abonnement Unibet Coolblue
pi_195691615
Gewoon stoppen met onbereikbare doelen, je bent hier helemaal niet geschikt voor.

KLB / Autist op het werk
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195691719
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:01 schreef halfway het volgende:
Gewoon stoppen met onbereikbare doelen, je bent hier helemaal niet geschikt voor.

KLB / Autist op het werk
Vanwaar deze opmerking? Omdat er op mijn huidige werk iemand rondloopt die zich niet kan aanpassen aan een dynamische wereld?
pi_195691787
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:07 schreef Pendule het volgende:

[..]

Vanwaar deze opmerking? Omdat er op mijn huidige werk iemand rondloopt die zich niet kan aanpassen aan een dynamische wereld?
Voor die autist krijgen ze gewoon loondispensatie, een beetje manager is altijd blij met gratis geld.
Ik heb er zelf 3 lopen, gouden jongens maar je moet ze alle 3 anders benaderen dan doen ze alles voor je.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195691836
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Voor die autist krijgen ze gewoon loondispensatie, een beetje manager is altijd blij met gratis geld.
Ik heb er zelf 3 lopen, gouden jongens maar je moet ze alle 3 anders benaderen dan doen ze alles voor je.
De rest van het personeel irriteert zich eraan en voelt zich niet serieus genomen. Opbokken met die handel. Het is niet alsof we extra loon krijgen om hem door goede banen te leiden.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:14:23 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195691842
Hoe oud ben je, wat wil je precies doen? Ze vragen in vacatures altijd meer dan nodig hoor. Er bestaat geen 22-jarige universitair opgeleide blondine met 10 jaar management ervaring.

Je kunt prima medewerker > coach > teamleider > management doen in de meeste retailers.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195691932
Beste is om bij een groeiende winkelketen te solliciteren. Of misschien Coolblue.

Je kan je bewijzen en groeien naar een leidinggevende functie. Als er dan een nieuwe winkel wordt geopend, moet jij #ready zijn.

Daarnaast zou een HBO associate ofzo ernaast doen ook kunnen helpen.
.
pi_195692005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:44 schreef Pendule het volgende:

[..]

Hoezo kan je niks met MBO. Waar is die opleiding dan voor?
Voor mensen die niet meer kunnen of willen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:40:22 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195692271
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:07 schreef Pendule het volgende:

[..]

Vanwaar deze opmerking? Omdat er op mijn huidige werk iemand rondloopt die zich niet kan aanpassen aan een dynamische wereld?
Ik snap best dat je geïrriteerd raakt van die denigrerende opmerkingen over je mbo-opleiding. Maar als je vervolgens zo enorm onsympathiek over autisten schrijft, dan ben ik er verder ook wel klaar mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195693433
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:56 schreef Pendule het volgende:
Omdat ik het woord ‘ongein’ hier op FOK! neerplemp?
Omdat je dat soort werk zo karakteriseert..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195694249
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap best dat je geïrriteerd raakt van die denigrerende opmerkingen over je mbo-opleiding. Maar als je vervolgens zo enorm onsympathiek over autisten schrijft, dan ben ik er verder ook wel klaar mee.
Nee in raak daar zeker niet van geïrriteerd, want er zit gewoon waarheid in. Logisch dat een MBO diploma minder waard is dan een HBO diploma. That’s life. Daar hebben de mensen in dit topic gewoon volstrekt gelijk in. Alleen om er op dit moment nog een HBO studie achteraan te plakken wordt een beetje teveel met een 40 uur werkweek en verplichtingen thuis. Heb het nog wel op het lijstje om sowieso een bachelor te halen.

Wat dat autisten verhaal betreft. Deze werknemer loopt de kantjes er gewoon van af. Hij kan niet dealen met autoritaire sfeer die er is. Je moet erin meegaan en je mond houden. Heb ik zelf ook geleerd. Je mond opentrekken wordt er niet gewaardeerd. Ben het er zelf niet mee eens maar sta niet in een positie om daar wat van te zeggen.
pi_195694262
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat je dat soort werk zo karakteriseert..
Het ook niet zo dat het een goed betalende droombaan is, zeg nou zelf. Als er verder niks in het verschiet ligt op het moment.
pi_195708047
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:27 schreef hoechst het volgende:

[..]

Met mbo kun je niks...
GA eerst maar iets leren
Waar baseer je dat op?
pi_195708208
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:38 schreef Pendule het volgende:

[..]

Het ook niet zo dat het een goed betalende droombaan is, zeg nou zelf. Als er verder niks in het verschiet ligt op het moment.
Dan zou je je sollicitatie kunnen motiveren met: "het lijkt me veel interessanter om me met planning, sollicitaties en dergelijke zaken bezig te houden en ga me daar graag op inwerken".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195710789
Ik weet eigenlijk niet of je de juiste motivatie hebt om door te willen groeien, ik heb het idee dat je vooral de gereedschappen wil om zelf zaken te kunnen regelen m.b.t. je personeel. Je bent nu meer operationeel leidinggevend, maar je zat/zit blijkbaar met een werknemer die naar jouw oordeel onvoldoende functioneert. Wil je het heft in eigen handen kunnen nemen of zie je het echt zitten om meer strategisch bezig te zijn met de bedrijfsvoering? Indien het tweede, wat vind je er interessant aan?

Heb je wat gedaan met het advies van Seven in dat andere topic? je gaf aan dat je het goed advies vond, dat vond ik ook en we zijn inmiddels wel 5 weken verder.
pi_195711504
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap best dat je geïrriteerd raakt van die denigrerende opmerkingen over je mbo-opleiding. Maar als je vervolgens zo enorm onsympathiek over autisten schrijft, dan ben ik er verder ook wel klaar mee.
Vergeef het hem, dit is nu eenmaal de werksfeer die in dit soort marginale bedrijven heerst. Iedereen jut elkaar op, om zo hard mogelijk te zwoegen voor je 2000¤ en de directie lacht zich rot.
.
pi_195719179
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:27 schreef hoechst het volgende:

[..]

Met mbo kun je niks...
GA eerst maar iets leren
Als je een technische opleiding hebt gehad op de MBO, en je bent een goede loodgieter/tekenaar/timmerman/boorman of wat dan ook, dan verdien je snel modaal. Ik heb liever een loodgieter erbij dan docent veiligheidskunde of kunst & cultuur.

Als er straks een ramp door Nederland trekt, dan heb je nog wat aan deze jongens. Computergekkie met een muisarm heeft niemand wat aan, waar ik ook zelf 1 van ben.
pi_195719955
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:34 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als je een technische opleiding hebt gehad op de MBO, en je bent een goede loodgieter/tekenaar/timmerman/boorman of wat dan ook, dan verdien je snel modaal. Ik heb liever een loodgieter erbij dan docent veiligheidskunde of kunst & cultuur.

Als er straks een ramp door Nederland trekt, dan heb je nog wat aan deze jongens. Computergekkie met een muisarm heeft niemand wat aan, waar ik ook zelf 1 van ben.
Ja met niks bedoel ik ook, niet echt doorgroeien.
Maar ik ben het met je eens dat mbo'ers onmisbaarder zijn.
pi_195721469
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:37 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wat dat autisten verhaal betreft. Deze werknemer loopt de kantjes er gewoon van af. Hij kan niet dealen met autoritaire sfeer die er is. Je moet erin meegaan en je mond houden. Heb ik zelf ook geleerd. Je mond opentrekken wordt er niet gewaardeerd. Ben het er zelf niet mee eens maar sta niet in een positie om daar wat van te zeggen.
En je dan afvragen waarom mensen je hier niet geschikt vinden als manager |:(
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_195721832
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:05 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

En je dan afvragen waarom mensen je hier niet geschikt vinden als manager |:(
Wat dacht je ervan dat zo een persoon niet geschikt is voor dit werk? Zulke mensen lopen in oranje hesjes samen met Helga een vogelhuisje in elkaar te timmeren. Iemand die zijn prikkels niet kan beheersen en daardoor klanten afsnauwd hoort gewoon niet thuis hier.
pi_195721984
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:54 schreef Daboman het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of je de juiste motivatie hebt om door te willen groeien, ik heb het idee dat je vooral de gereedschappen wil om zelf zaken te kunnen regelen m.b.t. je personeel. Je bent nu meer operationeel leidinggevend, maar je zat/zit blijkbaar met een werknemer die naar jouw oordeel onvoldoende functioneert. Wil je het heft in eigen handen kunnen nemen of zie je het echt zitten om meer strategisch bezig te zijn met de bedrijfsvoering? Indien het tweede, wat vind je er interessant aan?

Heb je wat gedaan met het advies van Seven in dat andere topic? je gaf aan dat je het goed advies vond, dat vond ik ook en we zijn inmiddels wel 5 weken verder.
Hij wilt nergens aan meewerken. Het probleem is ook dat er geen consequenties aan vast hangen. Dus heb ik hem lekker terug naar het management geschopt. Mijn zaak is hij niet meer. Moet hem alleen niet betrappen op het tekeer gaan tegen een klant.

Je eerste punt, ik weet het niet precies.
pi_195723967
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Dien je om je manager te worden niet minimaal een hbo diploma te hebben?
Hoeft helemaal niet. Is geen beshermde titel ofzo. Ben zelf al geruime tijd manager, en heb qua school papieren niet meer dan een MBO diploma. Heb in mijn team een stuk of 4 universitair geschoolde mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ETphonehome op 19-10-2020 03:09:52 ]
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:34:08 #47
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_195727975
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:34 schreef Pendule het volgende:

[..]

Hij wilt nergens aan meewerken. Het probleem is ook dat er geen consequenties aan vast hangen. Dus heb ik hem lekker terug naar het management geschopt. Mijn zaak is hij niet meer. Moet hem alleen niet betrappen op het tekeer gaan tegen een klant.

Je eerste punt, ik weet het niet precies.
geweldige taal voor een toekomstige manager, hoop je nooit tegen te komen in de zaak.
pi_195728282
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:34 schreef Pendule het volgende:
Hij wilt nergens aan meewerken. Het probleem is ook dat er geen consequenties aan vast hangen. Dus heb ik hem lekker terug naar het management geschopt. Mijn zaak is hij niet meer. Moet hem alleen niet betrappen op het tekeer gaan tegen een klant.

Je eerste punt, ik weet het niet precies.
Blijft m'n eerdere vraag staan: "welk beeld heb jij bij een manager"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195728727
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:34 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

geweldige taal voor een toekomstige manager, hoop je nooit tegen te komen in de zaak.
Het is een bouwwinkel met aannemersvolk, geen Leiden man. Bekakte taal hebben we hier niks aan.

Verder vind ik dat mijn taalniveau best aan de goede kant is voor iemand die hier nog niet zo lang woont. Kan je beter in de schilderswijk roepen, wat je hier nu tegen mij zegt.
pi_195729034
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Blijft m'n eerdere vraag staan: "welk beeld heb jij bij een manager"?
De persoon die de winkel runt samen met het team van verkopers. Besluit nemen doe je in overleg. Verder uren verantwoording, planning maken, gastheer/vrouw rol op je nemen, verantwoording voot factuurmatchibg en inkoop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')