abonnement Unibet Coolblue
pi_195722999
Hoi! Mijn zoontje is de laatste tijd helemaal gek van Mario, en nu kwam ik nog een raspberry pi in de kast tegen en heb ik eens voor de lol hier retropie opgezet. Ik had niet verwacht dat mario (1991!!!!) nog steeds zo leuk is.
Aangezien ik wat tijd had en ik mijn zoontje zag vechten met de controller in zijn kleine handjes (en ik vond het zelf ook wel erg leuk), heb ik een retro game console gebouwd. Zo kunnen we mario, donkey kong en al die andere spelletjes uit mijn jeugd weer eens spelen.

In eerste instantie wilde ik nog een scherm toevoegen, maar uiteindelijk toch voor een meer portable variant gegaan. Wellicht vinden jullie het leuk/inspirerend om te zien hoe het tot stand is gekomen en wat het eindresultaat is (hoewel ik nog zit te wachten op enkele pass-through aansluitingen van Conrad):

Dimensies: 40cm x 30cm (voorzijde 8 cm hoog, achterzijde 12 cm hoog)
Inhoud: raspberry pi 4, usb powered speakers, zero delay usb controller en knoppenset (amazon: ¤ 20), pass-through voor USB, HDMI, UTP en USB-C power (via Conrad: dit was niet grappig duur, kleine 50 euro)
Verdere benodigdheden: MDF plaat a 6 euro en zwart metallic spray paint.


Het MDF in de benodigde onderdelen gezaagd en met gatenzagen de benodigde gaten geboord.


Zwart metallic gespoten


Eerste assembly


Alle knoppen ingebouwd


De zero delay usb controller



test run en succes :)

mochten jullie nog must-haves weten voor de retropie, let me know :)
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:38:34 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195727103
Cabbage Patch Kids voor de Coleco vision of Adventureland voor de MSX (zelfde spel)
Ik ben inmiddels overleden
pi_195739140
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:38 schreef Enchanter het volgende:
Coleco vision
holy shit, die coleco vision was mijn eerste, zelf bij elkaar gespaarde, spelcomputer.......vroeg me al jaren af hoe dat systeem ook alweer heette! thanks!!

[ Bericht 0% gewijzigd door RRD_kiter op 19-10-2020 23:03:42 (grammatica en zo) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')