abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2020 @ 20:30:16 #51
38148 crew  Innisdemon
pi_195854224
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Staat niets over in z'n contract... maar hij betaalt inderdaad wel bijtelling en eigen bijdrage. Nou goed, dan corrigeren we die over de maanden dat hij thuis zit thuiszit :7
We hadden al eerder vastgesteld dat jij een bijzondere werkgever bent, dus dit is niet verbazingwekkend :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_195854362
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

We hadden al eerder vastgesteld dat jij een bijzondere werkgever bent, dus dit is niet verbazingwekkend :')
Hey veranderde je het nou van slechte naar bijzondere? Dat klinkt inderdaad beter :*
Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2020 @ 20:39:45 #53
38148 crew  Innisdemon
pi_195854475
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hey veranderde je het nou van slechte naar bijzondere? Dat klinkt inderdaad beter :*
Ja, ik wilde in het midden laten of het slecht of goed was (kan me de discussie niet helemaal meer herinneren en dan moet je eerlijk zijn he?)

Vanzelfsprekend hangt het er vanaf waarom de leaseauto ter beschikking is gesteld, en onder welke voorwaarden.

Ik heb ooit een werkgever gehad die de lease-auto (wat onderdeel was van de arbeidsvoorwaarden) terug wilde kunnen halen, als ik langer dan een week ziek zou zijn :')

Vanzelfsprekend heb ik dat contract niet getekend, heeft hij een aantal jaren flink in de buidel getast voor mijn zakelijk kilometer.s
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_195854568
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:39 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, ik wilde in het midden laten of het slecht of goed was (kan me de discussie niet helemaal meer herinneren en dan moet je eerlijk zijn he?)

Vanzelfsprekend hangt het er vanaf waarom de leaseauto ter beschikking is gesteld, en onder welke voorwaarden.

Ik heb ooit een werkgever gehad die de lease-auto (wat onderdeel was van de arbeidsvoorwaarden) terug wilde kunnen halen, als ik langer dan een week ziek zou zijn :')

Vanzelfsprekend heb ik dat contract niet getekend, heeft hij een aantal jaren flink in de buidel getast voor mijn zakelijk kilometer.s
Ik was ook niet serieus, enige wat m'n werknemer nog heeft is z'n mooie auto want een dik salaris is het zeker niet :P En het is een elektrische auto dus zijn bijtelling is al minimaal, zonde omdat van hem af te pakken nu het nog een paar jaar 4% is.

Alhoewel ik nu ook een mindere periode heb qua inkomsten en daarom zelf nu in een auto van 1000 euro rijd. Ja dat is het risico van ondernemen, maar ik had natuurlijk ook zijn auto kunnen vorderen en hem in 1000 euro wrak kunnen laten rijden. Maar ja hij rijdt wel verder dan ik dus dat vind ik dan ook niet efficient en dat laatste is waar het om draait hé. En personeel moet je ook niet boos maken nu anders zegt hij ik heb een loopneus ik blijf thuis :')
Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2020 @ 20:44:57 #55
38148 crew  Innisdemon
pi_195854598
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik was ook niet serieus, enige wat m'n werknemer nog heeft is z'n mooie auto want een dik salaris is het zeker niet :P En het is een elektrische auto dus zijn bijtelling is al minimaal, zonde omdat van hem af te pakken nu het nog een paar jaar 4% is.

Alhoewel ik nu ook een mindere periode heb qua inkomsten en daarom zelf nu in een auto van 1000 euro rijd. Ja dat is het risico van ondernemen, maar ik had natuurlijk ook zijn auto kunnen vorderen en hem in 1000 euro wrak kunnen laten rijden. Maar ja hij rijdt wel verder dan ik dus dat vind ik dan ook niet efficient en dat laatste is waar het om draait hé. En personeel moet je ook niet boos maken nu anders zegt hij ik heb een loopneus ik blijf thuis :')
Ik neig om van bijzonder naar goeie te gaan. Dat siert je.

Wat voor branche ben je actief?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_195854607
Als de auto een loonbestandsdeel is (in geval er prive mee wordt gereden c.q. voor bijtelling is gekozen) dan mag dat niet.

In het geval het geen loonbestandsdeel is maar puur zakelijk gebruik en dus geen bijtelling, mag je hem als werkgever terug vorderen. Immers, hij is niet nodig om het werk uit te kunnen voeren.
pi_195854799
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:44 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ik neig om van bijzonder naar goeie te gaan. Dat siert je.

Wat voor branche ben je actief?
Ach het was al een paar jaar dalende. Ik ben boekhouder en dat loopt allemaal verder prima (krijg zelfs bijna iedere week nieuwe klanten) maar dat is gewoon een modaal inkomen. Had er naast nog wat websites e.d. waar je meer geld met minder werk kan binnen harken. Dat waren de bedragen waardoor ik een Tesla kon rijden. Nu dat een beetje weg is blijft er een modaal inkomen over en dan moet je toch maar ingrijpen... ook al is het meer een lange termijn verhaal hoor. Maar goed ben niet voor niets een boekhouder, dan moet je niet een dikke auto gaan rijden terwijl je dat niet verdient. Het is ook de minst nuttige grote uitgave die je in je leven doet denk ik en ik was ook al op het punt dat 300 of 400 pk me niet eens meer interesseerde :P Dus nu maar even sloeberen en als ik weer rijk ben dan ben je des te blijer weer met een dikke wagen. En kan ik m'n werknemer natuurlijk ook eens salarisverhoging geven >:) (als ie het verdient)

quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Als de auto een loonbestandsdeel is (in geval er prive mee wordt gereden c.q. voor bijtelling is gekozen) dan mag dat niet.

In het geval het geen loonbestandsdeel is maar puur zakelijk gebruik en dus geen bijtelling, mag je hem als werkgever terug vorderen. Immers, hij is niet nodig om het werk uit te kunnen voeren.
Werkt dat zo? Ik heb hem die auto gegeven maar er staat eigenlijk niets over in z'n contract. Ik ben dat dus verder toch ook niet verplicht? En als ik dat wel zou zijn, hoe lang moet ik hem dan die auto blijven geven? Wat als het leasecontract verloopt?
Facts don't care about your feelings
pi_195855126
Mja hamvraag voor nu is, is er sprake van bijtelling of niet?

Verder kunnen er contractueel zaken zijn vastgelegd als leasecontractovername bij eerder uit dienst etc. Maar dat staat los van de eerder aangehaalde casus. En ik ken de verdere contractuele afspraken niet.

Niet ongebruikelijk is bijvoorbeeld een onderdeel dat het leasecontract mee over gaat naar de werknemer bij uitdiensttreding. Immers, anders blijf jij er als werkgever mee in je maag zitten als je werknemer ervoor kiest om bij jou te stoppen.
pi_195855527
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja hamvraag voor nu is, is er sprake van bijtelling of niet?

Verder kunnen er contractueel zaken zijn vastgelegd als leasecontractovername bij eerder uit dienst etc. Maar dat staat los van de eerder aangehaalde casus. En ik ken de verdere contractuele afspraken niet.

Niet ongebruikelijk is bijvoorbeeld een onderdeel dat het leasecontract mee over gaat naar de werknemer bij uitdiensttreding. Immers, anders blijf jij er als werkgever mee in je maag zitten als je werknemer ervoor kiest om bij jou te stoppen.
Ja hij betaalt bijtelling. Nee verder is er niets contractueel afgesproken.

Het is wel een interessante kwestie. Aangezien hij de auto al 3 jaar rijdt mag je er misschien vanuit gaan dat het soort onderdeel van z'n loon / arbeidsvoorwaarde is geworden ook al staat er op papier niets over. In dat opzicht zal een rechter vast wel zeggen dat ik niet zomaar mag zeggen geef maar terug en pak de trein. Zal me niets verbazen in ieder geval in NL :'( :P
Facts don't care about your feelings
pi_195856634
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja hij betaalt bijtelling. Nee verder is er niets contractueel afgesproken.


Dan is al het andere wat je er nog onder zette irrelevant omdat het een loonbestandsdeel is c.q. secundaire arbeidsvoorwaarde die niet zomaar meer ongedaan mag worden gemaakt.

Overigens, ik ben geen (arbeids)jurist of hoger. Dus mocht je 100% factcheck willen doen, dan is zo iemand daar de aangewezen persoon voor.
pi_195856938
Mijn vriendin krijgt 12.50 euro per dag. Ik schrok wel een beetje van de hoogte toen ik het hoorde.
pi_195859643
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mijn vriendin krijgt 12.50 euro per dag. Ik schrok wel een beetje van de hoogte toen ik het hoorde.
Schrok je positief of negatief. Is het bedrag bruto of netto?
pi_195859752
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:44 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen lijken te vergeten dat de meesten hun auto wel houden. De reiskostenvergoeding dekte natuurlijk niet alle kosten, maar in elk geval wel de directe kosten van de reis naar het werk toe en een deel van de vaste kosten.
Maar je gebruikt je auto niet meer voor je werk, waarom zou je werkgever er dan wel voor moeten betalen?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 06:54:21 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_195859870
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 06:20 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Maar je gebruikt je auto niet meer voor je werk, waarom zou je werkgever er dan wel voor moeten betalen?
Fair point, zonder meer. Máár de werkgever gebruikt nu mijn privé internet, stroom, verwarming, water enz. En dat moet dan wel kosteloos -O- het hoeft niet eens kostendekkend, dat is de reiskostenvergoeding ook niet. Maar een kleine bijdrage zou fijn zijn...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_195860028
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 05:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Schrok je positief of negatief. Is het bedrag bruto of netto?
Netto. Ik schrok positief. Had nooit gedacht dat het zo hoog zou zijn. Ze mocht ook voor 750 euro spullen aanschaffen om fatsoenlijk te kunnen thuiswerken. Nu is dat bij ons geen probleem aangezien ik een bedrijf aan huis heb en heeft ze alleen een extra stoel aangeschaft.. maar ik vind dat toch zeer netjes van haar werkgever.

Geldt overigens voor al haar collega's ongeacht functie.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 07:38:31 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_195860109
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Netto. Ik schrok positief. Had nooit gedacht dat het zo hoog zou zijn. Ze mocht ook voor 750 euro spullen aanschaffen om fatsoenlijk te kunnen thuiswerken. Nu is dat bij ons geen probleem aangezien ik een bedrijf aan huis heb en heeft ze alleen een extra stoel aangeschaft.. maar ik vind dat toch zeer netjes van haar werkgever.

Geldt overigens voor al haar collega's ongeacht functie.
Zeer netjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage maandag 26 oktober 2020 @ 07:40:54 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195860122
Nibud zegt 2 euro per dag.
Mijn werkgever zet de woon-werk regeling gewoon door, daarmee wordt voor iedereen die 2 euro ruim gedekt. Daarnaast heb ik 2 beeldschermen gekregen (twv 500 euro), een docking station en nog wat andere kleine zaken. Bureau en stoel moet ik zelf regelen, maar die had ik al.

Maar het minimale voorstel richting je werkgever zou ik dan op 2 euro zetten, komt uit op 42 euro per maand op basis van 21 werkdagen (gemiddeld).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195860152
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:40 schreef JeMoeder het volgende:
Nibud zegt 2 euro per dag.
Mijn werkgever zet de woon-werk regeling gewoon door, daarmee wordt voor iedereen die 2 euro ruim gedekt.
Behalve medewerkers die binnen 5km van het werk wonen.

Regeling woon-werkverkeer netto is vanaf 1-1-21 fiscaal niet meer mogelijk bij thuiswerken.
pi_195860303
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 06:20 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Maar je gebruikt je auto niet meer voor je werk, waarom zou je werkgever er dan wel voor moeten betalen?
Eens
Al is het wel zo dat wij hier 1 auto voor de deur hebben staan die we echt alleen voor woon-werk verkeer gebruiken (we hebben er 2).

Echter staat het je volledig vrij om een ervan te verkopen en weer een aan te schaffen op het moment dat je hem weer nodig hebt. Dat doet natuurlijk geen mens. Maar wie weet hoe lang dat verplichte thuiswerken nog zal zijn.

Omdat het bij ons een diesel betreft, gooien we iedere maand toch zo'n 130 euro voor Jan Doedel over de schutting daardoor. Heb ik het nog niet eens over de theoretische afschrijving. Maar goed wat ik aanhaalde.. niemand verplicht me om die auto aan te houden.
pi_195860447
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 06:20 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Maar je gebruikt je auto niet meer voor je werk, waarom zou je werkgever er dan wel voor moeten betalen?
Omdat het toen onderdeel was van integrale arbeidsvoorwaarden. En op zich ook redelijk normaal dat een deel van de dekkingskosten worden betaald.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195860502
Ik krijg 35 euro per maand en mag 50 euro declareren om kantoor spul te bestellen
pi_195860824
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 05:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Schrok je positief of negatief. Is het bedrag bruto of netto?
Bruto of netto; in beide gevallen is het een zeer mooie vergoeding, me dunkt :)

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Echter staat het je volledig vrij om een ervan te verkopen en weer een aan te schaffen op het moment dat je hem weer nodig hebt. Dat doet natuurlijk geen mens. Maar wie weet hoe lang dat verplichte thuiswerken nog zal zijn.

Dit. Want in veel gevallen kapitaalvernietiging als als men er - zodra men weer naar werk kan en mag - een gelijkwaardige voor terug wil kopen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik krijg 35 euro per maand en mag 50 euro declareren om kantoor spul te bestellen
Valt een internetabonnement ook onder "kantoor spul" - ofwel: kan je elke maand je factuur declareren?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:30:19 #73
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195861318
Wel apart om te zien dat na de #OPHEF!1! over de ambtenaren thuiswerkbonus (vergoeding eigenlijk). Het ineens de normaalste zaak lijkt te zijn geworden :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195862392
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:30 schreef zalkc het volgende:
Wel apart om te zien dat na de #OPHEF!1! over de ambtenaren thuiswerkbonus (vergoeding eigenlijk). Het ineens de normaalste zaak lijkt te zijn geworden :)
Die ophef was wat mij betreft dan ook totaal onlogisch. Een thuiswerkvergoeding is toch niets nieuws? Ja, het is nu opeens (extra) actueel, maar het is niet nieuw :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195863001
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk stopt de vergoeding per 1-1 volgens richtlijn fiscus.
Nav deze post heb ik even gegoogled maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik zit in de detachering en heb ervoor gekozen om geen lease-auto te nemen. Daarom krijg ik een vast bruto bedrag mobiliteitsvergoeding plus daarnaast 19 cent per kilometer.

Gaat mijn werkgever of ik hier dan ook last van hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')