abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:44:14 #1
386633 Adnap
I love Life !
pi_195720245
Hoi

Al heel veel jaren weet ik dat mijn kind niet in de juiste verpakking zit, daar wordt nu aan gewerkt.
Hij is nu officieel een Zij en dat is super !

Ik vraag mij af of er hier ook ouders van transkinderen zijn. Kon er geen topic over vinden dus ik dacht ik start er zelf een.

Misschien fijn om elkaar hier te ontmoeten.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_195720461
Geen ervaring, maar ik wil wel even zeggen dat je kind boft met een ouder zoals jij. Heel wat ouders zijn niet zo ruimdenkend.
pi_195721752
Wel een beetje een beknopte OP als je het mij vraagt. Ben benieuwd hoe je daar achter kwam en op welk moment , etc.
pi_195721828
En over hoeveel tijd praten we dan? Hoe is dat gegaan? In welke fase zit ze nu?
  maandag 19 oktober 2020 @ 08:48:06 #5
386633 Adnap
I love Life !
pi_195725316
Ze is nu 19, kwam er achter toen ze 12/13 was. Ik weet het sinds ze 14 is. Ze heeft het gewoon verteld, we zijn thuis heel open over zaken dat scheelt wel. Ook is mijn zus lesbisch dus heel 'gek' is het niet om over issues als dit te praten.

De wachtlijst voor de genderpoli is helaas mega lang en pas sinds 2018 gestart met het traject. Allerlei voorlichtingen gehad voor dat eindelijk (na nog weer een wachtlijst) het psychologische deel startte.
Sinds maart leeft ze volledig als meisje/vrouw en sinds september is er gestart met het hormoontraject.
Ook is 21 september de naam en het geslacht veranderd en heb ik dus een dochter O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_195725759
Gefeliciteerd met je dochter! Bijzonder, en fijn voor haar dat ze zulke ruimdenkende ouders heeft O+

Hoe staat ze er zelf in? Heeft ze zelfvertrouwen? Hoe reageert haar omgeving?

Er is wel een transgendertopic in Lif zover ik weet, maar niet een specifiek topic voor ouders, tot dit topic dus :)
pi_195725958
Gefeliciteerd met je dochter Adnap! O+

En succes met het traject, wat fijn dat het eindelijk in gang is met hormonen en dergelijke, maar jemig wat heeft ze lang moeten wachten!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:06:58 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_195726019
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:44 schreef Adnap het volgende:
Hoi

Al heel veel jaren weet ik dat mijn kind niet in de juiste verpakking zit, daar wordt nu aan gewerkt.
Hij is nu officieel een Zij en dat is super !

Ik vraag mij af of er hier ook ouders van transkinderen zijn. Kon er geen topic over vinden dus ik dacht ik start er zelf een.

Misschien fijn om elkaar hier te ontmoeten.
Ik vind het mooi dat je je kind zo de ruimte geeft zichzelf te zijn, maar ik moet nu wel een beetje pedant zeggen dat zij nu officieel een zij is. (Niet richting jou, maar richting anderen die hier lezen en internaliseren dat het een ombouwing is en niet een correctie).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:29:30 #9
386633 Adnap
I love Life !
pi_195727004
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Gefeliciteerd met je dochter! Bijzonder, en fijn voor haar dat ze zulke ruimdenkende ouders heeft O+

Hoe staat ze er zelf in? Heeft ze zelfvertrouwen? Hoe reageert haar omgeving?

Er is wel een transgendertopic in Lif zover ik weet, maar niet een specifiek topic voor ouders, tot dit topic dus :)
De omgeving heeft uitermate positief gereageerd. Dat is erg fijn. Zelfvertrouwen begint nu te komen, zeker nu ook mensen van buitenaf haar aanspreken met zij/ze/mevrouw/jongedame
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:30:07 #10
386633 Adnap
I love Life !
pi_195727008
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:01 schreef pinquit het volgende:
Gefeliciteerd met je dochter Adnap! O+

En succes met het traject, wat fijn dat het eindelijk in gang is met hormonen en dergelijke, maar jemig wat heeft ze lang moeten wachten!
Ja voor je uberhaupt aan de beurt bent bij de voorlichtingen ben je een jaar verder... om over de wachtlijsten maar te zwijgen }:|
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:31:19 #11
386633 Adnap
I love Life !
pi_195727026
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind het mooi dat je je kind zo de ruimte geeft zichzelf te zijn, maar ik moet nu wel een beetje pedant zeggen dat zij nu officieel een zij is. (Niet richting jou, maar richting anderen die hier lezen en internaliseren dat het een ombouwing is en niet een correctie).
Precies, het is een correctie, verkeerde verpakking geleverd dus nu komt de goede verpakking zeg maar.
Net als een scheve neus of te grote borsten wordt gecorrigeerd wat niet oke is afgeleverd.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_195727876
Wat ben jij een toffe ouder O+
pi_195728046
Ik ben wel benieuwd of je al eerder vermoedde dat je dochter in de “verkeerde verpakking” zat dan toen ze het vertelde? Of kwam het uit het niets?

Anyway; mocht dit met 1 van mijn kids ook zo gaan, dan hoop ik dat ik net zo open en ondersteunend kan zijn als jij bent O+
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:44:18 #14
386633 Adnap
I love Life !
pi_195728164
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:37 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben wel benieuwd of je al eerder vermoedde dat je dochter in de “verkeerde verpakking” zat dan toen ze het vertelde? Of kwam het uit het niets?

Anyway; mocht dit met 1 van mijn kids ook zo gaan, dan hoop ik dat ik net zo open en ondersteunend kan zijn als jij bent O+
Nee ik had zelf niet echt iets door, zij zelf ook niet. Wel heftige puberteit gehad (vroeg begonnen) en ze kon de veranderingen in haar lichaam slecht handelen. Achteraf vallen kwartjes maar pas vanaf een jaar of 12-13. Niet zo dat ze als 2-3 jarige al graag in een jurkje wilde of met poppen speelde. Wel altijd meisjes als vrienden maar dat vond ik op zich niet een signaal.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_195729355
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:44 schreef Adnap het volgende:

[..]

Nee ik had zelf niet echt iets door, zij zelf ook niet. Wel heftige puberteit gehad (vroeg begonnen) en ze kon de veranderingen in haar lichaam slecht handelen. Achteraf vallen kwartjes maar pas vanaf een jaar of 12-13. Niet zo dat ze als 2-3 jarige al graag in een jurkje wilde of met poppen speelde. Wel altijd meisjes als vrienden maar dat vond ik op zich niet een signaal.
Gewoon nieuwsgierig hoor, maar hoe merkte ze het zelf? De verandering in puberteit op zich reageren wel meer kinderen op, denk ik, want dat is ook heftig. En hoe merkte jij wat? En je hebt ineens een dochter, maar hoe ga je om met het niet hebben van de zoon die je ooit dacht te hebben? Want je hebt heel wat jaar toch gedacht dat je een zoon had, lijkt me. Of is dat echt een non-issue?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:35:26 #16
386633 Adnap
I love Life !
pi_195742496
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:05 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Gewoon nieuwsgierig hoor, maar hoe merkte ze het zelf? De verandering in puberteit op zich reageren wel meer kinderen op, denk ik, want dat is ook heftig. En hoe merkte jij wat? En je hebt ineens een dochter, maar hoe ga je om met het niet hebben van de zoon die je ooit dacht te hebben? Want je hebt heel wat jaar toch gedacht dat je een zoon had, lijkt me. Of is dat echt een non-issue?
Zelf merkte ze het door gesprekken op school, ze zat al langere tijd niet goed in haar vel.
Ik merkte zelf weinig tot ze het zei, toen vielen er wel wat kwartjes en veranderde haar gedrag ook wel wat.
Pas na intake en zo bij de genderpoli merkte ik echt dat dit haar rust gaf en kreeg ik een ander kind in huis.

Voor mij is het geslacht niet belangrijk, wel dat mijn kind gelukkig is. Ik heb nu een dochter, dat is rijkdom aangezien ik ook een volwassen zoon heb (21) en een bonusdochter (27)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')