeld 'n teringbende.
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:25:53 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195857185
Mijn voorspellingen voor deze week is: het kan alle kanten op met de cijfers, het kan stabiliseren en afvlakken of blijven stijgen. Helaas kan het niet dat in deze week gaat dalen, want de cijfers zijn hiervoor veel te hoog.

En met de opnames is nog steeds koffiedik kijken of het wel stabiliseert of licht kan dalen. Wel blijft er deze week wel nieuwe opnames komen en zal ook weer veel patiënten worden ontslagen uit het ziekenhuis om naar een verpleeghuis of revalidatiecentrum. Ik gok op 50-100 meldingen per dag.

Over doden gesproken houden we nog wel stijgingen van licht tot stabilisatie.

Het kabinet wil nog paar dagen afwachten met de nieuwe maatregelen in te voeren als de cijfers nog blijft stijgen. De persconferentie zal misschien woensdag, donderdag of zelfs vrijdag zijn.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')