abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195696417
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:40 schreef zoost het volgende:

[..]

Wat er merkwaardig is? Dat weet je toch wel?

• Twin Towers (verdampen) / storten in. Bijna 85% van de massa verpulvert, maar he, iemand vind toevallig wel een paspoort, he, toevallig van 1 van de kapers. Vind ik merkwaardig
• Geen beelden van de Boeing die in het Pentagon naar binnen vloog. Vind ik merkwaardig.
• WTC7. Vind ik merkwaardig.

Er zijn nog een hele boel vragen te stellen. Het officile verhaal rammelt.
Je weet dat de zwarte dozen gewoon gevonden zijn (ook van die in het Pentagon)? Jij wil dus beweren NTSB ook in het complot zit? En ook allerlei andere toeschouwers, waaronder de brandweerlieden die gelijk ter plaatse waren?

Zoals ik al zei: als je dat denkt ben je inderdaad zo ver van het pad af dat je het nooit weer terug gaat vinden. Dan is dit blad inderdaad voor jou, zo lijkt het.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195698819
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:31 schreef Hanca het volgende:
Je weet dat de zwarte dozen gewoon gevonden zijn (ook van die in het Pentagon)? Jij wil dus beweren NTSB ook in het complot zit? En ook allerlei andere toeschouwers, waaronder de brandweerlieden die gelijk ter plaatse waren?
Wat je zegt klopt niet. "“The CVRs and FDRs from American 11 and United 175 were not found,” The 9/11 Commission Report, p. 456, note 76 (no ref. given by Commission)".

Maar goed, ik ga ook helemaal niet beweren dat ik weet hoe het zit. Ik zeg alleen dat er m.i. voldoende redenen zijn om te twijfelen aan het officile verhaal. Als jij zegt dat jij het officile verhaal helemaal geloofwaardig vindt, ook goed.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:44:48 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195698906
Ok, voor verdere discussies over 911 of andere conspiracies kan men in BNW terecht, niet hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195699159
Grappig dat hun magazine Gezond Verstand heet :')
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:26:03 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195701042
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
De uitgever van het vodje is Gezond verstand Media B.V.
⚌ 2020-09-25: Nieuwe inschrijving: Zetel: gemeente Utrecht. Datum akte oprichting: 24-9-2020.
⚌ 2020-09-25: Nieuwe inschrijving: Per 24-9-2020 is Bestuurder 80025153 Stichting Gezond Verstand in functie getreden.
Adres: Ambachtsweg 56
Postcode: 3542 DH

Mijn hemel. ze hebben er echt veel zin in. eigen uitgeverij opgericht voor dit doel.

Hier is de foto van bij de drukker. moeilijk te zeggen hoeveel er werkelijk gedrukt zijn.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/_GezondVerstand/status/1313934289986297866
Ja geen normale uitgeverij gaat hier zijn vingers aan branden natuurlijk
pi_195703750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:08 schreef Hexagon het volgende:

Kennelijk worden er een miljoen gratis verspreid en hoopt ie dan genoeg abonnementen te krijgen. Ik hoop dat het snel failliet gaat. Wie heeft er nog meer een gehad?
Aangezien ik in Rotterdam woon en het hier verboden is om ongeadresseerde reclame te bezorgen bij iedereen die geen ja/ja sticker heeft, heb ik nooit last van zulke ongein. Er staan hoge boetes op als je dat toch doet, dus ik heb al een jaar geen rommel in de bus gehad. _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195703775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb hem al bij het oud papier geflikkerd, het enige wat ik wil weten is hoe ik er voor kan zorgen dat ik die troep niet in mijn brievenbus krijg.
Gewoon in Rotterdam gaan wonen
https://persberichtenrott(...)nst-reclamedrukwerk/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:18:15 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195703789
quote:
Ik ben net verhuisd UIT Rotterdam :P

Nou ja, ok, 2 jaar geleden maar toch
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:27:29 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195703969
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Aangezien ik in Rotterdam woon en het hier verboden is om ongeadresseerde reclame te bezorgen bij iedereen die geen ja/ja sticker heeft, heb ik nooit last van zulke ongein. Er staan hoge boetes op als je dat toch doet, dus ik heb al een jaar geen rommel in de bus gehad. _O_
Oh bij mij mogen ze alles door de bus gooien. Ik kan er nog altijd de open haard of barbecue mee aanmaken.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:43:45 #111
19194 Oversight
◢◤
pi_195704282
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh bij mij mogen ze alles door de bus gooien. Ik kan er nog altijd de open haard of barbecue mee aanmaken.
:') ik ben toch wel oprecht benieuwd naar jouw definities, waar ligt de grens ?

:? Wat is een complot in jouw ogen?

:{ echt serieus, waar wil je de grens leggen tussen complot-gekkies en .... hoe wil je de rest eigenlijk noemen ?
◢◤
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:58:12 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195707368
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:56 schreef Jojoke het volgende:
Grappig dat hun magazine Gezond Verstand heet :')
Zelfde idee als dat Noord-Korea officieel Democratic People's Republic of Korea heet. Super democratisch dat land.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195707806
Overigens momenteel op Netflix een aardige complottheorie, althans daar wordt op gezinspeeld. Docuserie over de moord op Treuhandanstalt chef Detlev Karsten Rohwedder in 1991, die nog steeds niet opgeklaard is: 'Rohwedder: enigkeit und mord und freiheit'. Dit zou je een voorbeeld kunnen noemen van een complottheorie van links.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I´m back.
pi_195708075
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 20:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Zal me niets verbazen als je via via uitkomt bij Russische geldstromen of Amerikaanse conservatieve clubjes
Die Russische geldstromen zouden wel eens heel goed kunnen: https://nos.nl/artikel/23(...)-huis-verspreid.html

quote:
Ook in Gezond Verstand gaat het veel over Rusland. In de eerste editie wordt de vergiftiging van de Russische oppositieleider Navalny besproken onder de kop 'De Navalny sluipmoordfantasie'. Voor verkiezingsfraude in Wit-Rusland door de Rusland-gezinde president Loekasjenko is geen bewijs, stelt het blad even verderop.
En ze komen dus uit dezelfde hoek als De Andere Krant, waarvan een redacteur ook voor de Russische staatsmedia werkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195708304
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die Russische geldstromen zouden wel eens heel goed kunnen: https://nos.nl/artikel/23(...)-huis-verspreid.html
[..]

En ze komen dus uit dezelfde hoek als De Andere Krant, waarvan een redacteur ook voor de Russische staatsmedia werkt.
De andere krant steunt ze ook.
https://deanderekrant.nl/(...)nederland-2020-10-07
pi_195709207
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De andere krant steunt ze ook.
https://deanderekrant.nl/(...)nederland-2020-10-07
ik blijf mij verbazen hoeveel mafketels fulltime bezig zijn met het maken van dit soort troep.
de persoon achter deanderekrant, die ook de website gemaakt heeft van 'knowledge matters' zal dit doen naar het beste van zijn kunnen. het komt amateuristisch en kinderlijk over.
https://knowledgematters.eu/

het wappies online gebeuren begon al snel na het opkomen van internet.
zo werkte ik bij een internetcafe waar elk weekend iemand bezig was om zijn site bij te werken waar hij 'bewijzen' had voor het bestaan van buitenaards leven :')

de online wappie huisvlijt neemt nu zo'n enorme vlucht dat zelfs Twitter, YouTube en Facebook het genoeg vinden. de laatste 'rant' onder de titel QAnon zal worden geweerd van deze platformen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:24:40 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195709257
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zelfde idee als dat Noord-Korea officieel Democratic People's Republic of Korea heet. Super democratisch dat land.
Of we een ‘Partij voor de vrijheid’ hebben die hele groepen hun vrijheid wil afnemen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195712530
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die Russische geldstromen zouden wel eens heel goed kunnen: https://nos.nl/artikel/23(...)-huis-verspreid.html
[..]

En ze komen dus uit dezelfde hoek als De Andere Krant, waarvan een redacteur ook voor de Russische staatsmedia werkt.
Dit lijkt me wel een aardige case voor Follow the Money om eens te kijken waar de financiering van dit vodje zit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Aangezien ik in Rotterdam woon en het hier verboden is om ongeadresseerde reclame te bezorgen bij iedereen die geen ja/ja sticker heeft, heb ik nooit last van zulke ongein. Er staan hoge boetes op als je dat toch doet, dus ik heb al een jaar geen rommel in de bus gehad. _O_
Ik had 'm ook in de bus, ondanks NEE/NEE-sticker. :(
pi_195713117
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dit lijkt me wel een aardige case voor Follow the Money om eens te kijken waar de financiering van dit vodje zit.
[..]

Ik had 'm ook in de bus, ondanks NEE/NEE-sticker. :(
Een klacht kun je indienen bij de stichting reclame code
https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:46:37 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195713183
Ook wel grappig dat het complot nu opeens omvat dat de WHO ons bang wil maken. Eerder dit jaar was het nog China die WHO onder de duim hield om zo het virus te laten verspreiden :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195714077
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Een klacht kun je indienen bij de stichting reclame code
https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/
Donderdag al gedaan. :7
pi_195714305
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook wel grappig dat het complot nu opeens omvat dat de WHO ons bang wil maken. Eerder dit jaar was het nog China die WHO onder de duim hield om zo het virus te laten verspreiden :D
het tempo waarmee ze telkens met nieuwe verzinzels komen is bizar. De ene dag bestaat corona niet, dan komt het door 5G en dan nu staat Corona weer in verband met QAnon.
Is er op zondag ook een nieuwe complottheorie ? De complottheorie van de dag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195715587
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 17:40 schreef Hexagon het volgende:
Toch ben ik ook wel benieuwd wie dit gefinancierd heeft. Een miljoen tijdschriften verspreiden is niet gratis natuurlijk.
FvD
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:15:34 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195715613
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

FvD
Dan hadden ze er wel meer partijpropaganda in gezet vermoed ik
pi_195716818
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

9/11 is hoewel er incompetent is opgetreden imho technisch geen complot. Puur om de eenvoudige tijdslijn die er is te trekken. Meer dan een relatiebreuk op hoog niveau waarbij de agressor zich wraakt noem ik geen samenzwering. Gewoon een verandering van tijden, wisseling van groepen en prioriteiten zoals er al zovele de revue zijn gepasseerd.
Het grappige is natuurlijk dat heel veel mensen heel zeker weten dat het allemaal complotonzin is, terwijl ze feitelijk zelf ook een complottheorie geloven en helemaal niks echt zelf hebben kunnen vaststellen en dus weten. Het is het overschreeuwen van (redelijke) twijfel met nergens op gebaseerde zelfverzekerdheid en een weigering ergens op in te gaan. Ik ga die discussie niet aan, ik vind het opvallend hoe het werkt. Ook interessant is hoeveel mensen iets op het netvlies hebben staan dat nooit op hun netvlies is gekomen.

quote:
Wat je na grote events met impact altijd wel hebt is dat er veiligheidsmaatregelen komen. Kennedy liet zich in langzaam tempo in een open auto rondrijden, nu ondenkbaar. Bij al het vliegverkeer na 2001 kon je niet meer bij de piloot komen en na de cafebrand in Volendam kwamen er sterke maatregelen om brandwerende middelen toe te passen. Afgezien of er nu een complot aanhangt of niet. Imho allemaal stappen naar logica, niets mis mee.
Logica is vaak juist ver te zoeken. De pretentie van rationeel, verstandig, skeptisch en kritisch wordt totaal niet waargemaakt. Wat je beide voorbeelden ziet is dat er wel deelcomplotjes zijn, met wat voor motief dan ook. Bij Kennedy werd het lijk illegaal de staat uitgevlogen. Het potentieel bewijsmateriaal van ground zero werd ook zo snel mogelijk op duwbakken geladen die vervolgens nog 3 maanden doelloos op zee ronddreven. OBL is nooit in staat van beschuldiging gesteld en ze hebben hem 2 keer op moeilijk verklaarbare wijze laten ontsnappen. Was er dan misschien een complotje om hem als vijandbeeld te gebruiken voor de invasie van Irak?

Waar ik moeite mee heb is dat mensen een verhaal wat hoe dan ook over een complot gaat klakkeloos accepteren zonder het zelf te onderzoeken of te kunnen controleren en dan uit de hoogte doen alsof iedereen die dat niet zomaar gelooft een achterlijk complotgekkie is en zelfs het spreken willen beletten. Die mensen doorstaan ook geen enkele test van logica of rationaliteit. Die gaan ook maar gewoon op hun gevoel en andermans weergave van de feiten af, alleen hebben ze ander soort gevoel, zij houden van de orde terwijl complotgekkies dol zijn op het idee van wanorde. Overigens zie je ook dat in de nasleep van 9/11 complottheorien het ineens voldoende was om 'complottheorie, klaar!' te roepen en dat was het dan, en dat JFK in een moeite door ook klaar was. Maar het was in de 3 decennia voor 9/11 doodnormaal om ervan uit te gaan dat er van alles niet klopt aan de moord en het officiele verhaal. Dat was toen de rationele, kritische opstelling. Toen spoorde je als journalist niet als je niet twijfelde aan het officiele verhaal. Twijfel lijkt mij sowieso een goede grondhouding voor een journalist maar dat is erg uit de mode.

Kortom, het idee van complotwappie vs de rationele persoon is niet onderbouwd en intellectueel armoedig. Het is meer een kwestie van persoonlijkheid en de daarmee samenhangende gevoelsmatige voorkeur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195720721
In Amsterdam is de verspreiding van dit vodje begonnen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-amsterdam-verspreid
quote:
'Dit is ontzettend schadelijk. Het is vreselijk en ik wil dit blad helemaal niet ontvangen. Er staat geschreven dat er geen dreiging is van een tweede coronagolf, maar daar zitten we middenin. Het punt is dat er mensen zijn die geloven wat er in dit krantje geschreven staat.'
Exact.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 19 oktober 2020 @ 17:29:07 #128
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_195732414
Verschilt de onzin die in dit soort bladen staat nu wezenlijk van de "sprookjes" die door de neoliberalen over de bevolking zijn uitgestort?
  Redactie Games maandag 19 oktober 2020 @ 18:41:22 #129
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195733719
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Verschilt de onzin die in dit soort bladen staat nu wezenlijk van de "sprookjes" die door de neoliberalen over de bevolking zijn uitgestort?
Ja. Neoliberalisme is een ideologie, dit zijn gevaarlijke leugens die mensen aanzetten tot het intimideren van de vrije pers, instanties en politici.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 18:45:19 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195733789
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Verschilt de onzin die in dit soort bladen staat nu wezenlijk van de "sprookjes" die door de neoliberalen over de bevolking zijn uitgestort?
Nogal ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195733858
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Verschilt de onzin die in dit soort bladen staat nu wezenlijk van de "sprookjes" die door de neoliberalen over de bevolking zijn uitgestort?
Ja. Neoliberale sprookjes zijn meer systemen die niet altijd werken zoals beschreven en gaan niet over babybloeddrinkende pedofiele elitaire politici die iedereen willen injecteren met microchips waarin Lange Frans, FvD'ers als Van Haga en tisjeboyjay geloven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195733905
Lubach had gister een stuk over de belevingswereld van deze mensen. Veel geleend van The Social Dilemma van Netflix.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195803789
Bruna en AKO gaan dit blaadje verkopen. |:(

twitter
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:59:12 #134
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195807090
quote:
quote:
Het drukken van de n miljoen exemplaren heeft volgens hem tussen de 55- en 65 duizend euro gekost.
5,5 tot 6,5 cent per stuk voor een full color blad?
pi_195807329
volgens geheel wappiegebruik nemen ze het niet zo met echte cijfers.
beetje aandikken staat leuk in de artikeltjes, zullen ze gedacht hebben.



dit zijn er geen miljoen, nee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195807384
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:15 schreef Tourniquet het volgende:
Bruna en AKO gaan dit blaadje verkopen. |:(

[ twitter ]
Dat vind ik prima, politieke druk is nooit een reden om een publicatie niet te verkopen.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:17:29 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195807422
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat vind ik prima, politieke druk is nooit een reden om een publicatie niet te verkopen.
Smaad mischien wel. Nu zal Bill Gates mischien niet wakker liggen van zo'n blaadje maar het risico toch wel aanwezig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195807480
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat vind ik prima, politieke druk is nooit een reden om een publicatie niet te verkopen.
Maar er is feitelijk ook geen reden om hem wel te verkopen, als bedrijf verbind je nu je naam aan dergelijke troep.
Bruna is toch geen marktplaats, dat iedereen zijn spullen er kan verkopen en het bedrijf niets te maken heeft met de aangeboden producten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195807598
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar er is feitelijk ook geen reden om hem wel te verkopen, als bedrijf verbind je nu je naam aan dergelijke troep.
Bruna is toch geen marktplaats, dat iedereen zijn spullen er kan verkopen en het bedrijf niets te maken heeft met de aangeboden producten.
Dat ziet Bruna dus anders en dat is een heel goed standpunt van ze.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:30:51 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195807707
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het wordt pas vervelend als die waanwereldbeelden ons opgedrongen gaan worden. Uiteindelijk wordt ons allemaal een wereldbeeld opgedrongen, min of meer afhankelijk van waar je woont en hoe je opgroeit, maar die is op zijn minst nog enigszins op de realiteit zoals wij die waarnemen gestoeld.

Nu worden ze wellicht niet groot genoeg, maar als er maar genoeg waanwereldbeelden de ether in worden geslingerd, dan raken veel mensen een beetje in de war (dat is ook het einddoel uiteraard) en kunnen het realistische wereldbeeld niet zo goed meer onderscheiden tussen de hoeveelheid rotzooi. En dat is wel zorgelijk. Want dat is het moment waarop een grote wijze meer of minder charismatische man opstaat die roept "k wijs jullie wel wat het juiste wereldbeeld is!"
Als ik die youtube filmpjes van lange Frans bekijk en wat van die andere wappies die in die demonstraties rondlopen denk ik dat je best kunt stellen dat deze mensen het label randpsychotisch verdienen, en dan maak ik geen grapje. Nog 1 stapje verder; iemand maakt een ongepaste actie en er is geen enkel verschil meer met de categorie 'verward persoon'. Drugsgebruik (mede in het verleden) doet in zo'n geval ook geen goeds. 1 grote gehersenspoelde sektarische bende vol met mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken en zelf geen eigen mening kunnen vormen; alleen maar napraten en na_apen dus.

Bij die filmpjes van Lange Frans moest ik ook wel denken aan dat sprookje van de Koning zonder kleren. Als je niet zag wat voor fantastische kleren hij aanhad was je dom. Dus zat Frans ook maar al die idioten in zijn interviews na te praten. Die boy stond duidelijk niet vooraan in de rij toen de IQ's uitgedeeld werden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 23-10-2020 16:55:42 ]
pi_195815295
al die waardeloze filmpjes kan ik niet aanzien. ik snap hoe de complotgekkies ineens als paddestoelen uit de grond komen. misschien dat er een psycholoog kan duiden wat iemand beweegt om zo'n pad op te gaan.

dat je de overheid wantrouwt en je heil zoekt bij niet- of onjuist gekwalificeerde figuren.

dat je denkt dat de aarde plat is, dat is nog tot daar aan toe.
bij medische vraagstukken zie ik er wel een risico in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:35:02 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195815519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
al die waardeloze filmpjes kan ik niet aanzien. ik snap hoe de complotgekkies ineens als paddestoelen uit de grond komen. misschien dat er een psycholoog kan duiden wat iemand beweegt om zo'n pad op te gaan.

dat je de overheid wantrouwt en je heil zoekt bij niet- of onjuist gekwalificeerde figuren.

dat je denkt dat de aarde plat is, dat is nog tot daar aan toe.
bij medische vraagstukken zie ik er wel een risico in.
Het valt op dat de complot theorieen steeds vaker politiek worden, toen ik eerder vandaag ik BNW keek waren er 6 actieve topics, 3 ervan waren direct gerelateerd aan de politiek en met name die in de VS, uiteraard met connecties naar Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:04:32 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195816042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
al die waardeloze filmpjes kan ik niet aanzien. ik snap hoe de complotgekkies ineens als paddestoelen uit de grond komen. misschien dat er een psycholoog kan duiden wat iemand beweegt om zo'n pad op te gaan.

dat je de overheid wantrouwt en je heil zoekt bij niet- of onjuist gekwalificeerde figuren.

dat je denkt dat de aarde plat is, dat is nog tot daar aan toe.
bij medische vraagstukken zie ik er wel een risico in.
Veelal heeft het zijn oorsprong in het feit dat mensen last hebben van een minderwaardigheidscomplex; een onbehagelijk en somber gevoel dat ze geloven niet mee te tellen en denken minder waard te zijn dan anderen. Om dat onbehagelijke gevoel te compenseren ga je voor jezelf een andere werkelijkheid creren waarin jij dan wel ok bent en juist de ander niet zodat de pijn en de last van je eigen denken wordt opgelost. En je projecteert dan jouw eigen onvolkomenheden op de ander; je draait simpelweg de werkelijkheid om. Als je goed naar dit soort mensen luistert is het dus precies wat ze van zichzelf vinden. En omdat dat deze mensen steun geeft dat ze op die manier wel iemand zijn en slimmer denken te zijn dan de rest, houden ze daar stevig aan vast. Deze onrealistische denkbeelden geven deze mensen immers waarde en maken dat ze zichzelf zelfs boven anderen kunnen plaatsen. Dat is ook wat ik bedoel met de duiding randpsychotisch.

Het is dus eigenlijk een bijzonder trieste vervorming in het denken die voortkomt uit een onderwaardering van deze mensen voor zichzelf. Als je goed kijkt naar deze mensen kun je dat ook zien; het zijn ook meestal niet de meest briljante types, maar dan nog zou je jezelf gewoon kunnen waarderen en respecteren. Liefde of zelfliefde hebben immers niks met IQ te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 23-10-2020 23:30:20 ]
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:35:16 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195816650
Hopelijk laat Bill Gates die troep gewoon uit de handel nemen wegens laster
pi_195817569
Hoe komen ze eigenlijk aan al dat geld? Van pappie Cees Engel?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 06:12:58 #146
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195819199
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:08 schreef Hexagon het volgende:
Thuis aan het werk met een oud mixje van Sasha & John Digweed op de achtergrond. En ineens kleppert de brievenbus. En ligt er dit op de deurmat.

[ afbeelding ]

Leuk getekende cartoon op de voorkant maar het belooft al weinig goeds. Dus ik blader er doorheen. En wat lezen we. Een opsomming van ongeveer alle complotgekkie troep die je ongeveer kan bedenken van klimaatontkenning, poetin-kontkruiperij tot viruswaanzin, Een initiatief van ene Karel van Wolferen, die kennelijk al een reputatie heeft . En de auteurs die ik herken hebben ook al ene verleden in de schimmige ultrarechtse krochten van de opiniewereld.

Kennelijk worden er een miljoen gratis verspreid en hoopt ie dan genoeg abonnementen te krijgen. Ik hoop dat het snel failliet gaat. Wie heeft er nog meer een gehad?
Ik voorspel dat als dit zo doorgaat het binnen 5 jaar afgelopen is met het ongebreidelde recht van "vrijheid van meningsuiting." Ik durf het bijna niet te zeggen maar China heeft zeker een punt om dit soort "meningen" tegen te gaan.

Net als psychotische mensen wier hersens waanbeelden produceren, zo zijn complotgekkies ernstig zieke patinten die moeten worden opgenomen. Waarschijnlijk is een hersenoperatie noodzakelijk om ze weer beter te maken. Platspuiten en/of zware anti-psychotische pillletjes innemen kan ook wat mij betreft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Subw00fer op 24-10-2020 06:19:44 ]
pi_195821086
Je zal zien dat ook dit blad een stille dood zal sterven. Ten eerste omdat de naald blijft hangen en ze blijven herkauwen wat ze elke keer zeggen, ten tweede omdat de lezer de self fulfilling prophecy ook een keer zat wordt en ten derde omdat daarna een van de schrijvers boos wordt omdat iets niet zo gepubliceerd wordt als hij had gewild.
pi_195822720
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar er is feitelijk ook geen reden om hem wel te verkopen, als bedrijf verbind je nu je naam aan dergelijke troep.
Bruna is toch geen marktplaats, dat iedereen zijn spullen er kan verkopen en het bedrijf niets te maken heeft met de aangeboden producten.
Bruna heeft een naam hoog te houden, die gaan dit blaadje (vroeg of laat) echt wel uit de schappen nemen.
pi_195840365
Vanaf nu te verkrijgen in de Bruna dus.

twitter


Niet groter maken dan het is, aldus de Bruna.
I´m back.
pi_195840419
Die vent ziet er een beetje uit als een evil bankdirecteur.

En ik woon ook in de rest van Nederland dus krijg hem ook niet *O*
Twiddel
pi_195840422
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:57 schreef Ryan3 het volgende:
Vanaf nu te verkrijgen in de Bruna dus.

[ twitter ]

Niet groter maken dan het is, aldus de Bruna.
Lmao, dus Bruna zou ook een tijdschrift over naakte kinderlijven kunnen verkopen, gezien ze toch niet naar de inhoud kijken.
Twiddel
pi_195840463
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:57 schreef Ryan3 het volgende:
Vanaf nu te verkrijgen in de Bruna dus.

[ twitter ]

Niet groter maken dan het is, aldus de Bruna.
Wat een belachelijke tweet zeg, wat heeft een beslissing uit 1991 in vredesnaam te maken met nu?

Ik vind dat Bruna volledig gelijk heeft en niet moet bukken voor mob justice.
pi_195840638
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:47 schreef Magister_Artium het volgende:
Je zal zien dat ook dit blad een stille dood zal sterven. Ten eerste omdat de naald blijft hangen en ze blijven herkauwen wat ze elke keer zeggen, ten tweede omdat de lezer de self fulfilling prophecy ook een keer zat wordt en ten derde omdat daarna een van de schrijvers boos wordt omdat iets niet zo gepubliceerd wordt als hij had gewild.
Vooral dat derde, lijkt me. In geen tijd zal er ruzie ontstaan en splitsen een paar mensen zich af en maken een website "gezonder verstand" en is het weer gedaan.

Helaas woon ik ook in het onbelangrijke deel van Nederland dus ik mag dit schouwspel niet aanschouwen. :(
pi_195840728
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:30 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Vooral dat derde, lijkt me. In geen tijd zal er ruzie ontstaan en splitsen een paar mensen zich af en maken een website "gezonder verstand" en is het weer gedaan.

Helaas woon ik ook in het onbelangrijke deel van Nederland dus ik mag dit schouwspel niet aanschouwen. :(
Grote kans dat er nu al ruzie is btw.
I´m back.
pi_195840745
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grote kans dat er nu al ruzie is btw.
Vertel. :o
pi_195841147
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:38 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Vertel. :o
Ik ben bang dat we de eerste details niet horen en dat dit een vermoeden is. Een vermoeden dat ik deel.
Off-topic: waar zijn de gele hesjes gebleven met hun demonstraties?
pi_195841294
Terwijl virussen zich gemakkelijk verspreiden in zwakke lichamen, gebeurt hetzelfde met complottheorien in zwakke geesten vooral wanneer antilichamen in de vorm van educatie ontbreken
pi_195841473
Een miljoen gratis exemplaren ... wie betaalt dat?
pi_195841581
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een miljoen gratis exemplaren ... wie betaalt dat?
De adverteerders of een figuur als Wij Dankbaar?
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:44:46 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195841861
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

De adverteerders of een figuur als Wij Dankbaar?
Staan nauwelijks advertenties in. Behalve van een complotgekkie uitgeverij. Maar dat zal ook niet veel zijn.
pi_195841881
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Staan nauwelijks advertenties in. Behalve van een complotgekkie uitgeverij. Maar dat zal ook niet veel zijn.
Het ziet er ook niet bepaald goedkoop uit, zo kijkend naar de foto in de OP. Plus dat een eerste uitgifte meer moeite zal hebben adverteerders te trekken, de inhoud moeite zal hebben met adverteerders te trekken en distributie ook aanzienlijk duurder is dan bv. de Metro.
pi_195841883
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een miljoen gratis exemplaren ... wie betaalt dat?
Vast het FvD
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:49:05 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195841932
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vast het FvD
Kan daar geen aanwijzing van vinden. Ik denk dat de FvD dat niet zou gaan betalen zonder zichtbare tegenprestatie.
pi_195841964
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:38 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Vertel. :o
Laat ik het anders formuleren: zou me niet verbazen als ze nu al ruzie hebben en elkaars bloed wel kunnen drinken.
I´m back.
pi_195841976
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vast het FvD
Dit lijkt me wat prijzig voor een politieke partij in Nederland en zouden ze zoiets niet moeten openbaren?
pi_195841989
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

De adverteerders of een figuur als Wij Dankbaar?
Dankbaar is failliet, geloof ik, of bijna failliet iig.
I´m back.
pi_195842002
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kan daar geen aanwijzing van vinden. Ik denk dat de FvD dat niet zou gaan betalen zonder zichtbare tegenprestatie.
Naar hun eigen zeggen steunen ze Engel ook achter de schermen.
Valt vast wel een complottheorie van te maken dat ze dit blad ook steunen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:45:27 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195845590
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit lijkt me wat prijzig voor een politieke partij in Nederland en zouden ze zoiets niet moeten openbaren?
Oh hun partij is ook een soort verdienmodel dus ik denk dat het geld daar wel tegen de plinten aan klotst.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:43:43 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195969874
'Pedo's beginnen tijdschrift "...Oud Gedaan"'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195977000
Aardig artikeltje in UvA blad folia over Karel van Wolferen, de geestelijk vader van complotgekkieskrant "Gezond Verstand":

Hoe de ongepromoveerde Karel van Wolferen op een receptie hoogleraar werd
I´m back.
pi_195977589
@Ryan3 het was wel te verwachten. Jammergenoeg zien de wappies alles wat geschreven wordt alleen maar als bevestiging van hun waanideeen.

quote:
De UvA distantieert zich van uitspraken van emeritus universiteitshoogleraar Karel van Wolferen (79) over het coronavirus en klimaatverandering in Van Wolferens controversile tijdschrift Gezond Verstand. ‘De UvA betreurt het dat een van haar emeriti bijdraagt aan desinformatie over grote problemen.’
ps. Karel van Wolferen is op een opmerkelijke wijze hoogleraar geworden. Hij kreeg de benoeming tijdens een receptie ter ere van de opening van het Duitsland-Instituut. van Wolferen is nooit gepromoveerd.

https://www.folia.nl/actu(...)blad-gezond-verstand
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 1 november 2020 @ 15:26:38 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195982915
Kunnen ze hem die titel niet gewoon afnemen?
  Redactie Games zondag 1 november 2020 @ 16:17:21 #173
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195983939
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:26 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze hem die titel niet gewoon afnemen?
Kan, maar dan moet er sprake zijn van grootschalige schending van de ethische richtlijnen voor wetenschap. Van Wolferen is gestoord, maar dit valt waarschijnlijk onder de vrijheid van meningsuiting van een hoogleraar. Anders zou Roos Vonk haar titel ook al inmiddels kwijt zijn.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195987042
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:17 schreef Puddington het volgende:

[..]

Kan, maar dan moet er sprake zijn van grootschalige schending van de ethische richtlijnen voor wetenschap. Van Wolferen is gestoord, maar dit valt waarschijnlijk onder de vrijheid van meningsuiting van een hoogleraar. Anders zou Roos Vonk haar titel ook al inmiddels kwijt zijn.
Gebeurt in Nederland ook bijna nooit. Eigenlijk alleen maar als men erachter komt dat je hebt gefraudeerd om een bepaalde graad te verkrijgen, worden maatregelen genomen.
Wel kan je iemand ontslaan, maar ook dat is vaak een lange weg. In dit geval niet relevant, want een emeritus doet officieel niet meer mee.
  zondag 1 november 2020 @ 22:25:21 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991358
Hier meer info. Kennelijk is Jan van Aken een financier. En nog wat onbekende ondernemers. Zou me ook niks verbazen als het Kremlin er geld in steekt.

https://www.volkskrant.nl(...)xy.com%2Fdoproxy.jsp

Wat mij betreft wordt deze leugenfabriek gewoon uit de handel gehaald. Heeft niks meer met vrije pers te maken.
pi_195991400
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:25 schreef Hexagon het volgende:
Hier meer info. Kennelijk is Jan van Aken een financier. En nog wat onbekende ondernemers. Zou me ook niks verbazen als het Kremlin er geld in steekt.

https://www.volkskrant.nl(...)xy.com%2Fdoproxy.jsp

Wat mij betreft wordt deze leugenfabriek gewoon uit de handel gehaald. Heeft niks meer met vrije pers te maken.
Om wie het financiert?
  zondag 1 november 2020 @ 22:29:59 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991428
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Om wie het financiert?
Nee, om wat er in staat
pi_195991442
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, om wat er in staat
Dat lijkt me een bijzonder slecht idee.
  zondag 1 november 2020 @ 22:32:34 #179
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195991467
Ik snap nooit zo goed waarom die wappies "ultra rechts" zouden zijn. Kan iemand mij dat uitleggen?
  zondag 1 november 2020 @ 22:32:43 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991469
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat lijkt me een bijzonder slecht idee.
Ik vind het niet onderdoen voor het gemiddelde Jihad-medium
pi_195991480
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind het niet onderdoen voor het gemiddelde Jihad-medium
Roept het rechstreeks op tot geweld?
  zondag 1 november 2020 @ 22:34:48 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991500
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Roept het rechstreeks op tot geweld?
Het legitimeert de ontwrichting van onze zorg door mensen tegen corona-maatregelen op te zetten. Een passief agressieve manier van terreur.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 1 november 2020 @ 22:36:39 #183
408813 crew  trein2000
pi_195991532
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, om wat er in staat
Censuur? Dat lijkt me niet zo’n best plan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 1 november 2020 @ 22:37:33 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991544
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Censuur? Dat lijkt me niet zo’n best plan.
Desinformatie en laster verspreiden is toch geen recht in ons land?
pi_195991545
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het legitimeert de ontwrichting van onze zorg door mensen tegen corona-maatregelen op te zetten. Een passief agressieve manier van terreur.
Het antwoord is dus nee. Daarom lijkt het me een slecht idee.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 1 november 2020 @ 22:39:29 #186
408813 crew  trein2000
pi_195991577
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Desinformatie en laster verspreiden is toch geen recht in ons land?
Vrijheid van drukpers is een groot goed. Voor zover ik weet is het verspreiden van desinformatie niet strafbaar of berhaupt maar verboden.

Wbt laster kan dat anders liggen, maar wat mij betreft is het slachtoffer dan degene die aan zet is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 1 november 2020 @ 22:40:26 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991591
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vrijheid van drukpers is een groot goed. Voor zover ik weet is het verspreiden van desinformatie niet strafbaar of berhaupt maar verboden.

Wbt laster kan dat anders liggen, maar wat mij betreft is het slachtoffer dan degene die aan zet is.
Nou dan hoop ik dat Bill Gates en George Soros ze kapot procederen
pi_195992565
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:35 schreef Hexagon het volgende:
Hopelijk laat Bill Gates die troep gewoon uit de handel nemen wegens laster
Bedoel je dit ironisch? =).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195992686
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:32 schreef Blackst4r het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom die wappies "ultra rechts" zouden zijn. Kan iemand mij dat uitleggen?
Omdat ze "progressieve agenda" tegenwerken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195992694
Serieus, word nou net een post van mij weggemod?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195992706
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het legitimeert de ontwrichting van onze zorg door mensen tegen corona-maatregelen op te zetten. Een passief agressieve manier van terreur.
Mensen mogen geen andere mening meer hebben?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195995060
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mensen mogen geen andere mening meer hebben?
Het verspreiden van "meningen" die bestaan uit oproepen die een gevaar zijn voor de volksgezondheid (anti-vaxxers, coronawappies, jomandafiguren) zou wat mij betreft dus wel gewoon wettelijk aan banden moeten worden gelegd. En in elk geval zou je als serieus bedrijf er geen legitimiteit aan moeten geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 2 november 2020 @ 07:20:46 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195995094
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mensen mogen geen andere mening meer hebben?
Mensen mogen niet liegen
  maandag 2 november 2020 @ 07:23:01 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195995110
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:32 schreef Blackst4r het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom die wappies "ultra rechts" zouden zijn. Kan iemand mij dat uitleggen?
Omdat ze veelal uit bekende netwerkjes komen die ultrarechts zijn. Bijvoorbeeld Tom Zwitser, die in dat blad en rol speelt, heeft al een lang CV op dat gebied.
pi_195995251
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 07:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het verspreiden van "meningen" die bestaan uit oproepen die een gevaar zijn voor de volksgezondheid (anti-vaxxers, coronawappies, jomandafiguren) zou wat mij betreft dus wel gewoon wettelijk aan banden moeten worden gelegd. En in elk geval zou je als serieus bedrijf er geen legitimiteit aan moeten geven.
Wat ik een gevaar vind is dat het compleet gecensureerd wordt. Wie bepaalt of iets schadelijk is, wie bepaalt dat iets de waarheid is??

Dit blaadje doet aan bronvermelding en wat ik er vluchtig van heb gezien wordt er nu echt extreem heftig gereageerd op een storm in een glas water.

Censuur. Bottem line. Eng gedoe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195995253
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 07:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mensen mogen niet liegen
LOL.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195995355
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 07:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat ik een gevaar vind is dat het compleet gecensureerd wordt. Wie bepaalt of iets schadelijk is, wie bepaalt dat iets de waarheid is??

Dit blaadje doet aan bronvermelding en wat ik er vluchtig van heb gezien wordt er nu echt extreem heftig gereageerd op een storm in een glas water.

Censuur. Bottem line. Eng gedoe.
Dus als jij zeer gevaarlijke troep over de mensen uit giet is dat goed, zo lang je maar aan bronvermelding doet?

Het gevaar van censuur wordt vaak overdreven, het is helemaal niet gevaarlijk om gewoon te zorgen dat sommige dingen niet zo makkelijk voet aan de grond krijgen. En nee, dan heb ik het niet over het vervolgen van mensen met een mening in de kroeg of bij de koffieautomaat, maar over mensen die vanuit enige autoriteit zeer gevaarlijke dingen rondvertellen die voor iedereen de wereld gevaarlijker maken.

Mensen die websites als dit oprichten: https://stichtingvaccinvrij.nl/
Websites waardoor kinderen met immuunziektes (die kunnen niet gevaccineerd worden) het gevaar lopen ernstige ziektes op te lopen waar ze hevige bijwerkingen of zelfs de dood aan over kunnen houden.

En dus ook mensen die doen alsof ze een relevante studie hebben gedaan en dus een autoriteit zijn, zoals die Engel, en dan een pandemie gaan bagatelliseren.

Daar gaat het om: ik vind dat zulke mensen moeten worden gestopt. En anders moet je die mensen gewoon vervolgen als er mede dankzij hen (omdat er anderen naar hen luisteren) mensen ziek worden of dood gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195995476
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 07:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dus als jij zeer gevaarlijke troep over de mensen uit giet is dat goed, zo lang je maar aan bronvermelding doet?

Het gevaar van censuur wordt vaak overdreven, het is helemaal niet gevaarlijk om gewoon te zorgen dat sommige dingen niet zo makkelijk voet aan de grond krijgen. En nee, dan heb ik het niet over het vervolgen van mensen met een mening in de kroeg of bij de koffieautomaat, maar over mensen die vanuit enige autoriteit zeer gevaarlijke dingen rondvertellen die voor iedereen de wereld gevaarlijker maken.

Mensen die websites als dit oprichten: https://stichtingvaccinvrij.nl/
Websites waardoor kinderen met immuunziektes (die kunnen niet gevaccineerd worden) het gevaar lopen ernstige ziektes op te lopen waar ze hevige bijwerkingen of zelfs de dood aan over kunnen houden.

En dus ook mensen die doen alsof ze een relevante studie hebben gedaan en dus een autoriteit zijn, zoals die Engel, en dan een pandemie gaan bagatelliseren.

Daar gaat het om: ik vind dat zulke mensen moeten worden gestopt. En anders moet je die mensen gewoon vervolgen als er mede dankzij hen (omdat er anderen naar hen luisteren) mensen ziek worden of dood gaan.
Jij noemt het zeer gevaarlijke troep. Dat is echter een mening. Als iets onderbouwd met bronnen wordt afgedaan als onwaar en gecensureerd wordt gaan mijn alarmbellen af. Sowieso dit hele cancelcultuurtje is eng en verdient meer veroordeeld te worden.

Begin je weer met zeer gevaarlijk. Wie moet dat bepalen dan?

Tjah, een website die bs danwel negatief naar vaccinaties kijkt. Who cares? Insignificant naar mijn mening, maar dit soort initiatieven bestrijd je met argumenten niet met censuur.

Deze "pandemie" is ook opgeklopt. De dodelijkheid is niet 3.0 maar eerder 0.3. Een factor 10 verschil.

IC bedden overspoelen ook vaker ik een goed griep seizoen. Groot deel van de problemen hier is een gebrek aan capaciteit.

Het gemak waarin Frankrijk Itali en Spanje met lockdowns strooien staat in geen verhouding met de schade die het aanricht.

Tegengeluid vanuit universiteiten hoor je niet. Ik krijg hier op Fok een ban van het complete corona subforum omdat ik een afwijkende mening heb.

Bewust dan wel onbewust heerst er giga cancel culture. Je kan mij niet vertellen dat men die enigszins objectief kunnen redeneren, geen dissidenten bevat van het huidige beleid.
Mondkapjes opdoen is ook een nutteloos politiek besluit. Dat kan met bronvermelding naar onze eigen instanties cq OMT / RIVM.

Je schiet echt zo ver uit de bocht...

Je zet een feestende student die geen ouderen ziet ook ff weg als oma moordenaar.

Als dat zo is hebben we allemaal bloed aan de handen vanwege ons beleid mbt influenza.

Feit is. Dat we met beperkte middelen handelen. En dat we met de inzet van die middelen meer mensen kunnen redden dan we nu doen met corona doden.

Cq dit beleid is hetgeen dat mensenlevens kost.

Maar zo een mening moet gecensureerd worden? Omdat jij dermate gendoctrineerd bent dat je geen enkel grijs gebied meer ziet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195995559
quote:
Voor transparante voorlichting en het behoud van een vrije vaccinatiekeuze
Klinkt niet slecht, sterker nog, zo zou het moeten zijn?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195996194
@ludovico: ah, je bent zelf een coronawappie. De dodelijkheid voor een land met de leeftijdsbouw van Nederland ligt trouwens boven de 1%, die 0,3% gaat op voor de jonge Afrikaanse landen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195996241
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 07:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dus als jij zeer gevaarlijke troep over de mensen uit giet is dat goed, zo lang je maar aan bronvermelding doet?

Het gevaar van censuur wordt vaak overdreven, het is helemaal niet gevaarlijk om gewoon te zorgen dat sommige dingen niet zo makkelijk voet aan de grond krijgen. En nee, dan heb ik het niet over het vervolgen van mensen met een mening in de kroeg of bij de koffieautomaat, maar over mensen die vanuit enige autoriteit zeer gevaarlijke dingen rondvertellen die voor iedereen de wereld gevaarlijker maken.

Waar wil je die mensen voor vervolgen dan?
pi_195996296
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:28 schreef Hanca het volgende:
@:ludovico: ah, je bent zelf een coronawappie. De dodelijkheid voor een land met de leeftijdsbouw van Nederland ligt trouwens boven de 1%, die 0,3% gaat op voor de jonge Afrikaanse landen.
Tuurlijk joh, ben een corona wappie, Maurice de Hond ook en Ab Osterhaus zeker ook? En het Duitse Koch instituut (Duitse RIVM)? Want hebben allemaal een mening die niet main Stream is hier.

Maar het interesseert me eigenlijk te weinig. Die details heeft helemaal geen zin om over in discussie te gaan. Het is alleen gigantisch schadelijk dat jij een gezonde discussie wilt verbieden. Dat is meer dan eng. Fuck censuur.

Even inhoudelijk. 10k besmettingen zal bij 1% sterfte leiden tot 100 doden per dag. De WHO schat dat zo 10% het virus al eens heeft opgelopen... Specifieker voor NL zijn ze volgens mij niet maar hier in NL heeft minimaal 1 miljoen het gehad en naar schatting WHO eerder 2 miljoen.

We zitten aan een oversterfte van 10k. Een griep dode wordt ook niet berekend aan de hand van oversterfte cijfers zover ik weet.

Pak je die 6000 overledenen aan covid en ga je uit van 2 miljoen zakt het toch redelijk naar 0.3%

Ben toch benieuwd hoe jij rekent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')