abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195695807
Mijn wasmachine maakt op sommige momenten een keihard tikkend geluid, en wanneer dit gebeurt lijkt het ook wel alsof de trommel heen en weer 'slingert'. Dit gebeurt meestal één a twee keer per wasbeurt, en is echt heel hard. Over het algemeen gebeurt dit de eerste keer halverwege het programma. Tijdens het centrifugeren is er niks aan de hand, dan gaat alles prima. Soms gaat dit geluid gepaard met het 'lopen' van de wasmachine. Ik heb de machine al een aantal keer waterpas geprobeerd te zetten, maar dit lukt niet goed omdat bij 2 pootjes het pootje meedraait als ik de borgmoer aandraai.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoop dat er een (simpele) oplossing voor is, want de machine is nog maar 2 jaar oud, maar wel net 2 maanden buiten de garantie.
pi_195696614
Het is iig geen Miele want dan had je dit soort problemen niet.
pindazakje
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:46:45 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195697748
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is iig geen Miele want dan had je dit soort problemen niet.
Bij iedere machine kan dat gewoon voorkomen hoor; of het nou een Beko, AEG, Samsung of een ander hokuspocus merk is...

Maar los daarvan, met zo'n opmerking als die van jou ga je niemand kunnen helpen.
Wees graag wat constructiever; daar doen we het hier in K&W voor ! ^O^

quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:54 schreef derrudyjah het volgende:
Mijn wasmachine maakt op sommige momenten een keihard tikkend geluid, en wanneer dit gebeurt lijkt het ook wel alsof de trommel heen en weer 'slingert'. Dit gebeurt meestal één a twee keer per wasbeurt, en is echt heel hard. Over het algemeen gebeurt dit de eerste keer halverwege het programma. Tijdens het centrifugeren is er niks aan de hand, dan gaat alles prima. Soms gaat dit geluid gepaard met het 'lopen' van de wasmachine. Ik heb de machine al een aantal keer waterpas geprobeerd te zetten, maar dit lukt niet goed omdat bij 2 pootjes het pootje meedraait als ik de borgmoer aandraai.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoop dat er een (simpele) oplossing voor is, want de machine is nog maar 2 jaar oud, maar wel net 2 maanden buiten de garantie.
Je kunt hem ook niet goed waterpas krijgen door iets onder de pootjes te drukken ? Stukje dun hout of iets dergelijks ? Heeft hij ook nooit goed waterpas kunnen staan ?

Doe je de wasmachine trommel niet te vol ?
Wat voor merk en type machine is het. Dan kunnen mensen je vaak beter helpen :)
pi_195698314
Ik zou toch maar even terug gaan naar de winkel ook al is ie 2 maand uit de garantie.Misschien valt er nog wat te regelen.
pi_195698465
Die van mij danste graag de salsa en ging tegen de wasdroger aanrijden. Ik heb een rubberen mat opgehaald nu blijft hij wel op zijn plek staan
  donderdag 5 november 2020 @ 13:10:50 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196071006
draait de trommel stroef als hij uitstaat?
mijn oude wasmachine begon ook tijdens programmas de meest vreselijke tikken te laten horen. 5 wasbeurten verder deed ie het helemaal niet meer.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 3 december 2020 @ 13:16:34 #7
63722 z80
I fink you freaky
pi_196530980
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:54 schreef derrudyjah het volgende:
Mijn wasmachine maakt op sommige momenten een keihard tikkend geluid, en wanneer dit gebeurt lijkt het ook wel alsof de trommel heen en weer 'slingert'. Dit gebeurt meestal één a twee keer per wasbeurt, en is echt heel hard. Over het algemeen gebeurt dit de eerste keer halverwege het programma. Tijdens het centrifugeren is er niks aan de hand, dan gaat alles prima. Soms gaat dit geluid gepaard met het 'lopen' van de wasmachine. Ik heb de machine al een aantal keer waterpas geprobeerd te zetten, maar dit lukt niet goed omdat bij 2 pootjes het pootje meedraait als ik de borgmoer aandraai.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoop dat er een (simpele) oplossing voor is, want de machine is nog maar 2 jaar oud, maar wel net 2 maanden buiten de garantie.
Mist er een beugel van een bh? Dit klinkt namelijk als het bekende probleem dat de beugel van een bh ergens tussen geklemd zit en al en toe net wat raakt. De beugel kan zowel in 1 van de "schoepen" in de rommel zitten als in de kuip.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196531550
Kan ook een defecte schokdemper zijn, die zijn vooral bij aanlopen naar hogere toerentallen, van belang. Zodra ie op hoge toeren is, is ie over het resonantiepunt (= sterk slingeren) heen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196531643
Het kan ook een scheve verdeling van het gewicht van de was in de trommel zijn.
Die van mij diet dit ook af en toe. Dan draait de trommel een keer zachtjes en probeert de wasmachine het weer opnieuw.

Het dansen los je op door bierviltjes onder de poten te zetten en hem waterpas te maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196532537
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is iig geen Miele want dan had je dit soort problemen niet.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dit soort problemen ook met Miele zijn. Bij mij als ik twee wassen achter elkaar doe dan wordt bij de 2e was 90% van de tijd geen centrifigue gedaan. Mijn wijnkoelkast van ze viel na 5 jaar uit en dat was dood normaal voor miele.
Miele => Fatsoenlijke kwaliteit maar niet meer de perfecte kwaliteit van vroeger. Wel goed uitgedachte apparaten.
pi_196534604
Geen verhuizing waarbij de transportbouten er nu nog steeds inzitten? Geloof niet dat alle machines dat nog hebben tegenwoordig trouwens, maar check je gebruiksaanwijzing
pi_196542444
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:56 schreef Xajorkith het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring zeggen dat dit soort problemen ook met Miele zijn. Bij mij als ik twee wassen achter elkaar doe dan wordt bij de 2e was 90% van de tijd geen centrifigue gedaan. Mijn wijnkoelkast van ze viel na 5 jaar uit en dat was dood normaal voor miele.
Miele => Fatsoenlijke kwaliteit maar niet meer de perfecte kwaliteit van vroeger. Wel goed uitgedachte apparaten.
Ik heb 2 wasmachines, een nieuw gekochte Samsung van 2 jaar oud die inmiddels klinkt als een vliegtuig, tikt tijdens centrifugeren, en waarvan het manchet al begint te scheuren. Er komen letterlijk stukjes rubber af bij de vulopening. De lagers zitten gegoten in de trommel dus hij kan binnenkort bij het grof vuil.

Daarnaast een Miele van 20 jaar oud, opgehaald bij studenten, die na een paar nieuwe schokbrekers en koolborstels weer als nieuw zijn werk doet. Nb. de Miele heeft een trommel van 5kg inhoud, maar gebruikt zwaardere schokbrekers dan de 8kg Samsung.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')