abonnement Unibet Coolblue
pi_195683918
Het verhaal wordt met de minuut raarder.

Geen haar om mijn hoofd die een dure auto zo onderhands zonder enige back-up zou verkopen, en zeker niet in Amsterdam-West. Kijk, ik heb een aftandse gezinsauto, en wegscheuren is schier onmogelijk met dat ding, dus daar komt geen raar volk op af als ik dat ding op marktplaats knal. Maar zo'n patserbak, wat verwacht je dan?
pi_195719777
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom had die er geen gps inzitten?
Als de dief een gps jammer gebruikt heb je daar niet zoveel meer aan. Dan rijden ze de auto daarna zsm in een zeecontainer en van daar naar verweggistan. Of vaak zit zo'n tracker niet goed verstopt en vinden die dieven 'm zo.
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:24:34 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195719901
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:24 schreef skrn het volgende:
Het verhaal wordt met de minuut raarder.

Geen haar om mijn hoofd die een dure auto zo onderhands zonder enige back-up zou verkopen, en zeker niet in Amsterdam-West. Kijk, ik heb een aftandse gezinsauto, en wegscheuren is schier onmogelijk met dat ding, dus daar komt geen raar volk op af als ik dat ding op marktplaats knal. Maar zo'n patserbak, wat verwacht je dan?
Dit klinkt verdacht veel als "had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben".

Er zijn mensen die een andere smaak hebben. Dat die auto in andermans ogen spuuglelijk is is totaal irrelevant in het kader van het gebeurde: iemand probeerde zijn auto te verkopen en werd in plaats daarvan neergestoken en beroofd van die auto.

Ik snap werkelijk niet hoe de helft van dit topic vervolgens vol kan staan met "whaha, lelijk".
pi_195723164
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:14 schreef tstile het volgende:

[..]

Als de dief een gps jammer gebruikt heb je daar niet zoveel meer aan. Dan rijden ze de auto daarna zsm in een zeecontainer en van daar naar verweggistan. Of vaak zit zo'n tracker niet goed verstopt en vinden die dieven 'm zo.
Ik heb zo de BMW van mijn buurman teruggevonden. Die hadden we gewoon teruggejat.

Dikke bak van mijn buurman werd al weken “gespot” ik zei dat tegen mijn buurman. Die heeft de verzekeringsmaatschappij en de BMW dealer gebeld. Wagen was inbraakproof en gps verstopt.

Ding werd drie weken later gejat en stond “ af te koelen” een wijk verder voor transport naar wat ever.
Buurman werd wakker en auto weg, zet gps aan, op zijn fiets naar de auto toe en heeft de politie gebeld.

Wees niet naïef
pi_195723207
Als anno 2020 nog je auto,fiets of tuinset wordt gejat... tja.

Gps tracker erin, heb je een dikke bbq buiten? Gps tracker erop.
En de rest spreekt voor zich.

Ding beland in Bulgarije, hup baksteen door de ruit daar en met de mededeling dat bij de volgende levering de boel in de fik gaat.

Stelletje dames hier. En het dan maar gek vinden dat de uitzet gejat wordt.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:16:56 #56
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195727687
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Dikke bak van mijn buurman werd al weken “gespot”
Goed afgelopen dan! ^O^ Wat bedoel je met 'gespot'?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195744483
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:24 schreef Qarrad het volgende:
Dit klinkt verdacht veel als "had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben".

Er zijn mensen die een andere smaak hebben. Dat die auto in andermans ogen spuuglelijk is is totaal irrelevant in het kader van het gebeurde: iemand probeerde zijn auto te verkopen en werd in plaats daarvan neergestoken en beroofd van die auto.

Ik snap werkelijk niet hoe de helft van dit topic vervolgens vol kan staan met "whaha, lelijk".
Natuurlijk is het triest. Ik praat het niet goed. Maar iedereen kan meekijken op marktplaats.

Iedereen.

Dat is een groot voordeel dan wel een groot nadeel. En een heel groot nadeel als het gaat om dure en/of populaire voorwerpen. Je kan ook een auto aan een dealer verkopen. Of misschien door de dealer laten verkopen, met een commissie. Misschien zelfs een aparte verzekering voor aanschaffen tegen dit soort overvallen. Er zijn zat manieren om risico's op beroving te minimaliseren en/of mitigeren.

En dat kort rokje argument ... nee dat heeft er niks mee te maken. Om in jouw termen te blijven: het gaat niet om het rokje, het gaat erom dat je een meisje alleen bent in een slechte buurt op een slecht tijdperk. Niet handig.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:46:52 #58
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_195744666
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:35 schreef skrn het volgende:

[..]

En dat kort rokje argument ... nee dat heeft er niks mee te maken. Om in jouw termen te blijven: het gaat niet om het rokje, het gaat erom dat je een meisje alleen bent in een slechte buurt op een slecht tijdperk. Niet handig.
Maar als ze een burka aanheeft kan ze dan wel alleen in een slechte buurt op een slecht tijdstip rondlopen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_195744821
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Maar als ze een burka aanheeft kan ze dan wel alleen in een slechte buurt op een slecht tijdstip rondlopen?
Zo'n dame mag sowieso niet alleen op straat.

Al die hypothetische voorbeelden hier. Ik zeg alleen: als je handel gaat drijven en er is veel geld mee gemoeid, zorg goed voor je eigen veiligheid. Zeker als je het alleen doet, zeker als de bedragen hoog zijn, zeker als de advertentie wijd verspreid is. Dat is echt niet raar om zo te denken. Dat is geen victim blaming. Het is hetzelfde als je fiets gewoon op slot zetten, en vastzetten om een hek. Dat is beter dan hem zonder slot op straat te laten staan en verwachten dat 'ie nog staat.

Ik heb alleen gezegd wat ik zou doen, he. ;)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:07:20 #60
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195745000
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Zo'n dame mag sowieso niet alleen op straat.

Al die hypothetische voorbeelden hier. Ik zeg alleen: als je handel gaat drijven en er is veel geld mee gemoeid, zorg goed voor je eigen veiligheid. Zeker als je het alleen doet, zeker als de bedragen hoog zijn, zeker als de advertentie wijd verspreid is. Dat is echt niet raar om zo te denken. Dat is geen victim blaming. Het is hetzelfde als je fiets gewoon op slot zetten, en vastzetten om een hek. Dat is beter dan hem zonder slot op straat te laten staan en verwachten dat 'ie nog staat.

Ik heb alleen gezegd wat ik zou doen, he. ;)
Je weet dus precies wat je doet. Je fiets op slot zetten is iets heel anders dan je auto te koop zetten of op straat lopen als vrouw.
pi_195745312
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:16 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Goed afgelopen dan! ^O^ Wat bedoel je met 'gespot'?
Er stopte een grote A3 en er kwam een man uit, en ik dacht dat die tegen de auto ging plassen dus ik bleef kijken. En toen ging die de hele auto bekijken, en dat deed die precies een week later weer. Was rond 23:00 uur, dus vreemd.
pi_195745405
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je weet dus precies wat je doet. Je fiets op slot zetten is iets heel anders dan je auto te koop zetten of op straat lopen als vrouw.
Waarom is mijn vergelijking dan opeens irrelevant?

Jij zet het aardig op scherp.

Ja, ik blijf erbij, zo onderhands verkopen als het gaat om hele dure en statusgevoelige zaken, zonder dat je zelf voor back-up regelt, is gewoon niet slim. Ik zou het gewoon niet doen. Klaar. Ik zou het te risicovol vinden. Tuurlijk verdient die verkoper dit niet, en al helemaal niet dat hij wordt neergestoken voor het verkopen van de auto.
pi_195753471
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Een GLE is ook wel een gedrocht van een merc.

Welke sneuneus wil dat nou jatten :') :')

Multipla :') / Cayyenne :') :') / GLE :') :') :') allemaal auto's met down syndroom :') :') :') :')
Bij nader inzien; er is vandaag een Mansory-uitvoering te koop gezet en die is zowaar qua wansmaak de overtreffende trap. Je maakt er op een bruiloft natuurlijk wel de blits mee... https://www.marktplaats.n(...)19df&previousPage=lr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')