abonnement Unibet Coolblue
pi_195760315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:09 schreef paulgo het volgende:

[..]

Klopt en ook zinvol zou een geluidslabel moeten zijn want veel woningen vooral flats zijn supergehorig. Je kan elkaar letterlijk verstaan in oude jaren zestig flats. Op het programma De Rijdende Rechter zijn daarvan schrijnende voorbeelden te zien. Mensen hebben last van sex van de buren en het over de parketvloer lopen van een klein kind enz. Dat krijg je als je allemaal mensen bij elkaar propt in zo'n legbatterij. Dat was laatst in de uitzending over een groot flatcomplex in Ijmuiden. Jongens er komen u wel erg veel labels voorbij voor woningeigenaren. Wordt dat niet verwarrend? En dat allemaal door een overheid die geen oplossingen wil aandragen en alleen maar meer bureaucratische kutregels instelt.
Geluidslabel, eigenlijk wel een goed idee.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:04:48 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195760392
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:58 schreef skrn het volgende:

[..]

Geluidslabel, eigenlijk wel een goed idee.
Weer ¤ 250 voor het label en ¤ x.xxx om het huis geluidarm te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195760446
Ik hoop trouwens wel dat ze de data nog significant verbeteren, want op dit moment slaat een groot deel van de labels nergens op. Het lijkt alsof ze bij oudere bebouwing standaard uitgaan van houten paalfundering.

Ik heb naast mijn eigen huis ook even wat andere adressen ingevoerd:
• Eigen huis: fundering op staal ipv de aangegeven houten palen en op basis van de gehanteerde grondwaterstand zou mijn kelder een zwembad moeten zijn.
• In Utrecht is in werkelijkheid bijna alle oudere bebouwing op staal gefundeerd, op wat voormalige veenwijdegebieden in Overvecht en Leidsche Rijn na. Bij elk ouder pand dat ik in Utrecht opzoek geeft het label een fundering op palen aan.
• Zelfs als ik een Zuid-Limburg huizen opzoek die direct op een mergellaag staan, denkt de applicatie dat het fundering op houten palen is. Succes met houten palen door een mergellaag rammen.

Conclusie: Het zou een prima middel kunnen zijn, maar in de huidige vorm is het ronduit bagger en veroorzaakt het alleen maar onnodige onrust.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:43:13 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195760854
Dan lijkt het meer een "zou eventueel wellicht misschien mogelijkerwijs op palen gebouwd kunnen zijn op basis van leeftijd" overzicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195761575
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:43 schreef Leandra het volgende:
Dan lijkt het meer een "zou eventueel wellicht misschien mogelijkerwijs op palen gebouwd kunnen zijn op basis van leeftijd" overzicht.
Stom want het is toch te achterhalen met bouwtekeningen.

Laat het funderingslabel daar mee beginnen.
pi_195761578
quote:
4s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:51 schreef Scjvb het volgende:
Wij zien het zeer goed gaan op de woningmarkt qua vraag en aanbod, ongeacht Corona. En al zeker vandaag de dag zullen verreweg de meeste eigenaren financieel gezien maar weinig moeite met 'hernieuwde' labeling hebben.
Bij de meesten is het geld er.
'wij' kijkt dan naar een andere werkelijkheid die ik zie.

Wat ik zie is een huizenmarkt waar koopprijzen door het dak vliegen, wat m.i. onterecht wordt gezien als pure winst en waar vraag en aanbod helemaal niet op elkaar zijn afgestemd.

Weinig starters, stellen met een laag of 1 inkomen of alleenstaanden die in of nabij een grote tot middelgrote stad nog aan een betaalbare woning kunnen komen.
Ook voor de huishoudens boven modaal is het flink duurder geworden.
De prijs voor een m² stijgt aldoor en kopers krijgen in bepaalde gebieden steeds minder huis voor de prijs.

Een gemiddelde woning, aangekocht 5 jaar geleden, met een aankoopprijs van rond de ¤ 200.000 kan nu een WOZ hebben van
¤ 290.00 á ¤ 300.000 en in bepaalde gebieden een werkelijke verkoopprijs van ¤ 375.000 tot ¤ 400.000.

Het gevolg is op korte termijn hogere verkoopprijzen en meer inkomsten voor o.a. banken, gemeenten en partijen die gebaat zijn met 'geldschuiven', maar op langere termijn is het gevolg ontevreden en financieel overspannen bewoners, een vastzittende huizenmarkt, een opgeblazen bubbel en uiteindelijk vele kopers die een huis hebben wat onder water staat.
pi_195764512
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb B, fundatie op staal met zand grond. Niks aan de hand dus
Waar haal je dat vandaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195764764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan.
Van de website van kcaf.
Waarom er niks aan de hand is? Geen scheuren, bijna 100 jaar oud en zand klinkt niet in als het grondwater laag staat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195765848
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:08 schreef skrn het volgende:
TS, wat is dan jouw funderingsrisico?
Website werkt niet voor mij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:05:14 #110
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195784706
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:08 schreef skrn het volgende:
TS, wat is dan jouw funderingsrisico?
Funderingsrisico A
Er is geen verhoogd funderingsrisico.
Funderingstype: Betonnen paalfundering

Gelukkig, ik maakte me al zorgen. :%
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195833912
He ze hebben al dingen aangepast.

Er staan geen herstelkosten meer bij, je hoeft je gegevens niet achter te laten, en de onterechte houten fundering die bij veel huizen stond is veranderd in niet onderheid.
  maandag 9 november 2020 @ 15:07:42 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196153387
Krijgen woningen op basis van de buurt waar ze staan ook een immigrantenlabel? :D
  maandag 9 november 2020 @ 16:23:40 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196153593
quote:
_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 november 2020 @ 16:24:17 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196153604
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:11 schreef Cockwhale het volgende:
Krijgen woningen op basis van de buurt waar ze staan ook een immigrantenlabel? :D
Zal wel weer op discriminatoire redenen worden afgeschoten. Maar, goede poging.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196153617
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:11 schreef Cockwhale het volgende:
Krijgen woningen op basis van de buurt waar ze staan ook een immigrantenlabel? :D
Leefbaarometer.

En ja, wordt meegenomen. Meer migranten is een slechtere leefbaarheid.
  maandag 9 november 2020 @ 21:13:18 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196159588
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:25 schreef skrn het volgende:

[..]

Leefbaarometer.

En ja, wordt meegenomen. Meer migranten is een slechtere leefbaarheid.
https://www.telegraaf.nl/(...)l-sterft-vroege-dood


quote:
Funderingslabel sterft vroege dood
Door PIETER VAN ERVEN DORENS

Updated 3 uur geleden
Vandaag, 14:08 in GELD


AMSTERDAM - Huiseigenaren kunnen opgelucht ademhalen: het zogeheten Funderingslabel komt er niet in zijn beoogde vorm. Vorige maand werd elk huis met een mogelijk funderingsprobleem nog voor iedereen te kijk gezet op internet, compleet met een schatting van de herstelkosten. De testfase liep echter uit op een complete mislukking.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196159809
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:28 schreef paulgo het volgende:
Je zal maar net een huis voor veel te veel geld hebben gekocht met een achterlijk hoge hypotheek en dan krijg je ook nog eens te maken met een extra ¤250.000 voor complete vervanging van de fundering. De meeste moeite heb ik met de planning van dit bericht, net op het moment dat de huizenprijzen tot record hoogte gestegen zijn. Dat hadden ze jaren eerder moeten plannen. Nu worden veel huiseigenaren geruïneerd met een onverkoopbaar huis. Zie de Monitor uitzending. Typisch de overheid om op het slechtst denkbare moment iets te regelen. Wat helpen ze sommige burgers toch de vernieling in. Weet waarop je stemt....
Het heeft 2 kanten. Het is wel een waarschuwing voor kopers zodat die niet een kat in de zak kopen.

Een huis is nog prima te verkopen hoor. Maar het helpt om de problemen eerst te repareren.

Het is slecht nieuws voor mensen die hebben gekocht zonder goed onderzoek of mensen die dachten ach als ik het zat ben verkoop ik het wel door aan een onwetende.
pi_196169311
Is het jullie trouwens opgevallen dat minister Ollongren ( D'66) dat stomme energielabel veel duurder wilde maken door te eisen dat er steeds een expert bij gehaald moest worden? Dit zou volgens deze minister vanwege de Europese regels verplicht zijn. Gewoon burgers nodeloos op extra hoge kosten jagen vanwege Europa. Gelukkig heeft de regeringspartij VVD daar een stokje voor gestoken
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:05:07 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196169541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:51 schreef paulgo het volgende:
Is het jullie trouwens opgevallen dat minister Ollongren ( D'66) dat stomme energielabel veel duurder wilde maken door te eisen dat er steeds een expert bij gehaald moest worden? Dit zou volgens deze minister vanwege de Europese regels verplicht zijn. Gewoon burgers nodeloos op extra hoge kosten jagen vanwege Europa. Gelukkig heeft de regeringspartij VVD daar een stokje voor gestoken
Ja daar zijn een stel dikke lobby vrienden die daar een hele rits aan goedkope mislukte ingenieurs op loslaten en maar dik factureren
die kunne wel 10 adressen per dag doen a 500 euro per bezoek, das mooie business
Daar krijgt ollongren wel een mooie deal an hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')