abonnement Unibet Coolblue
pi_195676521
Goedemiddag,

Ik ben een samenwerking aangegaan met een belastingadviseur en ik heb de digiD machtiging al geregeld. Nu vraagt de belastingadviseur om mijn gegevens om in te loggen bij de belastingdienst.

Dus mijn digiD gebruikersnaam + wachtwoord. Is dit gebruikelijk en noodzakelijk?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:03:34 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195676551
Kan an sich wel en is niet heel ongebruikelijk.

Is zou t gewoon via een machtiging doen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:03:58 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195676559
Haha, nee. Tenzij je graag wil dat hij ook je donorgegevens kan wijzigen, of je ziektekostenverzekering, of kan rommelen met je studielening. Etc.

Zit er niet inmiddels standaard een tweestaps verificatie op je digid trouwens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195676705
Nou je weet zelf ook wel dat het niet noodzakelijk is toch? Je hebt immers al een machtiging geregeld zodat hij het kan doen....
pi_195676751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:10 schreef phoenyx het volgende:
Nou je weet zelf ook wel dat het niet noodzakelijk is toch? Je hebt immers al een machtiging geregeld zodat hij het kan doen....
Maar daarom is het zo raar dat mijn belastingadviseur nog steeds vraagt om de inloggegevens van de belastingdienst ipv 5 dagen te wachten tot die machtigingen geregeld is.
pi_195676770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Maar daarom is het zo raar dat mijn belastingadviseur nog steeds vraagt om de inloggegevens van de belastingdienst ipv 5 dagen te wachten tot die machtigingen geregeld is.
Ja vind ik ook, kan altijd van alles zijn waardoor iemand iets niet begrijpt, meld hem gewoon (nog een keer) dat de machtiging er binnen een week is en hij dan gewoon in kan loggen. Als hij daar nog raar op reageert dan tjah..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 16:14:22 ]
pi_195676835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Maar daarom is het zo raar dat mijn belastingadviseur nog steeds vraagt om de inloggegevens van de belastingdienst ipv 5 dagen te wachten tot die machtigingen geregeld is.
Wat geeft hij dan als reden dat hij die inloggegevens moet hebben terwijl de machtiging onderweg is?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195676877
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:17 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat geeft hij dan als reden dat hij die inloggegevens moet hebben terwijl de machtiging onderweg is?
Om oude aangiftes te controleren terwijl dat gewoon in orde is. Die paar dagen wachten kan echt geen kwaad. Ik heb mijn belastingadviseur via WhatsApp nu laten weten dat ik niet mijn digiD gegevens wil delen. Nu kijken wat de reactie gaat zijn.
pi_195676932
Ik denk dat je belastingadviseur jou vraagt hem te machtigen

Jouw DigiD delen is absoluut niet noodzakelijk
pi_195676985
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
Ik denk dat je belastingadviseur jou vraagt hem te machtigen

Jouw DigiD delen is absoluut niet noodzakelijk
Dat is al in gang gezet, hij vraagt naast die machtiging ook mijn inloggegevens van de belastingdienst
pi_195677008
Ik geef het altijd wel..beetje maja zit er ook al 10 jaar bij..heb alle verzekeringen lopen daar.ze doen de belastingaangifte gratis ..
Ik zwaai naar dieren.
pi_195677066
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

Zit er niet inmiddels standaard een tweestaps verificatie op je digid trouwens?
Nee, gewoon oldschool username + password. Ze pushen die tweestapsverificatie wel als voorkeursmethode, maar je kan nog gewoon zo inloggen. Ik heb het ook nog niet omgezet. :@
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195677069
Ik zou via Teamviewer / QuickAssist laten meekijken en alles uit Mijn Belastingdienst uitdraaien dat hij wil, mits je die oude aangiftes met hem wil delen.
pi_195677074
Klinkt als een beunhaasje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195678262
dit kan via een machtiging....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195678861
Niet de bedoeling natuurlijk. Wie zegt dat hij er secuur mee omgaat. DigiD kan je veel meer mee dan hij nodig heeft via de machtiging. Lekker laten wachten of secuur verzenden wat hij denkt nodig te hebben.
pi_195678985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:19 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Om oude aangiftes te controleren terwijl dat gewoon in orde is. Die paar dagen wachten kan echt geen kwaad. Ik heb mijn belastingadviseur via WhatsApp nu laten weten dat ik niet mijn digiD gegevens wil delen. Nu kijken wat de reactie gaat zijn.
Dan stuur je zelf de oude aangifte, of je geeft aan dat je daar geen dienstverlening op wil.
pi_195679276
Nee. Ik snap dat het praktisch is voor hem, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat daar überhaupt om gevraagd wordt.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:30:02 #19
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_195679835
Sterker nog.
Het is zelfs strafbaar om in te loggen met andermans DigiD.

https://www.digid.nl/voorkom-misbruik/misbruik-van-uw-gegevens

Nooit, maar dan ook nooit je DigiD afgeven aan anderen.

ps. Dat mensen het binnen een gezin doen kan ik me nog voorstellen, maar daarbuiten?...
pi_195680798
Heb ook genoeg klanten die zo hun DigiD aan me geven maar adviseer ook altijd om dat niet te doen. Normaal machtig je via je belastingsoftware, zodat je direct de vooraf ingevulde gegevens in kan lezen. Dit loopt wel vaak via een aparte brief en klanten raken die weleens kwijt of sturen het niet naar me op. Dan vraag ik om een machtiging met DigiD. Vroeger moest die DigiD machtiging ook ieder jaar maar het lijkt erop dat er iets veranderd is.

Maar los daarvan... als je je boekhouder niet kan vertrouwen dan kan je niemand vertrouwen hé O-)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:40:38 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_195684198
Nee nog nooit gedaan, Ik krijg elk jaar een brief die ik moet ondertekenen en opsturen waarmee ik ze toestemming geef om namens mij aangifte te doen, maar verder heb ik ze nog nooit iets gegeven. Lijkt me ook totaal overbodig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_195684545
Volgens mij kan je gewoon je belastingadviseur machtigen om jou belasting gegevens in te zien en te versturen, dit moet jij zelf met jou eigen digid doen.

Dit is ook zo met mijn vriendin, zij moet mij toestemming geven(door zelf in te loggen) zodat ik ook namens haar de belasting aangifte kan doen.

Het is niet de bedoeling dag ik met haar digid inlog. Al is dat binnen een huishouden niet zo heel erg. Maar zou je digid sowieso nooit met iemand anders delen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Maar daarom is het zo raar dat mijn belastingadviseur nog steeds vraagt om de inloggegevens van de belastingdienst ipv 5 dagen te wachten tot die machtigingen geregeld is.
Een Machtiging is direct geregeld, adviseur vraagt dit aan, jij geeft via jou account akkoord. Geen idee waar die 5 dagen vandaan komen, en dan nog is het eenmalig per jaar een paar dagen wachten als die wachttijd wel zou kloppen.
pi_195684612
Lijkt mij logisch dat dit absoluut niet de bedoeling is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:25:19 #24
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_195684927
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:01 schreef 111210 het volgende:
Een Machtiging is direct geregeld, adviseur vraagt dit aan, jij geeft via jou account akkoord. Geen idee waar die 5 dagen vandaan komen, en dan nog is het eenmalig per jaar een paar dagen wachten als die wachttijd wel zou kloppen.
Nee, een machtiging is niet direct geregeld. De machtigingscode wordt binnen 3 werkdagen per post verstuurd.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_195685219
Bij mijn vorige werkgever gebeurde dit ook. Ik vond het altijd wat knullig over komen.

Je kunt als adviseur ook gewoon de telefoon pakken en telefonisch een klant er doorheen loodsen om bepaalde gegevens (zoals een ingediende aangifte van een boekjaar eerder ofzo) te downloaden.

Of wat hier geopperd werd .. teamviewer ofzo.

Als iemand je DIGID heeft, kan hij daar in theorie je leven aardig mee verwoesten. En ik hoor nog wel eens verhalen van concollega's die als cowboys tekeer zijn gegaan .. dus nee ik zou dat echt niet doen :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')