abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195720243
Hoi,

We willen binnenkort onze vloerbedekking in de slaapkamers, overloop en de trap laten vervangen, en ik ben een complete leek wat betreft deze materie.

We krijgen wat tegenstrijdige gegevens van de verschillende leveranciers, dus ik hoop dat jullie me van wat deskundig advies kunnen voorzien.

Het oude tapijt is direct verlijmd op de betonvloer, dus zal wel erg moeilijk te verwijderen zijn (Het zit al 20 jaar vast). We hebben een tapijt gekozen uit de middenklasse wat zelf al redelijk zacht is, maar we willen graag een extra onderlaag van rubber voor geluids- en warmteisolatie plus het extra comfort wat het oplevert (Er is geen vloerverwarming). De slaapkamers worden ook als kantoor gebruikt (Buro, burostoel op wielen etc). We willen hetzelfde type tapijt in de slaapkamers, overloop en op de trap:

Productnaam: ALEXIA
Kleur: Espresso
Poolmateriaal: 100% POLYPROPYLEEN
Poolgewicht: 1485 gr/m2
Rug / Groef: AB
Fabricage methode: 1/10
Rolbreedte: 400 Bcm

Volgens de leverancier gechikt voor: Slaapkamers, Woonkamers, Trappen, Kantoren, Rolstoelvast, Anti-statisch, Geschikt voor vloerverwarming, Keuken, Easy to clean

De meeste technische termen zeggen mij niets...

De verschillende leveranciers bieden het aanbrengen van het tapijt aan, met behulp van spijkerlatten, samen met de ondervloer niet verlijmd (vilt, of onze voorkeur, een rubber variant die wat meer meegeeft). Het tapijt wordt gespannen met behulp van spijkertjes op en spijkerlat (?). Het bevestigen met spijkerlatten willen ze alleen in de slaapkamers doen. Op de overloop en de trap wil men de onderlaag en het tapijt wel verlijmen. Er zijn geen drempels tussen de ruimtes.

Mijn vragen:

1) Is het verwijderen van het oude tapijt iets wat ik zelf moet aanpakken, of is het dermate veel werk om dat netjes te doen dat je dit beter kunt laten doen door mensen met het juiste gereedschap?