abonnement Unibet Coolblue
pi_195719445
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit. Wat een ophef over een restje dat bedoeld is om veel doden te voorkomen en mensen zo snel mogelijk juist zo ver mogelijk vrijheden terug te geven. Nounoi wat vreselijk.
Als je eerst eenzijdig iets neemt, dan moet je niet gaan verwachten dat mensen vertrouwen hebben in beloftes om het weer snel terug te geven.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 oktober 2020 @ 19:52:20 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195719447
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:49 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus niet zo en daarmee haal je je hele argument onderuit.
[..]

Een deel van de bevolking dat ook rechten heeft. Ik snap niet, waarom je als een groot deel van de bevolking mee wilt werken gebruik zou willen maken van dwang. Het werkt alleen maar onvrede in de hand bij het andere deel van de bevolking, dat van de dialoog wordt uitgesloten.
Nee. Dat laat juist heel goed zien dat men de boel versoepelt als het mogelijk is.

Er is geen sprake van dwang. Kom eens met een bron dat dit verplicht gaat worden dan. Hij wil graag iedereen testen maar er is nergens sprake van dwang.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195719476
quote:
84s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Nee. Dat laat juist heel goed zien dat men de boel versoepelt als het mogelijk is.
Om het vervolgens nog harder te kunnen opvoeren. Of was je dat even vergeten?
quote:
Er is geen sprake van dwang. Kom eens met een bron dat dit verplicht gaat worden dan. Hij wil graag iedereen testen maar er is nergens sprake van dwang.
De betogers gaan daar wel van uit, mede doordat de autoriteiten niet hebben gezegd dat het vrijwillig is.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 oktober 2020 @ 19:56:30 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195719510
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:54 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Om het vervolgens nog harder te kunnen opvoeren. Of was je dat even vergeten?

Maar dat lijkt mij logisch gezien de enorme stijging van de besmettingen. Als het straks weer beter gaat gaan ze weer versoepelen. En dat er ook versoepeld gaat worden hebben we afgelopen zomer kunnen zien.

quote:
[..]

De betogers gaan daar wel van uit, mede doordat de autoriteiten niet hebben gezegd dat het vrijwillig is.
Ze hebben ook niet gezegd dat het onder dwang is. Dit zijn gewoon doorgesnoven hooligans en neonazi's die zin hebben om te rellen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195719581
quote:
84s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar dat lijkt mij logisch gezien de enorme stijging van de besmettingen. Als het straks weer beter gaat gaan ze weer versoepelen. En dat er ook versoepeld gaat worden hebben we afgelopen zomer kunnen zien.
Maar niet tot het niveau van voor het virus. Mensen leven in grote onzekerheid. Mensen hebben problemen met toegang tot de reguliere zorg. Bepaalde beroepsgroepen zaten ook in de zomer zonder werk. Dit is gewoon een slecht verhaal.

quote:
Ze hebben ook niet gezegd dat het onder dwang is. Dit zijn gewoon doorgesnoven hooligans en neonazi's die zin hebben om te rellen.
Zo kun je ze wegzetten. Maar ik zie op de beelden (en dan niet alleen aan de front-linie) juist een breed publiek, mannen en vrouwen van diverse generaties.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 oktober 2020 @ 20:07:12 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195719676
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:01 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Maar niet tot het niveau van voor het virus. Mensen leven in grote onzekerheid. Mensen hebben problemen met toegang tot de reguliere zorg. Bepaalde beroepsgroepen zaten ook in de zomer zonder werk. Dit is gewoon een slecht verhaal.
[..]

Zo kun je ze wegzetten. Maar ik zie op de beelden (en dan niet alleen aan de front-linie) juist een breed publiek, mannen en vrouwen van diverse generaties.
Prima joh. Blijf maar zien wat je wil zien. Ik ga mijn tijd aan wat nuttigers besteden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195720068

Ik het een wat langer fragment van de beelden gevonden, waar ook de mensenmassa's goed in beeld zijn. Lijkt me toch een vrij divers publiek.
pi_195720138

Onder de leiders van het protest waren ook vrouwen, zoals deze lerares die zich grote zorgen maakt om haar kinderen en om haar land.
pi_195720199

Aan het begin van het filmpje is goed te zien hoe de politie probeert op de demonstranten in te rijden, dat terwijl er ook mensen aanwezig zijn die niet goed ter been zijn.
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:44:09 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195720244
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:51 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Prima als dat op vrijwillige basis gebeurd, maar niet gedwongen. Mensen willen zelf een keuze kunnen maken. We gaan toch niet terug naar een gedachte, de enige juiste, voor het hele volk?
Das wmb prima, maar beter isoleren die mensen die zich niet testen voor 2 weken dan. Of vind je dat dat ook niet kan? Ik vind namelijk ook dat mensen het recht te hebben om niet besmet te worden terwijl ze gewoon hun dagelijkse dingen doen.

Als mensen zich niet willen laten testen, en ze willen niet isoleren, dan is dat gewoon aso gedrag. En het schaad de economie ook nog eens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:44:48 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195720255
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:01 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Maar niet tot het niveau van voor het virus. Mensen leven in grote onzekerheid. Mensen hebben problemen met toegang tot de reguliere zorg. Bepaalde beroepsgroepen zaten ook in de zomer zonder werk. Dit is gewoon een slecht verhaal.
Wat wil je dan eigenlijk? Geen maatregelen en een ontspoorde zorg en veel doden? Of veel maatregelen en wel een zorg die het kan volhouden?

Je lijkt overal tegen te zijn en nergens voor.

quote:
Zo kun je ze wegzetten. Maar ik zie op de beelden (en dan niet alleen aan de front-linie) juist een breed publiek, mannen en vrouwen van diverse generaties.
Het is dan ook niet aan geslacht of leeftijd verbonden om extreemrechts/hooligan te zijn
pi_195720375
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Das wmb prima, maar beter isoleren die mensen die zich niet testen voor 2 weken dan.
Mensen zijn praktisch al maanden geisoleerd.
quote:
Ik vind namelijk ook dat mensen het recht te hebben om niet besmet te worden
Dat recht kun je mensen niet geven, omdat het virus een biologische oorzaak heeft. Dit virus zal niet het laatste zijn.

quote:
Als mensen zich niet willen laten testen, en ze willen niet isoleren, dan is dat gewoon aso gedrag.
Dat kun jij vinden, dat mag jij zelfs vinden. Maar ook 'aso's' hebben rechten.
pi_195720393
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:36 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)lking-te-testen.html

De politie doet alsof het hooligans of neo-nazi's zijn. Waar heb ik dat alweer eerder gehoord?
Het is dat het Slowakije is, anders zijn het vast weer van die white supremacists die diverser zijn dan de gemiddelde BLM of Antifa demonstratie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195720434
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat wil je dan eigenlijk?
Veelzijdige informatie, zodat mensen zelf een beeld kunnen vormen en er bewust voor kunnen kiezen om in vrijwillige recommendaties mee te gaan.
quote:
Je lijkt overal tegen te zijn en nergens voor.
Ik ben voor de rechtstaat.
quote:
Het is dan ook niet aan geslacht of leeftijd verbonden om extreemrechts/hooligan te zijn
Tja, dan zijn dus een groot deel van de bevolking extreem-rechtse hooligans. In Belarus waren alle tegenstanders van Lukashenko ook hoeren of dronkenlappen. Totdat het er ineens zoveel waren, dat de bevolking niet meer in dergelijke propaganda trapte.
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:13:12 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195720651
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:55 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Veelzijdige informatie, zodat mensen zelf een beeld kunnen vormen en er bewust voor kunnen kiezen om in vrijwillige recommendaties mee te gaan.
We worden van alle kanten overladen met informatie en daarbij zitten ook een hoop ongevraagde betweters en complotgekkies bij die vooral veel ruis maken.

Dus er zal een overheid moeten zijn die ergens een lijn trekt.

quote:
Ik ben voor de rechtstaat.
En dus? Wat moet er dan gebeuren?

quote:
Tja, dan zijn dus een groot deel van de bevolking extreem-rechtse hooligans. In Belarus waren alle tegenstanders van Lukashenko ook hoeren of dronkenlappen. Totdat het er ineens zoveel waren, dat de bevolking niet meer in dergelijke propaganda trapte.
Een paar honderd man daar is een groot deel van de bevolking? Wonen er zo weinig mensen in Slowakije?
pi_195721043
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We worden van alle kanten overladen met informatie en daarbij zitten ook een hoop ongevraagde betweters en complotgekkies bij die vooral veel ruis maken.

Dus er zal een overheid moeten zijn die ergens een lijn trekt.
En als die overheid vervolgens een lijn trekt, waarbij kritische informatie over haar beleid nauwelijks aan bod komt, dan zullen mensen zelf informatie gaan zoeken in andere bronnen.
quote:
En dus? Wat moet er dan gebeuren?
Eigenlijk vrij weinig. Aan mensen moet de mogelijkheid worden geboden om zelf vrije keuzes te maken in de maatregelen die ze treffen.
quote:
Een paar honderd man daar is een groot deel van de bevolking? Wonen er zo weinig mensen in Slowakije?
Op de beelden zijn wel meer als een paar honderd man. Dit gaat waarschijnlijk nog wel groeien. Je kunt niet alle pluralistische instituten af laten brokkelen, iedereen eenzijdig een ideologisch juiste positie opdringen en andersdenkenden neer zetten als volksvijhanden. De geschiedenis herhaalt zich nu op dit moment, terwijl sommige het liever hebben over een coronavrije belofte ver in een niet nader te noemen toekomst.
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:44:33 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195721118
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:38 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

En als die overheid vervolgens een lijn trekt, waarbij kritische informatie over haar beleid nauwelijks aan bod komt, dan zullen mensen zelf informatie gaan zoeken in andere bronnen.
Welke kritische informatie precies? Je blijft in vaagtaal en eufemismen praten. Toevallig de bronnen die jou goed uitkomen?

quote:
Eigenlijk vrij weinig. Aan mensen moet de mogelijkheid worden geboden om zelf vrije keuzes te maken in de maatregelen die ze treffen.
Oh, dus eigenlijk moet alles verder vrijgelaten worden en zien we wel wanneer onze ziekenhuizen ontwricht raken? Of hoe moet ik het zien?

quote:
Op de beelden zijn wel meer als een paar honderd man. Dit gaat waarschijnlijk nog wel groeien. Je kunt niet alle pluralistische instituten af laten brokkelen, iedereen eenzijdig een ideologisch juiste positie opdringen en andersdenkenden neer zetten als volksvijhanden. De geschiedenis herhaalt zich nu op dit moment, terwijl sommige het liever hebben over een coronavrije belofte ver in een niet nader te noemen toekomst.
Er staat

quote:
Een groep van ongeveer vijfhonderd neonazi's en hooligans
Geen enkele aanwijzing dat het wat anders is. Maar op een of andere manier wil je ze graag uit de wind houden.
pi_195721205
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke kritische informatie precies?
Wetenschappelijke informatie in zijn algemeenheid. Het is niet zo dat er in de wetenschap al consensus is.
quote:
Oh, dus eigenlijk moet alles verder vrijgelaten worden en zien we wel wanneer onze ziekenhuizen ontwricht raken? Of hoe moet ik het zien?
Als mensen overtuigd zijn van het belang om maatregelen te treffen, dan zullen ze dat echt wel zelf doen. Het is juist de dwang die er voor zorgt dat mensen de dwangmaatregelen ondermijnen. Verder kunnen we niet iedereen van het coronavirus of een bepaalde andere willekeurige ziekte redden. Dat is de harde realiteit.
quote:
Geen enkele aanwijzing dat het wat anders is.
Ik heb ook beelden geplaatst, maar goed voor jouw positie is het natuurlijk niet nodig om die te bekijken. Het is makkelijker om de betogers te minimaliseren en marginaliseren.
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:54:58 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195721287
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:49 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Wetenschappelijke informatie in zijn algemeenheid. Het is niet zo dat er in de wetenschap al consensus is.
Ja welke informatie precies? Wederom alleen maar holle containerbegrippen.

quote:
Als mensen overtuigd zijn van het belang om maatregelen te treffen, dan zullen ze dat echt wel zelf doen. Het is juist de dwang die er voor zorgt dat mensen de dwangmaatregelen ondermijnen. Verder kunnen we niet iedereen van het coronavirus of een bepaalde andere willekeurige ziekte redden. Dat is de harde realiteit.
Dus de ziekenhuiszorg mag wel kapot voorlopig? Je lijkt immers vooral geen maatregelen te willen.

quote:
Ik heb ook beelden geplaatst, maar goed voor jouw positie is het natuurlijk niet nodig om die te bekijken. Het is makkelijker om de betogers te minimaliseren en marginaliseren.
Oh dat Youtube filmpje? Wat ik daarop zie is inderdaad een paar honderd man met een agressief uiterlijk.
pi_195721366
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja welke informatie precies? Wederom alleen maar holle containerbegrippen.
Het is ridicuul om naar een enkele publicatie of een enkele bepaalde groep auteurs van publicaties te wijzen.
quote:
Dus de ziekenhuiszorg mag wel kapot voorlopig?
Heb je het nu over de reguliere ziekenhuiszorg die kapot is door de huidige maatregelen? Over mensen die maanden moeten lijden omdat coronapatienten met een zwakke gezondheid om de een of andere reden voorrang hebben?
quote:
Je lijkt immers vooral geen maatregelen te willen.
Ik pleit juist voor informatie en keuzevrijheid. Had je dat nog niet door?
quote:
Oh dat Youtube filmpje?
Ik heb er meerdere geplaatst, vanuit meerdere hoeken.
quote:
Wat ik daarop zie is inderdaad een paar honderd man met een agressief uiterlijk.
Ik denk dat dat hetgeen is, wat je graag wilt zien, omdat het jou helpt de mensenrechtenschendingen te bagatelliseren.
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:07:25 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195721489
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:00 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Het is ridicuul om naar een enkele publicatie of een enkele bepaalde groep auteurs van publicaties te wijzen.
[..]

Heb je het nu over de reguliere ziekenhuiszorg die kapot is door de huidige maatregelen? Over mensen die maanden moeten lijden omdat coronapatienten met een zwakke gezondheid om de een of andere reden voorrang hebben?
[..]

Ik pleit juist voor informatie en keuzevrijheid. Had je dat nog niet door?
[..]

Ik heb er meerdere geplaatst, vanuit meerdere hoeken.
[..]

Ik denk dat dat hetgeen is, wat je graag wilt zien, omdat het jou helpt de mensenrechtenschendingen te bagatelliseren.
Je blijft maar om de hete brei heen draaien. Maar je eufemismen doen erop wijzen dat er geen verplichte maatregelen moeten zijn en je liever je kop in het zand steekt voor de gevolgen voor onze ziekenzorg.

En op die filmpjes zie ik precies hetzelfde als het persbericht zegt. Gewoon wat hooliganeske types.
pi_195721616
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je blijft maar om de hete brei heen draaien.
Ik kan jou eigenlijk betichten van hetgeen je mij nu beticht: je blijft maar om het verval van de rechtstaat heen draaien en je probeert iedereen met een andere mening te marginaliseren. Op die manier is het lastig een inclusieve dialoog te voeren. Wat betreft die maatregelen die jij ophemelt: ik zag gisteren bij Kassa dat die mondkapjes helemaal niet zo effectief zijn. Is de Vara nu ook een extreem-rechtse organisatie? Kan ik daar nog veilig aan refereren? Of ben ik dan een volksvijhand die de officiele ideologie niet ondersteunt?
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:23:11 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195721777
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:15 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik kan jou eigenlijk betichten van hetgeen je mij nu beticht: je blijft maar om het verval van de rechtstaat heen draaien en je probeert iedereen met een andere mening te marginaliseren. Op die manier is het lastig een inclusieve dialoog te voeren. Wat betreft die maatregelen die jij ophemelt: ik zag gisteren bij Kassa dat die mondkapjes helemaal niet zo effectief zijn. Is de Vara nu ook een extreem-rechtse organisatie? Kan ik daar nog veilig aan refereren? Of ben ik dan een volksvijhand die de officiele ideologie niet ondersteunt?
Simpel, de nieuwsbron zegt dat het om vijfhonderd neonazi's en hooligans gaat die met flessen en stenen gooien. Ik zie geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Ook die filmpjes die je hier post geven niet bepaald een ander beeld.

Ik hemel hier overigens geen enkele maatregel op in dit topic. Alleen stel ik na veel gedraai en gekronkel van jou vast dat je gewoon geen enkele maatregel wilt en ook niet wilt ingaan op de gevolgen van zulks beleid.
pi_195721884
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Simpel, de nieuwsbron zegt dat het om vijfhonderd neonazi's en hooligans gaat die met flessen en stenen gooien. Ik zie geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Ook die filmpjes die je hier post geven niet bepaald een ander beeld.
Kun je gewoon antwoord geven op de vragen die ik stelde, in plaats van weer te gaan draaien?
quote:
Ik hemel hier overigens geen enkele maatregel op in dit topic.
Je lijkt alleen maar iedereen af te kraken die het waagt kritiek te hebben op de huidige dwangmaatregelen. Dan kunnen we toch wel concreet ingaan op een van die maatregelen?
quote:
Alleen stel ik na veel gedraai en gekronkel van jou vast dat je gewoon geen enkele maatregel wilt
Vanaf het begin heb ik al gepleit voor vrijwillige maatregelen en voor het behoud van de rechtstaat. Ik ben daar de hele tijd heel consequent in geweest. Het lijkt er meer op dat jij draait en kronkelt om mensen een label op te plakken, terwijl ik juist ben voor een inclusieve dialoog met ruimte voor een breed scala aan meningen.
quote:
en ook niet wilt ingaan op de gevolgen van zulks beleid.
Het gevolg van het huidige beleid is dat er voor pluralisme geen ruimte meer is. Dat lijkt me heel erg tastbaar, i.p.v. denkbeeldige wat als scenario's.
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:43:21 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195722100
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:29 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Kun je gewoon antwoord geven op de vragen die ik stelde, in plaats van weer te gaan draaien?
Of Kassa extreemrechts is omdat ze kritisch zijn? Zeker niet. Maar die mensen die hier lopen te rellen wel. Zoals ik al zei is er geen enkele reden om aan de berichtgeving te twijfelen.

quote:
Vanaf het begin heb ik al gepleit voor vrijwillige maatregelen en voor het behoud van de rechtstaat. Ik ben daar de hele tijd heel consequent in geweest. Het lijkt er meer op dat jij draait en kronkelt om mensen een label op te plakken, terwijl ik juist ben voor een inclusieve dialoog met ruimte voor een breed scala aan meningen.
Vrijwillige maatregelen is gewoon vaagtaal voor geen maatregelen natuurlijk. En jij bent helemaal niet voor een dialoog. Jij wil gewoon geen maatregelen om je aan te hoeven houden als de enige uitkomst,

quote:
Het gevolg van het huidige beleid is dat er voor pluralisme geen ruimte meer is. Dat lijkt me heel erg tastbaar, i.p.v. denkbeeldige wat als scenario's.
Als iedereen zijn eigen maatregelen mag verzinnen dan gebeurt er dus niks. En dan krijg je als gevolg dat ziekenhuizen kapot gaan. Maar voor dat gevolg duik je steeds weg.
pi_195722323
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:43 schreef Hexagon het volgende:
Of Kassa extreemrechts is omdat ze kritisch zijn? Zeker niet.
Ik begon al te twijfelen. Als er steeds minder ruimte is om een eigen mening te hebben, is het soms niet duidelijk waar de grens naar toe verschuift.
quote:
Maar die mensen die hier lopen te rellen wel. Zoals ik al zei is er geen enkele reden om aan de berichtgeving te twijfelen.
Daar verschillen we dan over van mening. Ik denk zelf dat een overheid die zulke drastische maatregelen dreigt te nemen, weinig ruimte open laat voor een dialoog.
quote:
Vrijwillige maatregelen is gewoon vaagtaal voor geen maatregelen natuurlijk.
En wat zou daar op tegen zijn als alle wetenschappelijke bewijzen eenduidig zouden zijn? Dan zou het toch heel gemakkelijk moeten zijn om mensen te overtuigen i.p.v. met modder te gooien en een deel van de bevolking te marginaliseren?
quote:
En jij bent helemaal niet voor een dialoog. Jij wil gewoon geen maatregelen om je aan te hoeven houden als de enige uitkomst,
Dat let jou toch niet om wel maatregelen te treffen? Dat betekent toch niet dat ik zelf geen maatregelen tref? Dat betekent toch niet dat mensen zelf niet een gepast niveau aan maatregelen kunnen treffen? Ik bedoel niet iedereen heeft een even goede gezondheid, sommige mensen zullen meer maatregelen moeten treffen dan anderen.
quote:
Als iedereen zijn eigen maatregelen mag verzinnen dan gebeurt er dus niks.
Eigenlijk zeg je hiermee dat het volk niet zelfstandig kan nadenken en dat het geoorloofd is om voor het volk keuzes te maken. Dat lijkt me een vrij gevaarlijk uitganspunt dat de vrijheid van mensen ernstig kan beperken.
quote:
En dan krijg je als gevolg dat ziekenhuizen kapot gaan. Maar voor dat gevolg duik je steeds weg.
De ziekenhuizen gaan juist kapot onder het huidige beleid. En dat argument negeer jij volledig. En je negeert ook de negatieve gevolgen voor de rechtstaat en de mensenrechten. Voor pluralisme lijkt bij jou geen ruimte.
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:07:53 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195722517
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:57 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik begon al te twijfelen. Als er steeds minder ruimte is om een eigen mening te hebben, is het soms niet duidelijk waar de grens naar toe verschuift.
[..]

Daar verschillen we dan over van mening. Ik denk zelf dat een overheid die zulke drastische maatregelen dreigt te nemen, weinig ruimte open laat voor een dialoog.
[..]

En wat zou daar op tegen zijn als alle wetenschappelijke bewijzen eenduidig zouden zijn? Dan zou het toch heel gemakkelijk moeten zijn om mensen te overtuigen i.p.v. met modder te gooien en een deel van de bevolking te marginaliseren?
[..]

Dat let jou toch niet om wel maatregelen te treffen? Dat betekent toch niet dat ik zelf geen maatregelen tref? Dat betekent toch niet dat mensen zelf niet een gepast niveau aan maatregelen kunnen treffen? Ik bedoel niet iedereen heeft een even goede gezondheid, sommige mensen zullen meer maatregelen moeten treffen dan anderen.
[..]

Eigenlijk zeg je hiermee dat het volk niet zelfstandig kan nadenken en dat het geoorloofd is om voor het volk keuzes te maken. Dat lijkt me een vrij gevaarlijk uitganspunt dat de vrijheid van mensen ernstig kan beperken.
[..]

De ziekenhuizen gaan juist kapot onder het huidige beleid. En dat argument negeer jij volledig. En je negeert ook de negatieve gevolgen voor de rechtstaat en de mensenrechten. Voor pluralisme lijkt bij jou geen ruimte.
Ik heb nog steeds geen enkel steekhoudend argument gezien waarom deze relschoppers iets anders zijn dan in de berichtgeving staat. Dus vijfhonderd neonazi's en hooligans.

En inderdaad met vrijblijvende maatregelen kon je net zo goed niets doen. Aangezien een hoop mensen duidelijk geen zin hebben zich er aan te houden. Het aantal mensen dat het allemaal beter denkt te weten zorgt er nu voor dat het aantal ziektegevallen enorm oploopt. Dus ja dan zullen regeringen knopen moeten doorhakken en op een gegeven moment basta moeten zeggen tegen mensen die niet mee willen.

En ja, jouw "vrijwillige maatregelen" leiden tot ziekenhuizen die uit hun voegen barsten. Daar probeer je steeds voor weg te duiken. Maar ik herhaal het net zo lang tot je een keer toegeeft dat jij het kennelijk wel prima vind als de reguliere zorg overloopt.
pi_195723267
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:07 schreef Hexagon het volgende:
Mijn vragen zijn te moeilijk om op in te gaan?
quote:
[..]

Ik heb nog steeds geen enkel steekhoudend argument gezien waarom deze relschoppers iets anders zijn dan in de berichtgeving staat. Dus vijfhonderd neonazi's en hooligans.
Alleen al op de beelden zie ik meer mensen, mannen en vrouwen van verschillende leeftijden. En het is vooral de politie die zich hard opstelt.
quote:
En inderdaad met vrijblijvende maatregelen kon je net zo goed niets doen. Aangezien een hoop mensen duidelijk geen zin hebben zich er aan te houden.
Ik denk dat je nu een hele hoop mensen op een hoop gooit. Maar de polarisatie die jij overal probeert op te dringen is eigenlijk een terugkerend thema in dit gesprek. Of de mensen zijn het met jou eens, of ze zijn vijhanden die het verdienen om een label te krijgen.
quote:
Het aantal mensen dat het allemaal beter denkt te weten zorgt er nu voor dat het aantal ziektegevallen enorm oploopt.
Heb je daar bewijs voor? Of praat je maar gewoon het beleid na?
quote:
Dus ja dan zullen regeringen knopen moeten doorhakken en op een gegeven moment basta moeten zeggen tegen mensen die niet mee willen.
En dan vind jij het dus prima om de lichamelijke integriteit te schenden en andere mensenrechtenschendingen te plegen?
quote:
En ja, jouw "vrijwillige maatregelen" leiden tot ziekenhuizen die uit hun voegen barsten. Daar probeer je steeds voor weg te duiken.
Jij duikt steeds weg voor de wachtlijsten in de reguliere zorg, waar IC's vol lege ziekenhuisbedden in de zomer enorm aan hebben bijgedragen.
quote:
Maar ik herhaal het net zo lang tot je een keer toegeeft dat jij het kennelijk wel prima vind als de reguliere zorg overloopt.
Je herhaalt gewoon je riedeltje omdat je geen steekhoudende argumenten hebt en geen geloofwaardige argumenten hebt als antwoord op mijn kritische vragen? En het verval van de rechtstaat en tal van mensenrechtenschendingen blijf je negeren?
  maandag 19 oktober 2020 @ 08:24:55 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195725155
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:05 schreef nezalezhnost het volgende:

Alleen al op de beelden zie ik meer mensen, mannen en vrouwen van verschillende leeftijden. En het is vooral de politie die zich hard opstelt.

Ik denk dat je nu een hele hoop mensen op een hoop gooit. Maar de polarisatie die jij overal probeert op te dringen is eigenlijk een terugkerend thema in dit gesprek. Of de mensen zijn het met jou eens, of ze zijn vijhanden die het verdienen om een label te krijgen.
Neonazi en hooligan zijn kan op ieder leeftijd en is ook niet aan mannen of vrouwen voorbehouden. En natuurlijk stelt de politie zich hard op naar mensen die met flessen en stenen gooien.

En ik gooi ze niet op een hoop want ik ben geen poolshoogte gaan nemen daar. Maar ik ga af op de berichtgeving en ik zie vooralsnog geen enkele aanwijzing om daaraan te twijfelen. Hoe wanhopig jij ook probeert deze mensen sympathiek te laten lijken.

quote:
Heb je daar bewijs voor? Of praat je maar gewoon het beleid na?
[..]

En dan vind jij het dus prima om de lichamelijke integriteit te schenden en andere mensenrechtenschendingen te plegen?
[..]

Jij duikt steeds weg voor de wachtlijsten in de reguliere zorg, waar IC's vol lege ziekenhuisbedden in de zomer enorm aan hebben bijgedragen.
Ja wat wil je nu eigenlijk? Aan de ene kant wil je regels waar niemand zich aan hoeft te houden. En aan de andere kant klaag je dat er te weinig zorgcapaciteit is. Dat gaat niet beide. Het is of het een of het ander.

En er worden helemaal geen mensenrechten geschonden. Er is immers geen gedwongen testbeleid. En het recht op "schijt hebben aan regels" bestaat niet
  maandag 19 oktober 2020 @ 08:58:43 #80
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195725402
Wees waakzaam met het lezen van dit artikel. Het is geschreven door een journalist die BBC News als bron gebruikt. Tussen u en de daadwerkelijke bron zitten maar liefst 2 tussenpersonen waarvan 1 bekend staat om feitenselectie en het politiek filteren van broninformatie.

Vooral de combinatie met hooligans/neonazi's is een bekende truuc van de media. De media zijn tegen de demonstranten en willen de lezer aan hun kant krijgen door het een negatief stempel te geven.

Het grootste deel van hun doelgroep die een dergelijk artikel leest identificeert zich niet met hooligans en/of neonazi's vanwege het vaak agressieve en vaak extreemrechtse karakter. Hiermee denkt de journalist dat zijn doelgroep verder niet verder overtuigd hoeft van het goede of het slechte van de demonstratie an sich.

Volgens betrouwbare bronnen waren er nauwelijks neonazi's aanwezig. Er waren slechts enkelen aanwezig die door de media selectief gekozen in beeld gebracht worden. Het grootste deel waren bezorgde burgers.

In Berlijn was vorige maand een vergelijkbaar protest, maar dan veel groter. Hierbij waren demonstranten uit heel Duitsland aanwezig. Ook daar werd aan het einde van de dag alleen gesproken over de neonazi's, welke in Duitsland een ng groter stigma hebben dan elders in Europa. Deze aanwezigheid overheerste de daadwerkelijke demonstratie.

Uit foto's bleek dat een groter deel van de aanwezigen Antifa aanhangers bleken te zijn, ook de regenboogvlaggen die meestal geassocieerd worden met diversiteit overheersten het zeer kleine groepje neonazi's die een paar enkele vlaggen met een keltisch kruis gebruikten.

De reden dat de media dergelijke demonstraties in een kwaad daglicht wil zetten is omdat zij niet willen dat dit ook gebeurt in Nederland en dat wij braaf luisteren en volgen als zij een verplichte test invoeren.
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:43:58 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195725808
"Betrouwbare bronnen" op feesboek zeker. :')

En als antifa ergens opduikt weet je dat extreemrechtse figuren niet ver uit de buurt zullen zijn
pi_195726139
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:58 schreef Ixnay het volgende:
Wees waakzaam met het lezen van dit artikel. Het is geschreven door een journalist die BBC News als bron gebruikt. Tussen u en de daadwerkelijke bron zitten maar liefst 2 tussenpersonen waarvan 1 bekend staat om feitenselectie en het politiek filteren van broninformatie.
Welke is die ene dan?
quote:
Vooral de combinatie met hooligans/neonazi's is een bekende truuc van de media. De media zijn tegen de demonstranten en willen de lezer aan hun kant krijgen door het een negatief stempel te geven.
Door te rellen zijn ze er zelf helemaal alleen verantwoordelijk voor dat ze een negatief imago krijgen
quote:
Het grootste deel van hun doelgroep die een dergelijk artikel leest identificeert zich niet met hooligans en/of neonazi's vanwege het vaak agressieve en vaak extreemrechtse karakter. Hiermee denkt de journalist dat zijn doelgroep verder niet verder overtuigd hoeft van het goede of het slechte van de demonstratie an sich.
Het feit dat ze zelf rellen is daar de oorzaak van en gelukkig identificeren de meeste mensen zich niet met mafkezen (links of rechts) die willens en wetens geweld gebruiken tegen de overheid
quote:
Volgens betrouwbare bronnen waren er nauwelijks neonazi's aanwezig. Er waren slechts enkelen aanwezig die door de media selectief gekozen in beeld gebracht worden. Het grootste deel waren bezorgde burgers.
Oh? welke betrouwbare bronnen?Je beschuldigt de MSM van het gebruiken van bepaalde communicatietechnieken terwijl je je zelf schuldig maakt aan het gebruik van vaagheden, waar de MSM iig nog aan daadwerkelijke bronvermelding doet.
quote:
In Berlijn was vorige maand een vergelijkbaar protest, maar dan veel groter. Hierbij waren demonstranten uit heel Duitsland aanwezig. Ook daar werd aan het einde van de dag alleen gesproken over de neonazi's, welke in Duitsland een ng groter stigma hebben dan elders in Europa. Deze aanwezigheid overheerste de daadwerkelijke demonstratie.

Uit foto's bleek dat een groter deel van de aanwezigen Antifa aanhangers bleken te zijn, ook de regenboogvlaggen die meestal geassocieerd worden met diversiteit overheersten het zeer kleine groepje neonazi's die een paar enkele vlaggen met een keltisch kruis gebruikten.
Tijdens die demonstratie waren inderdaad zowel extreem links als extreem rechts aanwezig, het was echter duidelijk extreem rechts wat de Rijksdag bestormde
quote:
De reden dat de media dergelijke demonstraties in een kwaad daglicht wil zetten is omdat zij niet willen dat dit ook gebeurt in Nederland en dat wij braaf luisteren en volgen als zij een verplichte test invoeren.
Er is helemaal geen sprake van verplicht testen hier. Dat die demonstraties in een kwaad daglicht staan is omdat de mensen die er aan meedoen lopen te rellen en zoals ook uit beelden gemaakt door de demonstranten zelf (in Nederland) niet vies zijn van een Heil Hitlertje roepen hier en daar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:31:59 #83
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195726368
Grappig, de gene die antifa en blm terreur constant goedrpraten zijn de gene die de (zogenaamde) nazis weer veroordelen. Hoe hypocriet kun je wezen. _O-

'Vooral Slowaakse Nazis' :o _O-
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:38:27 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195726437
Grappig, de gene die constant een grote mond hebben over salafisten en moslimextremisten zijn de gene die de het hier opnemen voor neonazi's. Hoe hypocriet kun je wezen. _O-
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 10:46:33 #85
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195726529
Maar wat is het probleem nou van de test afnemen? Vrije tijd beroving? Medische data die je niet wilt vrijgegeven? Bang dat de test gevaarlijk is?
pi_195726973
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:46 schreef Momo het volgende:
Maar wat is het probleem nou van de test afnemen? Vrije tijd beroving? Medische data die je niet wilt vrijgegeven? Bang dat de test gevaarlijk is?
Ja want dan kunnen ze die GPS/5G chip in je neus implanteren.
Wist je trouwens dat die chips gebaseerd zijn op buitenaardse tech ontwikkeld in area 51?

Heb ik zelf gezien in een als film vermomde documentaire

Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:42:59 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195727163
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welke is die ene dan?
BBC News, maar nu.nl doet hetzelfde en misschien wel erger.

quote:
Door te rellen zijn ze er zelf helemaal alleen verantwoordelijk voor dat ze een negatief imago krijgen
Er bestaat iets als een demonstratierecht. Ook in Slowakije. Als er niet geluisterd wordt naar de bevolking is dat in strijd met het democratisch beginsel. Als jij het doel van mijn post begrepen had, had je geweten dat het mij helemaal niet gaat om neonazi's en of dat imago terecht is. Er staan ook heel veel mensen vredig en geweldloos te demonstreren. De media zoomt in op een heel klein groepje en stelt dat iedereen die demonstreert tegen coronabeleid een agressieve extreemrechtse gewelddadige gek is. De media wil met deze gemene truuc mensen die nog twijfelen over of deze demonstraties wel of niet terecht zijn overhalen om vooral hier tegen te zijn.

"Demonstreren tegen corona = Extreemrechts + gewelddadig + agressief + slecht"

Zonder uitzondering.

quote:
Het feit dat ze zelf rellen is daar de oorzaak van en gelukkig identificeren de meeste mensen zich niet met mafkezen (links of rechts) die willens en wetens geweld gebruiken tegen de overheid
Zie bovenstaande reactie. Het gaat mij niet om het geweld dat een klein groepje idioten gebruikt.

quote:
Oh? welke betrouwbare bronnen?
Ik kom net terug uit Slowakije.

quote:
Je beschuldigt de MSM van het gebruiken van bepaalde communicatietechnieken terwijl je je zelf schuldig maakt aan het gebruik van vaagheden, waar de MSM iig nog aan daadwerkelijke bronvermelding doet.
Welke vaagheden? Mijn ogen en oren functioneren goed.

quote:
Tijdens die demonstratie waren inderdaad zowel extreem links als extreem rechts aanwezig, het was echter duidelijk extreem rechts wat de Rijksdag bestormde
Zij waren aanwezig ja. Wat is je punt? Dat de hele demonstratie slecht is, omdat er een paar idioten tussenstonden?

quote:
Er is helemaal geen sprake van verplicht testen hier.
Het gaat mij om het gedrag hier. De media wil de ondemocratische overheid steunen door ons braafheid en volgzaamheid op te dringen.

quote:
Dat die demonstraties in een kwaad daglicht staan is omdat de mensen die er aan meedoen lopen te rellen en zoals ook uit beelden gemaakt door de demonstranten zelf (in Nederland) niet vies zijn van een Heil Hitlertje roepen hier en daar
Zet die mensen dan in een kwaad daglicht en niet de demonstratie zelf

En als je dan toch bezig bent, doe dat dan ook met gewelddadige antifa en BLM gekken.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:51:02 #88
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195727294
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:46 schreef Momo het volgende:
Maar wat is het probleem nou van de test afnemen? Vrije tijd beroving? Medische data die je niet wilt vrijgegeven? Bang dat de test gevaarlijk is?
Als ik jou nu verplicht om naar mijn woonplaats te komen en ik leg dan een covid test af bij jou. Dat moet van mij. Als je het niet doet volgen er sancties vanuit mij.

Vind je dat redelijk? Vind je dat democratisch?

Behalve vrijheidsberoving is het ook een kwestie van eer. Ik ben niet jou baas en jij bent niet mijn slaaf.

De regering wordt betaald door ons en moet ons bedienen. Maatregelen zoals verplicht testen en mondkapjes is mensen het gevoel geven dat zij minder machrig zijn en dat er machtigen boven hun staan die zij moeten volgen.

De overheden vonden dit nodig. Signalen dat zij de macht kwijt waren kon je zien aan dingen als Brexit, populisme, gele hesjes. Zij dachten dat ze eeuwig op het pluche konden blijven zitten, maar de kracht van het volk was te groot. Nu zijn ze bezig met het behouden van die macht.
pi_195727379
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

BBC News, maar nu.nl doet hetzelfde en misschien wel erger.
[..]
Heb je het bron artikel gelezen? is gewoon een opsomming van feiten. Waar klopt het niet volgens jou?
quote:
Er bestaat iets als een demonstratierecht. Ook in Slowakije. Als er niet geluisterd wordt naar de bevolking is dat in strijd met het democratisch beginsel. Als jij het doel van mijn post begrepen had, had je geweten dat het mij helemaal niet gaat om neonazi's en of dat imago terecht is. Er staan ook heel veel mensen vredig en geweldloos te demonstreren. De media zoomt in op een heel klein groepje en stelt dat iedereen die demonstreert tegen coronabeleid een agressieve extreemrechtse gewelddadige gek is. De media wil met deze gemene truuc mensen die nog twijfelen over of deze demonstraties wel of niet terecht zijn overhalen om vooral hier tegen te zijn.

"Demonstreren tegen corona = Extreemrechts + gewelddadig + agressief + slecht"

Zonder uitzondering.
[..]
Dat imago meten ze zichzelf aan. Heb je de "viruswaanzin/waarheid" filmpjes van Den Bosch gezien? Inclusief Jodenhaat en HH. Hebben ze zelf op het net gezet.
quote:
Zie bovenstaande reactie. Het gaat mij niet om het geweld dat een klein groepje idioten gebruikt.
[..]
Een rustige demonstratie in Slowakije is buiten Slowakije niet nieuwswaardig. Dat ze geweld gebruiken wel
quote:
Ik kom net terug uit Slowakije.
[..]
Ah anekdote dus. Ik hoop dat je wel in quarantaine zit nu
quote:
Welke vaagheden? Mijn ogen en oren functioneren goed.
[..]
vast, maar ik kan je verhaal niet checken, dat kan ik van de bron in dit artikel wel
quote:
Zij waren aanwezig ja. Wat is je punt? Dat de hele demonstratie slecht is, omdat er een paar idioten tussenstonden?
[..]
Nee, dat is niet mijn punt, het punt is dat extreem rechts misbruik maakt van de situatie
quote:
Het gaat mij om het gedrag hier. De media wil de ondemocratische overheid steunen door ons braafheid en volgzaamheid op te dringen.
[..]
Ondemocratische overheid???? Laatste keer dat ik keek mogen we volgend jaar weer stemmen, kan ik zo een 2e kamerlid mailen, heb ik inspraak als ik dat wil, kan ik mezelf verkiesbaar stellen als ik dat wil... Hoezo ondemocratisch?
quote:
Zet die mensen dan in een kwaad daglicht en niet de demonstratie zelf
Heb je het artikel uberhaupt gelezen?
Dat doen ze letterlijk in de 2e alinea
quote:
En als je dan toch bezig bent, doe dat dan ook met gewelddadige antifa en BLM gekken.
Ah een "whataboutisme" .. we hebben het hier nu even over extreem rechts
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195727480
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als ik jou nu verplicht om naar mijn woonplaats te komen en ik leg dan een covid test af bij jou. Dat moet van mij. Als je het niet doet volgen er sancties vanuit mij.
Ben jij een democratisch verkozen overheid?
quote:
Vind je dat redelijk? Vind je dat democratisch?
Jij bent geen democratisch verkozen overheid, dus nee, niet democratisch.
Als het ervoor zorgt dat we daarna allemaal weer terug naar normaal kunnen dan vind ik het wel redelijk ja
quote:
Behalve vrijheidsberoving is het ook een kwestie van eer. Ik ben niet jou baas en jij bent niet mijn slaaf.
vrijheidsberoving... toe maar
Nee we zijn een samenleving, en dat betekend dat je soms individuele offers moet brengen voor het goed van de gehele samenleving
quote:
De regering wordt betaald door ons en moet ons bedienen. Maatregelen zoals verplicht testen en mondkapjes is mensen het gevoel geven dat zij minder machrig zijn en dat er machtigen boven hun staan die zij moeten volgen.
Was je ook zo opstandig toen ze gezichtsbedenkende kleding verboden?
quote:
De overheden vonden dit nodig. Signalen dat zij de macht kwijt waren kon je zien aan dingen als Brexit, populisme, gele hesjes. Zij dachten dat ze eeuwig op het pluche konden blijven zitten, maar de kracht van het volk was te groot. Nu zijn ze bezig met het behouden van die macht.
Brexit ging over meer macht naar de eigen overheid
Populisten willen juist een sterkere overheid, meer repressie
Gele hesjes, hadden een punt mbt dat de rijken steeds rijker worden, terwijl het voor de minder bedeelden steeds lastiger wordt. Helaas was hun aanpak ronduit debiel met hun vernielingen (vooral in Frankrijk)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:02:25 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195727481
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als ik jou nu verplicht om naar mijn woonplaats te komen en ik leg dan een covid test af bij jou. Dat moet van mij. Als je het niet doet volgen er sancties vanuit mij.

Vind je dat redelijk? Vind je dat democratisch?

Behalve vrijheidsberoving is het ook een kwestie van eer. Ik ben niet jou baas en jij bent niet mijn slaaf.

De regering wordt betaald door ons en moet ons bedienen. Maatregelen zoals verplicht testen en mondkapjes is mensen het gevoel geven dat zij minder machrig zijn en dat er machtigen boven hun staan die zij moeten volgen.

De overheden vonden dit nodig. Signalen dat zij de macht kwijt waren kon je zien aan dingen als Brexit, populisme, gele hesjes. Zij dachten dat ze eeuwig op het pluche konden blijven zitten, maar de kracht van het volk was te groot. Nu zijn ze bezig met het behouden van die macht.
Ah weer een hoop complotgeleuter en onzinvergelijkingen om maar een stel rellende neonazi's te kunnen goedpraten.

Zeg gewoon dat je schijt aan anderen hebt en het extreemrechtse tuig dat in Slowakije loopt te rellen best tof vind in plaats van dit gedraai
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:06:28 #92
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195727544
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:16 schreef devlinmr het volgende:
Je beschuldigt de MSM van het gebruiken van bepaalde communicatietechnieken terwijl je je zelf schuldig maakt aan het gebruik van vaagheden, waar de MSM iig nog aan daadwerkelijke bronvermelding doet.
Dit heb ik ook nog even voor je uitgezocht.

Nu.nl gebruikt BBC News als bron.

BBC News schrijft vooral over wat de premier van Slowakije zegt en insinueert. Het protest is een bijzaak in dat artikel. Om aan te tonen dat het geen complete onzin is gebruiken ze 1 foto.

Deze foto is vooral gericht op de ME (?) die daar staat. Rechts laten ze nog een heel dun strookje mensen in zwarte kleding zien die wel eens hooligans en/of neonazi's zouden kunnen zijn.

Waarom laten ze niet die 500 neonazi's zien op die foto die aanwezig zouden zijn volgens hun? Waarom denk je? :')

Op basis van die foto kun je een lulverhaal verzinnen dat er massa's neonazi's waren, velden vol. En dat alle demonstranten van die mafkezen zijn.

"En u? Beste lezer? Wat bent u voor iemand? Bent u ook zo'n gewelddadige gek? Nee toch? Nee? Alsjeblieft? Lieve lezer? Ah gelukkig, u bent zo niet. Blijf dus maar lekker thuis en trek niets wat de overheid doet in twijfel, want dat doen alleen maar neonazi's en hooligans" :)

Ze willen met die foto een zo gewelddadig mogelijk beeld schetsen van die demonstratie. Meer dan een handjevol gekken was er niet. Wel was er een overvloed aan ME. Keuze van hun. Dan kan de teminste die nog op de foto zetten en een artikel schrijven dat er een grote rel gaande was en dat er veel ME nodig was om al die idioten in bedwang te houden.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 12:08:11 #93
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195727564
Hoop wel dat ze het goed organiseren dan. Dat ze niet veel mensen in 1 ruimte laten wachten, snel en efficint testen. En ervoor zorgen dat mensen niet te ver hoeven te reizen, wat voor de mensen die dat niet kunnen vanwege gezondheid of werk etc. Die vrijheidsberoving is dan minimaal, een offer om het aantal besmettingen terug te dringen. Dat gedoe over eer vind ik overdreven macho gedoe, net als mensen die zo moeilijk doen over mondkapjes in de winkel. En nee dan heb ik het niet over mensen die dat niet kunnen dragen vanwege COPD of wat.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 12:15:55 #94
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195727672
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit heb ik ook nog even voor je uitgezocht.

Nu.nl gebruikt BBC News als bron.

BBC News schrijft vooral over wat de premier van Slowakije zegt en insinueert. Het protest is een bijzaak in dat artikel. Om aan te tonen dat het geen complete onzin is gebruiken ze 1 foto.

Deze foto is vooral gericht op de ME (?) die daar staat. Rechts laten ze nog een heel dun strookje mensen in zwarte kleding zien die wel eens hooligans en/of neonazi's zouden kunnen zijn.

Waarom laten ze niet die 500 neonazi's zien op die foto die aanwezig zouden zijn volgens hun? Waarom denk je? :')

Op basis van die foto kun je een lulverhaal verzinnen dat er massa's neonazi's waren, velden vol. En dat alle demonstranten van die mafkezen zijn.

"En u? Beste lezer? Wat bent u voor iemand? Bent u ook zo'n gewelddadige gek? Nee toch? Nee? Alsjeblieft? Lieve lezer? Ah gelukkig, u bent zo niet. Blijf dus maar lekker thuis en trek niets wat de overheid doet in twijfel, want dat doen alleen maar neonazi's en hooligans" :)

Ze willen met die foto een zo gewelddadig mogelijk beeld schetsen van die demonstratie. Meer dan een handjevol gekken was er niet. Wel was er een overvloed aan ME. Keuze van hun. Dan kan de teminste die nog op de foto zetten en een artikel schrijven dat er een grote rel gaande was en dat er veel ME nodig was om al die idioten in bedwang te houden.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:18:34 #95
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195727718
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit heb ik ook nog even voor je uitgezocht.

Nu.nl gebruikt BBC News als bron.

BBC News schrijft vooral over wat de premier van Slowakije zegt en insinueert. Het protest is een bijzaak in dat artikel. Om aan te tonen dat het geen complete onzin is gebruiken ze 1 foto.

Deze foto is vooral gericht op de ME (?) die daar staat. Rechts laten ze nog een heel dun strookje mensen in zwarte kleding zien die wel eens hooligans en/of neonazi's zouden kunnen zijn.

Waarom laten ze niet die 500 neonazi's zien op die foto die aanwezig zouden zijn volgens hun? Waarom denk je? :')

Op basis van die foto kun je een lulverhaal verzinnen dat er massa's neonazi's waren, velden vol. En dat alle demonstranten van die mafkezen zijn.

"En u? Beste lezer? Wat bent u voor iemand? Bent u ook zo'n gewelddadige gek? Nee toch? Nee? Alsjeblieft? Lieve lezer? Ah gelukkig, u bent zo niet. Blijf dus maar lekker thuis en trek niets wat de overheid doet in twijfel, want dat doen alleen maar neonazi's en hooligans" :)

Ze willen met die foto een zo gewelddadig mogelijk beeld schetsen van die demonstratie. Meer dan een handjevol gekken was er niet. Wel was er een overvloed aan ME. Keuze van hun. Dan kan de teminste die nog op de foto zetten en een artikel schrijven dat er een grote rel gaande was en dat er veel ME nodig was om al die idioten in bedwang te houden.
Wat fijn om te zien dat er (steeds meer) mensen zijn die niet met hun nek in het zand zitten. ^O^
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:22:54 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195727784
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als ik jou nu verplicht om naar mijn woonplaats te komen en ik leg dan een covid test af bij jou. Dat moet van mij. Als je het niet doet volgen er sancties vanuit mij.

Vind je dat redelijk? Vind je dat democratisch?

Behalve vrijheidsberoving is het ook een kwestie van eer. Ik ben niet jou baas en jij bent niet mijn slaaf.

De regering wordt betaald door ons en moet ons bedienen. Maatregelen zoals verplicht testen en mondkapjes is mensen het gevoel geven dat zij minder machrig zijn en dat er machtigen boven hun staan die zij moeten volgen.

De overheden vonden dit nodig. Signalen dat zij de macht kwijt waren kon je zien aan dingen als Brexit, populisme, gele hesjes. Zij dachten dat ze eeuwig op het pluche konden blijven zitten, maar de kracht van het volk was te groot. Nu zijn ze bezig met het behouden van die macht.
Ik betaal de regering juist om te zorgen dat ik veilig m'n leven kan leiden in de stad zonder dat mensen die niet in corona geloven (oid) geen mondkapje willen dragen, geen test willen doen EN zich niet willen isoleren.

De overheid moet mij en anderen beschermen tegen mensen als jou, dat is hun taak imo. Als jij daarvoor vrijheiden moet inleveren, so be it.

Als het om iets veel dodelijkers ging dan corona, bijvoorbeeld Ebola, was het niet eens een punt van discussie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195727862
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit heb ik ook nog even voor je uitgezocht.

Nu.nl gebruikt BBC News als bron.
Klopt
quote:
BBC News schrijft vooral over wat de premier van Slowakije zegt en insinueert.
BBC news bericht over wat de premier voorstelt en over wat er in een persconferentie verteld is. Geen idee wat voor insinuatie je bedoeld
quote:
Het protest is een bijzaak in dat artikel. Om aan te tonen dat het geen complete onzin is gebruiken ze 1 foto.
Het is een heel kort artikel, en het belangrijkste is idd dat ze iedereen willen gaan testen. Het protest is dan ook bijzaak
quote:
Deze foto is vooral gericht op de ME (?) die daar staat. Rechts laten ze nog een heel dun strookje mensen in zwarte kleding zien die wel eens hooligans en/of neonazi's zouden kunnen zijn.

Waarom laten ze niet die 500 neonazi's zien op die foto die aanwezig zouden zijn volgens hun? Waarom denk je? :')

Op basis van die foto kun je een lulverhaal verzinnen dat er massa's neonazi's waren, velden vol. En dat alle demonstranten van die mafkezen zijn.
Foto's kun je inderdaad zo nemen dat je een bepaalde indruk kunt wekken. Dat is een eeuwenoude truc. Deze foto geeft echter een mooi beeld van rellende mensen rechts, ME links en een vrouw die in haar eentje de boel probeert te sussen

quote:
"En u? Beste lezer? Wat bent u voor iemand? Bent u ook zo'n gewelddadige gek? Nee toch? Nee? Alsjeblieft? Lieve lezer? Ah gelukkig, u bent zo niet. Blijf dus maar lekker thuis en trek niets wat de overheid doet in twijfel, want dat doen alleen maar neonazi's en hooligans" :)
Dan lees jij het artikel anders dan ik, en hecht jij meer waarde aan de foto dan ik.
quote:
Ze willen met die foto een zo gewelddadig mogelijk beeld schetsen van die demonstratie. Meer dan een handjevol gekken was er niet. Wel was er een overvloed aan ME. Keuze van hun. Dan kan de teminste die nog op de foto zetten en een artikel schrijven dat er een grote rel gaande was en dat er veel ME nodig was om al die idioten in bedwang te houden.
Lees je bron artikel nog eens
Meer dan dat de groep van ongeveer 500 Neo Nazi's en hooligans flessen en stenen gooiden naar een overheidsgebouw staat er niet. De foto zelf laat zeker niet een grote rel of geweld oid zien, net zo min als dat in het artikel staat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:31:47 #98
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195727939
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah weer een hoop complotgeleuter en onzinvergelijkingen om maar een stel rellende neonazi's te kunnen goedpraten.
Hahaha. Waar praat ik dat goed? Mijn post gaat puur om het handelen van de media. Ik doe geen enkele uitspraak over covid, de maatregelen of neonazi's.

quote:
Zeg gewoon dat je schijt aan anderen hebt en het extreemrechtse tuig dat in Slowakije loopt te rellen best tof vind in plaats van dit gedraai
Nee dat zeg ik niet voor jou. En ik ben links.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:36:38 #99
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195728025
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hahaha. Waar praat ik dat goed? Mijn post gaat puur om het handelen van de media. Ik doe geen enkele uitspraak over covid, de maatregelen of neonazi's.
[..]

Nee dat zeg ik niet voor jou. En ik ben links.
Je onderstreept nu precies je eigen punt. Namelijk dat door enige vorm van kritiek je direct afgeschreven wordt als extreem rechts. Zoals de media ook doet bij de demonstratie in Slowakije. En nog op een sluikse manier ook, niet lezen wat je zegt, maar de conclussie trekken dat je er radicale ideen op nahoudt, puur omdat je wat zegt. :Y
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:15:42 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195728680
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hahaha. Waar praat ik dat goed? Mijn post gaat puur om het handelen van de media. Ik doe geen enkele uitspraak over covid, de maatregelen of neonazi's.

Welke bewijzen heb jij dat de media liegt en het iets anders zijn dan neonazi's en hooligans? Voor dat soort beschuldigingen zijn bewijzen nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:36 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Je onderstreept nu precies je eigen punt. Namelijk dat door enige vorm van kritiek je direct afgeschreven wordt als extreem rechts. Zoals de media ook doet bij de demonstratie in Slowakije. En nog op een sluikse manier ook, niet lezen wat je zegt, maar de conclussie trekken dat je er radicale ideen op nahoudt, puur omdat je wat zegt. :Y
Weer een drogredenering. Het volk dat daar loopt te rellen dat zijn extreemrechtsen. Los van het feit wat anderen die kritiek hebben en niet extreemrechts zijn doen, die staan daar namelijk niet.

Maar als je in dit topic voortdurend met allerlei drogredeneringen en rookgordijnen weg probeert te wuiven, dan roep je de associatie met extreemrechts natuurlijk helemaal over jezelf af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')