abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:17:48 #1
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195707134
Beste toppers,


Vanaf februari kan ik in intrekken in ons nieuwe huis.

Graag wil ik in meerdere kamers netwerkkabels en coax laten trekken. Zodat ik aansluitpunten heb voor mijn televisies en (spel) computers.

Hebben jullie enig idee wat hiervan de kosten KUNNEN zijn? En moeten alle muren dan ook opengebroken worden ofzo?

Ik heb er niet echt verstand van en heb ook geen zin om mijzelf te laten verneuken, ik weet dat tussen verschillende monteurs honderden euro's verschil kan liggen.
pi_195707142
Ik denk dat het moeilijk is daar iets zinnigs over te zeggen met deze info.

Ter indicatie, we hebben 6 jaar geleden, ALLES laten vernieuwen qua bekabeling, meterkast, etc. Daarbij ook alles laten infrezen in de muren etc. Dat grapje kostte ¤20k inclusief schakelmateriaal.
pi_195707151
Waarom nog coax kabels erbij?
pi_195707227
Wij konden het doen tijdens de bouw als meerwerk kosten, ze vroegen daar wel belachelijke prijzen voor. Ik zou je aanraden om overal loze leidingen aan te laten leggen en de kabel zelf te trekken.

Exacte prijzen weet ik niet meer, kan ik ff opzoeken.

Maar als er bij jou ook nog eerst loze leidingen aangemaakt moeten worden dan zal het wel in de kosten lopen

Edit: een utp/coax aansluiting op een nieuwe plek vroegen ze ¤260,- voor.
Dit was tijdens de bouw, dus vrij makkelijk te doen.
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:43:49 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195707278
Als je geen loze leidingen hebt laten leggen kan het wel eens duur en onhandig worden.
Hoe worden de muren opgeleverd? Als deze al behangklaar worden gestuct of worden gestuct met stuc naar jouw keuze is het niet handig. Ook gaan de loze leidingen door vloeren waar je gaten voor aan hebt moeten geven bij het maken van de vloeren.
Als je geen foto's hebt van je vloeren voor ze afgestort zijn kun je nu moeilijk gaten gaan boren want je weet absoluut niet meer wat er allemaal zit.

Als ze gaan frezen in de muren is alles binnen weer stoffig. Ik weet niet of je keuken er al staat, maar dat is wel zonde.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195707289
quote:
4s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:17 schreef Blackst4r het volgende:
Beste toppers,


Vanaf februari kan ik in intrekken in ons nieuwe huis.

Graag wil ik in meerdere kamers netwerkkabels en coax laten trekken. Zodat ik aansluitpunten heb voor mijn televisies en (spel) computers.

Hebben jullie enig idee wat hiervan de kosten KUNNEN zijn? En moeten alle muren dan ook opengebroken worden ofzo?

Ik heb er niet echt verstand van en heb ook geen zin om mijzelf te laten verneuken, ik weet dat tussen verschillende monteurs honderden euro's verschil kan liggen.
Duur, die gasten telde ¤60 p/u toen zelf maar slijptol en muurfrees aangeschaft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195707296
Een doos cat6, een stuk of wat wall outlets, buis, inbouwdoosjes, misschien een sleuvenfrees en boorhamer huren en je bent met een kleine k klaar.

Zoals eerder aangegeven, denk ik niet dat coax veel meerwaarde heeft. Tegenwoordig gaat alles via glas of koper van KPN. Tenzij je in Zeeland woont (want Delta houdt nogal vast aan hun kabelnetwerk)

-edit- Het blijkt dat Ziggo ook nog steeds vasthoudt aan hun coax-netwerk. In dat geval zou je coax mee kunnen trekken als je zeker weet dat je Ziggo of Delta als kabelaar gaat gebruiken.

De meest makkelijke methode voor een eengezinswoning is de benedenverdieping via de kruipruimte bekabelen en de eerste verdieping via de zolderverdieping, onder het schuine dakdeel.

Ts, wat voor soort woning hebben we het over?

[ Bericht 40% gewijzigd door Ridocar op 18-10-2020 09:11:31 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195707349
Maar TS is het een bestaande woning of nieuwe woning? En als het bestaand is uit welk jaar ongeveer?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_195707359
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:43 schreef daNpy het volgende:

Hoe worden de muren opgeleverd?
Wie zegt dat het nieuwe huis een nieuwbouw huis is? ;)
  zondag 18 oktober 2020 @ 09:12:21 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195707469
Het is een huis uit 1996. Wel energielabel A.

Kan er zo in trekken. Naja. En anders moet ik maar door muren boren.

Er is glasvezel aldaar. Maar om ook bijvoorbeeld ziggo ofzo te ontvangen (tv), moet je toch alsnog een coax hebben?
pi_195707560
Dat ligt er maar net aan wat de huidige situatie is en of er ook elektriciteit bij komt kijken. Coax en ethernet kan je eventueel nog wel van onderaf (kruipruimte) leggen.

Netjes afwerken is muren infrezen en vanaf het plafond je loze leidingen leggen en dan de kabels trekken. Dus dan gaat ook je plafond eraan.

Wordt het huis nog afgetimmerd, dan moet je even een moment kiezen om dat zelf aan te leggen. Ik zou er dan gelijk voor kiezen om ethernetkabels voor PoE-accespoints (zoals die van Ubiquiti) in het plafond te hangen. Ik heb er spijt van dat ik dat bij de verbouwing van ons huis niet direct gedaan heb.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 18 oktober 2020 @ 09:29:34 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195707639
In december maar even bij die mensen langs die er nu in wonen. Even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zo te lezen is het allemaal maar prijzig, dus misschien maar versterkers op plekken plaatsen.

Als ik een abbonement van 500mb /s neem, en alles met draadloos internet, zal er dan veel kwaliteitsverlies plaatsnemen?,
  zondag 18 oktober 2020 @ 09:39:42 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195707752
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat het nieuwe huis een nieuwbouw huis is? ;)
Daar ging ik vanuit, maar blijkt niet zo te zijn, goed punt :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195707811
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:29 schreef Blackst4r het volgende:
In december maar even bij die mensen langs die er nu in wonen. Even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zo te lezen is het allemaal maar prijzig, dus misschien maar versterkers op plekken plaatsen.

Als ik een abbonement van 500mb /s neem, en alles met draadloos internet, zal er dan veel kwaliteitsverlies plaatsnemen?,
Ga je er nieuw laminaat in leggen, dan kun je kabels onder/achter plinten wegwerken. Hoef je alleen maar soms nog door een muur heen. ^O^
pi_195708439
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:29 schreef Blackst4r het volgende:
In december maar even bij die mensen langs die er nu in wonen. Even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zo te lezen is het allemaal maar prijzig, dus misschien maar versterkers op plekken plaatsen.

Als ik een abbonement van 500mb /s neem, en alles met draadloos internet, zal er dan veel kwaliteitsverlies plaatsnemen?,
Coax heb je nodig bij ziggo, al is dat met die nieuwe kastjes tegenwoordig ook niet meer. KPN heeft alleen UTP ethernet nodig... dus ik zou de focus leggen op enkel leggen van UTP.


Dan zijn versterkers goed, maar beter kan je access points ophangen zoals eerder is genoemd. 1 netwerkkabel naar elke verdieping en dan z’n acces point erop.

Of je dan 200mbit of 500mbit neemt is afhankelijk van je verbruik op internet. Hoeveel je download enzo... in t algemeen is 100 voldoende en dan 200 dus meer dan genoeg laat staan 500.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_195708483
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:20 schreef Jordy-B het volgende:

Ik zou er dan gelijk voor kiezen om ethernetkabels voor PoE-accespoints (zoals die van Ubiquiti) in het plafond te hangen. Ik heb er spijt van dat ik dat bij de verbouwing van ons huis niet direct gedaan heb.
Neem dan aub fatsoenlijk spul. Die rommel van unifi is troep. Zeker de firmwares en software is om te kotsen. Vaker bugs dan een stable release 🤢
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_195708511
Er is natuurlijk ook kans dat er al in meerdere kamers coax aanwezig is, TS. Ook kunnen er al extra loze leidingen aanwezig zijn. Kun je daar nog via de huidige bewoners achter komen? Of anders goed onderzoek doen naar huidige situatie als de overdracht is geweest.
Ethernet via lichtnet kan ook nog een optie zijn trouwens, heb je daar al aan gedacht?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195708552
Ziggo monteurs doen dat wel, maar dat moet op afspraak.

Zo duur is het volgens mij niet.
Tenminste je hebt er jaren plezier van dus tja, ga je dat geld op langer termijn missen?
Ik persoonlijk geef liever wat meer uit en dat het resultaat goed is en je dus jaren lol er van hebt, tenzij je weinig geld hebt natuurlijk, maar dan lijkt mij dat er andere prio’s in je leven zijn dan kabels doortrekken.
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:54:19 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195708708
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Er is natuurlijk ook kans dat er al in meerdere kamers coax aanwezig is, TS. Ook kunnen er al extra loze leidingen aanwezig zijn. Kun je daar nog via de huidige bewoners achter komen? Of anders goed onderzoek doen naar huidige situatie als de overdracht is geweest.
Ethernet via lichtnet kan ook nog een optie zijn trouwens, heb je daar al aan gedacht?
Thanks! Zal dit goed moeten doornemen! Die mensen zijn de originele bewoners van het huis sinds het gebouwd is, dus zullen ze het vast wel weten.
pi_195708739
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:41 schreef Chinless het volgende:

[..]

Neem dan aub fatsoenlijk spul. Die rommel van unifi is troep. Zeker de firmwares en software is om te kotsen. Vaker bugs dan een stable release 🤢
Het draait hier nu bijna een jaar. Gateway, drie switches en vijf AP's. Nog nooit uitval gehad, geen verbindingsproblemen, telefoons hoppen vlot van AP naar AP. Ik heb werkelijk geen klachten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195709308
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:12 schreef Blackst4r het volgende:
Het is een huis uit 1996. Wel energielabel A.

Kan er zo in trekken. Naja. En anders moet ik maar door muren boren.
Je zou ook kunnen werken met opbouwmateriaal. Van die vierkante snoergootjes en opbouw RJ45-doosjes. In een hoek bij een raam is het makkelijkst en mooist, want vaak komt daar toch een gordijn voor.
quote:
Er is glasvezel aldaar. Maar om ook bijvoorbeeld ziggo ofzo te ontvangen (tv), moet je toch alsnog een coax hebben?
Ligt eraan wat je uiteindelijk gaat nemen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:29:39 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195709345
Zoals ik nu kijk, ga ik straks overstappen van Ziggo naar KPN..
pi_195709894
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:29 schreef Blackst4r het volgende:
Zoals ik nu kijk, ga ik straks overstappen van Ziggo naar KPN..
Voor KPN heb je geen coax nodig, alleen utp. Met het oog op de toekomst is cat-6 het minimum (voor gigabit ethernet), dat kost maar een beetje meer dan cat-5(e).

Heb je gootjes, dan zou je altijd later nog een coax erbij kunnen leggen. In dat geval is utp voldoende als je toch voor KPN gaat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195710121
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:43 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Sow dan! Rijke tatta.
20k spenderen aan kabelgootjes.
Dat staat er niet chef.
pi_195710177
quote:
80s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat staat er niet chef.
Ik vind 20k voor een totale elektrasanering ook best veel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195710228
quote:
4s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:17 schreef Blackst4r het volgende:
Beste toppers,

Vanaf februari kan ik in intrekken in ons nieuwe huis.

Graag wil ik in meerdere kamers netwerkkabels en coax laten trekken. Zodat ik aansluitpunten heb voor mijn televisies en (spel) computers.

Hebben jullie enig idee wat hiervan de kosten KUNNEN zijn? En moeten alle muren dan ook opengebroken worden ofzo?

Ik heb er niet echt verstand van en heb ook geen zin om mijzelf te laten verneuken, ik weet dat tussen verschillende monteurs honderden euro's verschil kan liggen.
Als er loze buizen liggen kan je daar natuurlijk kabel door trekken.
Als er oude netwerk- en coaxkabels (>10 jaar) liggen zou ik ze vervangen als ik toch bezig was.
Liggen er geen buizen dan kan je buizen in (laten) frezen of kabelgootjes gebruiken.

Het hangt natuurlijk af van de woning wat er mogelijk is.

Denk ook aan punten voor WiFi accesspoints als je toch bezig bent. Ze kunnen via de netwerkkabel gevoed worden (PoE), dus als je naar de gewenste plekken een netwerkkabel trekt (bijvoorbeeld van meterkast naar plafond van de overloop of wand van het trapgat) dan ben je er.

Toen ik m'n sleutels kreeg heb ik als eerste de kabels gedaan. Als je eerst alles gaat schilderen, witten en behangen en je moet vervolgens weer gaan frezen, breken of boren dan wordt het er niet mooier van :P

Ik heb trouwens maar 1 coax kabel gelegd, naar de TV in de woonkamer. Als ik boven ben dan stream ik wel via de Ziggo website of app.
pi_195710276
-

[ Bericht 100% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-10-2020 12:27:49 ]
pi_195710304
quote:
3s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Ethernet via lichtnet kan ook nog een optie zijn trouwens, heb je daar al aan gedacht?
Als je ergens woont en net alles hebt opgeknapt is dat een redelijk goede optie.
Maar als je toch nog moet gaan klussen, dan zou ik kiezen voor netwerkkabels.

Er is letterlijk niets betrouwbaarder dan een internetverbinding via een netwerkkabel (of glasvezel).
Het is even wat werk maar je hebt er jaren plezier van.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:30:19 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195710320
Ik heb dit voorjaar deze: https://www.megekko.nl/pr(...)l-UTP-CAT6-Coax-100m
door 3 loze leidingen in ons nieuwbouw appartement getrokken: 1 naar de slaapkamer, 2 naar de woonkamer (hoefde ik niet op voorhand te beslissen waar TV en router kwamen te staan).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195710575
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voor KPN heb je geen coax nodig, alleen utp. Met het oog op de toekomst is cat-6 het minimum (voor gigabit ethernet), dat kost maar een beetje meer dan cat-5(e).

Heb je gootjes, dan zou je altijd later nog een coax erbij kunnen leggen. In dat geval is utp voldoende als je toch voor KPN gaat.
Het geniet toch wel de voorkeur om per (soort) kabel een gootje te hebben. Wel afhankelijk van de gootgrootte uiteraard. Liever nog alles wegwerken in leidingen. Coax en netwerk in één pvc-leiding kan in principe, maar is heel lastig trekken (weet ik uit ervaring :@).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195710695
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je ergens woont en net alles hebt opgeknapt is dat een redelijk goede optie.
Maar als je toch nog moet gaan klussen, dan zou ik kiezen voor netwerkkabels.

Er is letterlijk niets betrouwbaarder dan een internetverbinding via een netwerkkabel (of glasvezel).
Het is even wat werk maar je hebt er jaren plezier van.
Dit ben ik met je eens hoor. Heb tijdens de verbouwing van mijn huis ook naar overal én zijn moer UTP aangelegd door speciaal voor dat doel ingebouwde leidingen. Nu waren wij echt op slopershoogte, dus wij hadden de mogelijkheid. Én de durf en zin om het zo aan te pakken. Uit de OP meen ik af te mogen leiden dat TS niet een ervaren klussen/elektrieker is, dus dan zijn wat minder destructieve opties misschien beter geschikt voor hem.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195710948
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik vind 20k voor een totale elektrasanering ook best veel.
Het was dan ook een behoorlijke klus ;)
pi_195711023
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dit ben ik met je eens hoor. Heb tijdens de verbouwing van mijn huis ook naar overal én zijn moer UTP aangelegd door speciaal voor dat doel ingebouwde leidingen. Nu waren wij echt op slopershoogte, dus wij hadden de mogelijkheid. Én de durf en zin om het zo aan te pakken. Uit de OP meen ik af te mogen leiden dat TS niet een ervaren klussen/elektrieker is, dus dan zijn wat minder destructieve opties misschien beter geschikt voor hem.
Je wordt ook pas een ervaren klusser als je gaat klussen :+
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:04:10 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195711071
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het geniet toch wel de voorkeur om per (soort) kabel een gootje te hebben. Wel afhankelijk van de gootgrootte uiteraard. Liever nog alles wegwerken in leidingen. Coax en netwerk in één pvc-leiding kan in principe, maar is heel lastig trekken (weet ik uit ervaring :@).
2 losse door 1 leiding is idd lastig, zo'n combikabel gaat prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195711259
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

2 losse door 1 leiding is idd lastig, zo'n combikabel gaat prima.
Uit nieuwsgierigheid: is het UTP-gedeelte voorzien van stugge kernen om te gebruiken i.c.m. een patchpanel?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:38:58 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195711804
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:54 schreef Blackst4r het volgende:
Thanks! Zal dit goed moeten doornemen! Die mensen zijn de originele bewoners van het huis sinds het gebouwd is, dus zullen ze het vast wel weten.
Daar zou ik niet al te veel van verwachten als ik jou was. Menig woningeigenaar heeft er maar weinig benul van welke leidingen hij in zijn huis heeft en waar die lopen.

Midden jaren '90 was het net hip om een tv en telefoon in grootste slaapkamer te hebben. Ik verwacht eerlijk gezegd dan ook dat je niet meer gaat aantreffen dan of twee loze leidingen in die kamer, een telefoon WCD en/of tv WCD.

Uiteraard is het mogelijk dat de bewoners zelf al het eea door de woning hebben aangelegd. Dan is het nog wel de vraag of het uitkomt op de plaatsen waar jij wil dat het uitkomt. En dan moet het ook nog de juiste kabel zijn natuurlijk.

De kosten voor dergelijke operaties zijn sterk afhankelijk van wat er al is en hoeveel er moet komen. En dat kan aardig oplopen als je dat allemaal laat doen. De aannemer van mijn nieuwbouwwoning rekent bijvoorbeeld 150-200 euro per loze leiding om daar een kabel doorheen te trekken.
So we just called him Fred
pi_195712176
Lekker android tv kastjes/dongle achter de tv hangen met ziggo app erop. Scheelt je bakken met geld en je hebt gelijk Netflix chromecast etc
:]
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:06:30 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195715398
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid: is het UTP-gedeelte voorzien van stugge kernen om te gebruiken i.c.m. een patchpanel?
Dat weet ik niet meer (zaken liepen behoorlijk uit de hand hier afgelopen april). Maar ik wil je wel een stukje opsturen zodat je het kunt bekijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195715472
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik niet meer (zaken liepen behoorlijk uit de hand hier afgelopen april). Maar ik wil je wel een stukje opsturen zodat je het kunt bekijken.
:D, dank voor het aanbod. Dat zou te ver gaan om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen. Tijdens mijn verbouwing was dit product er misschien nog niet (of ik heb niet goed genoeg gezocht), had de helft kabels trekken kunnen besparen (plus leidingen infrezen etc). :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Redactie Frontpage zondag 18 oktober 2020 @ 16:12:03 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195715514
Geef de werkzaamheden op op werkspot en je hebt zo 5 tot 10 offertes. Zo zou ik het doen. Geen idee wat de situatie in je huis is namelijk. Liggen er loze leidingen? Moet er gefreesd worden? Wil je cat 5(e) of cat 6? Wil je dat ze gepatched worden, doe je dat zelf? Ga zo maar door.

Zelf heb ik een nieuwbouwwoning en heb ik er voor gezorgd dat in alle grote ruimtes twee loze leidingen zitten en in elke slaapkamer 1.

Als ik nog slimmer was geweest (had nagedacht) had ik ze ook laten aanbrengen in alle plafonds van de overlopen. Waarom? Omdat ik Unifi access points gebruik en nu zitten ze per verdieping in een ruimte, terwijl centraal in de overloop slimmer was geweest. Volgende keer misschien...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:15:13 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195715599
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

:D, dank voor het aanbod. Dat zou te ver gaan om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen. Tijdens mijn verbouwing was dit product er misschien nog niet, had de helft kabels trekken kunnen besparen (plus leidingen infrezen etc). :').
Ik moest de gekleurde deeltjes iig ieder in een eigen randje van de wandcontactdoos en connector duwen (gevloekt jongen, gevloekt...) en in het midden van alle kleurtjes zat een hard stukje plastic, maar ik neem aan dat je de kern van de blauwe/groene/oranje/bruine en bovenstaand met wit bedoelt....

Of ieder kleurtje een vaste kern had of gedraaide draadjes zou ik echt niet meer weten, ik ben wel meer details kwijt van die periode.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195715686
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:29 schreef Blackst4r het volgende:
Zoals ik nu kijk, ga ik straks overstappen van Ziggo naar KPN..
Houdt er rekening mee dat niet alle huizen een kpn aansluiting hebben, wij hebben dit niet namelijk. Maar ook dat zullen de huidige bewoners wel weten.
  Redactie Frontpage zondag 18 oktober 2020 @ 16:20:53 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195715762
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moest de gekleurde deeltjes iig ieder in een eigen randje van de wandcontactdoos en connector duwen (gevloekt jongen, gevloekt...) en in het midden van alle kleurtjes zat een hard stukje plastic, maar ik neem aan dat je de kern van de blauwe/groene/oranje/bruine en bovenstaand met wit bedoelt....

Of ieder kleurtje een vaste kern had of gedraaide draadjes zou ik echt niet meer weten, ik ben wel meer details kwijt van die periode.
In het geval van Duo UTP zit er in zo'n duokabel 2x8 kernen (2x 4 gevlochten paren). Die kernen kunnen flexibel zijn of stug. Stug werkt beter in patchkasten en de patchpanelen in je wandcontactdozen, flexibel werkt beter bij kabels.

In jouw geval was het 1x UTP en 1x Coax, ik ga er vanuit dat je stugge kern hebt gebruikt, mocht je destijds naar informatie gegoogled hebben ;) Lijkt me ook logischer omdat duokabel nagenoeg alleen gebruikt wordt om door leidingen te trekken en dus te patchen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:28:02 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195715934
Ik had nog een foto op mijn telefoon...

Hoop dat die voldoende duidelijkheid verschaft, ik ga nu iig niet naar de berging om een restantstukje op te duiken :D

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195716520
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:12 schreef JeMoeder het volgende:
Geef de werkzaamheden op op werkspot en je hebt zo 5 tot 10 offertes. Zo zou ik het doen. Geen idee wat de situatie in je huis is namelijk. Liggen er loze leidingen? Moet er gefreesd worden? Wil je cat 5(e) of cat 6? Wil je dat ze gepatched worden, doe je dat zelf? Ga zo maar door.

Zelf heb ik een nieuwbouwwoning en heb ik er voor gezorgd dat in alle grote ruimtes twee loze leidingen zitten en in elke slaapkamer 1.

Als ik nog slimmer was geweest (had nagedacht) had ik ze ook laten aanbrengen in alle plafonds van de overlopen. Waarom? Omdat ik Unifi access points gebruik en nu zitten ze per verdieping in een ruimte, terwijl centraal in de overloop slimmer was geweest. Volgende keer misschien...
Zelf wel eens op werkspot gezet, meerdere malen, nooit reactie op gekregen.
pi_195716943
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:28 schreef Leandra het volgende:
Ik had nog een foto op mijn telefoon...

Hoop dat die voldoende duidelijkheid verschaft, ik ga nu iig niet naar de berging om een restantstukje op te duiken :D

[ afbeelding ]
Oké, dat is solid. Dat is ook geschikt voor inbouwstopcontacten.

pi_195717948
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:28 schreef Leandra het volgende:
Ik had nog een foto op mijn telefoon...

Hoop dat die voldoende duidelijkheid verschaft, ik ga nu iig niet naar de berging om een restantstukje op te duiken :D

[ afbeelding ]
Haha, wow, wie wat bewaart, die heeft wat. Mocht je het ooit nog een keer gaan doen is een punch-tool een aanrader.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195718632
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Haha, wow, wie wat bewaart, die heeft wat. Mocht je het ooit nog een keer gaan doen is een punch-tool een aanrader.
Ja, klopt. Goede UTP-tang en een punch-tool zijn wel standaarduitrusting hier ;)
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:02:53 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195718663
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Haha, wow, wie wat bewaart, die heeft wat. Mocht je het ooit nog een keer gaan doen is een punch-tool een aanrader.
Ja, dat begreep ik al vloekend en tierend dit voorjaar ook :'(
Als ik iets koop met "tooless installation" dan verwacht ik dat dat ook werkelijk kan. Maar niet dus :X

Als het huis af is idd maar even een punch-tool scoren om dat te doen, inmiddels had ik ook al een trekveer gekocht omdat het uiteraard bij leiding 3 fout ging met de contactdraad, dus een punch-tool kan er ook nog wel bij als er straks veel meer kabels getrokken moeten worden.
Dit tijdelijke huurappartement was een mooie test-case :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:04:57 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195718689
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, klopt. Goede UTP-tang en een punch-tool zijn wel standaarduitrusting hier ;)
Gewoon een huisvrouwtje dat zelf de kabels getrokken heeft hier hè, er ging niets voorbij de meterkast, geen coax, geen UTP.
Nu wel, naar 3 wandcontactdozen.
En ze werken ook allemaal :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:06:13 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195718711
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oké, dat is solid. Dat is ook geschikt voor inbouwstopcontacten.

[ afbeelding ]
Daar had ik ze ook bij gebruikt ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195718749
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gewoon een huisvrouwtje dat zelf de kabels getrokken heeft hier hè, er ging niets voorbij de meterkast, geen coax, geen UTP.
Nu wel, naar 3 wandcontactdozen.
En ze werken ook allemaal :7
Je bent helemaal niet zo onmogelijk als dat je altijd beweert :P
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:09:32 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195718771
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je bent helemaal niet zo onmogelijk als dat je altijd beweert :P
Dat zou ik nog maar eens aan mijn man vragen voor je definitief stelling neemt :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195718794
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar had ik ze ook bij gebruikt ;)
Ja prima :P

Zag in m'n werk ook wel anders en dan moest ik er heen.

"Ja, de verbinding valt iedere keer weg, ik denk dat m'n router stuk is ofzo".

Kom je er, zit er stranded kabel in gepunched... dat gaat meestal niet zo heel lekker :P

Heb wel eens een hele basisschool opnieuw laten bedraden. Ik zou de wandcontacten en patchpanelen punchen en zag op de doos al dat het mis was. "Sorry jongens maar dit is niet de kabel waar we om gevraagd hebben".

Ging om vele honderden meters die al netjes in het bezemhok uitkwamen, waar de patchkast hing... ze zullen wel gebaald hebben :+
pi_195718799
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou ik nog maar eens aan mijn man vragen voor je definitief stelling neemt :X
:+
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:20:23 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195718930
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja prima :P

Zag in m'n werk ook wel anders en dan moest ik er heen.

"Ja, de verbinding valt iedere keer weg, ik denk dat m'n router stuk is ofzo".

Kom je er, zit er stranded kabel in gepunched... dat gaat meestal niet zo heel lekker :P

Heb wel eens een hele basisschool opnieuw laten bedraden. Ik zou de wandcontacten en patchpanelen punchen en zag op de doos al dat het mis was. "Sorry jongens maar dit is niet de kabel waar we om gevraagd hebben".

Ging om vele honderden meters die al netjes in het bezemhok uitkwamen, waar de patchkast hing... ze zullen wel gebaald hebben :+
Ja, het viel allemaal niet mee, zo net naast het stopcontact dat op 30 cm hoogte zit, en dan wil je ook niet nog eens heel veel kabel erdoor trekken, want dat moet dan weer terug, en dat wil niet lekker als je alleen bezig bent en iedere keer heen en weer moet lopen naar de meterkast.

En nee, samen doen was geen optie, zulke dingen moet je me lekker alleen laten doen, als je niet bij de echtscheidingsadvocaat wilt eindigen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195718961
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het viel allemaal niet mee, zo net naast het stopcontact dat op 30 cm hoogte zit, en dan wil je ook niet nog eens heel veel kabel erdoor trekken, want dat moet dan weer terug, en dat wil niet lekker als je alleen bezig bent en iedere keer heen en weer moet lopen naar de meterkast.

En nee, samen doen was geen optie, zulke dingen moet je me lekker alleen laten doen, als je niet bij de echtscheidingsadvocaat wilt eindigen :+
:D
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:24:39 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195719000
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

:D
Hij weet dat en laat me lekker mijn gang gaan ;)
Af en toe ga ik dan eens tekeer dat ik altijd alles alleen mag doen, maar we weten allebei dat dat niet alleen aan hem ligt :@

Daarbij; hij kookt altijd O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:25:45 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195719019
Anyhow, back on-topic; prima combikabel met coax en CAT6 dus.

https://www.megekko.nl/pr(...)l-UTP-CAT6-Coax-100m

[ Bericht 33% gewijzigd door Leandra op 18-10-2020 19:32:42 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195719127
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:25 schreef Leandra het volgende:
Anyhow, back on-topic; prima cobikabel met coax en CAT6 dus.

https://www.megekko.nl/pr(...)l-UTP-CAT6-Coax-100m
En een fijne webwinkel, bestel er best vaak wat.
  Redactie Frontpage zondag 18 oktober 2020 @ 19:39:25 #61
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195719255
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zelf wel eens op werkspot gezet, meerdere malen, nooit reactie op gekregen.
Ik heb het laatste jaar op al mijn uitvragen op werkspot minimaal 5 reacties met prijs gehad.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195719257
Voor kabeltrekken werkt de kabels insmeren met talkpoeder trouwens verbazingwekkend goed.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:40:33 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195719272
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Voor kabeltrekken werkt de kabels insmeren met talkpoeder trouwens verbazingwekkend goed.
Ik had ehm... groene zeep gedaan geloof ik.

Talkpoeder klinkt wel als een goed idee, doen we de volgende keer ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage zondag 18 oktober 2020 @ 19:41:03 #64
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195719279
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Voor kabeltrekken werkt de kabels insmeren met talkpoeder trouwens verbazingwekkend goed.
Inderdaad! Nooit wasmiddel gebruiken, dat wordt een grote smurrieboel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')