abonnement Unibet Coolblue
pi_195725338
Iemand die ik goed ken raadde mij aan om zeer terughoudend te zijn over je kwetsbaarheden naar anderen toe. Als voorbeeld kwam mijn maagdelijkheid ter sprake, dat ik dit nooit met anderen mag delen omdat zij het tegen mij kunnen gebruiken.

Hoe denken jullie hierover? Dit werpt toch een ander licht op de zaak, normaal ben ik altijd zeer open over het feit dat ik maagd en en mijn problemen zoals mijn asd diagnose. Wat wordt hiermee bedoeld?
pi_195725373
Ja echte kerels zijn niet kwetsbaar.
pi_195725382
Dat sommige figuren ratten zijn en daadwerkelijk jouw kwetsbaarheden misbruiken.

Maar eerlijkheid duurt toch nog steeds het langst; ik zou ook gewoon door blijven gaan met hoe je je nu opstelt: blijf eerlijk en open en je komt vanzelf het verst.

Wees alleen niet naïef en weet dat sommige mensen echt vuile ratten kunnen zijn.
pi_195725390
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat sommige figuren ratten zijn en daadwerkelijk jouw kwetsbaarheden misbruiken.

Maar eerlijkheid duurt toch nog steeds het langst; ik zou ook gewoon door blijven gaan met hoe je je nu opstelt: blijf eerlijk en open en je komt vanzelf het verst.

Wees alleen niet naïef en weet dat sommige mensen echt vuile ratten kunnen zijn.
Hoe bedoel je?
pi_195725438
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:57 schreef osodevo het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Die zin is vrij duidelijk, toch? Wat begrijp je niet?
pi_195725728
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:03 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Die zin is vrij duidelijk, toch? Wat begrijp je niet?
door mijn handicap weet ik niet wat hij bedoelt wordt en wat er misbruikt kan worden. Ik heb juist geleerd dat open zijn belangrijk is om goed contact met mensen te krijgen.
pi_195725795
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:35 schreef osodevo het volgende:

[..]

door mijn handicap weet ik niet wat hij bedoelt wordt en wat er misbruikt kan worden. Ik heb juist geleerd dat open zijn belangrijk is om goed contact met mensen te krijgen.
Het klopt dat openheid je de mogelijkheid geeft goed en innig contact te krijgen met anderen.
Helaas hebben veel anderen daar helemaal geen behoefte aan en die gaan jouw kwetbaarheden tegen je gebruiken door jou bijvoorbeeld belachelijk te maken bij anderen. Hierdoor zullen die anderen minder snel contact met jou durven leggen omdat ze dan in verband worden gebracht met een zogenaamd zwak persoon. De meesten willen namelijk vooral sterk overkomen.
Ik ben ook altijd open geweest en dat heeft me een paar keer een flink nadeel gebracht in mijn werk.
Mijn advies, houdt je openheid maar beperk die tot mensen dicht bij je, mensen die je langer kent en die je (waarschijnlijk) kunt vertrouwen.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:42:26 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195725796
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:35 schreef osodevo het volgende:

[..]

door mijn handicap weet ik niet wat hij bedoelt wordt en wat er misbruikt kan worden. Ik heb juist geleerd dat open zijn belangrijk is om goed contact met mensen te krijgen.
Dat hangt wel af van wie en in welke situatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195725938
@osodevo ik snap dat het moeilijk, al dan niet onmogelijk is, om per situatie in te schatten of je wel of niet open kan zijn, maar er is jammer genoeg ook geen “one size fits all”-formule voor.

Ik denk dat je openheid inderdaad het best kan beperken tot de mensen die dicht bij je staan, zoals @bekiekurmoar ook al aangaf.

Buiten deze “inner circle” zou ik daar voorzichtiger mee omgaan. Die zouden zich eerst hun trouw en eerlijkheid aan je moeten bewijzen, voordat je jezelf aan zulke mensen open geeft.
pi_195725997
Nou ja het is wel door mijn behoefte aan sociaal contact dat ik soms te open ben.

want ik heb gemerkt dat wanneer je gesloten bent mensen ook geen contact met je willen.
pi_195726104
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef osodevo het volgende:
Nou ja het is wel door mijn behoefte aan sociaal contact dat ik soms te open ben.

want ik heb gemerkt dat wanneer je gesloten bent mensen ook geen contact met je willen.
Ja dat vind ik ook raar. Zelf zou ik denken: iemand die open is over zijn kwetsbaarheden is veel prettiger in de omgang, maargoed als open zijn zich uit in klagen en het telkens opnieuw herhalen, zoals jij hier op het forum doet, snap ik het ook wel als mensen het teveel van het goede vinden.
Maar het gebruiken om je belachelijk te maken, wat is dat nou weer voor iets :? Echt achterlijk want jij doet anderen niks neem ik aan dus dan zou het alleen maar uit verveling zijn dat ze jouw imago dan willen verpesten. Echt sneue mensen hoor. Kansloos als je daar je voldoening uit moet halen.
Maargoed, je weet zelf dat je maagd bent en iedereen mag het weten. Dus dan valt er ook weinig belachelijk te maken.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195726116
Juist door mijn handicap vind ik het moeilijk om dat te scheiden.

Hoe gaan jullie daarom om?

En wat zoals je in mijn situatie geen Inner circle hebt?
pi_195726127
Kwetsbaar zijn is een kracht. Als mensen daar "misbruik" van maken zegt dat meer iets over hun dan over jou, je hebt dan ook de keuze om je daar wel of niet druk over te gaan maken.
pi_195726135
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:14 schreef osodevo het volgende:

Hoe gaan jullie daarom om?

Fouten maken en ervan proberen te leren.
pi_195726149
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef osodevo het volgende:
Nou ja het is wel door mijn behoefte aan sociaal contact dat ik soms te open ben.

want ik heb gemerkt dat wanneer je gesloten bent mensen ook geen contact met je willen.
Je kan ook over verschillende dingen open zijn he. Open zijn hoeft niet te betekenen dat je gelijk je hele ziel en zaligheid op tafel legt. Open zijn kan ook simpelweg betekenen dat je verteld wat je gisteren hebt gedaan, wat je van de laatste voetbalwedstrijd vond, dat je last hebt van de coronamaatregelen. Simpele kleine basale dingen.
pi_195726160
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:14 schreef osodevo het volgende:
Juist door mijn handicap vind ik het moeilijk om dat te scheiden.

Hoe gaan jullie daarom om?

En wat zoals je in mijn situatie geen Inner circle hebt?
Heb je geen ouders? Andere familieleden? Collega’s?
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:28:58 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195726330
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef osodevo het volgende:
Nou ja het is wel door mijn behoefte aan sociaal contact dat ik soms te open ben.

want ik heb gemerkt dat wanneer je gesloten bent mensen ook geen contact met je willen.
Openheid zit hem dan meer in dat je iets over jezelf kunt vertellen zonder dat je nou direct je allerintiemste en allerpijnlijkste dingen prijsgeeft.

Openheid zit hem ook in hoe jij je opstelt voor wat een ander jou vertelt en hoe je daar op kunt reageren.

Mensen praten graag over zichzelf. Jij ook. Maar het is niet leuk als iemand alleen maar over zichzelf kan praten en het contact aangrijpt om alle sores en ellende op tafel te gooien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195726597
Open zijn over je kwetsbaarheden kán nadelig uitpakken omdat er misbruik van gemaakt kan worden.

Maar persoonlijk vind ik het juist van kracht, wijsheid en zelfkennis getuigen als iemand open durft te zijn over zijn of haar kwetsbaarheden.

Een wijs persoon zal dat naar mijn mening ook alleen maar waarderen en respect voor hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195726665
Ligt er aan wat je doel is. Zou maagdelijkheid niet bespreken met collega's bijvoorbeeld.
pi_195726893
Ook hier weer he: nuance. Tegenover vrienden en familie zou je, als het goed is, open moeten kunnen zijn over kwetsbaarheden. Tegenover de verkoper van komkommers als antwoord op de vraag hoe het er vandaag mee gaat antwoorden "vanochtend weer huilend wakker geworden, was ik maar dood of een levenloos object"? Nee, dat is ongepast en waarschijnlijk zitten (relatieve) onbekenden ook niet op dat soort info te wachten.

Edit: en nog een extra nuance: ook tegenover bekenden is de frequentie van belang. De meeste mensen zijn anderen die alleen maar over hun problemen en heel zware leven kunnen praten al snel zat.

[ Bericht 19% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 19-10-2020 11:24:25 ]
pi_195726950
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:58 schreef Bananenpap het volgende:
Ligt er aan wat je doel is. Zou maagdelijkheid niet bespreken met collega's bijvoorbeeld.
Waarom zou je er "misbruik" van kunnen maken? Ik snap het taboe daarrond ook niet echt.
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook hier weer he: nuance. Tegenover vrienden en familie zou je, als het goed is, open moeten kunnen zijn over kwetsbaarheden. Tegenover de verkoper van komkommers als antwoord op de vraag hoe het er vandaag mee gaat antwoorden "vanochtend weer huilend wakker geworden, was ik maar dood of een levenloos object"? Nee, dat is ongepast en waarschijnlijk zitten (relatieve) onbekenden ook niet op dat soort info te wachten.
Ik doelde ook meer op vrienden niet op een willekeurige verkoper op straat. Daarvan weet ik dat die alleen wil verkopen.
pi_195727017
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef osodevo het volgende:

Ik doelde ook meer op vrienden niet op een willekeurige verkoper op straat. Daarvan weet ik dat die alleen wil verkopen.
Zie in dat geval ook mijn edit. Als je het hier constant over wilt hebben wordt het vervelend, dat het een keer terloops ter sprake komt zou geen issue moeten zijn. En mensen die misbruik van die info maken (hoe?) zijn geen vrienden.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 11:58:31 #23
441859 crew  Lenny77
pi_195727418
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef osodevo het volgende:

Waarom zou je er "misbruik" van kunnen maken? Ik snap het taboe daarrond ook niet echt.

Nuja, geen misbruik maar wel plagerijen ofzo?
Zolang je daar niets om geeft en het van je af kan laten glijden is dit dan ook geen probleem.
Ben je echter iemand die hiervan wakker zal liggen en miserabel gaat zijn: best niet delen.

Maar he, je bent in de 30, de mensen rondom je zijn ook geen kinderen meer die lekker willen pesten! Hoe ouder, hoe minder plagen/ pesten (normaalgezien, ook hier heb je gemene ratten tussen zitten).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:41:55 #24
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195728128
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

Waarom zou je er "misbruik" van kunnen maken? Ik snap het taboe daarrond ook niet echt.

Osodevo spreekt hier over het taboe op maagdelijkheid, dat is dus hier bedoeld.

Osodevo, je schrijft, vertelt, dat je het moeilijk hebt om dit soort zaken vanuit jezelf te begrijpen, aan te voelen.
Dan kun je je misschien beter opstellen naar ons en onze adviezen toe, in de zin van, ik begrijp het niet maar ik neem het aan. Je hoeft niet alles te begrijpen om er goed of in ieder geval beter mee overweg te kunnen.

Je moet het misschien zien als allemaal laagjes, een stapel dus. Sommige zaken liggen bovenop, maakt dan eigenlijk niets uit of je die "open" geeft. Ik noem bv. je leeftijd. Je drinkt geen alcohol, eet graag Chinees eten. Als je in je omgeving bijvoorbeeld vertelt hoe oud je bent, dat kan weinig kwaad.
Maar hoe lager op de stapel, hoe minder het bedoeld is om open te zijn. Jouw maagdelijkheid, hier op het forum kun je daarover open zijn, vooral omdat het hier anoniem is. Naar GOEDE vrienden kan het ook, maar wat zijn goede vrienden, hoeveel heeft men daarvan. Vaak maar een, en ook heel vaak geen.

En dan, denk erover, heeft het zin om op dat moment, bij diegene, open te zijn. Open zijn kan heel positief zijn, kan ook neutraal zijn (kan geen kwaad), maar ook kan het zijn dat er geen reden is om dat op dat moment en / of aan die persoon te vertellen. Wat je maagdelijkheid betreft, zeker bij zomaar mannen die niet echte vrienden van jou zijn, moet je dat niet doen!

Daarbij nog een ding, wat overigens hier ook al genoemd is, zielige verhalen vertellen, doe dat zelden, maak er geen gewoonte van. Dat als je iemand (man en zeker ook vrouw) leert kennen meteen of vaak zielige verhalen vertelt. Dan krijg je IN HET BESTE GEVAL vooral medelijden, ook soms wel sympathie, maar echte vrienden wordt al moeilijker en een vriendin al helemaal niet. Een keer een serieus gesprek is okay, maar niet te vroeg, als je iemand net leert kennen. En zeker niet te vaak zielig zwaar en serieus.

Weet je, zou er nergens een soort praatgroep zijn van mensen mannen en vrouwen, die schuchter, verlegen zijn in situaties? Of die ook een beetje moeite hebben met wat kun je wel of niet vertellen, communicatie, samen sociale vaardigheden bespreken en misschien oefenen.
Ik weet niet waar je tegenwoordig voor zo iets terecht kunt, of dat bij sociale zaken of maatschappelijk werk, of buurtwerk of .... Ik ben eigenlijk wel zeker dat zulke groepen bestaan.

Misschien dat andere Fokkers hier wat tips kunnen geven waar je hiervoor terecht kunt ....

^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 15:00:44 #25
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195730169
Ik ben over zoveel dingen heel open geweest, en soms proberen mensen dat tegen je te gebruiken , dat is dan hun probleem. Open zijn over je kwetsbaarheden is allesbehalve zwak of nadelig.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:31:29 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195731547
Vertel je tegen iedereen over je maagdelijkheid en onzekerheid daarover? Weet niet of dat zo verstandig is...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:55:33 #27
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195733948
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:35 schreef osodevo het volgende:

[..]

door mijn handicap weet ik niet wat hij bedoelt wordt en wat er misbruikt kan worden. Ik heb juist geleerd dat open zijn belangrijk is om goed contact met mensen te krijgen.
Wat is je handicap dan? (Ik neem aan dat je geen golf speelt. ;) )
soooo, da's mooi!
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:59:21 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195734014
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Wat is je handicap dan? (Ik neem aan dat je geen golf speelt. ;) )
ASS, als je TS volgt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:00:13 #29
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195734029
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

ASS, als je TS volgt.
Ah, thanks! Met ASS kun je ook prima golfen btw. ;)
soooo, da's mooi!
pi_195734066
Mja ik denk altijd wel na met wie ik praat, soms is het inderdaad handiger als mensen niet alles weten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 19:19:46 #31
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195734327
quote:
16s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja ik denk altijd wel na met wie ik praat, soms is het inderdaad handiger als mensen niet alles weten.
Eens. Alles is best veel :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195734345
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:19 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Eens. Alles is best veel :+
Sommige mensen zijn ook lummels die hoevel helemaal niks te weten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 19:22:44 #33
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195734385
quote:
16s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn ook lummels die hoevel helemaal niks te weten.
True.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195735961
Als je oprecht met zelfverzekerdheid je kwetsbaarheden bloot kan leggen, zonder schaamte of twijfel, dan is de kans op blow back miniem. Probleem is, vrijwel niemand is zo zelfverzekerd. Het is dan ook geen persoonlijke kwetsbaarheid meer, eerder een maatschappelijk stigma.

Mijn mening, het is niet erg om geheimen te hebben. Iedereen heeft dingen gedaan waar hij of zij zich voor schaamt, en loopt met onzekerheden rond. Als die geheimen echter je functioneren/leven aantasten, dan wordt het tijd om daar iets mee te doen.
pi_195735964
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:51 schreef osodevo het volgende:
Iemand die ik goed ken raadde mij aan om zeer terughoudend te zijn over je kwetsbaarheden naar anderen toe. Als voorbeeld kwam mijn maagdelijkheid ter sprake, dat ik dit nooit met anderen mag delen omdat zij het tegen mij kunnen gebruiken.
.

Hoe denken jullie hierover? Dit werpt toch een ander licht op de zaak, normaal ben ik altijd zeer open over het feit dat ik maagd en en mijn problemen zoals mijn asd diagnose. Wat wordt hiermee bedoeld?
Voor mij ook wel deels herkenbaar.
Ben weliswaar geen maagd meer, maar heb ook autisme.
En ik vind het ook best wel lastig om me kwetsbaar op te stellen.
Naar mensen in mijn 'inner-circle' en die me dierbaar zijn heb ik hier niet zoveel moeite mee.
Maar wel dan weer naar mensen die daar weer wat meer buiten vallen oid.
pi_195736081
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:35 schreef osodevo het volgende:

[..]

door mijn handicap weet ik niet wat hij bedoelt wordt en wat er misbruikt kan worden. Ik heb juist geleerd dat open zijn belangrijk is om goed contact met mensen te krijgen.
Openheid en (botte) eerlijkheid is niet altijd goed. Niet iedereen zit te wachten op je openheid. Soms is het beter om te verzwijgen, liegen of te sugarcoaten. Ik ken ook iemand die intelligent-autistisch is en hij heeft ook moeite met openheid. Hij is te open en eerlijk over zaken waarbij het de norm is om dat niet te delen. Door die subtiele sociale aspecten niet te herkennen, verknalt ie met regelmaat kansen voor zichzelf. Dat schrikt namelijk mensen af.
pi_195737888
quote:
99s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:55 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ja echte kerels zijn niet kwetsbaar.
Echte kerels hebben kloten van brons met een flink laagje patina erop.
Niemand is perfect. Wat wil iemand tegen me gebruiken?
Als je maagd bent en het is zo, wat is daar mis mee? :')

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2020 21:59:53 ]
pi_195738893
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:17 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Je kan ook over verschillende dingen open zijn he. Open zijn hoeft niet te betekenen dat je gelijk je hele ziel en zaligheid op tafel legt. Open zijn kan ook simpelweg betekenen dat je verteld wat je gisteren hebt gedaan, wat je van de laatste voetbalwedstrijd vond, dat je last hebt van de coronamaatregelen. Simpele kleine basale dingen.
Soms betekent open ook gewoon dat je een samenvatting van een gebeurtenis geeft zonder daarbij alle details prijs te geven. Dan ben je open en eerlijk geweest, zonder dat de ander de kans krijgt om daar potentieel misbruik van te maken of dat het bij het horen van de details ongemakkelijk wordt.

Voorbeeld:

Je hebt flinke diarree en een aantal beroede dagen gehad na een bezoek aan een mexicaans restaurant.
Iemand vraagt hoe het met je gaat en jij antwoord dat het eten bij de mexicaan verkeerd gevallen was en je je een tijdje slecht hebt gevoeld.

Precies dezelfde boodschap zonder details die munitie bij mensen met verkeerde bedoelingen kan geven of dat het voor een ongemakkelijk gesprek zorgt.
pi_195738965
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:50 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Soms betekent open ook gewoon dat je een samenvatting van een gebeurtenis geeft zonder daarbij alle details prijs te geven. Dan ben je open en eerlijk geweest, zonder dat de ander de kans krijgt om daar potentieel misbruik van te maken of dat het bij het horen van de details ongemakkelijk wordt.

Voorbeeld:

Je hebt flinke diarree en een aantal beroede dagen gehad na een bezoek aan een mexicaans restaurant.
Iemand vraagt hoe het met je gaat en jij antwoord dat het eten bij de mexicaan verkeerd gevallen was en je je een tijdje slecht hebt gevoeld.

Precies dezelfde boodschap zonder details die munitie bij mensen met verkeerde bedoelingen kan geven of dat het voor een ongemakkelijk gesprek zorgt.
Goeie vergelijking inderdaad. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2020 22:53:59 ]
pi_195739540
Je moet gewoon een sensor ontwikkelen voor bij wie je dat wel en bij wie je dat niet kunt doen.
Daarnaast is het ook zo dat als mensen zich tegen je gaan keren nadat je zoiets persoonlijks vertelt, en je deze mensen als vrienden rekent, je ze maar beter kwijt dan rijk bent.
En de rest heeft er (in mijn ogen) niks mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2020 23:21:20 ]
pi_195740153
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:50 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Soms betekent open ook gewoon dat je een samenvatting van een gebeurtenis geeft zonder daarbij alle details prijs te geven. Dan ben je open en eerlijk geweest, zonder dat de ander de kans krijgt om daar potentieel misbruik van te maken of dat het bij het horen van de details ongemakkelijk wordt.

Voorbeeld:

Je hebt flinke diarree en een aantal beroede dagen gehad na een bezoek aan een mexicaans restaurant.
Iemand vraagt hoe het met je gaat en jij antwoord dat het eten bij de mexicaan verkeerd gevallen was en je je een tijdje slecht hebt gevoeld.

Precies dezelfde boodschap zonder details die munitie bij mensen met verkeerde bedoelingen kan geven of dat het voor een ongemakkelijk gesprek zorgt.
Dat is een prima vergelijking ja.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 02:49:41 #42
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195741182
Waarom zou je iemand, naast een eventuele toekomstige partner, vertellen dat je maagd bent?
Dat is een beetje vragen om gepest te worden.
pi_195742934
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:41 schreef LeesFoknl het volgende:
Osodevo spreekt hier over het taboe op maagdelijkheid, dat is dus hier bedoeld.

Osodevo, je schrijft, vertelt, dat je het moeilijk hebt om dit soort zaken vanuit jezelf te begrijpen, aan te voelen.
Dan kun je je misschien beter opstellen naar ons en onze adviezen toe, in de zin van, ik begrijp het niet maar ik neem het aan. Je hoeft niet alles te begrijpen om er goed of in ieder geval beter mee overweg te kunnen.

Je moet het misschien zien als allemaal laagjes, een stapel dus. Sommige zaken liggen bovenop, maakt dan eigenlijk niets uit of je die "open" geeft. Ik noem bv. je leeftijd. Je drinkt geen alcohol, eet graag Chinees eten. Als je in je omgeving bijvoorbeeld vertelt hoe oud je bent, dat kan weinig kwaad.
Maar hoe lager op de stapel, hoe minder het bedoeld is om open te zijn. Jouw maagdelijkheid, hier op het forum kun je daarover open zijn, vooral omdat het hier anoniem is. Naar GOEDE vrienden kan het ook, maar wat zijn goede vrienden, hoeveel heeft men daarvan. Vaak maar een, en ook heel vaak geen.

En dan, denk erover, heeft het zin om op dat moment, bij diegene, open te zijn. Open zijn kan heel positief zijn, kan ook neutraal zijn (kan geen kwaad), maar ook kan het zijn dat er geen reden is om dat op dat moment en / of aan die persoon te vertellen. Wat je maagdelijkheid betreft, zeker bij zomaar mannen die niet echte vrienden van jou zijn, moet je dat niet doen!

Daarbij nog een ding, wat overigens hier ook al genoemd is, zielige verhalen vertellen, doe dat zelden, maak er geen gewoonte van. Dat als je iemand (man en zeker ook vrouw) leert kennen meteen of vaak zielige verhalen vertelt. Dan krijg je IN HET BESTE GEVAL vooral medelijden, ook soms wel sympathie, maar echte vrienden wordt al moeilijker en een vriendin al helemaal niet. Een keer een serieus gesprek is okay, maar niet te vroeg, als je iemand net leert kennen. En zeker niet te vaak zielig zwaar en serieus.

Weet je, zou er nergens een soort praatgroep zijn van mensen mannen en vrouwen, die schuchter, verlegen zijn in situaties? Of die ook een beetje moeite hebben met wat kun je wel of niet vertellen, communicatie, samen sociale vaardigheden bespreken en misschien oefenen.
Ik weet niet waar je tegenwoordig voor zo iets terecht kunt, of dat bij sociale zaken of maatschappelijk werk, of buurtwerk of .... Ik ben eigenlijk wel zeker dat zulke groepen bestaan.

Misschien dat andere Fokkers hier wat tips kunnen geven waar je hiervoor terecht kunt ....

^O^
Ik vind het best wel sneu eigenlijk dat negatieve dingen taboe zijn, want hoe kun je dan het gevoel hebben tijdens een relatie dat je partner je steunt ofzo. Lijkt me juist belangrijk in een relatie.
Ik denk dat hetgeen dat afstotelijk is bij osodevo niet zijn openheid is, maar zijn zelfmedelijden ook nog IN COMBINATIE met het anderen de schuld geven en niet open staan voor de gevoelens van anderen, die niet erkennen en advies niet overwegen maar daarvoor niet eens argumenten te geven, dit gewoon negeren.
Dat komt over alsof hij vindt dat hij emotioneel gezien meer rechten heeft dan een ander en het nornaal is dat anderen de moeite doen om zijn posts te lezen en erop te reageren met als resultaat genegeerd te worden. Hij is ook alleen maar bezig met beter willen zijn dan anderen. Begrijpelijk, maar als je dat wil omdat je een soort prooi zoekt is het ziekelijk. Dat is zelf wat ik zo afstotelijk aan hem vindt, niet zijn openheid. In tegendeel, die vind ik dan weer juist goed.

quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:50 schreef 01100101 het volgende:
Soms betekent open ook gewoon dat je een samenvatting van een gebeurtenis geeft zonder daarbij alle details prijs te geven. Dan ben je open en eerlijk geweest, zonder dat de ander de kans krijgt om daar potentieel misbruik van te maken of dat het bij het horen van de details ongemakkelijk wordt.

Voorbeeld:

Je hebt flinke diarree en een aantal beroede dagen gehad na een bezoek aan een mexicaans restaurant.
Iemand vraagt hoe het met je gaat en jij antwoord dat het eten bij de mexicaan verkeerd gevallen was en je je een tijdje slecht hebt gevoeld.

Precies dezelfde boodschap zonder details die munitie bij mensen met verkeerde bedoelingen kan geven of dat het voor een ongemakkelijk gesprek zorgt.
Goede vergelijking op zich, ik snap ook niet helemaal waarom je je maagdelijkheid IRL aan iedereen zou willen vertellen als je er niet trots op bent. Zou niet het gevoel hebben van too much information, want zij kunnen er ook niets aan doen dat ze diarree hebben. Maar eens dat de minder gedetailleerde versie sowieso wel het beste is.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-10-2020 09:34:19 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195744478
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

Waarom zou je er "misbruik" van kunnen maken? Ik snap het taboe daarrond ook niet echt.

Maar hoe ervaar je dat 'misbruik' dan? Of wanneer is dat ooit tegen je gebruikt. Heb het idee dat je vooral jezelf voorhoudt dat dat een handicap is.
pi_195744638
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:51 schreef osodevo het volgende:
Iemand die ik goed ken raadde mij aan om zeer terughoudend te zijn over je kwetsbaarheden naar anderen toe. Als voorbeeld kwam mijn maagdelijkheid ter sprake, dat ik dit nooit met anderen mag delen omdat zij het tegen mij kunnen gebruiken.

Hoe denken jullie hierover? Dit werpt toch een ander licht op de zaak, normaal ben ik altijd zeer open over het feit dat ik maagd en en mijn problemen zoals mijn asd diagnose. Wat wordt hiermee bedoeld?
Draai het om: wat is je doel om het wel te vertellen? Medelijden? Begrip? Aandacht?

Ik herken het wel een beetje, ik ben ook een aardige flapuit en zeg / vertel ook wel eens dingen waar ik achteraf spijt van heb. Overigens geen geheimen van anderen, die zijn veilig bij me.

Het is denk ik (en wie ben ik?) een prima advies om beter af te wegen wat je vertelt, aan wie en waarom.
Voegt het niets toe? Vertel het dan niet. Het voorkomt ook dat mensen anders maar 1 kant van je zien, voor ze de rest kennen.
pi_195744889
Mja, dat ligt eraan.

Als je erg gaat overdrijven over allerlei kwetsbaarheden, dan kan dat wel afschrikken uiteraard. Hetero-vrouwen willen over het algemeen 'n man, geen onzeker meisje. Ook kan er uiteraard misbruik worden gemaakt van kwetsbaarheden, al signaleert 'n beetje vrouw ze meestal zelf wel vrij snel.

Natuurlijk kan het geen kwaad om dingen te melden als je denkt dat het echt van belang is. Als je erg jaloers bent, is het bv. beter een balletje op te gooien in plaats van te wachten tot het na elke sms van 'n mannelijke bekende uit de klauwen escaleert.
pi_195754311
Het is in mijn optiek beter alleen jezelf kwetsbaar te maken als het relevant is.

Veel mensen boeit het niet of je maagd bent zolang je er niet over zelf begint. De kans dat je er iets mee wint als je er zelf over begint is heel minimaal. Echter als je er wel zelf ongevraagd over begint gaan mensen zich toch ongemakkelijk voelen en dat werkt nooit in je voordeel!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195754520
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:02 schreef Hineni het volgende:
Het is in mijn optiek beter alleen jezelf kwetsbaar te maken als het relevant is.

Veel mensen boeit het niet of je maagd bent zolang je er niet over zelf begint. De kans dat je er iets mee wint als je er zelf over begint is heel minimaal. Echter als je er wel zelf ongevraagd over begint gaan mensen zich toch ongemakkelijk voelen en dat werkt nooit in je voordeel!
Daar ben ik het ook wel mee eens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')